رفتن به مطلب

اختراع ماشین زمان در روسیه جنجال به پا کرد!


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

محققانی در مسکو موفق به اختراع ماشین زمان شده‌اند. این دانشمندان ادعا می‌کنند که موفق به دور زدن قانون دوم ترمودینامیک شده‌اند!

do.php?imgf=155498869557111.jpg

طبق قانون دوم ترمودینامیک، همه چیز در جهان رو به زوال می‌رود. این یک اصل واقعی برای همه‌ی موجودات زنده است، اما به نظر می‌رسد که این اصل حداقل برای یک لحظه توسط روس‌ها دور زده شده است. پژوهشگران ادعا می‌کنند که اولین نمونه از آنچه می‌تواند ماشین زمان اولیه در سطح اتمی باشد را توسعه داده‌اند.

درست زمانی‌که شما فکر می‌کنید اخبار کافی از روسیه را شنیده‌اید، محققان فیزیک و تکنولوژی می‌گویند که آن‌ها قانون دوم ترمودینامیک را نادیده گرفته و مسیر زمان را معکوس کرده‌اند. این خبرهیجان انگیز ظاهرا جعلی نیست. دکتر Godey Lesovik، رئیس آزمایشگاه فیزیک کوانتومی در مسکو گفت:

نقل قول

ما به طور مصنوعی حالتی را ایجاد کردیم که در جهت مخالف مسیر زمان پیش می‌رود.

این ماشین زمان با کمک یک کامپیوتر کوانتومی اختراع شده است

محققان یافته‌های خود را در مجله Scientific Reports منتشر کردند و گفتند که آن‌ها با کامپیوتر کوانتومی عمومی IBM در کنار دانشمندان در آزمایشگاه ملی آرگون در ایلینویز کار کرده‌اند. کامپیوتر کوانتومی با کامپیوتر معمولی تفاوت دارد، زیرا کدهای دودویی به طور مداوم بین حالت‌های صفر و یک تغییر می‌کنند.

در حالی که یک کامپیوتر کلاسیک دارای بیت‌هایی با 0 و 1 است که بایت‌ها را می‌سازند، یک کامپیوتر کوانتومی دارای کوبیت‌ها است که می‌تواند به 0 و 1 ارزش ببخشد یا حتی هر دو را شبیه سازی کند. با استفاده از یک کامپیوتر کوانتومی، محققان قادر به استفاده از یک برنامه انقلابی برای تغییر الگوی 0 و 1 و 0 هایی که در کوبیت‌ها یافت می‌شوند که ماشین زمان کامپیوتر کوانتومی را می‌سازند. اطلاعات کوبیت در الکترون‌ها ذخیره می‌شود و به عنوان 0 و 1 توصیف می‌شود.

برای اینکه این موضوع گمراه کننده نباشد، آن را به بازی بیلیارد تشبیه می‌کنیم. الکترون‌ها همان توپ‌های داخل مثلث در بازی اسنوکر هستند. سپس محققان برنامه‌ی انقلابی را اجرا کردند که منجر به پراکندگی الکترون‌ها شد، طوری که انگار کسی با چوب بیلیارد به توپ‌ها ضربه زده است. قسمتی که این آزمایش را جالب و هیجان انگیز می‌کند اینجاست که برنامه دیگر قادر به تغییر حالت کامپیوتر کوانتومی و به عقب برگرداندن کوبیت‌ها به نقطه اول در مثلث می‌شود. الکترون‌ها از حالت بهم ریخته به سمت منظم شدن حرکت می‌کنند که مخالف مفهوم آنتروپی است. تا به حال فرض بر این بود که آنتروپی همیشه در جهان رو به افزایش است. حالا در کسری از ثانیه، به نظر می‌رسد که درست نیست. اما اگر دانشمندان سعی می‌‌کردند که با بیش از 2 کوبیت در یک زمان کار کنند، با خطای زیادی رو به رو می‌شدند.

اگر آن‌ها این آزمایش را با کار کردن به 2 کوبیت محدود می‌کردند، میزان موفقیت شان به 85 درصد می‌رسید. اما اگر آن‌ها با 3 کوبیت این آزمایش را انجام می‌‌دادند، تنها 50 درصد احتمال موفقیت داشتند. تصور کنید وقتی زمان را بر می‌گردانید همه‌ی اطلاعات از بین برود.

اما اگر این آزمایش یک ماشین زمان درست و پذیرفتنی باشد، این پتانسیل بی‌حد و حصری خواهد بود. در عین حال، روس‌ها می‌گویند که از یافته‌ها برای کمک به حرکت در راستای توسعه کامپیوترهای کوانتومی استفاده خواهند کرد. بنایراین طی یک روش موثر، این تحقیق تکنولوژی را به سمت آینده پیش می‌برد.

منبع: گجت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...