رفتن به مطلب

شهرهای شناور ساخته خواهند شد


ارسال های توصیه شده

یک معمار خلاق از ساخت شهرهای شناور خبر داد. با توجه به گرم شدن کره زمین و به دنبال آن افزایش سطح آب اقیانوس‌ها یکی از بهترین روش‌ها ساخت شهرهایی است که بتوانند بر روی آب شناور بمانند.

do.php?imgf=155575166075491.jpg

در حال حاضر به دلیل گرم شدن کره زمین شاهد ذوب شدن یخ‌های قطبی و افزایش سطح آب‌های اقیانوس‌ها و دریاها هستیم که چنین عاملی باعث به زیر آب رفتن بسیاری از شهرهای جهان خواهد شد. در همین راستا کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که شهرهایی چون میامی، شانگهای و سایر شهرهای نزدیک به اقیانوس‌ها و دریاها کمتر از 100 سال آینده به طور کامل غرق خواهند شد. به همین دلیل معماری به نام Bjarke Ingels از ساخت شهرهای شناور خبر داده است که این توانایی را دارند بر روی آب به صورت ثابت قرار بگیرند و از فناوری‌های هوشمند بهره می‌برند. به طور کلی این شهرها از به هم پیوستن چندین جزیره شناور بر روی آب تشکیل می‌شوند.

do.php?imgf=155575166076442.jpg

جزئیات ساخت شهرهای شناور

بسیاری از انسان‌ها می‌توانند به کمک شهرهای شناور به صورت دائمی بر روی دریاها زندگی کنند. مساحت این شهرهای شناور حدود 3 زمین فوتبال خواهد بود و ظرفیت آن نیز 300 نفر است. البته این شهرها به وسیله پل‌ها و سایر وسایل نقلیه آبی می‌توانند به یکدیگر متصل شوند و شهر بزرگتری با گنجایش 10 هزار نفر را ایجاد کنند. گفتنی است مارک کالینز چن، وزیر سابق جهانگردی کشور پولینزی طرح اولیه ساخت شهرهای شناور را داده بود. در واقع کشور پولینزی نیز دارای هزاران جزیره است که در اقیانوس آرام قرار دارند و برآورد می‌شود طی 2 دهه آینده با افزایش سطح آب اقیانوس به زیر آب بروند، از این رو این ایده می‌تواند آن‌ها را نجات دهد.

do.php?imgf=155575166077353.jpg

این معمار دانمارکی که از ساخت شهرهای شناور وعده داده است، برای آسان‌تر شدن کشاورزی در این شهرها تصمیم گرفت مزرعه‌هایی را به شکل عمودی ایجاد کند تا کمترین فضای ممکن را اشغال کنند. وی برای دسترسی به آب شرب نیز تصمیم گرفته است تا از دستگاه‌های آب شیرین‌کن پیشرفته در ابعاد بزرگ استاده کند. در این شهرهای شناور از لوله‌های ویژه‌ای برای تخلیه زباله و انتقال آن به مراکز بازیافت استفاده خواهد شد. ایده ساخت چنین شهرهایی در جلسه آینده UN-Habitat برگزار خواهد شد تا در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند. گفتنی است این نشست جزو یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل محسوب می‌شود.

منبع: گجت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...