رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا ۶۶۸۱: سبک فوق العاده


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 6681 :

تلفن هوشمند جديد نوکيا 6681 که جانشين شکيل تر مدل قبلی می باشد دارای صفحه نمايش بهتر است ، پوشش لنز به سهولت قابل استفاده است و تصوير آن در رويدادهای تقويم در صفحه نمايش اصلی بسيار مناسب می باشد .

 

6681_l.jpg

 

مزايا :

• طراحی و ساختار رده بالا

• حالت stand by فعال

• دوربين 1.3 مگاپيکسل

• لنز توسط يک پوشش متحرک محافظت می شود

• MP3 PLAYER استريو فونيک

• Email client و مرورگر اينترنتی پيشرفته

• کارت خوان حافظه USB که بخشی از بسته بندی استاندارد است

 

معايب :

• فقط با کارت های ولتاژ دو گانه RS-MMC کار می کند

• راديو ندارد

• ظرفيت ديکتافون محدود به يک دقيقه است

• Quick sheet بخوبی کار نمی کند

 

طراحی :

نوکيا 6681 يک تلفن هوشمند با سيستم عملکردی سيمبين سری 60است . با اينکه عمدتاً برای کار ساخته شده اما با در نظر گرفتن عملکردهای چند رسانه ای نسبتاً پيشرفته تلفن در می يابيم که به سرگرمی نيز توجه شده است . نوکيا به همراه 6681 ، مدل مشابه 6680 را ارائه داده که دارای تجهيزات پيشرفته تری می باشد . سه تفاوت عمده بين اين دو دستگاه وجود دارد: پشتيبانی نسل سوم ، دوربين فيلمبرداری در قاب جلو نصب شده است و حافظه آن تا حدودی بيشتر از حافظه مدل نسل سوم است .

 

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

 

متاسفانه تلفن های هوشمند بسيار شبيه کامپيوترهای جيبی شده اند : بخش مهم آنها ،نرم افزارشان است . اگر نرم افزار دستخوش تغييرات عمده نشود ، تفاوت بين مدل های تلفن نيز نسبتاً جزئی است ، برای مثال می توان به تفاوت کم بيندومدل نوکيا 3230 , و 7650 اشاره کرد ، که هر دو تلفن های هوشمندی از سری60 می باشند . اندازه نوکيای جديد 6681 (108x 55 x 21)می باشد . اگر چه مدل قبل آن از اين هم بزرگتر بود : 2 ميليمتر در طول و 5ميليمتر در عرض . وزن 131 گرم آن اين موبايل را در گروه تلفن های خيلی سنگين قرار می دهد ، با اينکه نوکيا 6630 فقط 4 گرم سبک تر است ، مدل جديد6681 با وجود اندازه کوچکتر ، سنگين تر احساس می شود .

 

7.jpg8.jpg

مقايسه با نوکيا 6630

 

تلفن در سه رنگ ارائه می شود :آبی ، نقره ای و سفيد . قاب های آنها ثابتاست و تصور می شود که اين مورد سبب مستحکم ماندن تلفن شود و همچنين گرد وخاک زير صفحه نمايش نمی رود . در حقيقت قابهای قابل تعويض تلفن های هوشمند نوکيا سری 60 تجربه چندان خوبی نيستند ، زيرا بعد از يک دوره زمانی مشخص ،شل می شود . ساختار تلفن بسيار محکم است ، بجز قسمت قاب پشت که کشويی بودهو لنز دوربين داخلی را مشخص می کند . قسمت کشويی يک صفحه پلاستيکی است ،که وقتی فشار داده می شود کمی فرورفتگی در آن ايجاد می شود . دو قسمت انتهايی اين صفحه کشويی ، توسط يک فنر نسبتا محکم محافظت می شود . اين صفحه نبايد جابجا شود ، برای مثال زمانی که می خواهيد تلفن را روی جيب خودنصب کنيد دقت نماييد زيرا طرف بالای آن با قاب پشتی تلفن در يک سطح میماند .

 

5.jpg6.jpg9.jpg10.jpg

 

علاوه بر فرورفتگی صفحه پلاستيکی کشويی اين حقيقت نيز وجود دارد که اينصفحه محدب و بر آمده می باشد و به اين دليل زمانيکه تلفن روی يک ميز قرارمی گيرد مرتعش شده و می چرخد .

شما می توانيد با برداشتن پوشش لنز ،دوربين را بطور اتوماتيک فعال کنيد و بستن صفحه کشويی آن را غير فعال میکند . اگر هنگام عکس گرفتن ، تلفن قفل باشد ، پس ا ز انجام عملکرد های دوربين ، کليدها بار ديگر بطور اتوماتيک مسدود می شود . صفحه کشويی يکابتکار هوشمند است و برای نخستين بار توسط نوکيا به کار گرفته شده است .

 

ta1.jpgta2.jpgta5.jpg

 

نوکيا 6681 از نظر طراحی ، يک قدم به جلو است و بسيار زيبا و ساده می باشد و نسخه آبی رنگ آن چشمگيرتر از نسخه نقره ای و سفيد است . قاب آبی ، سايه نقره ای کمی دارد و اجزای کروم بيشتر قسمتهای تلفن را زينت داده است .تمام نوارهای عمودی کليدها ، خطوط باريک دوطرف صفحه نمايش ، نوارهای کناری تلفن وصفحات کوچک روی قاب پشتی ، صيقلی و براق هستند .

حالت Standby فعال بسيار مفيد است و اگر نوکيا آن را بصورت يک نرم افزار مستقل طراحیمی کرد بسيار مطلوب تر بود .اگر چه اين حقيقت وجود دارد که سازنده حداقل بايد تفاوتهايی بين مدل های خود ايجاد کند .

اگر نمی خواهيد از اينعملکرد استفاده کنيد به سادگی می توانيد آن را غير فعال کنيد و يک تصويرساده استاندارد روی صفحه نمايش قرار دهيد . زير شيار قرار گرفته در بالای تلفن ، يک بلندگوی مخفی وجود دارد و نزديک به آن محلی برای بند مچ در نظرگرفته شده است . بند در جعبه اصلی وجود دارد

.

 

ta9.jpgta10.jpg

 

در قسمت پايينی موبايل سوکت POP-PORT و خروجی برای اتصال شارژر قرار

دارد . در جعبه اصلی يک کابل USB پيدا می کنيد که تلفن را به کامپيوتر وصل می کند . نوکيا باز هم پورت مادون قرمز را فراموش کرده است.

 

ta6.jpg

 

نوکيا 6681 در طرف راست خود يک درب کوچک مخصوص دارد که محل کارت حافظه رامی پوشاند . زمانيکه صفحه فلزی را باز می کنيد ، تلفن می فهمد که شما میخواهيد کارت را برداريد و تمامی کاربرد ها را می بندد . بنابراين داده هایشما از بين نمی رود . نوکيا 6681 از نوع کارتهای حافظه RS-MMC و نوع ولتاژدوگانه استفاده می کند . تلفن نمی تواند با کارت های معمولی کار کند .بسته بندی تلفن شامل يک کارت حافظه 64 MB است که با يک آداپتور ارائه میشود . بنابراين می تواند در کارت خوان های طراحی شده برای فرمت استانداردMMC استفاده شود . چنين کارت خوانی برای پورت USB در جعبه اصلی يافت میشود .

 

ta3.jpgta4.jpg

 

لنز دوربين داخلی زير صفحه کشويی در قاب پشتی قرار گرفته و توسط يک صفحهنقره ای براق احاطه شده است . در طرف راست آن يک فلاش وجود دارد . نوکيا6681 مانند بقيه تلفن های فعلی سری 60 از باطری LI-ion استفاده می کند .شارژ که حدود يک ساعت و نيم طول میکشد در حالت Stand by تا 264 ساعت و درمکالمه مداوم تا 180 دقيقه دوام می آورد .

 

ta7.jpgta8.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه نمايش :

صفحه نمايش آن نيز مانند ساير موبايل هايی سری 60 اندازه (35 41x ) ميليمتر و وضوح (170x 208) دارد . اگر چه نخستين بار است که نوکيا صفحه نمايش ارائه می دهد که از

262k رنگ پشتيبانی می کند . اگر بطور همزمان به يک تصوير همانند روی صفحه نمايش های نوکيا 6681 و 6630 نگاه کنيد ، متوجه اين تفاوت نمی شويد . انتظار می رود که پشتيبانی 262k روی صفحه نمايش های با وضوح بسيار بالا قابل روئيت باشد

.

 

11.jpg12.jpg

 

صفحه نمايش مدل جديد نوکيا بسيار خوب و واضح است . اگر از يک زاويه به تصوير نگاه کنيد ، آن را خيلی غير طبيعی نمی بينيد .

امکان تنظيم يک تصوير روی صفحه نمايش در برنامه هايی که به طور مکرراستفاده می شود ، گزينه هايی برای شخصی کردن تلفن ايجاد نمی کند برای مثال زمانيکه از Today استفاده می کنيد عملکردهای تعيين شده برای چهار جهت کليد حرکتی را از دست می دهيد زيرا دگمه ها برای سوئيچ بين موارد در صفحه نمايش اصلی به کار می روند. حالت Stand by فعال کاربرد بسيار مفيدی است و اگر نوکيا آن را به صورت يک کاربرد مستقل طراحی می کرد بسيار مطلوب تر بود ، اگرچه اين حقيقت وجود دارد که سازنده حداقل بايد تفاوتهايی بين مدل های خود ايجاد کند.

اگر نمی خواهيد ازاين عملکرد استفاده کنيد به سادگی می توانيد آن را غير فعال کنيد و يک تصوير ساده استاندارد روی صفحه نمايش قرار دهيد.

 

13a.gif

صفحه نمايش اصلی بدون حالت Stand by فعال

 

صفحه کليد :

نوکيا6681 يک صفحه کليد عالی دارد ، کليدهای آن محکم بوده و برآمدگی مناسب داردو واکنش آنها در هنگام نوشتن بسيار مطلوب است ، دکمه حرکتی چهار جهتی ،دقيق است و نوکيا اين بار هيچ يک از کليدها را در گوشه های تلفن پنهان نکرده است . تنها استثنا در اينجا انحنای رديف های کليدهای عددی است . نورزمينه کليدها بد نيست . با اينکه تمامی علائم بخوبی مشخص شده است ، نورديودهای سفيد از طريق مواد پلاستيکی کليدها ايجاد شده و تاثير آن بطور کلی چندان خوب نيست . صفحه کليد به طريق استاندارد قفل می شود وهر زمان که میخواهيد قفل صفحه کليد را باز کنيد ، تلفن از شما رمز ايمنی می خواهد.

 

14.jpg] 15.jpg16.jpg17.jpg

 

درطرف راست تلفن کليد روشن /خاموش وجود دارد که با انتخابگر پروفايل های زنگادغام شده است . در طرف مقابل ، دکمه ای برای فعال کردن کنترل صوتی درحالت Stand by و يک هندرفری وجود دارد که ( در طول مکالمه تلفنی ) آنراپيدا می کنيم . مورد اول برای کنترل عملکرد push to Talk نيز بکار میرود . از آنجا که اين دکمه ، درست مقابل دکمه خاموش / روشن قرار دارد ممکن است هنگام استفاده از عملکرد 6630 push to Talk انگشت ديگر ، دستگاه راخاموش کند . همچنين دکمه خاموش / روشن شما را به حالت Offline ( برون خطی) می برد .

 

18.jpg19.jpg20.jpg

 

ساختار منو :

نوکيااز زمان عرضه مدل 6600 از تم های گرافيکی استفاده میکند .اين مدل جديد فقط يک تم گرافيکی دارد ، اگر شما به تم های بيشتری نياز داريد می توانيد آنهارا از اينترنت دانلود کرده و در دستگاه نصب کنيد . اگر چه به موجب عملکردی که نام رسمی آن حالت Stand by فعال است و طبق ساير تلفن های هوشمند رقيب وPDA ، TODAY ناميده می شود ، تمامی تم ها مناسب نوکيا 6681 نمی باشند .متأسفانه تمامی تم های ناسازگار با تلفن ، آنهايی هستند که دارای پيشزمينه می باشند و منو فقط آنها را پوشش می دهد . مشکل ديگری که ايجاد میشود اين است که بسياری از تم ها با کلمات نوشتاری مشاهده شده روی صفحه نمايش Stand by محاسبه نمی شود و بنابراين رنگ فونت نادرست را انتخاب میکنند . حالت Stand by فعال در خور توصيف دقيق تر و بررسی بيشتر است .نوکيا بالاخره به اين انتقادات توجه کرد که در يک موبايل طراحی شده برایک ار ، کاربران ترجيح می دهند به ليست رويداهای برنامه ريزی شده آيندهدسترسی مستقيم داشته باشند نه اينکه فقط يک تصوير جذاب روی صفحه نمايش ظاهر شود . در نتيجه در مدل 6681 درست زير نام اپراتور موارد بسيار ضروری در تقويم و تعداد کارهای ناتمام را مشاهده می کنيد .

 

s1.gifs2.gifs3.gifs4.gif

يکی از سبک های منو .منوی اصلی در سه تم گرافيکی نشان داده می شود .

 

صفحه نمايش فقط رويدادهای همان روز را نشان می دهد ، رويدادهای برنامه ريزی شده برای روز بعد فقط در صورتی ظاهر می شود که تقويم برای آن روزخالی باشد . تقويم در چهار خط نشان داده می شود و حداکثر می توانيد در يکزمان چهار رويداد

 

مشاهده کنيد به شرط اينکه محتوایآنها در يک خط جای گيرد . علامتگذاری گزينه مربوطه و تاثير آن شما را درستبه تقويم يا Task Manager می رساند . درقسمت بالايی صفحه نمايش Stand by ،۵ آيکن برای شروع سريع برنامه ها وجود دارد ، بر خلاف ويندوز موبايل برای تلفن هوشمند که در آن صفحه نمايش به طور اتوماتيک ، آخرين برنامه های بکار گرفته شده را نشان می دهد ، در اينجا فقط نرم افزارهای انتخابی شمارا نمايش می دهد . شما می توانيد در ميان تمامی نرم افزارهای استاندارد ونرم افزارهايی که خودتان نصب کرده ايد ، يکی را انتخاب کنيد . اگر میخواهيد از تم های گرافيکی روشن تر استفاده کنيد ممکن است پيدا کردن محل مکان نما مشکل باشد زيرا آيکن ها زمانيکه انتخاب می شوند بقدر کافی مشخص نيستند .

 

s5.gifs6.gif

حالت Stand by فعال

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن :

دفترچهتلفن از حافظه تسهيم شده استفاده می کند و شماره تماس های نسبتا زيادی رادر خود جای میدهد . سازماندهی چند موردی دفترچه تلفن و هماهنگی با گزينه امپيوتر نيز وجود دارد . جستجو در ليست تماس با نوشتن حروف اوليه آغاز میشود ، اگر برنامه ای به نام Smart Dialer راخريداری کرده و نصب کنيد می توانيد برای افراد موجود در ليست دفتر چه تلفن، تصاوير و زنگ متفاوت تعيين کنيد ( استفاده از فايل های MP3 نيز امکانپذير است ) .اسامی را می توان در گروه تفکيک کرد تا توسط فايل های گوناگون زنگ فيلتر شوند .

 

ph1.gifph2.gifm1.gif

 

پيام:

نوکيا 6681 عملکرد های زير ارائه می دهد SMS ، MMS ، Email ، برنامه ای برای Instant

Messaging و گزينه Push to talk. پيام های متنی تغييری نکرده است . ويرايشگر MMS درنگاه اول ، تغييری را نشان نمی دهد ، برعکس تلفن های قديمی تر با اندازهُ100 KB ، آن موارد را تا ٣٠٠KB پيوستمی کند . تصاوير مگا پيکسل بطور اتوماتيک کم می شوند . ويرايشگر سوال میکند که می خواهيد پيام ايجاد شده را حذف کنيد و آن را به Concept انتقال دهيد .

در مدل های قديمی تر ،ويرايشگر پيام را به طور اتوماتيک به Concept ارسال می کند . مرورگر Email در مقايسه با مدل های قبلی نوکيا دستخوش تغييرات زيادی شده است ، برای مثال تنظيم آن فقط در يک خط قرار نگرفته استبلکه به چندين قسمت شده است . شما می توانيد انتخاب کنيد که کل پيام رادريافت نمائيد يا فقط تيترهای آن را ( اين گزينه ابتدا فقط در IMAP 4موجود بود ) .

 

p1.gifp2.gifp3.gif

 

ديگراينکه سرور POP3 گزينهای برای انتخاب اندازه پيامی که به تلفن دانلودمیشود ، ارائه می دهد. اين گزينه تمامی محدوديت ها را لغو می کند و همه چيزرا دانلود می نمايد . مرورگر می تواند بطور منظم ، محتوای صندوق پستی راچک کند و برای اين کار فقط تيترهای پيام ها را می خواند و شما حتی میتوانيد انتخاب کنيد که اين عملکرد در شبکه موبايل ملی شما فعال باشد وبواسطه اين گزينه ، هنگامی که در حال رومينگ هستيد شما را از رسيدن به موارد قرمز ( ممنوع ) محافظت می کند شما می توانيد تلفن را از پيش تنظيم کنيد تا در روزهای انتخاب شده و در يک مدت زمان انتخابی از يک روز مشخص ،دانلود

کند . اگر از سرور IMAP 4 استفاده می کنيدمی توانيد هر 5 دقيقه تا هر 6 ساعت يکبار ، صندوق پستی خود را چک کنيد .کوتاه ترين وقفه زمانی با POP3 نيم ساعت است .

 

موسيقی :

نوکيا6681 راديو ندارد و مانند 6630 امکان گوش دادن استريو فونيک به فايل هایMP3 را فراهم می کند در بسته بندی اصلی Earphone های استاندارد نوکيا باPOP-PORT را پيدا می کنيد . هيچ Earphone ديگری به تلفن وصل نمی شود .ازطريق بلندگو نيز می توان به فايل های MP3 گوش داد با اينکه خروجی آن فقط مونوفونيک است پس از کمی چرخاندن و کم کردن اوج ، صدای آن از Earphone هابهتر می شود . نوکيا 6681 ، عکس ، ويدئو ، موسيقی و ساير فايلهای چندرسانه ای را در گالری ذخيره می کند.

File Managerمانندمدل 6630 يک نوع معمولی نيست و گاهی گالری بطور منطقی در پوشه های عکس ، فيلم ، موسيقی و کليپ های صوتی مرتب می شود که به حافظه بستگی ندارد.شما می توانيد بطور همزمان انواع فايل های چند رسانه ای را در يک پوشه جداگانه مشاهده کنيد .

 

t1.gift2.gift3.gift4.gif

 

مرورگر عکس تغييری نکرده است ، علاوه بر گالری ، کاربرد Picture Manager نيز وجود دارد که در آن عکس ها را بطور افقی مشاهده می کنيد . ابتدا فايلها را می خواند و اينقدر سريع است که شما را منتظر نمی گذارد. جای تاسف است که اين عملکرد بعنوان قسمتی از گالری طراحی نشده است .فيلم ها توسطRealplayer اجرا می شود و آن می داند که چطور تمامی نرم افزارها را غيرفعال کند و فيلم ها را در کل صفحه نمايش بصورت يک دورنما نشان دهد.ويرايشگر فيلم می تواند فيلم ها را بريده و به هم وصل کند . متاسفانه ديکتافون فقط تا يک دقيقه ضبط می کند و اين محدوديت خاص از نخستين تلفنسری 60 بر جای مانده است . چرا نرم افزارهای فيلم می توانند از تمام حافظه مشترک استفاده کنند در حالی که ديکتافون چنين محدوديتی دارد .

لینک به دیدگاه

دوربين :

ظاهراويژگی های مشخص دوربين همانند مدل نوکيا 6630 است . تننها چيزی که کمی تغيير يافته است ، نرم افزار کنترل می باشد . مدل جديد تصاويری در وضوح 1280x960 پيکسل ( 1.23MP) می گيرد . بهترين کيفيت تصاوير که در بالاترين وضوح ممکن گرفته می شود از حدود 350KB استفاده می کند . فايل های آنها همچنين شامل يک تيتر EXIF است که جزئياتی در مورد نوردهی را ارائه می دهد . نوکيا 6681 يک موبايل عکاسی شفاف است و در حال حاضر تنها رقيب آن سونی اريکسون S700iمی باشد . همين مورد برای مدل 6630 نيز صدق می کند . تصاويری که می گيردايده آل نيستند با اين وجود اگر شرايط نور مناسب باشد می توانيد عکسهايی با کيفيت بالا داشته باشيد .

 

D1.gifD2.gifD3.gif

گزينه های فلاش، گزينه های جديد تنظيم، محيط دوربين

 

يکی از ابداعات بکار گرفته شده ، گزينه تعادل سفيد است . دوربين به همراه حالت اتوماتيک ، حالتهای آفتابی، ابری ، لامپ فلورسانت و لامپ برق را ارائه میدهد .

 

D7.jpgD8.jpgD9.jpgD10.jpg

حالتهای تعادل رنگ سفيد : لامپ برق ، لامپ فلورسانت ، ابری ، آفتابی

 

نوکيا همچنين جلوه های ويزه ديگری نيز به آن افزوده است : حالت سياه وسفيد ، رنگ قرمز - قهوه ای و نگاتيو ( ديگر اينکه منو يک حالت تاريک و روشن ارائه می دهد کهزمان نور دهی را افزايش داده و برای کار در شرايط نور بد طراحی شده است .برای عکس گرفتن در شب از فلاش داخلی استفاده کنيد ، بخصوص که به حالت تيره- روشن ادغام شده است ، اين يک فلاش واقعی است که فقط در زمان نوردهی فعال می شود ، نه لامپی که اکثر تلفن ها به آن مجهز هستند . امکان فعال يا غيرفعال کردن آن بصورت دستی و اتوماتيک وجود دارد ، فقط يک مورد نا مناسب وجود دارد : تلفن تنظيمات انجام داده را به ياد نمی آورد ، بنابراين هرزمان که بخواهيد دوباره از دوربين استفاده کنيد ، متوجه می شويد که فلاش غير فعال شده است .

 

D11.jpgD12.jpg

جلوه ويژه رنگ : سياه و سفيد ، قرمز - قهوه ای

 

زومنيز ديجيتال است و کمی توسعه داده شده است . نوکيا 6681 می داند که چطورفيلمبرداری کند . ويژگی ها و کيفيت آن مناسب است و مانند ساير تلفن هایموبايل قديمی چندان بد نيست ، جالب است که فلاش نزديک لنزی است که درهنگام فيلمبرداری وارد عمل می شود . ظاهرا هشدار می دهد که کاری در حالانجام است . استارتر دوربين نيز صدايی ايجاد می کند. برای غير فعال کردنآن فقط يک پروفايل خاموش را تنظيم کنيد .

 

D13.jpgD14.jpgD15.jpgD16.jpg

چندين مرحله از زوم ديجيتال

 

ساير امکانات :

نوکيا 6681 مانند مدل 6630 يا 6680 سريع است . بعضی ها بر اين باورند که پردازشگر کندتری دارد اما درست نيست ،

CPUARM5 در 220 مگاهرتز عمل می کند . بجز صفحه Today روی صفحه نمايش و تم هایگرافيکی متفاوت ، تفاوتهای ديگری بين 6681 و مدل های قديمی تر نوکيا وجودندارد . منوی اصل طبق معمول شامل آيکن هايی است که در يک مربع 3

x٣ مرتب شده است . ترتيب آيکن ها براحتی تنظيم می شود و امکان مرتب کردن آنها در پوشه نيز وجود دارد .

تقويم تغيير نکرد . TASK Manager ، ماشين حساب و يادداشت ها ، کاملاهمانند است . آلارم نيز تغيير نکرده است . هنوز بسيار ساده و بدون تکراراست . مانند مدل 6630 ، ساعت مجهز به يک گزينه ساعت جهانی است و به کمک آنشما می توانيد پيدا کنيد که در شهر های خارجی مختلف ، ساعت چند است . تلفن يک مبدل واحد وارز دارد و همچنين مجهز به يک مورد برای ذخيره کردن اطلاعات و کدهای رمزی است .

 

sa1.gifsa2.gifsa3.gifsa4.gif

 

نرم افزارهای Quickword و Qwicksheet برای مرورکردن اسناد DOC و جدول های XLSبکار می روند اما هر دوی اين نرم افزارها هر بار يک خطا را نشان می دهنددر حالی که نوکيا6630 تمامی فايل ها را بدون مشکل باز می کند .

صفحه نمايش نشان نمی دهد که تکنولوزی EDGE در شبکه موبايل وجود دارد يا نه .ارتباط از طريق بلوتوث سريع است و اگر از يک مدل استاندارد نصب شده توسطويندوز استفاده کنيد اهميتی ندارد . در صورت عوض کردن کارت ها ، پروفايلدر ويندوز می تواند بدون تغيير بماند . بلوتوث يک عملکرد استاندارد برایتمامی موبايل های سری 60 است . نوکيا منوی پروفايل را توسعه داده و ازپروفايل هندس فری پشتيبانی می کند . اين دو پروفايل برای وصل کردن موبايلبه انواع گوناگون هندس فری و Earphone بی سيم طراحی شده اند . تمامی عملکردهای بلوتوث بطور درخشان عمل می کنند .

 

sa5.gifsa6.gif

 

نوکيا اينترنت خود را پيشرفته کرد – مرورگر WAP از قبل در مدل 6630 آن وجود داشت، که از عهده صفحات WAP و HTML بر می آيد . شايد اين عملکرد چند گانه دليل اين است که نوکيا مرورگرهای ديگری در حافظه ، در کارت حافظه يا CD موجود ارائه نمی دهد . مرورگر داخلی در مدل های قديمی تر نوکيا تا حدودی بی فايده بود. اگر چه اين بار بطور کلی بد نيست و نياز کار معمولی را بر آورده می کندفونت را تنظيم می کند ، تصاوير را ذخيره می کند ، از حالت تمام صفحه پشتيبانی می کند . از گرافيک برای نشان دادن وضعيت صفحه ای که باز می شودو همچنين برای نشان دادن وضعيت داده انتقالی استفاده می کند و همچنين ازعهده بيسيک JAVA SCRIPT برمی آيد ، CD چندان مفيد نيست و معمولا همان بستهنرم افزاری PCSuite قديمی است ، بنابراين توصيه می شود که آن را از وب دانلود کنيد .

 

sayer1.gifsayer2.gifsayer3.gif

صفحات در مرورگر داخلی اينترنت

 

اين بار بتدريج متوجه می شويد که هماهنگی در نوکيا 6681 بطور بارز ارتقا ي افتهاست : ساده ، سريع ، و مهم تر از همه به سهولت قابل استفاده است ، تلفن وکامپيوتر زمانيکه نزديکتر قرار گيرند از طريق بلوتوث به راحتی يکديگر راپيدا می کنند و ارتباط فورا برقرار می شود ، بطور کلی بقيه نرم افزارها کار نمی کنند و بايد دستگاه را قطع کرده و دوباره روشن کرد . پس از برقرای ارتباط جديد ، File Manager تا حدودی وقفه ايجاد کرده و شما را از کامپيوتر به حافظه می برد . اين مدل دارای يک بازی از پيش نصب شده است و امکان دانلود کردن بازی های بيشتر وجود دارد.

لینک به دیدگاه
  • 8 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...