رفتن به مطلب

چرا شیر بادام مفید است؟


ارسال های توصیه شده

چطور شیر بادام درست کنیم...

شیر بادام و همچنین شیر سایر مغزها مانند فندق، گردو و آجیل برزیلی در جهان بسیار شناخته شده اند. شاید فکر کنید که شیر این مغزها از ترکیبی از شیر لبنی و مغز ها ساخته می شوند، اما اشتباه می کنید!
حالا سوال این است: چگونه از چیز کوچکی به خشکی بادام، می توان شیر گرفت؟ 
جواب این است: بادام یا هر مغز دیگر را به مدت 8 ساعت در آب خیس می کنند و سپس به همراه 2 یا 3 لیوان آب و کمی وانیل میکس و در مرحله آخر این مخلوط را از صافی رد می کنند. بفرماید شیر بادام آماده است!
شیر بادام را می توانید به قهوه، اوت میل، اسموتی و یا حتی غذا اضافه کنید و از فواید و طعم لذیذ آن لذت ببرید.

 

می دانم، می دانم: شما قصد ندارید به این زودی شیر بادام خودتان را درست کنید چون خرید کردن در فروشگاه بسیار آسان تر است. اکثر شیر بادام های کارخانه ای، ۳۰ تا ۴۰ کالری دارند و به سختی یک گرم پروتئین، یک گرم فیبر و سه گرم چربی در هر هشت اونس را تامین می کنند.


- شیر بادام خانگی ۱۰۰ درصد مغذی و خوش مزه است، اما برخی شیر بادام هایی که د رکارخانه تولید می شوند حاوی مواد اضافی دیگری نیز هستند. تولید کنندگان در تلاش برای به دست آوردن شیر بادام و نزدیک کردن مزه آن به شیر گاو، افزودنی هایی همچون ویتامین ها، شیرین کننده ها، مواد نگهدارنده و تثبیت کننده به آن می افزایند.

- شیر بادامی که حاوی قند و مواد شیمیایی اضافه نباشد برای کنترل قند خون مفید است چون مقدار کربوهیدرات آن کم است. شیر بادام غنی از چربی های خوب است که به داشتن قلبی سالم و احساس سلامتی کمک می کند.

- اضافه کردن یک وعده شیر بادام به رژیم غذایی می تواند ۵۰ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین کند و این برای پوست شما عالی است.


شیر بادام و دیگر مغزها برای رژیم های غذایی وگان، وجترین و پالئو(رژیم غذایی معروف به غارنشینان) خارق العاده است. همچنین برای کسانی که سیستم گوارشی آنها با لاکتوز سازگاری ندارد، یک انتخاب عالی است. شما می توانید از شیر بادام به عنوان جایگزینی برای شیر لبنی در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. شیر بادام را می توانید به پوره سیب زمینی اضافه کنید و یا آن را در اوت میل خود به جای شیر لبنی بریزید. همچنین شیر بادام در قهوه و چای عالی می شود.

توجه: شیربادام خانگی دارای کلسیم بسیار کم است. بنابراین اگر آن را جایگزین شیر لبنی می کنید، از وجود منابع خوب دیگر کلسیم در رژیم غذایی تان مطمئن شوید. و اگر از شیر بادام آماده استفاده می کنید، به دنبال مارکی باشید که شامل کلسیم و ویتاین D باشد.


- شیر بادام بسیار پرکاربرد است. شما می توانید از آن برای تهیه اسموتی استوایی استفاده کنید و با نوشیدن آن حس سفر به جزایر استوایی را تجربه کنید. سفر به اروپا را ترجیح می دهید؟ شکلات داغتان را به همراه شیر بادام میل کنید. خلاق باشید و هر سال در فصل پاییز اسموتی گردو و دارچین را با شیر بادام تهیه کنید.
- از آشپزی با شیر بادام نترسید. طعم شیر بادام در کیک شکلاتی، آلبالویی و حتی درکیک کدو تنبل، عالی می شود.

اگر می خواهید شیر بادام خوش مزه خود را درست کنید، بادام را به مدت 8 ساعت در آب خیس کنید و سپس به همراه آب و در صورت تمایل کمی وانیل، در مخلوط کن میکس کنید. بهتر است مخلوط به دست آمده را صاف نکنید و به همان صورت از آن استفاده کنید. و یا اگر صاف کردید خمیر باقی مانده آن را دور نریزید. می توانید آن را فریز کنید و در مواقع مورد نیاز آن را به ماست، اسموتی و یا دیگر غذا ها اضافه کنید.

 

سایت مرجع : 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.


این مطلب توسط تیم تخصصی اکسیر ترجمه و گردآوری شده است و تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به مجله اکسیر میباشد.
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ( 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
 ) و درج لینک مطالب غیرقانونی بوده و مورد پیگرد قرار میگیرد.

Almond-Milk_01.png

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...