رفتن به مطلب

تمرینات HIIT بهترین روش برای لاغری و کاهش وزن


Ariya7

ارسال های توصیه شده

تمرینات تناوبی با شدت بالا برای کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید و بهانه شما برای ورزش نکردن نبودن مکان مناسب، وقت کافی و یا حتی بالا بودن هزینه کلاس های ورزشی است، خبر خوبی برایتان داریم: شما می توانید با انجام 7 حرکت ساده ورزشی، در خانه به راحتی وزن کم کنید. اگر شما قصد کاهش وزن دارید، توجه داشته باشید هر حرکتی نمی تواند شما را به هدفتان برساند. شما باید حرکات ورزشی را در اولیت قرار دهید که بتوانند ضربان قلب شما را بالا برده و روی بالا بردن قدرت تمام بدن متمرکز باشند تا بدن شما بتواند کالری بسوزاند و وزن کم کند.
یکی از گزینه های بسیار خوب برای کاهش وزن انجام " تمرینات تناوبی با شدت بالا " است که به آن "تمرینات HIIT" گفته می شود. با انجام این تمرینات می توانید چربی سوزی را به حداکثر برسانید. اگر تمرینات تناوبی با شدت بالا به درستی انجام شوند، شما به مرحله EPOC خواهید رسید. مایک ووت مربی شخصی، این مرحله را اثر چربی سوزی می نامد و می گوید دراین مرحله بدن حتی بعد از ورزش نیز به میزان بالایی کالری می سوزاند. 
با این حال، به خاطر داشته باشید که کاهش وزن فقط با ورزش کردن به دست نمی آید. تحقیقات مختلف نشان می ندهد که کاهش وزن در بلند مدت با ترکیبی از تغذیه درست، محدود کردن کالری اضافی، انتخاب غذاهای مقوی و ورزش، به بهترین شکل بدست می آید.
نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ در این مطلب 7 نوع از بهترین تمرینات HIIT که به شما کمک می کنند تا وزن خود را بدون نیاز به تجهیزات خاص ورزشی کاهش دهید، معرفی خواهیم کرد.


1. بورپی_پوش آپ(No-Push-Up Burpee)

تونی کراجال، مربی کراس فیت در میامی می گوید که این تمرین تمام بدن را در گیر می کند و موجب کالری سوزی زیادی در بدن می شود. همچنین به سرعت ضربان قلب شما را افزایش می دهد.


2. اسکوات با کتل بل(Kettlebell Squat Catch)

جف بل، یکی از بنیانگذاران و مربی بدن سازی در نیویورک سیتی می گوید، اسکوات با کتل بل تمرین خانگی مورد علاقه او است، زیرا تمام ماهیچه های بدن از بالا تا پایین را درگیر می کند.


3. گابلت اسکوات (Goblet Squats)


گابلت اسکوات همانند دیگر حرکات اسکوات، به افزایش قدرت بدنی پایین تنه و افزایش توده عضلانی پایین تنه کمک می کند. انجام این حرکت در خانه یکی از عالی ترین ورزش هاست ، چون تمام چیزی که شما برای انجام آن نیاز دارید، کمی فضا و دمبل و یا کتل بل است. عضلات درگیر در این حرکت عضلات سرینی و چهارسر هستند. ولی عضلات دیگر پایین تنه نیز در این حرکت شرکت دارند.


4. پرش اسکی(Ski Jumps)

پرش اسکی یک حرکت پلایومتریک خیلی خوب است که ضربان قلب را افزایش داده و عضلات پا و شکم را تقویت می کند.


5. پلانک_چرخش(rotate-elevates)

این حرکت شبیه به پلانک از بغل می باشد و برای فرم دهی به عضلات کمر بسیار مناسب است. درهنگام انجام این حرکت برای چالش بیشتر می توانید زانوی پایی که بالا قرار دارد را به آرنج نزدیک کنید.


6. پلانک بالا رفتن از کوه_ جک پلانک (Plank Jacking Mountain Climbers)

این حرکت، حرکتی بسیار عالی برای چربی سوزی و بالا بردن متابولیسم است که به راحتی در فضای کوچک خانه قابل انجام است. برای چالش بیشتر در هنگام انجام این حرکت، می توانید از کش های مقاومتی استفاده کنید و آن را دورمچ پا قرار دهید.

7. دمبل پول کمپلکس (Dumbbell Pull Complex)

این تمرین به شدت متابولیسم را بالا برده و عضلات پشت، جلو بازو و دیگر عضلات بالاتنه را درگیر می کند و ضربان قلب را بالا می برد. بیشترین تمرکز این حرکت بر عضلات دو سر بازو می باشد.

 

سایت مرجع :   

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

این مطلب توسط تیم تخصصی اکسیر ترجمه و گردآوری شده است و تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به مجله اکسیر میباشد.
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ( 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
 ) و درج لینک مطالب غیرقانونی بوده و مورد پیگرد قرار میگیرد.

HIIT.png

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...