رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا 3230: تلفن هوشمند برای همه


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 3230:

نوکيا 3230 در واقع نخستين تلفن هوشمند است که به عنوان يک گوشی در رده متوسط در نظر گرفته می شود . با اين وجود ويژگی ها و عملکردهای خوبی دارد و دارای EDGE، بلوتوث،PTT ، دوربين مگا پيکسل و راديو است . نوکيا 3230 از سيمبين OS سری 40 استفاده می کند .

 

3230_l.jpg

 

مزايا:

• انتقال سريع داده توسط GPRS کلاس 10 و EDGE کلاس 5

• دوربين 1.3 مگا پيکسل

• محل کارت حافظه MMC

• امکان بيرون آوردن کارت حافظه

بدون نياز به خاموش کردن تلفن

• راديوی داخلی

• ويرايشگر تصوير

• برنامه Setting Wizard برای تنظيم انتقال سريع داده ، MMS و Email

• ساختار با کيفيت

 

معايب:

• امکان استفاده از کارت MMC در اندازه استاندارد وجود ندارد

• گاهی اوقات کليد ها خيلی سفت می شوند

• ضبط خبرنگاری فقط تا يک دقيقه ضبط می کند

• استفاده از Earphone با مشکلاتی همراه است.

 

طراحی :

نوکيا 3230 طراحی جديد ترين مدل های سونی اريکسون را با سيستم عملکردی سيمبين ترکيب کرده است. اين تلفن دارای دو رنگ مشکی و قرمز است . قاب های تلفن قابل تعويض نيستند و بنابراين ساختار آن مقاوم بنظر می رسد . لنزدوربين در قسمت فوقانی قاب پشت تلفن قرار دارد .

 

t4.jpgt5.jpgt6.jpg

 

بعداز برداشتن قاب پشت ، فقط باتری و محل کارت حافظه مشاهده می شود . سيمکارت در محل مربوط به خود قرار می گيرد . امکان بيرون آوردن کارت حافظه درزمان روشن بودن دستگاه نيز وجود دارد .

 

t1.jpgt2.jpgt3.jpg

 

باتری تلفن از نوع Li-Ion BL-58 است و ظرفيت آن ٧٦٠mAh می باشد . تصوير سه بعدی کمپانی نوکيا بر سطح آن قابل مشاهده است که دليل بر اصل بودن باتری می باشد . باتری در زمان Stand by حداکثر ١٥٠ ساعت و در مکالمه مداوم تا ٤ ساعت دوام می آورد . ابعاد تلفن 109x49x19 ميلیمتر است و وزن آن ١١٠ گرم می باشد . سوکت pop-port در قسمت پايين تلفن وجود دارد که شما می توانيد کابل داده و Earphone HDS-3 هدست استريو رانيز به آن وصل کنيد . نزديک آن محل شارژر در نظر گرفته شده است.

 

t7.jpg

باتری و محل کارت حافظه

لینک به دیدگاه

صفحه نمايش :

صفحه نمايش نوکيا 3230 مانند مدل های قبلی سری ٦٠ است . وضوح آن 176x208 پيکسل است و دارای نور زمينه يکنواخت می باشد .

 

saf1.jpgsaf2.jpgsaf3.jpg

 

درگزينه های کلی تنظيمات صفحه نمايش می توان شدت نور زمينه را تغيير داد.اگر در ميان سه حالت تنظيم برای نورصفحه نمايش ، کمترين آنها را انتخاب کنيد صفحه نمايش کاملا خاموش می شود . امکان تنظيم محافظ صفحه نمايش نيزدر همين منو وجود دارد .

 

saf4.jpgsaf5.jpgsaf6.jpg

 

صفحه کليد :

برآمدگی کليد ها از سطح تلفن در حد کافی است اما چون خيلی پايين تر قرارگرفته اند برای فشار دادن آنها بايد انگشت شست را کاملا خم کنيد . کاليدهای قسمت عددی صفحه کليد کمی سفت تر هستند . کليدهای عملکردی زير صفحه نمايش قرار گرفته اند . عکس العمل کليد ها برای پذيرش و رد تماس خوب است اما بقيه کليد ها خيلی سفت هستند و برای فشار دادن آنها بايد بيشتر دقت کنيد .

 

k1.jpgk2.jpgk3.jpg

 

صدای کليک کليد ها کاملا واضح است . اجرای برنامه های مورد نظر را می توان برای کليدهای عملکردی زير صفحه نمايش تعيين کرد . نوکيا 3230 دارای يک کليد حرکتی پنج حالتی است که در ميان کليدهای عملکردی قرار گرفته است . اين کليد حرکتی بخوبی کار می کند و کنترل آن آسان است . زمانی که تلفن در حالت Stand by قرار دارد ، چهار عملکرد را می توان برای پنج جهت کليد حرکتی تعيين نمود جهت چپ برای نوشتن پيام متنی ، جهت راست برای باز کردن تقويم داخلی ، جهت بالا برای دسترسی به نرم افزار عکس و فيلم و جهت پايين برای رفتن به کتابچه آدرس تنظيم می شود .

 

k4.jpgk5.jpgk6.jpg

 

نورزمينه بسيار عالی است و بطور يکنواخت ميان تمامی کليد ها پراکنده می شود .علاوه بر کليدها استاندارد کنترل از دو دکمه مخصوص ديگر نيز می توانيد استفاده کنيد . دکمه خاموش / روشن و دکمه ای برای کار با پروفايل های زنگ که در طرف پايين تلفن قرار گرفته اند . در طرف چپ تلفن نيز دکمه ای وجوددارد که عملکرد push to talk را اجرا می کند.

 

k7.jpgk8.jpgk9.jpg

 

ساختار منو :

از ميان دو محافظ صفحه استاندارد می توانيد يک مورد را انتخاب کنيد : تاريخ و زمان يا متن . نوکيا 3230 گزينه ای برای تغيير تم های گرافيکی دارد . تم ، آيکن ها و حتی منوهای تلفن را تغيير می دهد . اين مدل دارای چهار تم گرافيکی از پيش نصب شده است.

 

saf7.gifsaf8.gifsaf9.gif

saf10.gifsaf11.gifsaf12.gif

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن :

کيفيت صوتی بلندگو در نوکيا 3230 در حد متوسط است . در زمان برقراری تماس با استفاده از هندس فری صدای نويز شنيده می شود . برای ذخيره کردن اسامی مخاطبين در دفترچه تلفن از حافظه مشترک استفاده می شود. حداکثر 6MB فضای حافظه وجود دارد . چند آيتم مختلف را می توان به هر مخاطب پيوست کرد . با وارد کردن حروف اول هر اسم می توانيد در ليست جستجو کنيد . امکان تعيين زنگ برای هر مخاطب وجود دارد که با استفاده از حالت های خاص زنگ صورت می گيرد . ليست مخاطبين را ميتوان بصورت اسم فاميل – اسم کوچک يا بالعکس ، اسم کوچک – اسم فاميل مشاهده کرد.

 

پيام :

فرهنگ لغت T9 برای کمک به نوشتن در SMS، MMS، Email يا Instant Messaging فراهم شده است . اندازه عکس هايی که به پيام های چند رسانه ای اضافه می شود بطوراتوماتيک کاهش می يابد تا به اندازه مناسب برای يک MMS تبديل شود.

 

p1.gifp2.gifp3.gifp4.gif

 

Email در صندوق پستی مربوط به خود ذخيره می شود . نرم افزار Email با پروتوکل های SMTP، POP3 وIMAP4 کار می کند . در زمان استفاده از پروتوکل POP3 امکان اينکه فقط تيترپيام دانلود شود ، وجود دارد و برای دانلود کردن کل متن بايد آن را انتخاب کنيد . بدليل وجود عملکرد push to talk به سادگی می توان از طريق انتقال بسته GPRS با ساير افراد ارتباط برقرار کد . اين ويژگی همانند WalkieTalkie عمل ميکند .

 

p5.gifp6.gif

 

موسيقی و راديو:

نوکيا 3230 به نرم افزار پخش موسيقی و راديو FM مجهز است . راديو در حالت استريو بخوبی پخش می شود اما پخش MP3 فقط بصورت مونوفونيک است . از Earphoneعرضه شده همراه تلفن می توان برای گوش دادن به موسيقی وبصورت هندس فری دراتومبيل استفاده کرد .آنها از طريق سوکت pop-port به تلفن وصل می شوند .

 

m1.gifm2.gifm3.gifm4.gif

 

کيفيت صوتی هدست و راديو رضايت بخش است . صدای حاصل از پخش MP3 تعريفی ندارد .نرم افزار پخش موسيقی علاوه بر فرمت MP3 با فايل های AMR,AAC و Real Video پشتيبانی می کند . تمامی فايل های صوتی و تصويری در فايل گالری ذخيره میشوند که فقط از منو می توان به آن دسترسی پيدا کرد. فايل گالری براساس محتوای چند رسانه ای ضبط شده به فايل های کوچکتری تقسيم می شود . صندوق پستی صوتی ، ضبط های طولانی تر از يک دقيقه را در خود جای نمی دهد .

 

m5.gifm6.gifm7.gifm8.gif

فايل های گالری

 

راديو در منوی اصلی تحت عنوان Visual Radio قرار گرفته است . با استفاده از بلند گو نيز می توان به راديو گوش کرد، البته به شرط اينکه Earphoneها وصل شده باشند . تنظيم راديو بطور اتوماتيک براساس شدت سيگنال و يابطور دستی با وارد کردن فرکانس ايستگاه مورد نظر انجام می شود . تنظيم اتوماتيک در صورت قوی بودن سيگنال ايستگاه ، آن را انتخاب ميکند . اگر نام ايستگاه را می دانيد اما فرکانس آن را به ياد نمی آوريد ، می توانيد ازليست ايستگاههای راديويی استفاده کنيد . امکان ذخيره کردن ايستگاه در ليست وجود دارد تا از جستجوی تکراری توسط تلفن جلوگيری شود . ليست تا 20ايستگاه را در خود ذخيره می کند .

 

ra1.gifra2.gifra3.gifra4.gif

 

درزمان استفاده از راديو و در صورت دريافت تماس يا پيام ، صدای راديو ضعيف می شود و زنگ تماس يا پيام از طريق هدست پخش می گردد . تکنولوژی Visual Radio امکان دريافت سيگنال صوتی وجريان داده با جزئيات مختلف ( تراک های موسيقی و محتويات آنها ) را فراهم می کند .

لینک به دیدگاه

دوربين :

نوکيا 3230 دارای يک دوربين داخلی با وضوح ١.٢٣ مگاپيکسل است . حداکثر وضوح در عکس های دوربين به 1280x960پيکسل می رسد . اين عکس ها در فرمت JPEG ذخيره می شوند . نرم افزار مفيدديگر ، حالت پشتيبانی Twilight (تاريک روشن) است که در شرايط نور کم مورداستفاده قرار می گيرد . تلفن دارای زوم ديجيتال سه برابر است . بعد ازگرفتن عکس می توان آن را روی صفحه نمايش مشاهده کرد يا مستقيما در گالری ذخيره نمود .

 

do1.jpgdo2.jpg

لنز دوربين

 

بعلاوه تلفن دارای نرم افزاری به نام Kodak Mobile Service است که ملزم بهاستفاده از GPRS می باشد و شما می توانيد عکس ها را به آدرس کمپانی kodak ارسال کنيد تا درآنجا چاپ شود و سپس باپست برای شما ارسال گردد.

 

do6.gifdo7.gifdo16.gif

 

ويرايشگر تصوير نيز در تلفن وجود دارد که به کمک آن می توانيد قسمت هايی از عکس راحذف کنيد و يا عکس را به کارت تبريک تبديل کنيد و سپس آن را از طريق يک پيام چند رسانه ای ارسال نماييد . مدت زمان فيلمبرداری توسط تلفن به حافظه آزاد بستگی دارد. با کارت حافظه 32MB می توانيد حداکثريک ساعت فيلم ضبط کنيد . فيلم ها در وضوح 176x144پيکسل در فرمت H.263ذخيره می شوند و ويژگی رنگ آنها مانند عکس می باشد .

 

do8.gifdo9.gifdo10.gif

 

بواسطه نرم افزار Movie Director فيلم ها را نيز می توان تغيير داد . برنامه ويرايشگر فيلم نيز امکان اضافه کردن جلوه های ويژه يا موسيقی زمينه به فيلم را فراهم می کند . نتيجه نهايی را می توان با استفاده از بلوتوث يا پورت مادون قرمز بصورت MMS ارسال کرد.

 

do11.gifdo12.gifdo14.gifdo15.gif

 

ساير امکانات:

تقويم ، Task Organizer و يادداشت تغييری نکرده است و همانند ساير تلفن های سری 60 می باشد .

 

sai1.gifsai2.gifsai3.gifsai4.gif

 

نوکيا 3230 دارای ماشين حساب ، مبدل ، ساعت و Wallet( محلی ذخيره کردن رمز و اطلاعات محرمانه ) است .

 

sai5.gifsai6.gifsai7.gifsai8.gif

 

اين مدل دارای سه بازی از پيش نصب شده می باشد .

 

sai10.gifsai11.gifsai9.gif

 

نوکيا 3230 يک مرورگر داخلی دارد که صفحات WAP ، HTML و Xhtml را باز می کند .

 

sai12.gifsai13.gifsai18.gif

 

گزينه های ارتباطی متعددی در اين مدل وجود دارد که شامل : ارتباط USB ،پورتمادون قرمز و بلوتوث است. با استفاده از اين گزينه ها بطور ساده و سريع میتوانيد تماس ، يادداشت های تقويم يا هر آيتم ديگر را هماهنگ کنيد . نوکيا3230 برای هماهنگی از Syncml استفاده می کند .

 

sai14.gifsai15.gifsai16.gifsai17.gif

 

برای انتقال سريع داده می توانيد از GPRS کلاس 10 استفاده کنيد که حداکثر سرعت در آن 80KB در هر ثانيه است . EDGE کلاس 5 فقط برای دانلود کردن مورد استفاده قرار می گيرد . بسته نرم افزاری PC suite همراه تلفن عرضه نمی شود. حافظه داخلی تلفن 6mb است ويک کارت حافظه 32mbنيز همراه عرضه می شود . نوکيا 3230 ازکارت حافظه نوع RS-DV-MMC استفاده می کند. برنامه Setting Wizard به بخش استاندارد تمامی موبايل های مدرن تبديل شده است و امکان تنظيم ساده انتقال داده ، پيامهای چند رسانه ای و Email را فراهم می کند . اين نرم افزار نوع تنظيم را بطور اتوماتيک براساس اپراتور انتخاب می کند .

 

بسته بندی استاندارد شامل :

• گوشی

• باتری Li-Ion BL-58

• شارژر استاندارد ACP-7

• Earphone استريو فونيک3

• HDS

• کارت حافظه از نوع MMC

• RS با ظرفيت MB 32

• کتابچه راهنمای کاربر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...