رفتن به مطلب

آیا مکمل بیوتین واقعا از ریزش مو جلوگیری می کند؟


ارسال های توصیه شده

سازندگان مکمل های بیوتین ادعا می کنند که مصرف آنها یک راه عالی برای جلوگیری از ریزش مو و سست شدن ناخن ها بوده و سلامت پوست را تضمین می کند.

بیوتین یا همان ویتامین B7یک ویتامین محلول در آب است که در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود؛ از جمله گوشت گاو. با این حال در مقادیر کمتر، زرده تخم مرغ، تخمه آفتابگردان، آجیل و سبزیجاتی مانند آووکادو نیز حاوی بیوتین هستند.

بیوتین برای متابولیسم اسیدهای چرب و کربوهیدرات ها بسیار مهم است اما بسیاری از افراد به غلط، از آن برای جلوگیری از ریزش مو و یا رشد ناخن ها استفاده می کنند. به طرفداران استفاده از مکمل های بیوتین باید گفت درست است که کمبود بیوتین با نازک شدن موها، شکنندگی ناخن ها، بثورات پوستی و ... خود را نشان می دهد، اما این علائم همیشه به علت فقر بیوتین نیستند.

در واقع، کمبود بیوتین نادر است و زنان باردار یا شیرده و یا کسانی که بیش از حد الکل مصرف می کنند، به آن دچار می شوند.

درست است که بسیاری از افراد قادر به دریافت بیوتین کافی از طریق مواد غذایی نیستند و باید مکمل مصرف کنند، اما مصرف بیش از حد بیوتین نیز خالی از عارضه نیست. مصرف بیش از حد بیوتین می تواند در جذب سایر ویتامین های گروه ب اختلال ایجاد کند. به همین دلیل، به افرادی که دچار ریزش مو هستند، توصیه می شود بیشتر از 1200 میکروگرم در روز، بیوتین مصرف نکنند.

به هر حال مهمترین توصیه به کسانی که دچار ریزش مو هستند، این است که در مورد مصرف مکمل های بیوتین با پزشک خود مشورت کنند. چون ریزش موها می تواند به دلیل کمبود مواد مغذی دیگری مانند ویتامین سی، آهن و یا ویتامین D3باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...