رفتن به مطلب

آیا برای عضله سازی سریعتر باید موهای بدن رو زد؟


ارسال های توصیه شده

با مروری بر این قضیه ثابت می کنیم که این موضوع کاملا غلط است .

کوتاه کردن و یا تراشیدن مو های بدن هیچگونه تاثیری بر روی رشد عضلات ندارد داشتن پوستی عاری از مو فقط باعث بهتر نمایان شدن عضلات شما می شود . درست است که غالب مواد تشکیل دهنده مو از پروتئین است و  همچنین ماده غذایی اصلی ساختار عضلات هم از جنس آمینو اسید (واحد تشکیل دهنده پروتئین) می باشد اما عزیزانم دقت کنید بافت این دو ناحیه کاملا با هم متفاوت است حتی جنس پروتئینی هم که سازنده بافت مو شما است از نوع اسید آمینه غیر ضروری است یعنی بدن خود توانایی ساخت آن ها را دارد و نیازی به استفاده از سهمیه پروتئینی سازنده ندارد . 

به عبارت دیگر موهای پا دست سینه همه یک رشد ثابت دارند یعنی تا اندازه معینی رشد می کنن .اما وقتی شما موهای بدن را می زنید کلی انرژِی و مواد آلی صرف رشد دوباره این موها می شه تا به حد معینی که بوده برسد . و این امر در رشد عضله تاثیر منفی دارد
این فرضیه فقط و فقط برای این مد شد که ورزشکاران به خصوص بدنسازان بهانه ای برای تراشیدن موهای بدن خود داشته باشد زیرا وجود مو در بدن ورزشکاران پرورش اندام از زیبایی و معلوم شدن رشد عضله ها جلو گیری می کند و اگر بدن مو نداشته باشد بدن قشنگ تر تغییراتش مشخص می شود .

و البته این موضوع در مسابقات فرق می کند .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...