رفتن به مطلب

به نظرتون قطعی اینترنت چه زیان هایی به مردم زده؟


ارسال های توصیه شده

سلام به همگی

یکی از حرکات جدیدی که برای مقابله با اعتراضات این بار انجام شد، قطع کلی اینترنت جهانی بود.

اینترنت تو دنیای امروز که خیلی از ابعاد زندگی الکترونیکی شده و دنیای آی تی هست نقش خیلی مهمی داره.

حالا به نظرتون این قطعی چه ضررهایی رو به مردم رو چه به لحاظ اقتصادی، چه به لحاظ اجتماعی یا ... به مردم زده؟

من یه سری بدیهیاشو در ابتدا میگم.

دانشجویان و اساتید و فعالین تو حوزه پژوهش که عملاً دسترسیشون به مقالات علمی و دانش روز دنیا و ... قطع شد و قادر به انجام کارهای پژوهشی نبودن.

از کار افتادن کسب و کارهای اینترنتی چه از طریق سایت، چه اپلیکیشن یا تلگرام و اینستاگرام و ... که تو سالهای اخیر خیلی ها به سمتش رفتن. واسه خیلی ها تنها منبع درآمدیشون بود. خیلی ها به خاطر وضعیت اسف بار اشتغال تو کشور، به سمت این نوع کسب و کارها رفتن تا درآمد حداقلی رو از این طریق کسب کنن. حتی کسب و کارهای بزرگ و شناخته شده مثل دیجیکالا و اسنپ و تپسی و ... هم خیلی متضرر شدن. خیلی از کسب و کارها هم به صورت غیرمستقیم به اینترنت وابسته بودن.

ارتباطات اینترنتی بسیاری که از طریق ایمیل و تلگرام و واتساپ بود و این ارتباط قطع شد. کسانی که خارج از کشور بودن باید با هزینه خیلی بیشتر از قبل با اقوامشون در داخل کشور تماس میگرفتن تا از حالشون جویا بشن. خیلی از ارتباطات دانشجویان با اساتید داخلی و خارجی که از طریق ایمیل بود به مشکل خورد.

اینها سه تا از موارد بدیهی بودن. بازم هست که میذارم با مشارکت دوستان گفته بشه.

در آخر هم باید گفت که متأسفانه نه تنها هیچ شخص و نهادی پاسخگوی این ضرر و زیانها نخواهد بود، بلکه خودشون رو محق هم میدونن :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

یکی از بدیهی‌ترین زیان‌هایی که به مردم وارد شده قطع ارتباط آسان بین دوستان و اعضای خانواده بوده. به حتم یک سری اپ‌ها این فرایند رو تسریع می‌کنند و باعث به وجود اومدن ارتباطات بیشتر بین اعضای خانواده، دوستان و فامیل می‌شن. شخصا ارتباطم با اعضای خانواده نسبت به قبل کمتر شده، از خیلی از دوستانم خبر ندارم، ارتباطم با استادم به کل قطع شده و فعلا هیچ دسترسی ندارم و بجز در حالت اضطرار حاضر نیستم هزینه تماس خارج از کشور رو بدم.

در مورد کسب و کارها اشاره کردی، یک سری کسب و کارها قابلیت بروزرسانی خودشون با زیرساخت‌های داخلی رو دارن که از این بین میشه به تپ‌سی و اسنپ اشاره کرد، یه سری خرید و فروش‌های مجازی که در تلگرام و اینستا وجود داشت رو کماکان میشه به زیرساخت‌های داخلی جلو برد هرچند هردو گروه بشدت متضرر ضررهای زیادی میشن، مخصوصا افراد شخصی که هیچ تبلیغات عمومی مثل اسنپ و تپسی رو ندارن و مجبور هستن از نو خریداران خودشون رو در فضای جدید پیدا کنن، و این بین کماکان ضرر زیادی رو متوجه خودشون می‌بینن بخاطر وجود تفاوت تعداد کاربری بین اپلیکیشن‌ها. همینطور بدون وجود یک موتور جستجوی مناسب، این دوستان این نوع فروش رو هم از دست خواهند داد.
اما تا به الان صرفا در مورد کسب و کارهایی بحث شد که می‌تونن با زیرساخت داخلی خودشون رو هماهنگ کنند، اما یک سری کسب و کارها بدون اینترنت بین الملل عملا تعطیل شدن، تریدرهای کریپتوکارنسی و فارکس و بازارهای مشابه، برنامه‌نویسان، افرادی که به صورت مشخص با افراد دیگه از کشورهای دیگه در ارتباط بوده و بصورت «دور کاری» مشغول به گرفتن پروژه هستند، شرکت‌‌های توریستی، و غیره. این افراد برخلاف گروه اول کاملا بجای خرید و جمع کردن ارز توی خونه مشغول ارزآوری هستن و به نوعی هرچند در ابعاد کم برای اقتصاد کشور هم مفید هستند. اما بدون وجود اینترنت بین الملل عملا زندگیشون تعطیل شده و از اونجا که اکثریت به صورت شخصی مشغول کار هستند، اگه تصمیم گرفته شه که فقط به شرکت‌های خاص اینترنت بین الملل ارایه داده بشه این افراد معلوم نیست دچار چه وضعیتی بشن. ضررهای این افراد در این یک هفته خارج از حد تصور هست. 
این بین مترجمان و نویسندگان رو هم فراموش نکنیم که به حتم نیاز به ارتباط جهانی دارند

به محققان اشاره شد. این محققان صرفا دانشجو نیستند و خیلی از شرکت‌ها بخشی رو به تحقیق می‌پردازن که این بخش در این مدت متاسفانه تعطیل بوده و معلوم نیست چه اینده‌ای در انتظارشون هست. خیلی از دانشجوها نیز کماکان به اینترنت دسترسی ندارند و یا دسترسی بشدت سختی دارند.

راستی ، گیمرها رو هم نادیده نگیریم، این افراد دوست داشتنی و باهوش این روزها کنج خونه نشستن و افسرده شدن
یوتیوبرها هم نادیده نگیریم، افرادی که از این طریق یک کسب درامد جزیی یا خوب دارند

دنیای امروز ما بشدت وابسته به اینترنت بین الملل بوده و هست و نمیشه این موضوع رو نادیده گرفت، و امروزه یک ترس جمعی شکل گرفته که امروزه یا آینده نزدیک اینترنت بین‌الملل به صورت کلی محدود بشه و افراد دسترسی‌هاشون رو از دست بدن، خیلی از افراد بعد از این اتفاقات دنبال مهاجرت هستند، جایی که حداقل بتونن با خیال راحت‌تری از این فضای کارشون استفاده کنند و ترس قطع شدن اون رو نداشته باشند.

لینک به دیدگاه
در 38 دقیقه قبل، Mohammad Aref گفته است :

 

دانشجویان و اساتید و فعالین تو حوزه پژوهش که عملاً دسترسیشون به مقالات علمی و دانش روز دنیا و ... قطع شد و قادر به انجام کارهای پژوهشی نبودن.

 

26 روز مونده به دفاع

من همه کارای پایان نامه م با نت 

دیگه خودتون بهتر میدونید بدون نت یعنی چی....

:((((((((

حتی اساتید همه کاراشون مونده...اطلاع رسانی جلسه و سخنرانی و دفاع همشون موندن...

?

ای بابا

لینک به دیدگاه
در 36 دقیقه قبل، JU JU گفته است :

و امروزه یک ترس جمعی شکل گرفته که امروزه یا آینده نزدیک اینترنت بین‌الملل به صورت کلی محدود بشه و افراد دسترسی‌هاشون رو از دست بدن

آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار کرد: از تدبیر‌های ستودنی در این ماجرا قطع اینترنت بود؛ اگر مسئولین میخواهند اهمیت کار را درک کنند ببیند دشمن و شبکه‌های خارجی چقدر ناراحت اند از این اتفاق؛ این یعنی لانه زنبور را شناسایی کردند؛ از آن‌ها درخواست میکنم، پیامرسان‌های داخلی را تقویت کنند و اینترنت بومی را هر چه زودتر راه اندازی کنند؛ اگر در این کار کوتاهی کنید در پیشگاه خدا جوابی نخواهید داشت.

لینک به دیدگاه

.

قطع شدن اینترنت به نظر من بهترین اتفاق این روزها بود.

 

یادم نمیره روزی رو که فامیل به من حمله میکردن که تو چرا رای نمیدی و تویی که باعث میشی کسایی مثل رئیسی رئیس جمهور بشن! یادمه حتی همکارام با من تماس میگرفتن که بیا به وظیفت عمل کن رای بده. اون یک رای به روحانی چقدر براشون مهم بود...

یادمه اون روزی که مردم تو خیابون خوشحالی میکردن از اینکه روحانی رئیس جمهور شده.

شاید این خفه کردن مردم با قطع کردن اینترنت برای محو کردن بالا رفتن ناگهانی و یک شبه بنزین و روش فرا قانونیش و هزار مساله دیگه مثل تسویه بدهی بانکهای ورشکسته از جیب مردم با بالا بردن دلار، حاتم بخشی های مخفیانه نفت و گاز، جلو گیری از درآمدهای کوچک مردم مثل کانالهای فروش تلگرامی و اینستاگرامی و ارزهای دیجیتال و چیزهای دیگه ای که همه میدونیم به خیلی از ما به اصطلاح تحصیل کرده ها یادآوری کنه که روحانی و رئیسی و احمدی نژاد و خاتمی تو این مملکت فرقی باهم ندارن و اینجا قانون در راس امور نیست!

لینک به دیدگاه

روزی که اینترنت قطع شد تنها راه اتصال از طریق سرور مجازی ایران بود.البته تلگرام را هم دیدم با پروکسی عده ای وصل شدن

هزینه  سرور مجازی روز قطع اینترنت 35 هزار بود بعد که دیدن متقاضی زیاد شده شد90 هزار و حالا هم شد 120هزار یعنی 4 برابر!!!!!!

خود من بنا به ضرورت چون نیاز به نت داشتم 120 هزار هزینه کردم تا تونستم وصل بشم

 

 

این قطع کردن اینترنت  راه ش را پیدا کردن از این به بعد دیگه تقی به توقی بخوره فوری قطعش میکنن و هیچ بعید نیست که در آینده بگن مردم عادی اینترانت ملی استفاده کنن مثل الان و مراکز دانشگاهی و استارت آپ ها و مراکز حقوقی از نت جهانی استفاده کنن. کاری که این چند روز زیاد تبلیغ براش میکنن که همه چی و همه جا اوکی هست و با اینترنت ملی هیچ مشکلی وجود نداره

لینک به دیدگاه

- قطع اینترنت باعث کساد در بازار سینماها در ایران شده است؛فروش آن ها ۸۰٪ کاهش داشته است.
- قطع اینترنت باعث تعطیلی اکثرا صرافی ها و همچین کارگزاران بورس ایران شده است.
- خسارات وارده بر استارت‌آپها مبلغ وحشتناکی که قابل جبران نیست.
- زیان صنعت قطعه‌ سازی در پی قطع اینترنت؛بی‌اعتمادی شرکای خارجی با تاخیر در نقل‌وانتقالات بانکی.
- قطع اینترنت باعث کاهش ۶۰ درصدی فروش فیلم‌ها در سراسر کشور شد.
- خسارت تخمین زده نت بلاک از هر روز قطعی اینترنت در ایران مبلغ سرسام‌ آور ۳۶۹ میلیون دلار آمریکا معادل ۴۳۰۰میلیارد تومان است.

=====

اینا با این زیرساختایی که دارن هیچ پوخی نمیتونن بخورن و بالاخره باید وصل کنن حتی یه موتور جستجو گر ساده هم ندارن لغت انگلیسی سرچ میکنی عکس ننه شونو میاره فقط خون ملتو کردن تو شیشه

لینک به دیدگاه

به گزارش 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، گزارش واصله از خبرنگاران ما در استانهای خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان،سمنان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری،اردبیل، زنجان و ایلام حاکی از برقراری اینترنتهای خانگی در این استانهاست.همچنین ما در تلاش هستیم در خصوص این موضوع اطلاعات بیشتری کسب نماییم.

لینک به دیدگاه

هزینه ای که بابت قطعی اینترنت و شورش ها و آتیش زدن ها تو این مدت دادن فکر کنم چند سال طول بکشه تا از بنزین دربیارن

متاسفانه بی تدبیری همه جا موج میزنه و به جای حل مشکل از راه های غیر منطقی استفاده میکنن که ضررهای جبران ناپذیری رو به همه میزنه

واقعا کسانی هستن کل درآمدشو از نت بوده. الان تهران 1 هفتس اینترنت قطعه و اونها واقعا یک هفته درآمد نداشتن

حتی نرم افزارهای ایرانی هم درست کار نمیکنن اسنپ تپسی هنگی زیادی دارن

نرم افزارهای پیام رسان ایرانی که دیگه شورش رو درآوردن

بله نصب کردم شب پیام دادم فردا ظهر رسید

آی گپ و گپ هم به درد نخور بودن

الان جدید ریور نصب کردم باز به نسبت بقیه کمی بهتره

دلیل اصرار بر نصب هم کارهای مربوط به شغلمه که طبقه بنید اطلاعات، تصاویر، گزارشات و ... با منه و ته ماه کسی کاری نداره که نت بود یا نبود

در کل احساس میکنم اسیر شدیم

30 سال از عمرم گذشت و آینده ای نامعلوم در انتظاره

نسل ما که سوخت فکر کنم با این حرکات نسل های بعدی هم بسوزن

لینک به دیدگاه
در 29 دقیقه قبل، hamid_shahrsaz گفته است :

 

واقعا کسانی هستن کل درآمدشو از نت بوده. الان تهران 1 هفتس اینترنت قطعه و اونها واقعا یک هفته درآمد نداشتن

 

درامد و بیکاری جای خود، خیلی‌ها این هفته ضررهای زیادی کردن و خیلی‌ها هیچ نوع دسترسی به کارشون و همینطور سرمایه‌شون ندارن متاسفانه
 

لینک به دیدگاه

طرف رفته توییت گذاشته از قطعی اینترنت حمایت کرده. :banel_smiley_4:

دریغ از یه ارزن شعور. اگه قطع بودن خوبه، تو چرا استفاده می کنی؟ اونم تازه از نوع فیلترش :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه
در 4 دقیقه قبل، Mohammad Aref گفته است :

طرف رفته توییت گذاشته از قطعی اینترنت حمایت کرده. :banel_smiley_4:

دریغ از یه ارزن شعور. اگه قطع بودن خوبه، تو چرا استفاده می کنی؟ اونم تازه از نوع فیلترش :banel_smiley_4:

اینکه این نوع حمایت از قطعی چه معنی داره رو احتمالا خودشون هم نمی‌دونن و میمون وارانه کماکان به تقلید و پیروی از یک سری سخنان بی پایه و اساس جلو می‌رن

 

همیشه مخالفت‌های زیادی با اینترنت توی کشور ما صورت گرفته و کماکان این مخالفت‌ها ادامه داره، در حالی که کشورهای پیشرفته روز به روز زیرساخت کشورشون رو تقویت می‌کنن تا امکان اتصال راحت‌تری به اینترنت داشته باشن، متاسفانه اینجا همیشه با پیشرفت مخالفت شده و سعی می‌کنن جلوی پیشرفت سایر دوستان هم گرفته شه.

 

افسوس و افسوس از انسان‌هایی که هیچ وقت نمی‌فهمند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...