رفتن به مطلب

اینورترهای چندسطحی با تعداد ادوات الکترونیک قدرت کمتر جهت افزایش راندمان


ارسال های توصیه شده

عنوان مقاله : اینورترهای چندسطحی با تعداد ادوات الکترونیک قدرت کمتر جهت افزایش راندمان

نویسندگان : روشنک رضائی پور ، مرتضی آهنگری حساس

 

چکیده: اینورترهای منبع ولتاژی چندسطحی ساختار مناسبی را برای دستیابی به میزان توان بالا و شکل موجهای خروجی با کیفیت بالاتر ارائه میدهند. تاکنون، تحقیقات گسترده ای در زمینه اینورترهای چند سطحی، استفاده شده در کاربردهای ولتاژ و توان بالا انجام گرفته است که به دلیل امتیاز آنها از قبیل: اعوجاج هارمونیکی کمتر شکل موجهای خروجی، تنش کمتر ولتاژ کلیدها و پایین بودن تداخل امواج الکترومغناطیسی سیستم، مورد توجه قرار گرفته اند. بیشتر اینورترهای چند سطحی دارای آرایشی از کلیدهای الکترونیک قدرت، منابع ولتاژDC، ترانسفورماتورها و خازنها هستند. ادوات الکترونیکی که در این مبدل ها استفاده شده اند ، موجب تزریق هارمونیک به جریان خطوط قدرت شده و به این ترتیب شکل موج جریان و ولتاژ سیستم  قدرت را معوج میکنند، که این منجر به کاهش کیفیت توان شبکه نیز میشود.

در این مقاله سعی بر آن است که با ارائه ساختار جدید بار اساس مدولاسیون برای اینورتر چندسطحی با تعداد ادوات الکترونیک قدرت کمتر، موجب کاهش تلفات مدار، افزایش راندمان و کیفیت توان سیستم شد و همچنین از پیچیدگی و قیمت اینورترها کاست، به منظور تایید عملکرد اینورتر چند سطحی با روش پیشنهادی شبیه سازی با استفاده از نرم افزار PSCAD/EMTDC بر روی اینورترهای هفت سطحی و پانزده سطحی انجام گرفته است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...