رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پیشرفت دارو سازی با استفاده از اتوماسیون صنعتی

چرا تولید کنندگان داروهای بیولوژیکی و شرکت های دارو سازی باید امکانات خود را به صورت خودکار با استفاده از اتوماسیون صنعتی بسازند

یکی از اولین داروهای بیولوژیک، انسولین، توسط Eli Lilly در سال 1982 برای افزایش طول عمر بیماران دیابتی ساخته شد. در حال حاضر، بیش از 2700 دارو بیولوژیک موجود وجود دارد که زندگی بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند سرطان، رماتیسم مفصلی و ام اس به آنها وابسته است.

در اینجا جاناتان ویلکینز، مدیر بازاریابی EU Automation، توضیح می دهد که چگونه فرایندهای بیولوژیکی می توانند از اتوماسیون بهره مند شوند.

در آوریل سال ۲۰۱۸، شرکت GE Healthcare  یک کارخانه برای سرعت بخشیدن به تولید واکسن های مبتنی بر ویروس را راه اندازی کرد. این تنها شرکتی نیست که از تکنولوژی برای افزایش بهره وری در تولید دارو سازی استفاده می کند. در سال ۲۰۱۸، سازمان غذا و دارو پنج کمک هزینه را به سازمان های تحقیقاتی برای مطالعه بر بهبود تولید محصولات دارویی اعطا کرد.

اتوماسیون یک کلید برای تحقق بخشیدن به نیازهای صنعت داورسازی ، مانند افزایش بهره وری و ظرفیت، در عین حال حفظ کیفیت محصول است. دیگر بخش های تولید مانند خودرو، مواد غذایی و الکترونیک، کارخانه های خود را با تکنولوژی اتوماسیون تجهیز کرده اند. با این حال، برای صنعت داروسازی کار کمی دشواری بوده است.

رسیدن به یک روند کار خودکار آسان است. فن آوری یادگیری ماشینی امکان سازگاری با تغییرات در مشخصات محصول، تجهیزات و محیط اطراف را فراهم می کند، بنابراین یک خط تولید می تواند در راستای نیازمندی های پزشکی مورد نظر تغییر یابد.

پیشرفت دارو سازی با استفاده از اتوماسیون

خودکار سازی

سنسورهای متصل شده امکان جمع آوری مقادیر عظیمی از داده ها را فراهم می کنند که پس از آن می توانند با استفاده از سیستم اسکادا 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
 تحلیل شوند. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به اقدامات خودکار برای بهبود فرآیندهای تولید منجر شود.

در فرایندهای دارو سازی ، داده ها می توانند برای  درک بهتر ما از فرآیند و بهبود پارامترهای آن به کار روند. همچنین می تواند برای تضمین کیفیت دارو و سازگاری آن با استاندارد های ایجاد شده استفاده شود. برای مثال، تولید کنندگان می توانند داده های دریافت شده از بیوراکتور را تحلیل کرده و فرایند تولید را در حالت بهینه قرار دهند.

تاثییر اتوماسین بر فرایند توید دارو

عملکرد تجهیزات یک متغیر کلیدی است که بر کیفیت دارو های تولید شده تأثیر می گذارد. تولیدکنندگان می توانند از سنسورهایی برای جمع آوری اطلاعات از تک تک اجزا سیستم و با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده تحت یک سیستم SCADA فرایند را کنترل و حتی پیش بینی کنند.این سیستم به مهندسان کمک خواهد کرد و اگر قطعه ایی از تجهزات درگیر در فرایند تولید دچار خرابی شود سیستم آلارم خواهد داد و مهندسین قبل از اینکه این خرابی بر کیفیت و انطباق ویژگی های محصول با استانداردها تاثیر بگذارد این مشکل را برطرف خواهند کرد.

علاوه بر جمع آوری و مدیریت داده ها، اتوماسیون پتانسیل لازم برای انجام فعالیت هایی را که به طور سنتی توسط انسان ها اجرا می شوند را نیز دارد.این امر باعث افزایش دقت کار  در تولید دارو خواهد شد.هنگامی که شرکت های داروسازی فرآیندهای خود را به صورت خودکار انجام می دهند،این سطح اتوماسیون را قادر می سازد که فرایند تولید را بصورت مداوم و پیوسته انجام دهند و در هزینه ها و انجا کار توسط نیروی انسانی صرفه جویی شده به طور قابل توجهی افزایش بهره وری را به دنبال خواهد داشت.

تکنولوژی پیشرفته باعث بهره وری بیشتر و افزایش کیفیت محصول خواهد شد و موجب شده است تا برای شرکت هایی مانند GE Healthcare، که تلاش می کنند تا مشتری های خود را در بازار افزایش دهند در اولویت قرار گیرد.اتوماتیک کردن یک تولیدی نیازی به سرمایه گذاری عظیم ندارد. برای برداشتن گام های ابتدایی، تولید کنندگان دارو باید حسگرهایی برای اتصال به تجهیزات خود داشته باشند و داده هایی را جمع آوری کنند که می توانند برای بهینه کردن فرایند تولید به آنها کمک کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...