رفتن به مطلب

سازمان بهداشت جهانی: تجهیزات تشخیص کرونا برای ۱۰۰ هزار نفر به تهران رسید


ارسال های توصیه شده

تجهیزات سازمان بهداشت جهانی

تجهیزات ارسالی سازمان بهداشت جهانی برای ایران
 

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که تیمی از کارشناسان این سازمان برای کمک به ایران و حمایت از اقدامات این کشور در مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) وارد تهران شده‌اند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی محموله‌ای از تجهیزات پزشکی هم همراه این گروه به ایران فرستاده شده که شامل کیت‌های آزمایشگاهی برای تست و تشخیص ابتلا به کرونا برای حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

همچنین لوازم پیشگیری و محافظتی کافی برای حمایت از بیش از ۱۵ هزار نفر کارکنان درمانی و بهداشتی و پزشکان ایران بخش دیگری از این محموله است.

تیم کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و محموله پزشکی و کمکی این سازمان از طریق پروازی از دوبی وارد ایران شدند.

هم‌زمان این سازمان اعلام کرده است که یکی از کارکنانش در تهران به ویروس کرونا مبتلا شده و در حال حاضر علائم خفیفی از بیماری دارد.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که تا صبح روز دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۵۰۱ نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۶ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

نقشه شیوع کرونا در ایران

 

پیشنهاد کمک اروپا به ایران
 

وزارت خارجه بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که سه کشور اروپایی بریتانیا، آلمان و فرانسه بسته‌ای کمکی معادل پنج میلیون یورو برای مقابله با شیوع ویروس کروونا به ایران پیشنهاد داده‌اند.

این سه کشور اعلام کردند که کمک‌های خود را از طریق سازمان بهداشت جهانی و دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل برای ایران ارسال خواهند کرد.

ایران به یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا در منطقه تبدیل شده و به گفته مقامات با کمبود تجهیزات پزشکی و سایل حفاظتی مانند ماسک روبرو است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت تا کنون موارد ابتلا به کرونا با سابقه سفر به ایران در کشورهای افغانستان، لبنان، پاکستان، کویت، بحرین، عراق، عمان، قطر، امارات متحده و همین طور کانادا مشاهده شده است.

ابتلا خارج از چین ۹ برابر داخل چین

سازمان بهداشت جهانی می گوید که مبارزه علیه ویروس کووید-۱۹ وارد مرحله نامعلومی شده است ولی هنوز هم می‌وان آن را مهار کرد. تِدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، از کشورها خواست تا به تلاش برای جلوگیری از انتقال این بیماری ادامه دهند. او گفت که می‌توان شیوع بیماری را به عقب راند.

به گفته او، سازمان بهداشت جهانی هر لحظه و هر روز گسترش بیماری را رصد می‌کند و وضعیت کنونی را هنوز یک پاندمی یا همه‌گیری جهانی نمی‌داند. آقای آدهانوم گفت که در ۲۴ ساعت گذشته‌ موارد گزارش شده ابتلا به کرونا در خارج از چین نسبت به داخل چین که بیماری از آنجا آغاز شده،‌ تقریبا ۹ برابر بوده است.

به گفته او، شیوع بیماری در ایران،‌ کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا بیشترین نگرانی را سبب شده است.

تعداد افرادی که در سراسر جهان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند به بیش از ۳ هزار نفر رسیده است.

بیش از ۹۰ هزار نفر هم در سرتاسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که تا کنون نیمی از آنها بهبود یافته‌اند و حدود ۴۲ هزار نفر مبتلا به آن هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...