رفتن به مطلب

پیشگیری ارتودنسی چیست و چه نیازی به آن داریم؟


ارسال های توصیه شده

 



bf380-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%

مشکلات ارتودنسی در کودکان می‌تواند علل مختلفی مثل مکیدن انگشت شست، ناخن خوردن و یا گاز گرفتن لب‌ها داشته باشد. درمان ارتودنسی در مازندران و سایر شهرها به روش پیشگیری به جلوگیری از مشکلات شدید ارتودنسی در آینده کمک می‌کند. نشانه‌های مشکلات ارتودنسی در کودکان عبارت‌اند از:

- زود یا دیر افتادن دندان‌های شیری

- به وجود آمدن مشکل در جویدن یا گاز زدن

- نفس کشیدن از طریق دهان

- مکیدن انگشت

- جابه‌جایی یا گیرکردن دندان‌ها در لثه زمان درآمدن

- جلو رفتگی یا عقب رفتگی فک و صدا دادن فک‌ها

- مشکل در حرف زدن

- گاز گرفتن گونه یا بالای دهان

- دندان‌های جلوآمده

- دندان‌هایی که به‌طور کامل روی‌هم چفت نمی‌شوند

- تقارن نداشتن و یا تعادل نداشتن صورت

- دندان‌قروچه

با مشاهده این مشکلات بایستی به 
متخصص ارتودنسی در آمل یا متخصص ارتودنسی در مازندران مراجعه کنید.

فرایند درمان ارتودنسی پیشگیری

این روش درمان در هر کودکی متفاوت است. بریس های پیشگیری ثابت برای کودکان نیازمند چند جلسه مراجعه به دندان‌پزشک دارد درصورتی‌که کودکانی که قرار است برایشان از بریس متحرک استفاده شود دندان‌پزشک حتماً باید نحوه‌ی استفاده از آن را به‌صورت کامل برای والدین توضیح دهد. با استفاده از متخصص ارتودنسی در مازندران و یا متخصص ارتودنسی در آمل به روش پیشگیری می‌توانید قبل از اینکه مشکل جدی برای دندان‌های فرزندتان پیش آید از آن جلوگیری کنید. این درمان روش‌های مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

فضا نگه‌دار: از فضا نگه‌دارها زمانی استفاده می‌شود که دندان شیری فرد افتاده باشد و برای حفظ این فضای خالی جهت رشد دندان اصلی از فضا نگه‌دار استفاده می‌کنند. این روش باعث می‌شود دندان‌های مجاور تغییری نکنند و رشد دندان اصلی هم به‌صورت کج نباشد.

کشیدن زودهنگام دندان: اگر دندان شیری کودکتان به‌موقع نیفتد دندان‌پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد که دندان شیری را بکشید تا فضای کافی برای رشد دندان اصلی وجود داشته باشد. با این کار از کج رشد کردن دندان اصلی جلوگیری می‌شود.

زمانی که درمان ارتودنسی تتوسط متخصص ارتودنسی در مازندران یا متخصص ارتودنسسی در آمل و سایر شهرها از کودکی و قبل از رشد دندان‌های اصلی شروع می‌شود از به‌هم‌ریختگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند و امکان آن را به حداقل می‌رساند. این کار به دندان‌ها اجازه می‌دهد فضای خوبی برای رشد داشته باشند و رشد آن‌ها به‌صورت مرتب باشد.



مکیدن شست: همان‌طور که گفتیم مک زدن انگشت شست باعث جلو آمدن فک و دندان‌های بالایی می‌شود که در آینده به درمان‌های دشواری نیاز دارد اما در درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی در آمل و یا 
متخصص ارتودنسی در مازندران یا سایر شهرها از یک سری وسایل استفاده می‌کنند که مانع مکیدن انگشت می‌شود و از هزینه‌ای سنگین در آینده جلوگیری می‌کند.

هد گیر: برای درست کردن مدل روی‌هم رفتن دندان‌های فک بالا و پایین از وسیله‌ای به اسم هد گیر استفاده می‌شود. از این وسیله برای درست کردن فضای کافی و مرتب رشد کردن دندان‌ها نیز استفاده می‌شود. از هد گیرها معمولاً در خانه و هنگام خواب استفاده می‌شود.



برای انجام ارتودنسی در مازندران می توانید به بهترین متخصص ارتودنسی در آمل یا متخصص ارتودنسی در مازندران به اسن دکتر میرزایی مراجعه کنید.



پیشگیری ارتودنسی در سنین پایین چه فوایدی دارد؟

- دندان‌هایی که جلوآمده هستند از خطر ضربه یا تروما حفظ می‌شوند.

- کمک به رعایت بهداشت دهان و دندان و جلوگیری از عادات بدی که ممکن است باعث بیماری شود.

- افزایش اعتمادبه‌نفس در کودک

- باعث هدایت دندان به‌جای اصلی‌اش می‌شود و از به‌هم‌ریختگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

- رشد استخوان فک به‌درستی صورت می‌گیرد.



آیا هنگام ارتودنسی پیشگیری باید کارهای خاصی را انجام داد؟

یکی از کارهایی که باید بعد از انجام ارتودنسی در مازندران و ارتودنسی در آمل یا هرجای دیگر دنیا انجام دهید این است که هم از درست نصب شدن بریس ها مطمئن شوید و هم به کودکتان بگویید چه غذاهایی را نباید بخورد تا به بریس هایش آسیبی وارد نشود. اگر بریس نصب‌شده روی دندان‌های فرزندتان از نوع متحرک باشد باید آن را مرتباً تمیز کنید و در جای مخصوصش قرار دهید. ارتودنسی در مازندران و ارتودنسی در آمل مانند هر جای دیگری در حال رشد و پیشرفت است و از تکنیک‌های روز دنیا بهره می‌گیرد.منبع: 
متخصص ارتودنسی در آمل دکتر میرزایی
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...