رفتن به مطلب

چگونه یک پرو طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش اول)


mehrnosh111

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.


حتی تصور اینکه 17 ساعت بر روی یک صندلی در فراز آسمان‌ها بنشینی تا به مقصد موردنظر برسی، عذاب‌آور است چه برسد به اینکه در موقعیت قرار بگیرید. مسافرانی که قصد سفر از یک قاره به قاره دیگر رادارند، پروازشان 18 ساعت طول می‌کشد. قطعاً نشستن بر روی صندلی هواپیما آن‌هم 18 ساعت بسیار خسته‌کننده است، بنابراین برای اینکه کمتر دچار خستگی شوید یک سری اصول را رعایت کنید. در ادامه این مقاله بعضی از این اصول را برای شما شرح دادیم.( در زمان خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی مدت‌زمان پرواز خارجی یا داخلی را بپرسید.)



صندلی خود را از قبل رزرو کنید

چنانچه می‌خواهید باکلاس آکونومی پرواز کنید، دقت داشته باشید که هرچقدر زودتر بلیط خود را رزرو کنید، راحت‌ترید. البته که بعضی ایرلاین ها فقط 24 ساعت قبل از پرواز خارجی یا داخلی اجازه‌ی رزرو و خرید بلیط هواپیماداخلی یا بلیط خارجی را می‌دهند. توجه کنید که صندلی‌های عقب هواپیماها را رزرو کنید؛ زیرا در عقب هواپیما مسافران کمتری هستند و شما راحت‌تر می‌توانید بنشینید و همین‌طور از گریه بچه‌ها دور هستید و در انتخاب نوع غذا شانس بیشتری دارید.


همیشه صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید

دقت داشته باشید که در پروازهای طولانی اولین اولویت شما باید صندلی باشد؛ زیرا صندلی‌های هواپیما خیلی برای خوابیدن راحت نیستند حال اگر شما کنار پنجره نباشید چرخ‌های حمل غذا و نوشیدنی برای شما مزاحمت ایجاد می‌کند. دیگر ویژگی کنار پنجره نشستن تنظیم کردن نور دلخواه برای خوابیدن است. بنابراین در هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی ذکر کنید که صندلی کنار پنجره را می‌خواهید.


لباس کافی و مناسب بپوشید

در ارتفاع 30 هزار پایی، دمای هوا مدام در حال تغییر است. به همین دلیل تهویه هوا مدام روشن است و ممکن است باد در طول پرواز خارجی یا داخلی به‌صورت شما بخورد پس با به همراه داشتن جلیقه‌ای پشمی و سبک با خیال راحت سفر کنید.


آب کافی بنوشید


باید بدانید در طول پرواز، کابین‌های هواپیما به‌شدت آب بدن شمارا کم می‌کنند و شما در طول پرواز بایستی به‌اندازه کافی آب بنوشید بنابراین با به همراه داشتن بطری کوچک که ترجیحاً فیلتر نیز دارد در طول 
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
 یا داخلی از مهمانداران بخواهید تا برایتان پر کنند و مدام آب بنوشید.( وسایلی که اجازه دارید با خود به داخل هواپیما ببرید را در هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی چارتراز متصدی بپرسید.)


سرگرمی مخصوص خود را به همراه داشته باشید

سعی کنید از چیزهای سرگرم‌کننده در طول پرواز استفاده کنید. گوشی همراه خود را از کتاب و فیلم و آهنگ موردعلاقه اتان پرکنید و در طول سفر از آن‌ها به‌عنوان سرگرمی استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید پرواز هوایی باطری موبایلتان را خالی می‌کند پس حتماً با خود پاور بانک داشته باشید.( در هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی از آوردن وسایل مجاز به داخل هواپیما مطلع شوید.)



استفاده از گلاب هم می‌تواند مفید باشد


شما می‌توانید با پاشیدن چند قطره گلاب بر روی صورت قبل از به زمین نشستن هواپیما و پایان پرواز خارجی طولانی‌مدت، طراوت و تازگی را به پوستتان بدهید و انرژی لازم را به دست به یارید تا با شادابی آماده‌ی خارج شدن از هواپیما شوید.( در هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی از چگونگی آوردن برخی چیزها مثل گلاب، به داخل هواپیما اطلاعات کسب کنید.)
 

بهتر است بعد از خواندن این مطلب، مطلب چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش دوم) را نیز بخوانید.



صبحانه کم‌اهمیت‌ترین وعده غذایی است


در بیشتر موارد صبحانه‌های داخل هواپیما خیلی قابل‌خوردن نیست و شرکت‌های هوایی اهمیتی به خوردن این وعده‌ی غذایی نمی‌دهند ولی نگران نباشید بعد از تمام شدن پرواز خارجی طولانی‌مدت می‌توانید با خوردن صبحانه‌ای دل‌چسب آن را جبران کنید.( در هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی از آوردن خوراکی‌های مجاز به داخل هواپیما مطلع شوید.)نکاتی که بایستی برای راحت‌تر سفر کردن در پروازهای طولانی رعایت کنید به اینجا ختم نمی‌شود پس بهتر است مقاله‌ی دومی که مربوط به همین موضوع است را بخوانید و با دقت به آن‌ها در طول پرواز عمل کنید. منبع: بلیط خارجی سام سیر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...