رفتن به مطلب

اهمیت بهداشت دهان و دندان در زمان ارتودنسی


ارسال های توصیه شده

 

89015-%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA%20%

یکی از علت های پوسیدگی دندان باکتری ها و پلاک هایی است که روی دندان قرار می گیرند و با تولید کردن یک نوع اسید رفته رفته باعث نابودی سطح دندان می شوند.

بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها رعایت بهداشت دهان و دندان و پیروی کردن از دستورالعمل های بهداشتی است که باید به درستی انجام شوند.

حال در این میان کسانی که از براکت های ارتودنسی استفاده می کنند طبق گفته پزشک متخصص ارتودنسی در آمل و سایر شهرها باید مراقبت های ویژه ای از دندان هایشان بکنند و به مسواک زدن اهمیت بیشتری بدهند.

ارتودنسی به خودی خود باعث پوسیدگی دندان و بیماری های لثه نمی شود اما چون یک مکان خوب برای گیر کردن مواد غذایی است می تواند زمینه ی پوسیدگی دندان ها را فراهم کند.

انجام ارتودنسی برای افرادی که دندان های نامرتب دارند بسیار ضروری است اما با وجود آن ها رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار سخت تر می شود چون باید برای تمیز کردن اطراف براکت ها زمان بیشتر و تلاش بیشتری بکنید.



مسواک زدن در زمان ارتودنسی

استفاده کردن از لوازم بهداشتی ضعیف و درست پاک نکردن پلاک و مواد غذایی می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی مثل ورم لثه و پوسیدگی دندان در بعضی از افراد شود.

بنابراین باید زمانی که برای ارتودنسی در آمل یا سایر شهرها مراجعه می کنید استفاده کردن از یک مسواک مناسب را فراموش نکنید تا از جمع شدن پلاک در اطراف دندان جلوگیری کنید.

برای این کار باید از مسواکی که برای ارتودنسی مناسب است استفاده کنید و برای معاینه دندان هایتان مرتبا به بهترین متخصص ارتودنسی در آمل خود مراجعه کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.



مسواک مخصوص ارتودنسی چه مشخصاتی دارد؟

جالب است بدانید مسواک های مخصوصی وجود دارد که برای افرادی که دارای ارتودنسی هستند ساخته شده و به آن ها کمک می کند که بهتر و راحت تر دندان های خود را تمیز کنند.

هرچه تکنولوژی بیشتر پیشرفت می کند مسواک های بهتری نیز به بازار عرضه می شود. معمولا متخصص ارتودنسی در آمل و سایر شهرها به مراجعین توصیه می کنند از مسواک ارتودنسی که متوسط است یعنی نه کوچک است و نه بزرگ استفاده کنند و موی مسواک نیز متوسط باشد یعنی نه نرم باشد و نه زبر.

مسواک زدن با مسواک مخصوص ارتودنسی باعث می شود تمامی سطح دندان های عقبی مخصوصا در بیمارانی که زیاد نمی توانند دهان خود را باز کنند به راحتی تمیز شود.



عملکرد مسواک های دستی نسبت به مسواک های برقی

سال هاست بحث های طولانی درباره ی اثربخشی بهتر مسواک های برقی نسبت به مسواک های دستی به وجود آمده است اما تا به حال هیچ تحقیق و مطالعه ی خوبی که بتواند این موضوع را اثبات کند انجام نشده است.

بیشتر تحقیقاتی که انجام شده نشان داده که کارایی مسواک دستی و برقی شبیه هم هست و طبق گفته ی پزشکان ارتودنسی در آمل و سایر نقاط عامل مهم در حذف پلاکت ها روش مسواک زدن است.

با توجه به این موضوع بهتر است یک روش مناسب و کامل را برای مسواک زدن دندان هایتان پیدا کنید و از آن پیروی کنید. باید بدانید چه ارتودنسی داشته باشید چه نداشته باشید مهم نیست که مسواک شما برقی است یا دستی بلکه مهم نحوه مسواک زدن است. همه چیز را درباره ی ارتودنسی شفاف یا نامرئی بدانید.

مسواک برقی ممکن است افراد را به زدن مسواک بیشتر تشویق کند چون کار با آن خیلی راحت است و زیبایی ظاهری نیز دارد. ممکن است بخواهید مطلب همه چیزی که باید قبل از انجام ارتودنسی بدانید(بخش دوم) را نیز بخوانید.



زمان تعویض مسواک ارتودنسی

به طور معمول پیشنهاد می شود مسواک خود را هر 6 ماه یک بار عوض کنید و از یک مسواک جدید استفاده کنید چون رفته رفته موهای مسواک به مرور از بین می رود.

افرادی که از ارتودنسی در آمل یا سایر نقاط استفاده می کنند کم کم متوجه می شوند که موهای مسواکشان زودتر از بقیه افراد خشک و خشن می شود که یک امر خیلی طبیعی است چون دستگاه ارتودنسی سخت تر از دندان های معمولی است و باعث می شود مسواک زودتر خراب شود جوری که بعضی ها هر 4 ماه یکبار مجبور به عوض کردن مسواک خود می شوند. منبع: متخصص ارتودنسی در آمل دکتر میرزایی
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...