رفتن به مطلب

همه چیزی که باید قبل از انجام ارتودنسی بدانید(بخش دوم)


ارسال های توصیه شده

 

05a14-%D9%87%D9%85%D9%87%20%DA%86%DB%8C%

بهتر است قبل از اینکه به متخصص ارتودنسی در مازندران یا متخصص ارتودنسی در آمل یا در هر شهر دیگری مراجعه کنید این مطلب را کامل بخوانید تا درباره ارتودنسی اطلاعات بیشتری داشته باشید.

بهتر است که قبل از انجام هر کاری به معایب و مزایای هر کاری دقت بفرمایید. حتما قبل از انجام ارتودنسی باید دندان های خود را حتما تمیز کنید.



حتما باید از نگهدارنده ی ارتودنسی استفاده شود

همان قدر که ارتودنسی برای دندان شما مهم است نگهدارهنده ی ارتودنسی هم باید به همان قدر مهم باشد اگر از نگهدارنده ارتودنسی استفاده نشود باعث می شود که دندانهای شما شروع به حرکت کنند و دوباره دندان های شما شکل نامناسبی به خود بگیرند و شما را ناراضی نگه دارند.

بهتر است قبل از اینکه به بهترین متخصص ارتودنسی در مازندران یا متخصص ارتودنسی در آمل یا در هر شهر دیگری مراجعه کنید این مطلب را کامل بخوانید، پس با ما همراه باشید.



شست و شو و تمیز کردن بسیار مهم است.

خیلی مهمه که باید قبلا از ارتودنسی حتما دندانهایتان را کاملا تمیز کنید.

وقتی که شما به بهداشت دهان و دندان خود نرسید باعث میشوید که میکروب ها در میان آن مکان های تنگ رشد کنند و باعث بوی بد دهان شوند.

حتما باید بعد از هروعده ی غذایی دندان های خود را مسواک بزنید تا هر املاحی که در دندان گیر کرده با بریس مسواک شما آزاد شود در روز حداقل باید دو بار از مسواک استفاده کنید.

توصیه میشود که از نخ دندان استفاده کنید چون نخ دندان پلاک در امتداد خط لثه شما جمع شود باعث بیماری لثه شود.

مخصوصا افرادی ک ارتودنسی میکنند باید روزانه از نخ داندان استفاده کنند تا هر چی زیر سیم است تمیز شود همچنان میتوانید از فلوراید استفاده کنید تا از کینای دندانتان محافظت شود.



آن چیز هایی که می توانید و نمی توانید با وجود ارتودنسی بخورید :

درست است که وجود ارتودنسی دندان باعث می شود در خوردن بعضی از غذاهای خاص دچار مشکل شوید ولی این به این معنی نیست که شما در طول درمان فقط باید از غذاهای آبکی و پوره ای استفاده کنید.

معمولا متخصص ارتودنسی در آمل یا بهترین متخصص ارتودنسی در مازندران یا در دیگر شهر ها به بیماران خود فقط برای چند روز اول غذاهای آبکی و پوره ای توصیه می کنند.

بهتر است بیمارانی که قرار است ارتودنسی انجام دهند بدانند که می توانند چه نوع غذاهایی میل کنند.دانستن این مورد به بیمار کمک می کند که بعد از اتمام درمان نتایج بهتری بدست آورد.

میوه ها: برای خوردن میوه ها بهتر است میوه های نرم را انتخاب کنید و برای خوردن میوه های سخت بهتر است آنها را به قطعات کوچک تر تبدیل کنید تا راحت تر بتوانید میل کنید.

سبزیجات : بهتر است که میوه های سفت مثل هویج خام و گل کلم و کلم بروکلی را نخورید. امام هر انسانی برای اینکه بدنی سالم داشته باشد نیاز دارد که انواع سبزیحات را مصرف کند. به همین خاطر بهتر است در طول درمان از سبزیجات خام و برگ دار استفاده کنید یا از سبزیجات پخته شده میل کنید.

این موارد معمولا متخصص ارتودنسی در آمل یا متخصص ارتودنسی در مازندران یا در هز شهر دیگری به طور مختصر می گویند.

لبنیات : شما در طول درمان ارتودنسی معمولا با خوردن بیشتر محصولات لبنی مشکلی نخواهید داشت، البته تنها موردی که وجود دارد و متخصص ارتودنسی در آمل یا متخصص ارتودنسی در مازندران یا در هز شهر دیگری معمولا خیلی به آن اشاره نمی کنند این است که ممکن است برخی پنیر ها در در زیر بریس شما گیر کنند. برای مطالعه سوال های رایج درباره ارتودنسی کلیک کنید. بهتر است مطلب اهمیت بهداشت دهان و دندان در زمان ارتودنسی را بخوانید.

گوشت: خوردن گوشت با استخوان در طول درمان ممکن است در زیر بریس ها بماند یا حتی به آنها آسیب وارد کند. این به این معنی نیست که در طول درمان نمی توان از گوشت استفاده کرد بلکه می توان آن را ب قطعات کوچک تر تبدیل کرد سپس میل کرد.

آجیل و بذر : این مورد از مواد غذایی که متخصص ارتودنسی در آمل یا متخصص ارتودنسی در مازندران یا در هز شهر دیگری به آن تاکی ممکن است در بریس شما گیر کند و آنها را کج کنند. منبع: متخصص ارتودنسی در مازندران دکتر میرزایی
لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...