رفتن به مطلب

مراحل ساخت نخ دندان


ارسال های توصیه شده

نخ دندان یک رشته‌ی نازک است که برای از بین بردن پلاک­ها و جرم بین دندان ­ها و لثه مورد استفاده قرار می­گیرد.  آن­ها به طور میانگین سالانه بیش از 2.5 میلیون مایل نخ دندان (که معادل با 100 بار دور دنیاست) استفاده می­کردند. نخ دندان کشیدن باعث می‌شود تا باکتری­ ها و پلاک های چسبنده که بر روی دندان و لثه باقی می­مانند، از آن جدا شده و از بین بروند. در صورت پاک نشدن این جرم­ها امکان التهاب لثه و پوسیدگی دندان­ها وجود دارد که عموماً با قرمزی، تورم و خونریزی همراه خواهد بود.

نخ دندارشته­ ای بهترین انتخاب برای کسانیاست که فاصله‌ی دندانشان زیاد است. از آنجا که فاصله‌ی بین دندان­های کودکان به صورت معمول زیاد می‌باشد، استفاده از این محصول برایشان بسیار مؤثر خواهد بود.

انواع جدید نخ دندان ­هایی که وارد بازار شده­اند، دارای دستگیره­ های کمکی برای سهولت در استفاده و همچنین مناسب برای افرادی هستند که سیم­کشی بر روی دندان­ های خود دارند. با این محصولات جدید نخ دندان کشیدن برای افرادی که فاصله‌ی بین دندان­ هایشان بسیار کم است نیز امکان­پذیر خواهد بود.

مواد خام مورد نیاز برای تولید نخ دندان چه چیزهایی است؟

 

نخ دندان معمولاً از ترکیبات مصنوعی و پلیمری همچون نایلون یا تفلون ساخته می­شود. نایلون به عنوان ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی فیبر از پلی آمید مصنوعی ساخته شده است. هر آمید یک ماده‌ی شیمیایی مرتبط با آمونیاک است. تفلون نام تجاری polytetrafluoroethlene یا همان PTFE است. مواد خام دیگری نیز در تولید نخ دندان استفاده می شود که از آن می­توان به موم، طعم‌دهنده و مواد متفاوت دیگری اشاره کرد.

 

فرآیند تولید نخ دندان چگونه است؟

 

  1. رشته کردن و پیچش (برای نایلون)

برای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تولید نخ دندان از نایلون، ابتدا نمک نایلون پلیمریزه شده را به شکل رشته در می­آورند و سپس آن را به قطعات کوچک برش می­زنند. مجدداً این مخلوط را از طریق Spinnerets پمپ می­کنند تا مواد به شکل رشته درآید. پیچ خوردن نایلون بخش مهمی از این روند است و قطر آن باید بین 2.5 تا 3.5 اینچ باشد. پیچ خوردن این رشته­ها برای افزایش قدرت و کاهش فرسایش و پارگی نخ اهمیت دارد.

 

  1. تولید نخ از تفلون

 

برای تولید نخ دندان از تفلون نیاز به یک ماده‌ی پلیمری به نام پلی تترافورو اتیلن است. این ماده را به شکل خمیری در می­ آورند و سپس به رشته­های نازک و طولانی تبدیل می­کنند. PTFE را برش می­دهند تا استحکام کششی آن را به شکل قابل توجه­ای افزایش دهند. بر خلاف نخ­های نایلون که به شکل چند رشته­ای هستند، نخ­های PTFE یک پارچه و یکنواخت هستند و به راحتی از هم گسسته نخواهند شد.

 

  1. پوشش نخ ­ها

در روند تولید نخ دندان ، فرآیند پوشش‌دهی به تولیدکنندگان این اجازه را می­دهد تا محصولات خود را با پوشش­ها­ی متمایز و اختصاصی وارد بازار کنند. این پوشش­ ها در حمام امولسیون قرار می­گیرند، جایی که نخ­ها از طریق موادی طعم­دار شده یا پوشش­های دیگری به خود می­گیرد.

 

  1. قرقره زدن

پیچیدن نخ دندان­ها به دو شکل انجام می­شود. نوع استوانه­ای و یا رول. پیچیدن نخ­ها نیاز به تجهیزاتی دارد که نخ را از یک نوع کوپلینگ به نوع دیگری انتقال دهد. رول استوانه­ای از طریق یک لوله یا بسته مستطیل شکل انجام می­شود.

 

  1. مونتاژ

پس از پیچیده شدن نخ­ها به دور قرقره، هسته‌ی قرقره را برش می­زنند. سپس آن­ها را درون یک ظرف قرار می­دهند تا پوشش نخ­ دندان روی آن قرار گیرد. در این مرحله بسته‌بندی آماده است و باید لوگوها و تزئینات روی آن چاپ شود.

 

  1. تزیین

سه روش اصلی برای تزیین پوشش­ها به کار می­رود. چاپ پد، برچسب­ گذاری و انتقال حرارتی. چاپ پد رایج­ ترین نوع لیبل گذاری است اما برچسب­ گذاری بیشتر برای محصولات صادراتی مورد استفاده قرار می­گیرد. روش انتقال حرارتی کیفیت تصاویر را حفظ کرده و نصب به روش­های دیگر طیف رنگی بیشتری را تحت پوشش قرار می­دهد.

 

  1. بسته­ بندی ارائه شده به بازار

بسته­ بندی انبوه شایع­ترین نوع بسته­ بندی ارائه شده به بازار است؛ به شکلی که تعداد زیادی از محصول را درون جعبه ­های مقوایی قرار داده و به بازاریابان تحویل می­دهند. اما نخ دندان ها را درون بسته­ های مسواک، دهان­شویه و خمیر دندان نیز می­گذارند تا به همراه آن­ها به فروش برسد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...