رفتن به مطلب

نکاتی انتخاب دندانپزشک مطمئن و خوب


ارسال های توصیه شده

 

انتخاب دندانپزشک با جمع آوری اطلاعات

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و انتقال سریع اطلاعات از طریق فضای مجازی می‌توانید با جستجو در اینترنت، دندانپزشک خود را آنالیز کنید. شما می‌توانید با دیگر بیماران و یا کسانی که با این دندانپزشک آشنایی دارند صحبت و اطلاعات لازم را برای انتخاب دندانپزشک خوب جمع آوری کنید.

۸۵ درصد جامعه از طریق دوستان و آشنایان به دندانپزشک مراجعه می‌کنند. این راه یکی از موثرترین راه ها برای انتخاب است. چرا که حداقل یکبار نتیجه کار دندانپزشک دیده شده است.

مشاهده نمونه کارهای دندانپزشک در مورد درمان بیماری ها و یا مشکلات زیبایی و مشورت حضوری با بیمارانی که در گذشته به این متخصص دندانپزشکی مراجعه نموده‌اند می‌توانند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

در صورتی که یک دندانپزشک عمومی خوب را بشناسید، می‌توانید از ایشان برای انتخاب متخصص خود کمک بگیرید یا حداقل از آنچه در درمان بیماری شما اهمیت دارد مطلع شده و بر اساس آن متخصص خود را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید برای مشکل خود به چندین متخصص مراجعه کرده تا از نظرات و نحوه و روند درمانی آنها اطلاع پیدا کنید و در نهایت اقدام به انتخاب دندانپزشک خوب برای انجام روند درمان خود کنید. باید به خاطر داشته باشید در بررسی نحوه و روند درمان تمامی جوانب مثبت و منفی و احتمالات ضعیف و قوی را در نظر بگیرید تا با اطلاع کامل و روشنگری لازم به انتخاب نحوه درمان و دندانپزشک خود بپردازید.

بنابراین می‌توان موارد زیر را به عنوان مهمترین عوامل انتخاب دندانپزشک خوب معرفی کرد:

  • تحقیق
  • جمع آوری اطلاعات و آشنایی با حوزه بیماری
  • معرفی از طریق دوستان و آشنایان
  • مشورت با بیماران قبلی
  • معرفی از طریق دندان پزشک عمومی
  • مشورت با چند متخصص

انتخاب دندانپزشک خوب بر اساس تجربه کاری وی

از آنجایی که تجربه همواره یکی از مهمترین عوامل موفقیت فرد به شمار می‌آید، ارزیابی مدت زمان فعالیت دندانپزشک می‌تواند به شما کمک کند تا از تجربه فعالیت وی آگاه شوید. این امر خود یکی از ملاک های مهم در انتخاب دندانپزشک خوب است. حداقل 5 تا 10 سال فعالیت برای داشتن تجربه کافی مناسب است.

پویایی متخصص دندانپزشک

  • حضور در کنفرانس ها

علم همواره در حال پیشرفت است، بنابراین عضویت و حضور مستمر در انجمن های حرفه‌ای نکته‌ای تاثیرگذار در انتخاب دندانپزشک خوب است. چرا که حضور در انجمن ها و کنفرانس ها می‌تواند دندانپزشک را با جدیدترین راهکارها، ابزارها و نتایج آزمایش ها آشنا کرده و او را به روز کند.

  • ارائه مقالات علمی

در صورتی که پزشک شما در کنفرانس ها و مجلات تخصصی دندانپزشکی مقاله ارائه می‌کند، می‌توانید این نکته را به عنوان یک نمره مثبت برای وی در نظر بگیرید. این امر نشان از مطالعه شخصی و علاقه دندانپزشک به پیشرفت در کار دارد.

  • حضور در مراکز فرهنگی مانند دانشگاه ها

اغلب دندانپزشکانی که از اساتید دانشگاهی هستند به جهت حضور در بین دانشجویان فعال در مطالعه و بررسی های جدید و فضای علمی، به روز بوده و همواره در حال بررسی و آنالیز عملکرد خود و شاگردانشان هستند. این رفتار شخصی در کار بسیار اهمیت دارد و کیفیت کار را بالا می‌برد.

مطب دندانپزشکی

  • امکانات مطب

داشتن مطب مجهز و استفاده از دستگاه های مدرن و تکنولوژی های برتر و روز دنیا یکی از ملاک های انتخاب بهترین متخصص دندانپزشکی در زمینه های مختلف است. مخصوصا در زمینه های زیبایی افراد باید به کسانی مراجعه کنند که در این مسیر در حال پیشرفت و به روزرسانی هستند.

  • دسترسی مطب

موقعیت مکانی مطب، کلینیک یا بیمارستان نکته مهم دیگر است. باید محل مناسب و یا راه های رفت و آمد و دسترسی به کلینیک یا مطب را در نظر داشته باشید. چرا که اغلب درمان های دندان به چند بار مراجعه به مطب نیازمند است. علاوه بر این موضوع گاهی برخی مشکلات دندان به صورت اورژانسی پیش آمده و باید بتوانید خود را به راحتی و سریع به دندان پزشک خود برسانید.

ارائه خدمات مناسب به بیمار

داشتن امکانات کافی از جمله وجود محل انتظار با امکانات مناسب از جمله مبلمان و آب خوری و اتاق کودک و … از گزینه ها و مواردی است که بسیار اهمیت داشته و نشان از احترام و اهمیت پزشک به بیماران دارد.

  • استفاده از ابزار های به روز

استفاده از وسایل و ابزار های به روز برای درمان بهتر با خطر کمتر و درد کمتر می‌تواند یکی از موارد مورد توجه برای انتخاب دندانپزشک خوب باشد.

  • داشتن مجوز

مطب یا کلینیک و یا مرکز درمانی دندان باید دارای تابلوی مشخص در بیرون از ساختمان باشد، شما می‌توانید در داخل مطب نیز گواهی های مربوط به مجوز کار دندانپزشکی از جمله داشتن تاییدیه و مجوز های رسمی از مراکز ذی صلاح را مشاهده و با اطمینان خاطر دندانپزشک خود را انتخاب کنید.

  • نظافت و تمیزی مطب

محیط کار می‌تواند معرف شخصیت و نحوه عملکرد دندان پزشک باشد. تمیز و مرتب بودن مطب یا کلینیک از موارد مثبت در انتخاب دندانپزشک خوب است. از آنجایی که مطب دندانپزشکی، یکی از محل‌های انتقال عفونت و از پرخطرترین مکان ها جهت انتقال انواع داروهای کشنده مانند ایدز و هپاتیت محسوب می‌شود، پس قطعا انتخاب مطب، کلینیک و یا بیمارستانی که از جهت استریلیزاسیون قابل اعتماد باشد ضروری است.

هزینه خدمات پزشکی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در انتخاب دندانپزشک خوب نحوه پرداخت هزینه است. در صورتی که به طور کامل و شفاف برای بیمار نوع کار، زمان و هزینه آن توضیح داده شود تا در انتها برای بیمار و دندانپزشک مشکلی پیش نیاید.

بیمه درمانی

در تمام دنیا هزینه های دندانپزشکی بسیار بالاست. لذا انتخاب دندانپزشکی که با بیمه درمانی شما قرارداد داشته باشد اهمیت زیادی دارد. چرا که در هزینه‌ها صرفه جویی شده و شما با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانید به او مراجعه کنید.

اخلاق حرفه ای

مسئولیت پذیری و داشتن تعهد کافی یکی از عواملی است که افراد می‌توانند به دندان پزشک خود اعتماد کنند.

صبر و حوصله

دندان پزشکی همانند دیگر تخصص ها به صبر و حوصله بسیار زیادی نیازمند است. این برخورد برای بیمار آرامش خاطر و برای دندانپزشک تمرکز و دقت را به همراه دارد. اغلب نارضایتی های بیماران از نحوه برخورد و رفتار پزشک است. یک دندانپزشک حرفه ای، اخلاقی بسیار خوب و رفتاری محترمانه با بیمار خود دارد. مخصوصاً اینکه اگر برای مدت طولانی نیاز به حضور در مطب داشته باشید، این امر به شما کمک می‌کند تا در زمان حضور و طول دوره درمان خود دچار مشکل نشوید و به راحتی مشکلات دندان خود را با دندانپزشک در میان بگذارید.

دقت و سرعت و ظرافت

از جمله توانایی‌هایی کلیدی که در انتحاب دندانپزشک خوب موثر است، می‌توان به سرعت و مهارت بالای او اشاره کرد. چرا که دهان فضایی کوچک در اختیار او قرار می‌دهد. دندانپزشک باید بسیار سریع، با قدرت، دقت و نیز ظرافت کار را به بهترین نحو انجام دهد.

برقراری ارتباط موثر دندانپزشک با بیمار

برقراری ارتباط دوستانه و بیان روند درمان برای بیمار یکی از مهارت‌های دندانپزشک خوب است. زمانی که دندان پزشک شما بتواند اطلاعات تخصصی را به زبان ساده و قابل فهم برای تمام بیماران خود بیان کند و آنها را از نظر روحی با خود همراه سازد یک دندانپزشک خوب به شمار می‌آید.

  • توانایی حل مشکل

به صورت طبیعی در روند درمان ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید مشکلاتی از زمینه‌های فردی و یا در زمینه درمان، دندان پزشک خوب باید توانایی برخورد و حل مشکلات از قبل تعیین نشده را داشته باشد.

  • پیشگیری

دندانپزشک خوب و مجرب تمامی اقدامات پیشگیرانه لازم را در دوره درمان برای بیمار خود در نظر می‌گیرد.

  • صداقت

دندانپزشک خوب برای بیان همه نکات صداقت به خرج می‌دهد. هر گونه مشکلی را می‌توان با بیمار در میان گذاشت و انتخاب را به عهده او قرار داد. این صداقت باعث اعتماد بیشتر بیمار به دندانپزشک می‌شود.

اهمیت تخصص در انتخاب دندانپزشک خوب

محل فارغ التحصیلی دندانپزشک می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. تحصیل متخصص در مراکز معتبر، اعتماد به او را افزایش می‌دهد. چرا که ایشان تحت نظر اساتید برتر و گروه های حرفه‌ای آموزش دیده و به فعالیت پرداخته است.

لینک به دیدگاه

والا من یکبار رفتم دندون پزشک امتی هم ازش تعریف میکردن کلی پدر مارو در آورد آخرشم گفت برو پیش متخصص ریشه ! خب اینو همون اول که او پی جی گرفتی میمردی بگی ؟

تجربه ثابت کرده هر چی طرف معروف تر باشه بدرد نخور تره ....

داشتم رد میشدم همه هم میگفتن باید بری بیمارستان و اینقدر اذیت میکرد و التهاب داشت روزی دو تا پردنیزولون 50 میخوردم ☹️ تصادفی یک مطب دیدم گفتم ما که پیش همه رفتیم بذار اینم بریم ....کلا طرف یجوری بود شبیه همه چیز بود جز پزشک ، نه منشی داشت و نه هیچی ....شبیه قصابی بود تا مطب ...یک روزنامه دستش بود یک سیگار هم دهنش ...گفتم اینجا مطبه یا اشتباه اومدم گفت نه درست اومدی ...گفت سیگار که اذیتت نمیکنه گفتم نه بابا خودم میکشم ...گفت پس تا من این صفحه رو بخونم خودتم یک سیگار بکش ...مونده بودم چرا هر چی دیوونس به پست من میخوره ...چهرش یک زیراکس از اون بازیگر نقش دیدی بود :ws28: عین خود دیدی هم همش یا میوفتاد یا میزد یک چیزی رو مینداخت یا پاش گیر میکرد به یک چیزی سنکندری میزد .....گفتم پا شم برم بابا ...

ما رو افقی هم نکرد ایستاده دولا شد چراغ انداخت دندون آسیاب رو دید گفت چه التهاب شدیدی داره درد نداری ؟ گفتم به لطف پردنیزولون نه ولی چند ساعت دیگه دهنم سرویسه ....گفت برو بخواب ...نه عکسی فرستاد بگیرم و نه هیچ چیزی ....همه چیز هم میمالید به شلوارش تمیز میکرد ...جریانو گفتم که پزشکها چی گفتن عین دیدی میخندید منم خندم گرفته بود و گفت ولشون کن اونا فلان خولن ....من از این مدل آدمهای شلخته خوشم میاد .....یک تیغ آورد عین کاتر موکت بری گفتم این دیگه چه صیغه ایه ؟ گفت هیچی از کنار لثه یک برش میدم ...هر چی لیدوکایین و زایلوکایین زد سر نمیشد ، مونده بود چرا سر نمیشه و از یک حدی هم بیشتر نمیشه زد ....خلاصه گفت هر چی سر شده ، شده بقیش رو باید تحمل کنی ....قشنگ عین فیلم دیدی و ارثیه فامیلی رود ....یک برش زد کل دهنم پر خون شد ....یک چیزی مثل سیم چین آورد کپ کرده بودم این نکنه باطری سازه خودشو پزشک جا زده ؟ از کنار دندون یک چیزایی رو چید یک تکه هم گوشت لثه رو از دستش در رفت چید ....هیچی دیگه یک بخیه زد گفت برو دنبال کارت یک هفته دیگه بیا ....یک هفته دیگه رفتم یک چیزی مثل پیچ گوشتی آورد زیر دندون تقه میزد گفتم دکتر جان من دکتری ؟ هیچی دیگه گفت حله سالمه ، چی سالمه نمیدونم ...نخ ها رو چید گفت برو دنبال کارت ...

بهش میگم این عکسامه گرفت انداخت روی میز اصلا نگاه نکرد انگار کلا به این چیزا اعتقادی نداشت ...کل روپوشش خونی شده بود انگار رفته بودم کشتارگاه اینم قصابه ....وسط کار هم خسته میشد پا میشد سیگار میکشید ....قبل از بخیه یک پنبه آتیش زد همین سیاه شد یهو کرد تو دهن من هنگ کردم ... بعد تنتور ید آورد ریخت روی برشی که زده :ws28: میگم دکتر اینا روشهای صد سال پیشه ها تنتور ید از کجات در آوردی آخه ؟ مگه تنتور ید هنوزم هست آخه ؟ دکتر دیوونه ای بود اما واقعا کارش درست بود ...اسمش نادری بود و پدیده ایه واسه خودش ....

بعدها یکی از رفیقام دندون کشیدنی داشت پزشکش گفته بود باید جراحی بشه ...بهش گفتم بیا من یک دکتر توپ سراغ دارم ، بردمش پیشش رفیقم گفت مطمئنی این پزشکه ؟ قیافش به پزشکا نمیخوره ها ....خلاصه آمپول رو زد سر شد کلا فکش ....همون پیچ گوشتیه رو آورد رفیقم هنگ کرده بود این چیه ؟ واقعا پیچ گوشتی بود از همینا که تو ابزار فروشی ها هست ، یک چیزی هم دستش بود شبیه هاون یا گوشکوب ...لبه لثه رو باز کرد پیچ گوشتی رو انداخت زیر دندون شروع کرد به تقه زدن انگار داره صافکاری میکنه :ws28: من میخندیدم رفیقم اشاره میکرد اوم اوم صدای گاو میداد حرف نمیتونست بزنه سر بود ....نشون به اون نشون که خاکستر سیگارش افتاد تو چشم رفیقم کور شد فقط یک دستمال کاغذی بهش داد چشمشو پاک کنه :ws28: موقع ضربه زدن سیگار گوشه لبش بود ....چند تا تقه زد و اینقدر خوشکل دندون رو یک تکه در آورد کیف کردم ....قشنگ با پایه ها و بدون شکستن ....بعدشم باز تنتور ید رو ریخت روش و یک پنبه هم داد گفت گاز بگیر یک ربع بشین ....تنتور مثل سنجد جمع میکنه ...هیچی دیگه گفت خوش اومدی ...رفیقمون سر بود گفت دکتر شابولی مگولی گوگولی .....گفت چی میگه ؟ روی کاغذ نوشت مسکن یا آنتی بیوتیک بعد از افتادن اثر سر کننده نمیدی ؟ گفت این رفیقت بلده و رو کرد به من گفت قبل از اینکه اثر سر کننده بیوفته یدونه از همون پردنیزولون ها بهش بده ....از پله ها اومدیم پایین بهش دادم و وقتی هم اثر سر کننده پرید درد نداشت خب کورتونه درد و التهابو میگیره ...

 البته من شک دارم دکتر باشه اما هر چی هست خیلی اینکاره هستش ....مریضه کلا ولی کارش کاره ها .......

لینک به دیدگاه

سلام دوست عزیز من خیلی گشتم که ایمیلی از شما پیدا کنم ولی نتونستمو من دارم روی یک پروژه ایی کار میکنم که فقط ی سوال داشتم ازتون که در صورت لطف شما بزرگوار یک پیام به ایمیل بنده بدین که من سوالمو بپرسم . ممنونم قربان

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
در در 17 مهر 1399 در 04:13، Anabolic گفته است :

والا من یکبار رفتم دندون پزشک امتی هم ازش تعریف میکردن کلی پدر مارو در آورد آخرشم گفت برو پیش متخصص ریشه ! خب اینو همون اول که او پی جی گرفتی میمردی بگی ؟

تجربه ثابت کرده هر چی طرف معروف تر باشه بدرد نخور تره ....

داشتم رد میشدم همه هم میگفتن باید بری بیمارستان و اینقدر اذیت میکرد و التهاب داشت روزی دو تا پردنیزولون 50 میخوردم ☹️ تصادفی یک مطب دیدم گفتم ما که پیش همه رفتیم بذار اینم بریم ....کلا طرف یجوری بود شبیه همه چیز بود جز پزشک ، نه منشی داشت و نه هیچی ....شبیه قصابی بود تا مطب ...یک روزنامه دستش بود یک سیگار هم دهنش ...گفتم اینجا مطبه یا اشتباه اومدم گفت نه درست اومدی ...گفت سیگار که اذیتت نمیکنه گفتم نه بابا خودم میکشم ...گفت پس تا من این صفحه رو بخونم خودتم یک سیگار بکش ...مونده بودم چرا هر چی دیوونس به پست من میخوره ...چهرش یک زیراکس از اون بازیگر نقش دیدی بود :ws28: عین خود دیدی هم همش یا میوفتاد یا میزد یک چیزی رو مینداخت یا پاش گیر میکرد به یک چیزی سنکندری میزد .....گفتم پا شم برم بابا ...

ما رو افقی هم نکرد ایستاده دولا شد چراغ انداخت دندون آسیاب رو دید گفت چه التهاب شدیدی داره درد نداری ؟ گفتم به لطف پردنیزولون نه ولی چند ساعت دیگه دهنم سرویسه ....گفت برو بخواب ...نه عکسی فرستاد بگیرم و نه هیچ چیزی ....همه چیز هم میمالید به شلوارش تمیز میکرد ...جریانو گفتم که پزشکها چی گفتن عین دیدی میخندید منم خندم گرفته بود و گفت ولشون کن اونا فلان خولن ....من از این مدل آدمهای شلخته خوشم میاد .....یک تیغ آورد عین کاتر موکت بری گفتم این دیگه چه صیغه ایه ؟ گفت هیچی از کنار لثه یک برش میدم ...هر چی لیدوکایین و زایلوکایین زد سر نمیشد ، مونده بود چرا سر نمیشه و از یک حدی هم بیشتر نمیشه زد ....خلاصه گفت هر چی سر شده ، شده بقیش رو باید تحمل کنی ....قشنگ عین فیلم دیدی و ارثیه فامیلی رود ....یک برش زد کل دهنم پر خون شد ....یک چیزی مثل سیم چین آورد کپ کرده بودم این نکنه باطری سازه خودشو پزشک جا زده ؟ از کنار دندون یک چیزایی رو چید یک تکه هم گوشت لثه رو از دستش در رفت چید ....هیچی دیگه یک بخیه زد گفت برو دنبال کارت یک هفته دیگه بیا ....یک هفته دیگه رفتم یک چیزی مثل پیچ گوشتی آورد زیر دندون تقه میزد گفتم دکتر جان من دکتری ؟ هیچی دیگه گفت حله سالمه ، چی سالمه نمیدونم ...نخ ها رو چید گفت برو دنبال کارت ...

بهش میگم این عکسامه گرفت انداخت روی میز اصلا نگاه نکرد انگار کلا به این چیزا اعتقادی نداشت ...کل روپوشش خونی شده بود انگار رفته بودم کشتارگاه اینم قصابه ....وسط کار هم خسته میشد پا میشد سیگار میکشید ....قبل از بخیه یک پنبه آتیش زد همین سیاه شد یهو کرد تو دهن من هنگ کردم ... بعد تنتور ید آورد ریخت روی برشی که زده :ws28: میگم دکتر اینا روشهای صد سال پیشه ها تنتور ید از کجات در آوردی آخه ؟ مگه تنتور ید هنوزم هست آخه ؟ دکتر دیوونه ای بود اما واقعا کارش درست بود ...اسمش نادری بود و پدیده ایه واسه خودش ....

بعدها یکی از رفیقام دندون کشیدنی داشت پزشکش گفته بود باید جراحی بشه ...بهش گفتم بیا من یک دکتر توپ سراغ دارم ، بردمش پیشش رفیقم گفت مطمئنی این پزشکه ؟ قیافش به پزشکا نمیخوره ها ....خلاصه آمپول رو زد سر شد کلا فکش ....همون پیچ گوشتیه رو آورد رفیقم هنگ کرده بود این چیه ؟ واقعا پیچ گوشتی بود از همینا که تو ابزار فروشی ها هست ، یک چیزی هم دستش بود شبیه هاون یا گوشکوب ...لبه لثه رو باز کرد پیچ گوشتی رو انداخت زیر دندون شروع کرد به تقه زدن انگار داره صافکاری میکنه :ws28: من میخندیدم رفیقم اشاره میکرد اوم اوم صدای گاو میداد حرف نمیتونست بزنه سر بود ....نشون به اون نشون که خاکستر سیگارش افتاد تو چشم رفیقم کور شد فقط یک دستمال کاغذی بهش داد چشمشو پاک کنه :ws28: موقع ضربه زدن سیگار گوشه لبش بود ....چند تا تقه زد و اینقدر خوشکل دندون رو یک تکه در آورد کیف کردم ....قشنگ با پایه ها و بدون شکستن ....بعدشم باز تنتور ید رو ریخت روش و یک پنبه هم داد گفت گاز بگیر یک ربع بشین ....تنتور مثل سنجد جمع میکنه ...هیچی دیگه گفت خوش اومدی ...رفیقمون سر بود گفت دکتر شابولی مگولی گوگولی .....گفت چی میگه ؟ روی کاغذ نوشت مسکن یا آنتی بیوتیک بعد از افتادن اثر سر کننده نمیدی ؟ گفت این رفیقت بلده و رو کرد به من گفت قبل از اینکه اثر سر کننده بیوفته یدونه از همون پردنیزولون ها بهش بده ....از پله ها اومدیم پایین بهش دادم و وقتی هم اثر سر کننده پرید درد نداشت خب کورتونه درد و التهابو میگیره ...

 البته من شک دارم دکتر باشه اما هر چی هست خیلی اینکاره هستش ....مریضه کلا ولی کارش کاره ها .......

دکترا الان دیگه بیشتر کاسبن تا دکتر

البته تو همه چی اینطوری شده، انصاف نیست دیگه تو ملت

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...
در ۱۳۹۹/۷/۱۷ در 04:13، Anabolic گفته است:

والا من یکبار رفتم دندون پزشک امتی هم ازش تعریف میکردن کلی پدر مارو در آورد آخرشم گفت برو پیش متخصص ریشه ! خب اینو همون اول که او پی جی گرفتی میمردی بگی ؟

تجربه ثابت کرده هر چی طرف معروف تر باشه بدرد نخور تره ....

داشتم رد میشدم همه هم میگفتن باید بری بیمارستان و اینقدر اذیت میکرد و التهاب داشت روزی دو تا پردنیزولون 50 میخوردم ☹️ تصادفی یک مطب دیدم گفتم ما که پیش همه رفتیم بذار اینم بریم ....کلا طرف یجوری بود شبیه همه چیز بود جز پزشک ، نه منشی داشت و نه هیچی ....شبیه قصابی بود تا مطب ...یک روزنامه دستش بود یک سیگار هم دهنش ...گفتم اینجا مطبه یا اشتباه اومدم گفت نه درست اومدی ...گفت سیگار که اذیتت نمیکنه گفتم نه بابا خودم میکشم ...گفت پس تا من این صفحه رو بخونم خودتم یک سیگار بکش ...مونده بودم چرا هر چی دیوونس به پست من میخوره ...چهرش یک زیراکس از اون بازیگر نقش دیدی بود :ws28: عین خود دیدی هم همش یا میوفتاد یا میزد یک چیزی رو مینداخت یا پاش گیر میکرد به یک چیزی سنکندری میزد .....گفتم پا شم برم بابا ...

ما رو افقی هم نکرد ایستاده دولا شد چراغ انداخت دندون آسیاب رو دید گفت چه التهاب شدیدی داره درد نداری ؟ گفتم به لطف پردنیزولون نه ولی چند ساعت دیگه دهنم سرویسه ....گفت برو بخواب ...نه عکسی فرستاد بگیرم و نه هیچ چیزی ....همه چیز هم میمالید به شلوارش تمیز میکرد ...جریانو گفتم که پزشکها چی گفتن عین دیدی میخندید منم خندم گرفته بود و گفت ولشون کن اونا فلان خولن ....من از این مدل آدمهای شلخته خوشم میاد .....یک تیغ آورد عین کاتر موکت بری گفتم این دیگه چه صیغه ایه ؟ گفت هیچی از کنار لثه یک برش میدم ...هر چی لیدوکایین و زایلوکایین زد سر نمیشد ، مونده بود چرا سر نمیشه و از یک حدی هم بیشتر نمیشه زد ....خلاصه گفت هر چی سر شده ، شده بقیش رو باید تحمل کنی ....قشنگ عین فیلم دیدی و ارثیه فامیلی رود ....یک برش زد کل دهنم پر خون شد ....یک چیزی مثل سیم چین آورد کپ کرده بودم این نکنه باطری سازه خودشو پزشک جا زده ؟ از کنار دندون یک چیزایی رو چید یک تکه هم گوشت لثه رو از دستش در رفت چید ....هیچی دیگه یک بخیه زد گفت برو دنبال کارت یک هفته دیگه بیا ....یک هفته دیگه رفتم یک چیزی مثل پیچ گوشتی آورد زیر دندون تقه میزد گفتم دکتر جان من دکتری ؟ هیچی دیگه گفت حله سالمه ، چی سالمه نمیدونم ...نخ ها رو چید گفت برو دنبال کارت ...

بهش میگم این عکسامه گرفت انداخت روی میز اصلا نگاه نکرد انگار کلا به این چیزا اعتقادی نداشت ...کل روپوشش خونی شده بود انگار رفته بودم کشتارگاه اینم قصابه ....وسط کار هم خسته میشد پا میشد سیگار میکشید ....قبل از بخیه یک پنبه آتیش زد همین سیاه شد یهو کرد تو دهن من هنگ کردم ... بعد تنتور ید آورد ریخت روی برشی که زده :ws28: میگم دکتر اینا روشهای صد سال پیشه ها تنتور ید از کجات در آوردی آخه ؟ مگه تنتور ید هنوزم هست آخه ؟ دکتر دیوونه ای بود اما واقعا کارش درست بود ...اسمش نادری بود و پدیده ایه واسه خودش ....

بعدها یکی از رفیقام دندون کشیدنی داشت پزشکش گفته بود باید جراحی بشه ...بهش گفتم بیا من یک دکتر توپ سراغ دارم ، بردمش پیشش رفیقم گفت مطمئنی این پزشکه ؟ قیافش به پزشکا نمیخوره ها ....خلاصه آمپول رو زد سر شد کلا فکش ....همون پیچ گوشتیه رو آورد رفیقم هنگ کرده بود این چیه ؟ واقعا پیچ گوشتی بود از همینا که تو ابزار فروشی ها هست ، یک چیزی هم دستش بود شبیه هاون یا گوشکوب ...لبه لثه رو باز کرد پیچ گوشتی رو انداخت زیر دندون شروع کرد به تقه زدن انگار داره صافکاری میکنه :ws28: من میخندیدم رفیقم اشاره میکرد اوم اوم صدای گاو میداد حرف نمیتونست بزنه سر بود ....نشون به اون نشون که خاکستر سیگارش افتاد تو چشم رفیقم کور شد فقط یک دستمال کاغذی بهش داد چشمشو پاک کنه :ws28: موقع ضربه زدن سیگار گوشه لبش بود ....چند تا تقه زد و اینقدر خوشکل دندون رو یک تکه در آورد کیف کردم ....قشنگ با پایه ها و بدون شکستن ....بعدشم باز تنتور ید رو ریخت روش و یک پنبه هم داد گفت گاز بگیر یک ربع بشین ....تنتور مثل سنجد جمع میکنه ...هیچی دیگه گفت خوش اومدی ...رفیقمون سر بود گفت دکتر شابولی مگولی گوگولی .....گفت چی میگه ؟ روی کاغذ نوشت مسکن یا آنتی بیوتیک بعد از افتادن اثر سر کننده نمیدی ؟ گفت این رفیقت بلده و رو کرد به من گفت قبل از اینکه اثر سر کننده بیوفته یدونه از همون پردنیزولون ها بهش بده ....از پله ها اومدیم پایین بهش دادم و وقتی هم اثر سر کننده پرید درد نداشت خب کورتونه درد و التهابو میگیره ...

 البته من شک دارم دکتر باشه اما هر چی هست خیلی اینکاره هستش ....مریضه کلا ولی کارش کاره ها .......

خدایا یک ساعته دارم میخندم ???

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...