رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام

 

انجمن نو اندیشان در راستای افزایش فعالیت های علمی خود در صدد آن است تا مجموعه مجلاتی را در گروه های تخصصی به چاپ رسانده و منتشر کند. این مجله در گام اول به صورت الکترونیکی بوده و بازه زمانی انتشار آن به صورت گاهنامه تنظیم شده است. در ادامه سعی بر آن است تا با برنامه ریزی دقیق، باز زمانی به ماهنامه تغییر کرده و با تامین هزینه های مورد نیاز، مجله به صورت هارد کپی به چاپ رسد.

 

مقالات ارسالی برای مجله می توانند در قالب کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، مقالات آموزشی در زمینه های مختلف از جمله نرم افزارها، مقالات ترجمه ای، معرفی موسسات تحقیقاتی فعال در زمینه مهندسی مواد، معرفی چهره های برجسته این رشته و .... باشند.

 

خواهشمند است در صورت تمایل، مقالات علمی خود را در زمینه های مختلف مرتبط با رشته مهندسی متالورژی و مواد نظیر جوشکاری، عملیات حرارتی، خوردگی، ریخته گری، نانو و غیره، به صورت پیام خصوصی برای اینجانب ارسال نمایید. همچنین در صورت تمایل برای آگاهی سایر دوستان از مقالات ارسالی شما، لطفا عنوان مقاله را به همراه توضیح کوتاهی از آن در همین تاپیک بیان نمایید.

 

 

 

با تشکر

 

 

موفق باشیم. :icon_gol:

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

تولید گاز احیایی به روش گازی کردن

مقدمه

مبدل‏های گازی به تقریب از 50 سال پیش تاکنون کار ‏‏می‏کنند. باوجود تفاوت‏های بیشماری که میان اینگونه مبدل‏ها در مجتمع‏های فولادسازی در دنیا وجود دارد، اما عملکرد این تاسیسات مشابه یکدیگر است. درکل، گازی کردن به صورت اکسیداسیون جزئی مواد اولیه کربن‏دار تعریف ‏‏شده و واکنش آن تحت دما و فشار بالا انجام می‏شود. گاز خروجی از این فرایند به عنوان گاز ترکیبی شناخته ‏‏می‏شود. گاز ترکیبی شامل مقدار زیادی h2 ، co و نیز مقداری h2o ، co2 ، n2 و گازهای گوگرددار نظیر h2s و cos ‏‏می‏باشد. همچنین با توجه به تکنولوژی مورد استفاده در تاسیسات گازی کردن، امکان تولید محصولات فرعی دیگری نیز وجود دارد. دسته وسیعی از مواد اولیه در مبدل‏های گازی تغذیه ‏‏می‏شوند؛ با این حال اغلب زغال سنگ، کک نرم، نفت سنگین و قیر مورد استفاده قرار ‏‏می‏گیرند. در این روش انواع زغال سنگ شامل زغال نرم، زغال سیاه (قیری و نیمه قیری) و زغال سنگ خشک قابل استفاده هستند.

 

....

 

 

 

 

.

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...