رفتن به مطلب

آموزش طراحی و ویرایش استایل


ارسال های توصیه شده

آموزش طراحی و ویرایش استایل

تمام بخشهایی که مربوط به تغییر استایل میشه دارای یک قالب خاصی هست که باید اول با اونا آشنا بشید.

خواص CSS استاندارد

پس زمینه

همه بخش های صفحه تنظیمات استایل این قسمت رو دارند که مربوط به تنظیمات عکس یا رنگ پس زمینه قسمت مربوطه میشه.مثلا اگه روی کادر مستطیل شکل بخش صفحه پشت انجمن Page Background کلیک کنید یه جعبه انتخاب رنگ باز میشه که میشه رنگ پشت انجمن رو انتخاب کرد و یا یه عکس برای پس زمینه انجمن گذاشت.برای گذاشتن عکس از کد های زیر استفاده میکنیم:

مثال: url(images/gradients/forum_bg.gif) با این کد عکسی که آدرسشو به فروم دادید به صورت نا محدود تو پس زمینه فروم قرار میگیره.یعنی تمام صفحه پشت انجمن رو این عکس پر میکنه.که میتونه یه نفته باشه تا یه عکس بزرگ.

مثال: url(images/gradients/gradient_tcat.gif) repeat-x top left اگه از این کد که فرقش با کد قبلی در repeat-x top left هست استفاده کنید دیگه این عکس فقط تویه یه نوار افقی به صورت نا محدود به نمایش در میاد.

رنگ قلم

این قسمت برای انتخاب رنگ فونتی هست که برای یک قسمت انتخاب شده.

مثلا یکی دوست داره رنگ نوشته های فرومش که لینک هست آبی باشه.برای این کار روی قسمت مورد نظر روی کادر مستطیل شکل کلیک میکنه و رنگ مورد نظرش رو انتخاب می کنه.

استایل قلم

برای اینکه فونت انتخاب شده به شکل bold.italic و یا ... باشه از این قسمت استفاده می کنیم.

مثلا می خوایم table header یا Category Strips به شکل bold به نمایش در بیاد توی کادر استایل قلم می نویسیم bold.

اندازه قلم

اینم دیگه نیازی به توضیح نداره و اندازه قلم یا همون فونت رو میشه تغییر داد.فقط برای تغییر اندازه های این قسمت به نوع اندازه گیری دقت کنیدچون بعضی جا ها با pt و بعضی جا ها با px اندازه گیری میشه که نمیشه هردو رو به یک میزان تغییر داد مثلا 8pt با 11px تقریبا نه کاملا تقریبا یک اندازه هستند.

نوع قلم

این قسمت هم مربوط به نوع فونتی هست که می خواید اون قسمت با اون فونت نوشته های نمایش پیدا کنه.که معمولا برای زیبا شدن فروم از Tahoma استفاده میشه با اندازه 8pt برای اندازه گیری با pt و 11px برای اندازه گیری با px.

خواص CSS اضافی

این قسمت برای زمانیه که شمل می خواید برای قسمت خاصی از انجمن افکت خاصی رو در نظر بگیرید.

مثلا برای Table Border می خوایم علاوه بر خط رنگی که خودش داره یه خط دیگه هم دور اون خط باشه مثل استایل دیفالت وی بی خط آبیه.کد زیر رو توش مزاریم:

border: 1px solid #0B198C;

قسمت لینک های معمولی و visited و منتظر بودن CSS هم به ترتیب رنگ ثابت لینک ها رنگ لینک های دیده شده و رنگی که وقتی موس رو روی لینک نگه میداریم را مشخص می کنند.

لینک به دیدگاه

دوستاني كه فروم اول نصب ميكنن در جريانن اكثرا خطي زير نام هاي كاربري و موضوعات و تاپيك ها هستن.به اين خط يا آن در لاين ها در اصطلاح

 

Underline و در زبان كدنويسي كه به فارسي ترجمه ميشه تزيين ناميده ميشه.براي برداشتن اين كد ها در قسمت " نوشته تزئيني" كلمه " none" رو قرار بدين كه غير فعال بشه و خط هاي زير نوشته ها برداشته بشه

 

نوع قلم:

 

نوع قلم شما مشخص ميكنه در هر قسمت از انجمن چه قلمي به كار بره.هر قسمت در استايل بخش هاي متفاوتي براش در نظر گرفته شده و قلم هاش هم متفاوته

مثلا شما ميتونين براي قلم منو ها يه فونت و سايز و براي قلم پست يه چيز ديگه در نظر بگيرين.

چون اكثرا دوست دارن فونت نوشته هاشون و ديفالتش و اوليش تاهوما باشه براي اين كار فونت تاهوما رو در بخش مربوطه اولين فونت تعريف شده قرار بدين.

هر فونتي كه شما در قسمت فونت ها اول قرار بدين فونت ديفالت شما خواهد بود.يعني مثلا كاربري بخواد پست بده اگر اولين فونت تعريف شده شما Tahoma باشه وقتي شروع به نوشتن ميكنه با فونت Tahoma مينويسه.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...