رفتن به مطلب

مجموعه مقالات علمي ابراهيم ويكتوري


ارسال های توصیه شده

شگفتيهاي جهان

مجموعه مقالات علمي ابراهيم ويكتوري

چاپ سوم، 1386

ناشر اينترنتي: آي آر پي دي اف

حجم: حدود 13 مگابايت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

_____________________________________________________________________

پروفسور ابراهيم ويكتوري از پژوهشگران فضايي ايراني

ابراهیم ویکتوری در بهمن ماه ۱۳۱۲ خورشیدی در تهران چشم به جهان گشود. آموزش ابتدایی را در دبستان کورش، و دوره متوسطه را در دبیرستان فیروز بهرام تهران گذراند. در سال ۱۳۳۱ برای تحصیلات راهی آمریکا شد. پس از یک سال آموختن زبان انگلیسی، در دانشگاه معروف ام-آی-تی پذیرفته، در طی پنج سال بعد درجات لیسانس و مافوق لیسانس را در رشته‌های تخصصی نساجی و دینامیک هوا مربوط به رشته مهندسی مکانیک بدست آورد. در طی دو سال آخر دانشگاه، ضمن تدریس در بخش نساجی دانشگاه ام-آی-تی، برای پروژه پژوهشی متعلق به نیروی هوای آمریکا در دانشگاه، تونل بادی برای آزمایش پارچه‌های چتر نجات طراحی کرد.

فعالیت ها

وی در پایان آموزش دانشگاهی بعنوان مشاور فنی برای شرکت‌های نساجی آمریکا، تحقیق پیرامون آثار سلاح‌های اتمی (برای نیروی هوایی آمریکا)، موتورهای بی صدا(برای نیروی دریایی آمریکا)، و علت انفجار موتورهای موشکی (برای سازمان ناسا NASA) پژوهشهایی به انجام رساند.

در سال ۱۳۵۶ به ایران بازگشت و یک شرکت ایرانی وابسته به وزارت کشاورزی مشغول بکار شد و سرانجام در سال ۱۳۵۸ بار دیگر به آمریکا بازگش و به طراحی نرم افزارهای ویژه پرداخت.

ابراهیم ویکتوری در طی ۲۳ سال اخیر در برخی از برنامه‌های رادیو و تلویزیون جهان شرکت و پیرامون سفر در فضا، ستاره شناسی و کیهان شناسی با آنان گفتگو و در طی سال‌های اخیر نیز به اجرای برنامه تلویزونی ای در شبکه کانال یک بنام شگفتیهای جهان پرداخت.

آثار:

ابراهیم ویکتوری بیش از ۵۰ مقاله علمی درباره پژوهشهای خود منتشر کرده‌است. علاوه بر این طی ۱۵ سال اخیر بیش از ۵۰۰ مقاله متنوع و گوناگون به زبان ساده درباره سفر در فضا، و دو علم ستاره شناسی و کیهان شناسی در نشریات فارسی زبان آمریکا ارایه داده‌است.

کتاب‌های چاپ شده:

* شگفتیهای جهان

* اسرار کاینات

* خدا، دین و علم

منابع:

آي آر پي دي اف

دانشنامه آزاد ويكي پديا

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...