رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دوستان عزیز ترفندها و نکات آشپزی را در اینجا ارسال کنید تا همه از تجربیات یکدیگر بهرمند شوند

 

با تشکر:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 126
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

تقریبا تمامی انواع سبزیجات را می‌توان به این شکل کنسرو کرد. یک قانون اساسی که باید در این روش آن را رعایت کرد، استفاده از روغن زیتون فراوان و با کیفیت است.

از جمله بهترین سبزیجاتی که به این روش می‌توان آنها را کنسرو کرد، قارچ، گوجه گیلاسی، نخودفرنگی و بادنجان است، البته بهتر است حین کنسرو کردن به آن برگ‌های معطر سبزیجات و کمی فلفل هم افزوده شود. نحوه کنسرو به این شکل بسیار ساده است. بعد از آنکه سبزیجات شسته، خشک و به شکل دلخواه خرد شد، باید آنها را در آب جوش و سرکه برای چند دقیقه جوشاند و بعد روی کاغذهای جذاب آب پهن کرد تا آب اضافه آنها گرفته شود. بعد آنها را در ظروف استریل ریخت و به آن روغن اضافه کرد تا جایی که هیچ فضای خالی و پرهوایی در ظرف باقی نماند. طی چند هفته سبزیجات آماده مصرف می‌شود و تا 12 ماه نیز می‌توان آنها را نگهداری کرد

لینک به دیدگاه

اگه از روغن سرخ کردنی استفاده می کنین و از طعم پیاز هم بدتون نمی آد. پیشنهاد می کنم چند کیلو پیاز خریده و اسلایس کنین و توی روغن سرخ کنین. بعدش توی صافی بریزین و روغن اضافه اش رو تا حد ممکن بگیرین. پیازها رو توی یک ظرف در بسته ریخته و بگذارید توی فریزر و هروقت به پیاز داغ احتیاج داشتین ازش استفاده کنین. اما مسئله اصلی استفاده از روغن اضافیش هست که اگه توش چیپس یا خلال سیب زمینی سرخ کنین خیلی خوشمزه میشه. سرخ کردن بعض چیزای دیگه مثل مرغ و بعضی گونه های ماهی یا سویا هم تو این روغن طعم خوبی بهشون میده.

لینک به دیدگاه

برای داشتن آبلیموی تازه در تمام فصول، میشه آب لیمو رو گرفته و در کیسه های یخ بریزید و بگذارید تو فریزر. هر وقت بهش احتیاج داشتین یک تیکه اش رو در بیارین. البته این حالت برای شربت بیشتر مزه میده تا موارد دیگه.

لینک به دیدگاه

اگه یه وقت هوش پیتزا کردین و خمیرش رو نداشتین می تونین روی نون تست و یا قطعاتی از نون بربری یا سنگگ مواد پیتزا رو بریزین و در فر قرار بدین. فقط در این مورد باید از قسمتای نازکتر نون استفاده کرد و ته سینی رو هم چرب تر کرد.

لینک به دیدگاه

قورمه سبزی : دو واحد تره + يک واحد جعفری ( بعضی ها مقدار کمی شنبليله يا اسفناج هم می ریزند كه لعابدار بشه . )

 

 

 

سبزی پلو : دو واحد تره + یک واحد جعفری + كمی شويد + سير تازه ريز شده یا دو سه حبه سير معمولی

 

 

 

كوكو سبزی : می تونید از همون سبزی پلو درست کنید یا فقط تره بریزید که می شه کوکوی تره .

 

 

 

آش : تره + جعفری + گشنيز + اگه فصل اسفناج بود اسفناج و اگه نبود برگ چغندر . اگه دوست داريد آشتون معطر بشه توش كمی هم ترخون بريزيد . اگه سبزيتون فريزری بود برای اين كه عطر سبزی تازه بگيره موقع پخت يك دسته ی كوچولو گشنيز توش خرد كنيد .

 

 

دلمه : مرزه + تره + شويد ( خيلی كم چون عطر شويد نافذه )

 

 

آب دوغ خيار : مرزه + شويد + پيازچه

لینک به دیدگاه

1-سوزن خياطي پاكيزه را كه از هرگونه چربي و آلودگي پاك شده به طور عمودي در شير فرو برده سپس بيرون بكشيد. اگر قطره‌اي از شير در نوك سوزن باقي ماند شير خالص است، در غير اين صورت اگر چيزي باقي نماند و به سرعت چكيد به آن آب اضافه شده است.

 

 

2-براي آن‌كه گل كلم شما سفيد و درخشان شود، در هنگام پختن، كمي شير به اندازه يك پيمانه به آن اضافه كنيد

3-هنگام پختن نخود، لوبيا و ساير حبوبات، هيچ‌گاه به آن نمك نزنيد، چرا كه دير خواهد پخت.

4-وقتي غذايي را با كره سرخ مي‌كنيد يك قاشق مرباخوري روغن به آن اضافه كنيد، چرا كه از سوختن آن جلوگيري خواهد كرد

5-اگر هنگام پختن گوشت سفيد، مقدار بسيار كمي جوش شيرين در آب بريزيد، زودتر خواهد پخت

6-اگر سوسيس را پيش از سرخ كردن، مدت پنج دقيقه در آب بجوشانيد، كمتر از حد معمول چروكيده و يا جمع خواهد شد و به هيچ عنوان ترك نخواهد خورد

7-براي زود جوش آمدن آب سماور، ابتدا آن را تا نيمه پر كنيد و پس از گرم شدن بقيه آب را به آن اضافه كنيد

لینک به دیدگاه

اگه توی آب در حال جوش ماکارونی و لازانیا زردچوبه بریزید، به‌هم نمی‌چسبن. زردچوبه برای خوش‌رنگ‌کردن برنج میگوپلو و کلم‌پلو و لوبیاپلو هم خوبه. یه بار امتحان کنید! البته نرین یه ملاقه زردچوبه بریزین که غذاتون بوی زردچوبه بگیره‌ها! نصف قاشق چای‌خوری کافیه. موقع دم‌کشیدن هم زعفران فراموش نشه چون باعث می‌شه بوی زردچوبه کاملن از بین بره

لینک به دیدگاه

پختن گوشت

 

اگر می‌خواهيد گوشت سفت را ترد كنيد ، روی همه ی قسمت های آن مخلوطی از سركه و روغن زيتون بماليد و بگذاريد به مدت دو ساعت بماند ، سپس بپزيد .

اگر گوشت شما خيلی سفت و تازه است ، روی همه ی قسمت های آن جوش شيرين بماليد ، بگذاريد چند ساعت بماند ، سپس قبل از پختن كاملا بشویيد .

وقتی می‌خواهيد گوشت را با زدن چكش يا كارد نرم كنيد ، روي آن آرد بپاشيد ،‌ اين كار از خارج شدن آب گوشت جلوگيری خواهد كرد .

لینک به دیدگاه

آیا به راستی هنگام خرد کردن سبزی ویتامین سی آن از دست می رود ؟!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مثلا سالاد کاهو درست کرده باشید اما چون خورده شده و در یخچال مانده، پلاسیده شده است یا اینکه سبزی خوردن بعد از گذشت زمانی حالت پژمردگی پیدا کرده‌ است....

دلیل این پلاسیده شدن از دست رفتن آب است. برخی سبزیجاتی که برش نخورده‌اند اگر مدتی در آب ریخته شوند طراوت خود را باز می‌یابند، اما سبزیجاتی که برش می‌خورند به‌ویژه کاهو و کلم در درجه اول سلول‌های‌شان تغییر شکل داده آب خود را از دست می‌دهند و دیگر انسجام اولیه را ندارند. از سوی دیگر تماس چاقو با آنها سبب می‌شود یک سری آنزیم‌ها در سبزیجات فعال شوند که ویتامین c را تخریب می‌کنند. البته ویتامین c به‌طور کل در اثر ماندگاری کاهش پیدا می‌کند.

تحقیقات نشان داده‌اند از زمانی که یک میوه و سبزی چیده می‌شود تا زمانی که مصرف شود، به مرور ویتامین c خود را از دست می‌دهد. وقتی سبزی برش چاقو می‌خورد این ویتامین در اثر آنزیم‌های آزاد شده بیشتر تخریب می‌شود. در کل، ویتامین‌ها به‌ویژه ویتامین‌های محلول در‌ آب مثل ویتامین‌های گروه b و c ویتامین‌های بسیار حساسی بوده و در اثر تماس با نور یا اکسیژن هوا به سرعت از بین می‌روند. در یک سالاد مانده در درجه اول آب و بعد ویتامین‌های آن به مرور از بین می‌رود و تنها چیزی که تغییر نمی‌کند فیبر است. فبیر در واقع بخش غیرقابل هضم گیاهان است که گرچه در دستگاه گوارش هضم نمی‌شود، ولی به عملکرد بهتر دستگاه گوارشی کمک می‌کند.

یکی از مسایلی که باعث می‌شود متخصصان تغذیه تاکید زیادی به مصرف میوه و سبزیجات داشته باشند همین فیبر موجود در سبزیجات است. فیبر چون به دفع کمک می‌کند باعث می‌شود ترکیبات مضر موجود در مواد غذایی کمتر در روده مانده و سریع‌تر خارج شوند. در ضمن، وجود فیبر سبب کاهش جذب کلسترول نیز می‌شود. سبزیجات و سالاد مانده گرچه ممکن است برخی ویتامین‌ها و خواص خود را از دست دهند اما فیبرشان تغییر نمی‌کند و از این نظر مصرف آنها مضر نیست ولی به هر حال هدف اصلی از مصرف میوه و سبزیجات فقط دریافت فیبر نیست. ما به ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آنها نیز نیاز داریم. به همین علت باید توجه داشته باشیم میوه و سبزیجات را تا جای ممکن تازه مصرف کنیم و تا حد ممکن نزدیک به زمان مصرف برش بزنیم تا مواد معدنی و ویتامین‌ها هم همراه فیبر به بدن ما برسد.

نباید فراموش کرد که ما عمده ویتامین‌ها، به‌ویژه ویتامین c و ویتامین‌های محلول در آب را از میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌گیریم؛ زیرا غذاهایی که حاوی سبزیجات هستند، سبزی‌شان بر اثر حرارت دیدن مقدار قابل ملاحظه‌ای از ویتامین خود را از دست می‌دهد. بنابراین در هنگام مصرف سبزیجات توجه به تازگی و البته حرارت دیدن آنها نکته مهمی است که باید همواره به خاطر داشت.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

گفته میشود : گوشت‌ تازه را بلافاصله مصرف نكنید ، آیا دلیل این توصیه را می دانید؟

برای پیشگیری از ابتلا به تب كریمه كنگو ، گوشت‌ تازه باید قبل از مصرف به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود تا ویروس احتمالی آن از بین برود.

گوشت تازه ممكن است حامل ویروس بیماری تب كنگو باشد، افزود: ‌تب كنگو، بیماری مشترك بین انسان و دام است كه این بیماری در نشخواركنندگان شیوع پیدا می‌كند، علائمی ندارد و بعد از چند روز بهبود می‌یابد.

تب كریمه كنگو یك بیماری ویروسی محسوب می‌شود كه در صورت انتقال به انسان منجر به مرگ او می‌شود.

این ویروس به دو طریق منتقل می‌شود، گزش كنه كه از دام این بیماری به انسان منتقل می‌شود و راه دیگر از طریق خون یا ترشحات بدن انسان آلوده به بیماری یا دام بیمار انتقال می‌یابد.

كسانی كه با حیوانات سر و كار دارند، همچنین گروه‌های بهداشتی و درمانی كه با این نوع بیماران در تماس هستند باید رعایت نكات بهداشتی اعم از استفاده از دستكش و عینك را مورد توجه قرار دهند.

مردم از گوشتی كه دارای مهر سازمان دامپزشكی است، استفاده كنند. همچنین در

 

هنگام قطعه قطعه‌كردن گوشت، تمام نكات بهداشتی را رعایت كنند.

لینک به دیدگاه

با گوشت و مرغ ناپز چه کنیم ؟

 

 

 

گوشت ناپز : یک قاشق شربت خوری سرکه به آب غذا اضافه کنید .

گوشت سفت و چغر: مایه ای مرکب از بخش های مساوی سرکه و آب گوشت گرم شده تهیه کنید. مدت 2 ساعت گوشت ناپز را در آن بخوابانید.

استیک یا بیفتک: فقط کافی است مخلوط از سرکه و روغن روی آن بمالید و بگذارید دو ساعت بماند.

مرغ ناپز: اگر می خواهید یک مرغ پیر را بپزید, قبل از طبخ آن را چند ساعت در سرکه خیس کنید, علاوه بر آنکه گوشت آن نرم خواهد شد طعم و مزه یک جوجه تازه سال را خواهد گرفت!

برای آنکه گوشت های سفت یا برخی از مرغهای دیرپز, زودتر پخته شود قبلا گوشت را مدت دو ساعت در مخلوطی از سرکه و روغن سالاد که به میزان مساوی با هم مخلوط کرده اید قرار دهید.

اگر هنگام پختن گوشت های سفت مقدار بسیار کمی جوش شیرین در آب بریزید زودتر خواهد پخت

 

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

hou1584.jpg

اگر می خواهید به یک آشپز با سرعت عمل بالا تبدیل شوید، این نکات را رعایت کنید:

 

۱) چند تخته آشپزی داشته باشید. به جای خرد کردن یک ماده غذایی، شستن تخته و خرد کردن ماده غذایی دیگر بهتر است از دو تخته آشپزی استفاده کنید. برای گوشت قرمز، مرغ و ماهی از یک تخته و برای سبزیجات از تخته دیگری استفاده کنید. با این کار هم سرعت آشپزی تان بالا می رود، هم از انتقال آلودگی پیشگیری می کنید. این نکته را درباره چاقو هم رعایت کنید.

 

۲) یک چاقوتیزکن در آشپزخانه داشته باشید و چاقوها را همیشه تیز نگه دارید. چاقوهای تیز و برنده سرعت عمل شما را در آشپزی بیشتر می کنند.

 

۳) قبل از شروع آشپزی، مواد اولیه را آماده کنید. با این کار، سرعت عمل تان در آشپزی بیشتر می شود.

۴) غذاهای منجمد را برای یخ زدایی زودتر از فریزر بیرون بگذارید و در یخچال قرار دهید.

 

۵) از وسایل مخصوص خرد کردن مواد غذایی مختلف و سبزیجات متنوع استفاده کنید؛ مثلا استفاده از وسیله کوچکی که تخم مرغ آب پز و سیب زمینی پخته را به برش ها ی نازک تقسیم می کند، موجب می شود وقت کمتری برای خرد کردن این مواد غذایی صرف کنید. استفاده از رول ها ی کوچک سیر خرد کن هم سرعت تان را در خرد کردن سیر بیشتر می کند و هم موجب می شود دست تان بوی سیر نگیرد.

 

۶) همزن، قاشق، ملاقه و کفگیر هایی در اندازه ها ی مختلف داشته باشید. قیچی و پیمانه های آشپزی هم می توانند در آشپزخانه به کمک تان بیایند.

 

۷) برای ریختن روغن در ماهیتابه از ظروف کوچک اسپری کننده استفاده کنید. این کار موجب می شود هر بار زمان کمتری را برای باز و بسته کردن درب ظرف روغن صرف کنید و در ضمن روغن کمتری برای پخت غذا استفاده کنید.

 

۸) از لوازم آشپزخانه سبک و راحت و خوش دست که اصول ارگونومی در طراحی آنها رعایت شده، استفاده کنید. این موضوع در بالا بردن سرعت کارتان بسیار موثر است.

 

۹) حبوبات اگر از شب قبل در آب خیس بخورند، زودتر می پزند. در صورت استفاده از حبوبات، بهتر است آنها را از شب قبل خیس کنید.

 

۱۰) رب، آب لیمو، آب غوره و نمک را در مراحل آخر پخت به غذا اضافه کنید. افزودن این مواد و اسیدی کردن محیط غذا، زمان پخت گوشت را بیشتر می کند.

 

۱۱) برای پخت غذا از ظروف بزرگ استفاده کنید. با این کار، سطح بیشتری گرم می شود و غذا زودتر می پزد.

لینک به دیدگاه
اینا که سرعت آشپزی رو کند می کنه.

سوسول بازی زیاد داره :ws28:

:ws47::ws47:

مهناز به فرهاد یاد بده...:ws28:

----------

من وقتی میخوام نهار درست کنم ...شب آماده میشه....

این همه راه هم بخوام برم میشه صبحانه....:ws28:

لینک به دیدگاه
اینا که سرعت آشپزی رو کند می کنه.

سوسول بازی زیاد داره :ws28:

:persiana__hahaha:گفتن و این طوری مرحله به مرحله اقدام کردنش یه کم سخته :ws37: اما تقریبا همگی همین کار رو می کنیم

مثلا من اگه خدایی نکرده جوگیر بشم و بخوام یه غذایی درست کنم:icon_pf (34): دقیقا تمام این وسایلی که گفته رو می شه روی کابینت ها پیدا کرد (یه مدلی که همه ظرفای توی کابینت همه کثیف روی کابینته بعد آخرش باید یه ساعت فقط ظرف بشورم:4chsmu1: )

لینک به دیدگاه

icon%2014.jpg تخم مرغ ها هنگام آب پز شدن می ترکند. برای جلوگیری از این مساله به وسیله یک سوزن ته تخم مرغ ها را سوراخ کنید وآنها راداخل آب سرد بیندازید. سپس روی گاز بگذارید.

 

icon%2014.jpgمصرف زیاد نمک، غذاهای چرب، غذاهای نشاسته اي مثل نان، ماکارونی ، غلات با پوست و سیب زمیني فشار خون را بالا می برد.

 

icon%2014.jpg برای اینکه سیب زمینی پوست گرفته شده، سیاه نشود کمی آبلیمو وسرکه روی آن بریزید.

 

icon%2014.jpgبرای تازه نگه داشتن نان و جلوگیری از بیات شدن آن ، وفتی آنرا تازه خریده اید وهنوز گرم است، پارچه مرطوبی روی آن بیندازید.

سعی کنید سبزیجات را در آب نمک دار بپزید.

 

icon%2014.jpg جویدن چند شاخه برگ جعفری، بوی سیر را از دهان می برد.

 

icon%2014.jpgپنیر آلوده موجب بیماريهای خطرناکی چون سل،حصبه وتب مالت می شود.

 

icon%2014.jpgبرای نگهداری از سیب زمیني و پیاز آنها را در جای خشک وخنک وتاریک نگهداری کنیدتا جوانه نزنند.همیشه يک پارچه کتانی روی آنها بیندازید تا نوربه آنها نخورد. اگریک سیب لبنانی داخل سیب زمیني ها قراربگیرد،از جوانه زدن آنها جلوگیری می کند

 

icon%2014.jpg براي نگهداری قارچ، کاهو، کرفس و لیموترش آنها رانشوییدو دریک پاکت کاغذی ویا لای روزنامه بپیچیدو در يخچال قراردهید تا رطوبت یخچال به آن نفوذ کندوتازه بماند.

 

icon%2014.jpgاگر برنج بصورت دمی استفاده شود خواص بهتری دارد.

 

icon%2014.jpgبرای اینکه یقین پیدا کنید تخم مرغها سالمند، قبل از شکستن آنها در درون ظرفی از آب نمک سرد فرود کنید، اگر تخم مرغها به ته ظرف رفتند یعنی تازه وسالمند واگر به سطح آب آمد فاسدند.

 

icon%2014.jpg برای پخت سريع سبزیجات و گوشت های سفت مقدار بسیار کمی جوش شیرین در آب آن بریزید.

 

icon%2014.jpg مواردی که توسط پزشکان در مورد محدودیت مصرف روغن های جامدتعیین شده در مورد کره گیاهی یا مارگارین نیز صدق می کند.

 

icon%2014.jpg حبوبات را شب قبل خیس کرده وآب آن را دور ریخته و با آب جدید بپزید.

 

icon%2014.jpg اگر داخل کيسه نان، یک پرساقه کرفس بيندازید،نان را برای مدت بيشتری تازه نگه خواهد داشت.

 

icon%2014.jpgشکنندگی ناخن ها نشان دهنده این است که فرد به پروتئین نیاز دارد.بهترین انتخاب برای تامین پروتئین گوشت، مرغ و ماهی است. اگر از گوشت استفاده نمی کنید به رژیم غذایی خود سویا بیفزایید.

 

icon%2014.jpg سعی نمایيد از غذاهای کنسرو شده کمتر استفاده نمایید.

 

icon%2014.jpg برای نگهداری پنيرآن را درون دوغ خیس کنید.

 

icon%2014.jpg برای از بین بردن بوی ماهی از دست ها، آنهارا با سرکه مالش دهيدو با آب سرد وصابون بشویید.

 

icon%2014.jpg برای از بین بردن بوي ماهی از ظرفها ، کمی سرکه را داخل آن ظرف بجوشانید تا بوی ماهی رفع گردد.

 

icon%2014.jpg اگر حبوبات بی نمک شد، هرگز نمک خشک روی آن نریزید، بلکه نمک را در آب جوش حل کنید، سپس داخل حبوبات پخته بریزيد.نمک به همه جای حبوبات می رسد.

 

icon%2014.jpgبرای آنکه زرده تخم مرغ درست در وسط آن قرار بگیرد، هنگام پختن تخم مرغهادرآب آنها را به هم بزنید.

 

icon%2014.jpgیک فنجان قهوه غلیظ، بوی بد پیاز را از دهان از بین مي برد.جویدن اندکی چای خشک نیز در این مورد موثر است.

 

icon%2014.jpgخوردن چای در هوای گرم عطش زیاد را از بین می برد.

 

icon%2014.jpg براي از بین بردن بوی بد ماکروویو، در فاصله هر بار استفاده، یک فنجان جوش شیرین در دستگاه قراردهید.

 

icon%2014.jpg یک رژيم غذایی سالم باید شامل مقدار زیادی ميوه وآب میوه وسبزی باشد.میوه ها تا حدود زیادی آب مورد نیاز بدن را تامین می کنند .چون 80 درصد میوه ها را آب تشکیل میدهد.

 

icon%2014.jpgدانه هاي ذرت را باید همیشه در فریزر نگهداری کرد.در این صورت هم تازه می مانندهم به علت انجماد از چروکیده شدن آنها جلوگیری می شود.

لینک به دیدگاه

من این دو مورد رو تازه از مامانم یاد گرفتم :girl_blush2: اینجا می گم شاید به کار شما هم بیاد :ws37:

 

1.برای تمیز و سفید شدن قارچ : اب نمک درست کنین (آبش خنک باشه و نمک هم به اندازه کافی داشته باشه نه این که فقط اسما اب نمک باشه !) و قارچ ها رو به مدت 30 دقیقه بگذارین توی آب و بعد همی می تونین بشورین و استفاده کنین دیگه !

 

2. غذاهایی مثل سوپ و آش و ... رو اگر موادش رو بدون این که ملاقه ای توش بذارین یا به همش بزنین ، بریزین و صبر کنین تا زمانی که جا افتاد و می خواین استفاده کنین اصلا ته نشین نمی شه (به شرط این که به هیچ عنوان حتی کوچولو هم به همش نزنین )

 

:a030:

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

۹ توصیه برای خوش طعم کردن گوشت

۱) برای طعم دار کردن گوشت، اول از همه باید بدانید که گوشت را می خواهید کبابی کنید یا خورشتی یا استیک!

۲) بهتر است گوشت قرمزی را که می خواهید کباب کنید، از ۳ ساعت قبل در کیوی رنده شده، نمک، فلفل قرمز، کمی سس مایونز یا ماست و کره بخوابانید.

۳) گوشت مرغ کبابی را باید یک روز قبل در مخلوطی از آبلیمو، فلفل دلمه ای، روغن زیتون، فلفل سیاه، زعفران و نمک قرار دهید.

۴) برای بهتر پختن و طعم گرفتن گوشت قرمز کبابی پیش از طعم دار کردن، بافت آن را با پشت چاقو کمی باز و نرم کنید.

۵) ترکیبی از زعفران، نمک، فلفل سیاه و سرکه از بهترین طعم دهنده ها به گوشت ماهی است.

۶) اگر می خواهید گوشت قرمز یا مرغ را بپزید، بهتر است پیش از این کار، آن را با پیاز، فلفل سیاه و کمی زردچوبه خوب سرخ کنید و بعد آن را بپزید. با این کار، هم گوشت طعم بهتری پیدا می کند و هم از نظر ظاهری بافتش را از دست نمی دهد.

۷) ساقه کرفس و فلفل دلمه ای عطر بسیار خوبی به مرغ پخته می دهند.

۸) می توانید برای بهتر شدن عطر و طعم گوشت استیکی، آن را از روز قبل در مخلوطی از سرکه، روغن کنجد، نمک، فلفل قرمز، فلفل دلمه ای و برگ کرفس خام و حتی کمی آب گوجه فرنگی بخوابانید.

۹) حواستان باشد که گوشت قرمز را با آب سرد و مرغ را با آب گرم بپزید تا طعم بهتری پیدا کنند. برای پختن هریک عدد مرغ کامل، یک لیوان آب کافی است و شما با افزودن آب بیشتر، فقط طعم مرغ را از بین خواهید برد!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...