رفتن به مطلب

معرفی نرم افزار -pdms


EN-EZEL

ارسال های توصیه شده

نام نرم افزار: PDMS

مخفف واژه ترکیبی: Plant Design Management System

محصول: AVEVA

گروه: 3D Model Software

مورد استفاده: صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه

pdms1.jpg

 

نرم افزار PDMS محصول شرکت AVEVA ،در زمره کارآمدترین و با قابلیترین نرم افزارهای مدلسازی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دنیا میباشد که در اکثریت کشورها به عنوان اولین انتخاب در مقایسه با نرم افزارهای مشابه مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که از نام واژه ترکیبی این نرم افزار پیداست، این برنامه قابلیت طراحی و مدلسازی را از یکسو و قابلیت مدیریت یک سایت را تا بالاترین حد آن از سوی دیگر داراست.

توانایی بالای نرم افزار در فاز مدلینگ سبب انتخاب نرم افزار اول دنیا در این صنعت گردیده و کاربر بدون نیاز به نرم افزار دیگر، قادر به طراحی و مدلسازی یک واحد Plant می باشد .

از آنجا که این نرم افزار در قسمت مربوط به Database بسیار قوی و با دقت طراحی شده است چنانچه یک پروژه با ساختار مناسب و توسط فرد آشنا به این نرم افزار در ابتدا ایجاد گردد، تا انتهای پروژه کوچکترین دغدغه ای ا بابت از دست رفتن اطلاعات یا خرابی آنها وجود ندارد.

از جمله نکات مثبت این نرم افزار قابلیت همخوانی و ارسال و دریافت فایلها جهت هماهنگی با نرم افزارهای متداول و رایج علم مهندسی میباشد. چنانچه قابلیت همخوانی فایلهای مدلسازی شده در Microstation را داراست و با زبان Visual basic میتوان برای این نرم افزار برنامه نویسی نمود، قابلیت خروجی انواع گزارشها با فرمت Excel , Word را دارد و همچنین می توان نقشه های خروجی را با فرمت PLT , DXF , DWG به اتوکد منتقل نمود.

به طور کلی و جهت آشنایی شما بامهمترین محیطهای نرم افزار و کارآیی آنها به شرح مختصر و عملکرد محیطهای میپردازیم.

 

 

1)DESIGN

جهت مدلسازی یک واحد فرآیندی ازابتدا تا انتها با دقیقترین و کاملترین جزئیات بکار میرود در این قسمت بخشهای مختلف واحدهای مهندسی مانند مکانیک، سازه، معماری، عمران و برق و ... با توجه به شرح وظایف خود واحدها را مدلسازی مینمایند. از جمله مهمترین مواردیکه در ماژول Design میتوان چک نمود، مدلسازی کل Plant، چک کردن برخورداجزاء مختلف، مشاهده آخرین عملیات انجام شده کاربران، گرفتن گزارشها از مدل و مشاهده نمای کلی Plant میباشد

pdms2.jpg

 

2) ADMIN

جهت تعریف پروژه، ایجاد بانکهای اطلاعاتی، تعریف کاربران، ایجاد محدوده کاری برای هر کاربر، تعریف Passwordها و مدیریت کلی Database و نرم افزار بکار میرود. انتظار میرود که ADMIN یک پروژه بر کلیه قسمتهای مختلف PDMS تسلط کافی داشته و توانایی رفع مشکلات کاربران دیگر را داشته باشد.

3)PARAGON , SPECON

 

جهت تعریف PIPING CLASS های پروژه در بخش لوله کشی و ایجاد کاتالوگهای مورد نیاز بخشهای, Piping Instrument . Structure وسایر بخشها بکار میرود. به طور کلی المانهایی که توسط واحدهای مختلف در محیط Design ایجاد میگردند در ابتدا توسط نفر متخصصی در محیط Paragon یا Specon براساس استانداردهای طراحی و جداول و داده های پروژه وارد نرم افزار شده اند.

 

4)ISODRAFT

 

برای تهیه نقشه ایزومتریک که از مدارک خروجی Piping میباشدو از فاز مدلسازی پروژه استخراج می شود بکار میرود. نقشه های خروجی با نرم افزار اتوکد قابل رویت میباشد و در قسمت اجرایی سایت بکار میرود.دراین ماژول تنظیمات کلی در جهت خروجی نقشه ها وسایز بندی آنها ومدیریت برروی چگونگی فایل خروجی تعریف میشود

 

5)DRAFT

 

جهت تهیه نماهای مختلف و نقشه های Plan جهت قرارگیری موقعیت تجهیزات و لوله ها یا سایر المانهای موجود در Plant بکار میرود و در زمره مدارک خروجی PDMS میباشد که قابل تبدیل و باز شدن به فایلهای اتوکد میباشد و در فاز ساخت پروژه ها کاربرد فراوانی دارد.

دراین ماژول تنظیمات کلی در جهت چگونگی خروجی نقشه ها وسایز بندی آنها ومدیریت برروی فایلهای خروجی از قبیل رنگ, سایز, فونت, محل ذخیره سازی اطلاعات, اندازه گذاریها, ایجاد TAG بر روی تجهیزات ودیگر تنظیمات تعریف می شود.

 

6) SPOOLER

 

جهت تقسیم بندی خطوط Isometric در Shop و در فاز ساخت پروژه کاربرد دارد.

 

بطور کلی نرم افزار PDMS قابلیت تعریف یک پروژه در بالاترین سطح ممکن مدیریت پروژه, مدلسازی کامل واحد فرایندی در تمامی بخشهاوخروجی فایل بصورت انواع گزارشگیریها, نقشه ها ومدلهای سه بعدی را داراست

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...