رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بررسی ریز ساختار و خواص مکانیکی قطعات نانو ساختار آلومینیمی تولید شده توسط فرایند اکستروژن شعاعی - مستقیم به عنوان یک روش تغییر شکل شدید

 

چکیده

 

در این تحقیق فرایند اکستروژن شعاعی - مستقیم به عنوان یکی از روش های تغییر شکل بسیار بزرگ به کار گرفته شده است. با توجه به اینکه این روش قابلیت اعمال کرنش های بسیار بزرگ را دارد. پیش بینی می شود قطعات تولید شده از این روش، دارای استحکام بسیار بالا و ساختار با دانه بندی بسیار ریز در حد چند صد نانومتر باشند. بنارابن برای بررسی این موضوع اجزای قالب فرایند اکستروژن شعاعی - مستقیم طراحی و ساخته شد و این فرایند در دمای اتاق بر روی نمونه هایی از جنس آلومینیم خالص تجاری آنیل شده انجام گردید. هدف در تحقیق حاضر بررسی تغییرات ریز ساختار و تغییرات خواص مکانیکی قطعات فوق ریز از جنس آلومینیم خالص تجاری تولید شده با استفاده از این فرایند می باشد. برای بررسی ریز ساختار قطعات تولید شده از روش پراش الکترون برگشتی استفاده شد. همچنین به منظور بررسی خواص مکانیکی نمونه ها از آزمایش های کشش تک محوری و سختی سنجی استفاده شد. بررسی پراش الکترون برگشتی نشان داد که فاصله متوسط مرزها به 660 نانومتر کاهش یافته است و استحکام و سختی قطعات تولید شده از این فرایند به شدت افزایش یافته و انعطاف پذیری کاهش یافته است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد تمامی فایل ها (http://www.noandishaan.com) است.

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...