رفتن به مطلب

اولین پیوند کلیه روباتیک اروپا در کشور ایتالیا انجام شد


ارسال های توصیه شده

اولین پیوند کلیه روباتیک اروپا در کشور ایتالیا انجام شد

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

نخستین پیوند کلیه با روبات در ایتالیا انجام شد

برای نخستین بار در اروپا ، عمل پیوند کلیه توسط “روبات” در بیمارستانی در شهر پیزا در غرب ایتالیا ، انجام شد. این عمل بر روی یک زن ۳۷ ساله انجام شد. تاکنون در دنیا تنها دو مرکز آمریکایی (مرکز پزشکی سنت بارنابا در نیوجرسی و دانشگاه ایلیونیز در شیکاگو) این عمل جراحی روباتیک پیوند روباتیک را انجام می دادند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پزشکان بیمارستان Aoup شهر پیزا موفق به انجام عمل پیوند کلیه با استفاده از روبات جراحی “داوینچی” شدند که در اروپا “بی سابقه” است.

“اوگو بوجی” مدیر جراحی عمومی و پیوند اندام این بیمارستان ،اظهار داشت: این نخستین پیوند اندام در اروپا محسوب می شود که با استفاده از فناوری روباتیک و حداقل جراحی انجام شده است.

به گفته وی ، این عمل جراحی موفقیت آمیز و با روش بدون درد انجام شده است.

در این عمل جراحی پیوند اندام، که تنها با ۳ برش میلیمتری و یک برش ۵ سانتیمتری در بدن بیمار انجام شد، یک مادر ۵۷ ساله کلیه خود را به دختر ۳۷ ساله اش اهدا کرد.

در این عمل جراحی از یک روبات جراح به نام “داوینچی” استفاده می شود. این سیستم روباتیک پیشرفته قادر است با حداقل ورود به داخل بدن بیمار عمل پیوند را انجام دهد.

در این پیوند روباتیک، ابتدا یک شکاف سه میلیمتری ایجاد شد و از طریق آن دستگاههای روباتیک وارد بدن بیمار شدند سپس یک شکاف کوچک دیگر به طول حدود ۵ سانتیمتر ایجاد شد و از طریق آن کلیه اهدا کننده وارد بدن بیمار شد.

این عضو را یک مادر ۵۶ ساله به دختر ۳۷ ساله خود که از نارسایی مزمن کلیوی رنج می برد و به سه بار دیالیز در هفته نیاز داشت اهدا کرد. این پیوند که سه جولای انجام شد کاملا موفقیت آمیز بوده است. پس از آنکه در دقیقه ۵۰ جراحی بخیه های لازم زده شد و خون در کلیه اهدایی جریان یافت، این کلیه بلافاصله عملکرد خود را آغاز کرد و به این ترتیب از زمان دریافت پیوند، بیمار دیگر نیازی به دیالیز ندارد.

این جراحی آنچنان ساده بود که اگر بیمار به درمانهای ضد رد پیوند و دیگر معالجات دارویی نیاز نداشت می توانست ۴۸ ساعت پس از عمل از بیمارستان مرخص شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...