رفتن به مطلب

اشتراکات مهندسی باغبانی و مهندسی فضای سبز


amir.d

ارسال های توصیه شده

اشتراکات مهندسی باغبانی و مهندسی فضای سبز

برخی از دروس اصلی و پایه مشترک مهندسی باغبانی با رشته مهندسی فضای سبز عبارت است از اکولوژی، گیاه شناسی، شیمی عمومی، زیست شناسی، هوا و اقلیم شناسی، خاک شناسی عمومی، آشنایی با کامپیوتر. چنانچه ملاحظه فرمودید در دروس اصلی و حتی در برخی از دروس گرایش های رشته مهندسی کشاورزی غیر از باغبانی با رشته مهندسی فضای سبز ارتباطات قابل توجه و فراوانی وجود دارد که امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان رشته مهندسی فضای سبز را در گرایش باغبانی به سهولت فراهم نمود. عمده دروس اشتراکی این دو رشته به صورت نظری و عملی ارائه می گردد .

آشنایی با علم گیاه شناسی و نحوه رشد و نمو و نگهداری آن ها. آشنایی با اکولوژی های محیط های گوناگون و چرخه های زیستی، آشنایی با اصول علم هواشناسی و وسایل مربوط به آن و آشنایی با انواع خاک ها و عناصر تشکیل دهنده مباحث متعددی را در هر دو رشته به وجود آورده اند که موجب نزدیکی بیشتر آن دو شده است حتی در گرایش هایی غیر از باغبانی همچون ترویج و آموزش کشاورزی، خاک شناسی، علوم دامی، زراعت و اصلاح نباتات، علوم و صنایع غذایی، گیاه پزشکی، رگه هایی از مشترکات بین دو رشته فوق وجود دارد که علت اصلی آن را می توان وجود چرخه زنجیره ای بین منابع طبیعی و به طور کلی کشارزی دانست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...