رفتن به مطلب

تاریخچه والترا


ارسال های توصیه شده

در سال 1832 یعنی 3 سال قبل از آغاز فعالیت شركت بزرگ جاندیر، در كشور سوئد شركت مانكتل، كار خود را در زمینه ساخت ادوات كشاورزی آغاز نمود و اولین تراكتور این شركت با نام Munktell 30-40 در سال 1913 میلادی با قدرتی بیش از 40 اسب بخار و وزنی حدود 8 تن به بازار عرضه شد. در سال 1844 برادران بولیندر شركتی را در استكهلم ( سوئد ) تاسیس كردند كه در زمینه فعالیت‌های مهندسی و ریخته‌گری آغاز به كار نمود. در سال‌های بعد موتورهای Bolinder بسیار مورد علاقه مصرف‌كنندگان این محصول قرار گرفت. در سال 1927 كه یك سال از تاسیس كارخانه اسلحه سازی VKT در فتلاند مي‌گذشت، شركت ولوو تاسیس شد. در حدود 5 سال بعد شركت‌های بولیندر و مانكتل با هم ادغام شده و شركت واحدی با نام BM را تاسیس كردند و درست 18 سال بعد یعنی در سال 1950 شركت ولوو كه از سال 1943 میلادی، در حال تولید تراكتور بود، به شركت BM پیوست و شركت ولووبی‌ام تاسیس شد. تراكتور‌های مدل Boxer و Buster و همچنین سری T خصوصا در كشورهای اسكاندیناوی بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در سال 1951، پس از جنگ جهانی دوم، تولید محصولات غیر نظامی در قالب كارخانجات والمت در دستور كار قرار گرفت. در این سال اولین تراكتور با نام Valmet 15 عرضه شد. این كارخانه ( والمت ) گستره فعالیت‌های خود را در سال 1960 به برزیل رسانده و در آنجا كارخانه جدیدی را احداث نمود. در سال 1982 كارخانجات والمت پس از خرید موفقیت آمیز واحد تراكتور سازی شركت ولوو ( در سال 1978 )، تراكتور‌های سری 05 خود را به بازار عرضه نمود. این شركت جدید ولوو‌بی‌ام‌والمت نام داشت. كه بعدها به والمت و در سال 1997 به والتراوالمت تغییر نام داد. بالاخره در سال 2001 شركت بزرگ والتراوالمت به والترا تغییر نام داد و در نهایت در ژانویه سال 2004 میلادی شركت والترا به شركت اگكو ( AGCO ) كه سومین شركت بزرگ تولید و توزیع كننده ماشین‌های كشاورزی در جهان بود پیوست.

كارخانجات والترا

كارخانه تولید تراكتور والترا در فنلاند : سال گذشته میلادی كارخانه تولید تراكتور والترا در كشور فنلاند حدود 10000 تراكتور را تولید و به بازار عرضه كرده است. كار تولید در كارخانه والترا در دو شیفت كاری از ساعت 9 صبح تا 10 شب انجام می‌گیرد كه حاصل آن بطور میانگین تولید حدود 50 تراكتور در روز است. كارخانه والترا یك كارخانه تولید تراكتور هم در كشور برزیل تاسیس كرده است كه در ذیل درباره آن توضیح داده خواهد شد. بنابر ین شركت والترا چهارمین شركت بزرگ تولید كننده تراكتور در اروپا و آمریكای جنوبی به شمار می‌آید. محصولات شركت والترا هم اكنون 5 سری تراكتور با نام‌های سری S (فوق سنگین)، سری T (سنگین)، سری N (نیمه سنگین)، سری A (متوسط) و سری 3000 می‌باشد. این تراكتور‌ها در محدوده وسیعی از قدرت قرار دارند و در سری‌های كلاسیك، با تكنولوژی بالا و پیشرفته به بازار عرضه می‌شوند. همه این مدل‌ها به غیر از مدل 3000 از موتورهای سیزو دیزل استفاده می نمایند (برای آگاهی از خصوصیات این موتورها به صفحه موتورهای سیزو دیزل در همین سایت مراجعه نمایید). دو سری T كلاسیك و 8400 از طریق شركت دلفارد وارد كشور شده و در مزارع ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

كارخانه تولید تراكتور والترا در برزیل ( Valtra do Brasil ) : این كارخانه كه زیر مجموعه كارخانجات تولید تراكتور والترا به حساب می‌آید و حدود 45 سال از تاسیس آن در برزیل می گذرد، تولید كننده تراكتور در محدوده سنگین از 145 تا 200 اسب بخار ( سری BH )، محدوده متوسط از 100 تا 135 اسب بخار ( سری BL ) و محدوده سبك از 60 تا 90 اسب بخار ( سری BF ) می‌باشد.

getAsset.aspx?ItemID=3806337

getAsset.aspx?ItemID=3806340

 

به نقل از سایت شرکت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...