رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ماشینکاری نوری شیمیایی

یکی دیگر از روشهای ساخت ، روش نوری شیمیایی است که از تکنیکهای عکاسی استفاده میشود . دراین روش به کمک نور قسمتهایی که نیاز به برداشت ماده است سوخته میشود ودرمرحله بعد با استفاده از روش اسیدخوری آن قسمتها برداشته میشود . نرخ برداشت ماده در این روش در حدود mm/min 0.025 است .

از این روش برای ساخت قطعات دقیق : مانند چرخدندههای ساعت ، بردهای الکتریکی ، پیچ ومهرههای ریز وغیره استفادهای فراوانی میشود. اگر اطلاعات بیشتر در مورد این روش نیاز دارید میتوانید آن را به صورت media با فرمت wmv دانلود کنید .

 

حجم فایل: MB7.68

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 45
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

pcm مخفف photo chemical machining هست. این روش یکی از جدیدترین روش های ماشینکاری است که با دقت بسیار بالا کار می کند. همان طور که از اسم آن پیدا است براده برداری به صورت شیمیایی انجام می شود. یعنی که ابتدا روی سطح مورد نظر محلولی خاص می ریزند و سپس آن را در مقابل نور قرار می دهند. بسته به محلول و جنس قطعه ممکن است قسمت هایی پوشیده شده با محلول یا قسمت های دیگر طی یک واکنش شیمیایی خورده شوند و ازروی قطعه کار باربرداری شود. این روش بیشتر برای قطعات بسیار ظریف که امکان ماشین کاری با سایر روش ها برایشان ممکن نیست به کار می رود.

لینک به دیدگاه

دانلود بخش هایی از یک پایان نامه ارشد ساخات وتولید در رابطه با این موضوع

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

این هم یک مقاله نسبتا کامل

 

 

توليد قطعات ظريف به روش Photo Chemical Machining

چكيده :

توليد قطعات ظريف به روش Photo Chemical Machining بر پايه اسيد كاري بنــا شده است كه خود ازقديمي ترين روشهاي توليد قطعات مي باشد.دراين روش كه جزء روشهاي ماشينكاري بدون براده مي باشد مي توان قطعه مورد نظر را با برداشتن قسمتهاي اضافي ماده اوليه توليد كرد . ازجمله محصولاتي كه به اين روش مي توان توليد كرد : چرخدنده ساعت ، بردهاي الكترونيكي ، پايه كرنش سنج Strain gage ، انواع ميكرو *****ها ، سوپاپ كمپرسور و...

 

مقدمه :

مكانيزمهاي ماشينكاري معمول كه با انجام عمل براده برداري همراهند با توجه به معيارهاي صنعتي و اقتصادي از بهره وري پائيني برخوردارند ، در اين روشها مقادير معتنابهي انرژي صرف براده برداري مي شود كه در نهايت دور انداخته مي شود .غالباً كارسرد ناخواسته نيز در قطعه صورت مي گيرد . اين اثرات غالباً لزوم انجام عمليات ديگري را براي از بين بردنشان موجب مي شوند. يك نكته نسبتاً مهم ديگر اتلاف مقادير قابل توجهي ماده و مسئله دور كردن براده ها از محيط كار و بازيابي آنهاست.

علاوه بر اين ماشينكاري با براده در موارد متعددي بر روي مواد جديد و موادي كه احتمالاً در آينــده توليد مي شوندبسيار دشوار است.بنابراين جاي تعجب نيست كه در سالهاي اخير نيروي فكري و پژوهشي فراواني صرف بوجود آوردن و پيشرفت فرآيندهائي شده است كه طي آن ماده ناخواسته بدون ايجاد براده از قطعه كار برداشته مي شود. در نتيجه چندين فرآيند ماشينكاري بدون براده با كارائي زياد بوجود آمده اند و نه تنها در بسياري موارد جايگزين فرآيندهاي ماشينكاري با براده شده اند بلكه امكان توليد فرآورده هائي را فراهم ساخته اند كه قبل از اين راه ديگري براي توليدشان وجود نداشت كه روش ماشينكاري فتو شيميائي يكي از اين روشهاست .

 

اصولاً ماشنكاري فتو شيميائي ساده ترين نوع ماشينكاري بدون براده است .در اين فرآيند ماده از محل مورد نظر قطعه بوسيله مواد شيميائي برداشته مي شود . مكانيزم عمل ، همان مكانيزم عملكرد پيل الكترو شيميائي است كه از خورده شدن يا حل شدن فلز در ماده شيميائي و بدون مدار خارجي ايجاد مي شود .اين فرآيند را با توجه به نوع قطعه توليدي به دو دسته تقسيم مي كنند :

الف ) Chemical Milling :اين نام از آنجا ناشي شده است كه اولين موارد استفاده اين فرآيند براي جايگزيني روش فرزكاري بوده است .

ب ) Chemical Blanking :در مواردي كه امكان توليد قطعه با قالبهاي سنبه ماتريس وجود دارد ( اگر چه در موارد متعددي اندازه وجزئيات ابعادي قطعه طوري است كه امكان تهيه آن با روشهاي معمولي بوسيله قالبهاي برش وجود ندارد )

در واقع اساس روش ماشينكاري فتو شيميائي چيز تازه اي نيست و سالهاي متمادي در تهيه كليشه هاي چاپ و تابلوهاي برجسته كوچك بكار مي رفته است . ليكن استفاده از آن بعنوان يك فرآيند ماشينكاري مستلزم برداشتن مقادير بيشتري از ماده و رعايت دقت افزونتري است . اصول كار بسيار ساده است ، قطعه كار را در يك محلول شيميائي كه بر حسب جنس ماده ممكن است اسيدي يا بازي انتخاب شود فرو برده يا محلول شيميائي را بر روي آن مي پاشند . مجاورت محلول شيميائي با قطعه كار آنقدر ادامه مي يابد تا مقدار ماده مورد نظر طي عمل شيميائي از قطعه كار برداشته شود . اگر از روش فروبردني استفاده شود محلول شيميائي را مرتباً به هم مي زنند تا محصولات واكنش شيميائي از محل دور شده و فلز در معرض ماده شيميائي تازه (Fresh)قرار بگيرد ولي در روش پاشيدني (Spray) اين امر ضرورت ندارد . تكنيكي ترين مرحله اين فرآيند ايجاد پوشش مقاوم روي سطح كار است به گونه اي كه بتوان فقط در محلهاي مورد نظر آنها را از سطح كار جدا كرد ، معمولاً اين كار با روشهاي عكسبرداري و با استفاده از ماده مقاوم حساس به نور PhotoResist صورت مي گيرد .

مراحل توليد قطعات به روش ماشينكاري فتوشيميائي :

1- برش ورق با ابعاد مورد نظر از ورق با جنس دلخواه .

2- چربي زدائي : در اين مرحله ورق بريده شده به كمك يكي از موادي نظير اسيد،

سود ، تينر ويا الكل چربي زدائي مي شود و كليه چربيهاي آن گرفته مي شود كه دقت كار و تلرانسهاي قطعه نهائي در انتخاب ماده چربي زدا موثر است .

3-شستشو : پس از چربي زدائي ورق ماده اوليه به كمك آب شستشو داده و عمل Polish انجام مي شود .

4- عمليات Masking(پوشانيدن سطح كار با ماده مقاوم حساس به نور Photoresist ): براي اين كار ميتوان قطعه را در محلول فرو برده يا محلول را روي آن پاشيد و يا در حالي كه قطعه با سرعت حدودRPM 80 مي چرخد محلول را بر روي آن ريخت .بايد توجه داشت كه عمليات Masking بايد در محلي كه عاري از نور معمولي باشد انجام شود كه اين مرحله را مي توان در اطاق تاريك يا اطاق با نور زرد Yellow Room انجام داد كه مورد دوم بدليل ديد بهتر در حين پوشانيدن سطح قطعه كار ارجحتر است .همچنين بايد دقت داشت مرحله Masking بايد در محلي كه عاري از گرد و غبار باشد (ترجيحاً اطاق تميز Clean Room ) انجام گيرد .

يكي از روشهاي Masking استفاده از Laminate ( استفاده از مواد پوشاننده كه به صورت لايه اي تهيه شده اند) مي باشد كه Laminate با ضخامتهاي متفاوتي وجود دارد (17 تا 40 ) كه با توجه به جنس قطعه كار ، تلرانسها و دقت مورد نياز براي قطعه مي توان از ضخامتهاي مخـتلف استفاده كرد و گاهي براي كاربردهــاي خــاص - مثلاً براي قطعات ضخيم (2 mm يا 3mm) عمل كشيدن Laminate بر روي قطعه را تكرار نموده تا به ضخامت مورد نظر حاصل شود .

5-آماده ساختن Art Work : در اين مرحله نقشه دقيق قطعه با مقياس 20 يا 50 ويا 100 برابر بر روي فيلم تهيه مي شود . بعنوان مثال با بزرگنمائي 50 دقت 0.1mm در نقشه به معني دقت 0.002 در قطعه نهائي است .

6- كوچك كردن نقشه با روش عكسبرداري و تهيه فيلم در ابعاد واقعي قطعه :در اين مرحله بايد توجه داشت كه اگر سوراخهاي قطعه راه بدر ( دو سر باز ) باشد يك جفت فيلم عكاسي نياز است .در غير اينصورت يك عدد فيلم كافي است .از يك سري فيلم تهيه شده مي توان براي توليد چندين هزار قطعه استفاده نمود و تا هنگامي كه فيلم تهيه شده شكسته يا مخدوش نشده باشد مي توان از آن استفاده كرد.

7- تابانيدن نور از داخل فيلم بر روي قطعه كار : در اين مرحله پس از قرار دادن فيلم عكاسي تهيه شده بر روي قطعه اي كه قبلاً روي آن ماده Photoresist كشيده شده است به آن نور تابيده مي شود.كه تابش نور به Photoresist باعث مي شود كه محلهاي مورد نظر سخت شده بطوري كه در مرحله ظهور Develope از سطح كار كنده مي شود. در اين مرحله براي بدست آوردن دقت ابعادي بيشتر از نور ماوراء بنفش ( با طول موج 380 nm 420 nm ) استفاده مي گردد.در اين مرحله براي اينكه فيلم و قطعه كار كاملاً به هم بچسبند عمليات در يك محفظه خلاء انجام گيرد به اين ترتيب كه پس از قرار دادن قطعه وفيلم داخل دستگاه ابتدا پمپ خلاء شروع به كار كرده و پس از گذشت زماني جهت ايجاد خلاء نور ماوراء بنفش تابانيده مي شود و متناسب با ظرافت قطعه زمان تابش نور نيز بايد تنظيم شود .

8- ظهور قطعه كار : ظهور به معني برداشتن يا حل كردن قسمتهايي است كه در آنها ماده Photoresist نور نمي بيند و در نتيجه آن پوشش از روي محلهاي مورد نظر سطح قطعه كار برداشته مي شود. شستشو جهت پاك كردن مواد اضافي آخرين مرحله ظهور را تشكيل مي دهد .

9- باز بيني قطعه ظاهر شده: در اين مرحله قطعه كار ظاهر شده را حتماً بصورت چشمي بازبيني نموده تا اگر اشكالي در آن وجود داشت اقدام به رفع آن گردد.

10- حكاكي Etching : در اين مرحله با استفاده از محلول شيميائي مناسب قطعه نهائي از قطعه اي كه عمل ظهور بر روي آن انجام گرفته بدست مي آيد. عمليات حكاكي مي تواند به دو روش انجام شود :

الف ) غوطه ور كردن قطعه در محلول شيميائي (Immersion )

ب ) پاشيدن محلول شيميائي بر روي قطعه (Spray )

ميزان غلظت محلول و همچنين مدت زمان عمليات Etching بستگي به مواردي نظير جنس قطعه و ضخامت ورق دارد .

11- شستشوي قطعات توليد شده با آب وخشك كردن قطعات .

لازم به ذكر است كه مراحل 1تا 4 مي توانند به موازات مراحل 5و6 باشند .

لینک به دیدگاه

نكات قابل توجه در طراحي قطعات براي ماشينكاري فتو شيميایی

در طراحي قطعات به منظور تهيه به روش فتوشيميائي رعايت چند نكته خاص لازم است ، تغييرات دما و رطوبت اتاق كار در اندازه Art Work تاثير مي گذارد و در بيشتر موارد مي توان با استفاده از فيلمهاي ضخيمتر اين عدم دقت را تا حد مطمئني از بين برد .در مواردي كه اندازه قطعات بايد بسيار دقيق باشد لازم است رطوبت و دماي اتاق كنترل شود .

نكته ديگري كه بايد مورد توجه قرار گيرد شعاع حكاكي يا ضريب حك Etch Factor است . از آنجا كه ماده حكاكي بر روي هر سطحي كه با آن در تماس باشد اثر مي كند ، قسمتهائي كه به مدت زيادتري در معرض آن باشند ، بيشتر خورده مي شود در نتيجه با ادامه حكاكي و افزايش عمق قسمت برداشتني تمايل به خالي شدن زير پوشش مقاوم بيشتر مي شود.

هنگام انجام عمل Chemical Blanking دو طرفه ، فصل مشترك بصورت لبه تيزي در وسط فاصله برداشته شده از قطعه باقي مي ماند كه مطلوب نمي باشد . در نتيجه معمولاً عمل حكاكي را آنقدر ادامه مي دهيم تا ديواره مستقيم بوجود آيد .( شكل 2)

امتيازات و معايب ماشينكاري فتو شيميائي :

ماشينكاري فتو شيميائي داراي چند امتياز مشخص است كه در ذيل به پاره اي از آنها مي پردازيم :

1-حرارت ، تنش و ديگر خواص فيزيكي فلز در طي عمليات تغيير نمي كند .

2- اين فرآيند را مي توان براي طيف وسيعي از مواد استفاده نمود.( تقريباً براي هر فلزي مي توان مورد استفاده قرار داد )

3- تقريباً قطعات به هر شكل را مي توان با اين فرآيند ماشينكاري كرد و كاربرد اقتصادي آن بيشتر براي كاهش وزن قطعات پيچيده است .

4- زمان توليد قطعات نسبت به ساير فرآيندها ( مثل توليد با قالب ) بسيار پائين است .

5-فلزات در ابعاد بسيار ريز بدون هرگونه اعوجاجي بريده مي شوند .

6- سختي فلز به عنوان يك عامل تاثير گذار در عمليات فتوشيميائي تاثيري ندارد .

7- فلزات ترد ( از قبيل فولادهاي الكتريكي فولادي كه داراي حدود 12% سيليسيم ميباشد - كه اغلب در حين عمل Blanking معمولي مي شكنند ) بدون مشكل توسط اين روش Blank مي شوند

8-هزينه تغيير طرح وقتي كه فقط Art Work تغيير ميكند ، پائين است .

معايب فرآيند ماشينكاري فتو شيميائي :

1- در كارگاهي كه عمليات انجام مي شود بايد موارد ايمني بطور كامل و دقيق رعايت شود چون بخارات سمي حاصل از واكنشهاي شيميائي كه در هوا منتشر مي شوند براي سلامتي افراد مضر مي باشند . همچنين نگهداري و حمل ونقل مواد شيميائي نياز به تدابير ايمني خاصي براي جلوگيري از آتش سوزي و ساير موارد نياز دارد .

2- استحكام تسليم محصولات توليد شده نسبتاً پائين است .

3- محدوديت ضخامت در اين روش يك مشكل جدي است و حداكثر ضخامت ورق مورد استفاده 2 mm مي باشد.

4- عكسبرداري مناسب براي تهيه فيلم اغلب نياز به تجهيزات و امكانات ويژه دارد .

5- اپراتورها در پاره اي از مراحل كاري بايستي از مهارت نسبتاً بالائي برخوردارباشند .

6- گوشه هاي تيز را نمي توان با اين روش ايجاد كرد .

نتيجه :

ماشينكاري فتوشيميائي سريعترين روش توليد دقيق و ظريف بدون قالب وپرس جهت قطعات تخت و صاف با كمترين هزينه مي باشد و مزيت ديگر اين روش امكان استفاده آن در هر دو زمينه توليد نمونه Prototype و توليد انبوه مي باشد كه در هر دو حال مقرون به صرفه است .

منابع :

[1]. Metals Handbook ,eighth edition –vol . 3. Machining (1967)

- اي،پال.دگارمو مواد و فرايندهاي توليد- ترجمه علي حائريان

 

منبع اینترنتی :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

حيـدر حســين پور --- دكترامين مير احمدي

سازمان صنايع هوافضا دانشگاه علم وصنعت ايران

صنايع شهيد شاه آبادي دانشكده مهندسي مكانيك

 

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

:ws52:

خوب اگه سوال داری .بگو شاید بتونم یه چیزهایی واست پیدا کنم .:w16:

ولی مطالب زیادن ها . ممکنه نشه یه پایان نامه ازش درآورد .ولی واسه یه تحقیق مطالب کافی هستن. :a030:

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
حجم ۱۸ مگابایت
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
حجم ۲.۸ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
حجم ۱.۹۷ مگابایت

 

 

 

 

:icon_gol::icon_gol::icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

به لینک زیر برید:w00:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به من ربطی نداره که چیز شکن ندارین:ws3:

همچنین به من ربطی نداره که اینترنت پر سرعت ندارین:ws3:

باید برنامه میکرو تورنت داشته باشید:167:

خلاصه دان کنید حالشو ببرید

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

کلیپ هایی از نحوه کارکردن قالبهای تزریق پلاستیک

 

 

 

56097941285622519149.jpg

 

 

حجم فایل:۳ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۱.۷ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۶.۵ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۴.۳ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۸.۴ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۴.۳ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۱.۵ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۶ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۲.۶ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۲ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۲.۲ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۴ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۲.۳ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۵ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۵.۶ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۲ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۶ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۵.۷ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

حجم فایل:۵۰ مگابایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

روشهای تولید یکی ازدرس های مهم واساسی در رشته های مهندسی بالاخص مهندسی مکانیک وگرایش ساخت وتولید میباشداشنایی با مبانی تئوری واصول عملی طراحی وساخت قطعات مختلف وبهینه سازی فرایند تولید یکی ازاهداف مهم این پروسه میباشد

فیلمی که تقدیم حضورتان میشود از مجموعه فیلم های اموزشی کانال دیسکاوری درزمینه فرایندهای تولید ودراین فیلم فرایند تولید وساخت پیچ Screw product میباشد

اشنایی با اصول طراحی انواع پیچ ونمایش مراحل مختلف تولید پیچ دراین فیلم بخوبی به تصویرکشیده شده است

فرمت فیلم رو برای داشتن حجم متناسب برای دانلود دوستان به mp4 تبدیل کردم

دانلود فیلم ساخت وتولید پیچ

فیلم تولیدپیچ رو باحجم 14 مگابایت را ازلینک زیردریافت نمایید

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای دیدن این فیلم کوتاه میتوانید به این

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بروید،همچنین اگر نرم افزار IDM را نصب داشته باشید،به راحتی میتوانید دانلود نمایید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

3707540-b.jpg

مزایا :

عدم نیاز به فلاکس ( روانساز) ، ماده پر کننده و گاز محافظ

مصرف انرژی الکتریکی کمتر و به طور کلی انرژی مورد نیاز

عملیات جوشکاری نسبتا تمیز و بدون قوس الکتریکی ،دود و گاز

منطقه Haz باریک و دارای دانه های ریز تر حتی نسبت به فلز اصلی

اکثر مواد و فلزات را میتوان با این روش جوشکاری نمود و تقریبا هیچ محدودیتی نداریم.

محدودیت ها :

 

یکی از قطعات باید گرد باشد .

همچنین باید دارای شکل و طرحی باشد که بتوان آن را روی دستگاه بسته و به گردش درآورد. البته این محدودیت با طراحی های جدید بر طرف شده است ولی هزینهای مصرفی نسبتا بالاست.

فیلم آموزشی جوشکاری اصطکاکی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

homemadewindgen.jpg

homemadewindmill3previe.jpg

دسترسی كشورهای درحال توسعه به انواع منابع جدید انرژی، برای توسعه اقتصادی آنها اهمیت اساسی دارد و پژوهش های جدید نشان داده كه بین سطح توسعه یك كشور و میزان مصرف انرژی آن، رابطه مستقیمی برقرار است. با توجه به ذخایر محدود انرژی فسیلی و افزایش سطح مصرف انرژی در جهان فعلی، دیگر نمی توان به منابع موجود انرژی متكی بود. دركشورما نیز، با توجه به نیاز روز افزون به منابع انرژی و كم شدن منابع انرژی فسیلی، ضرورت سالم نگه داشتن محیط زیست، كاهش آلودگی هوا، محدودیت های برق رسانی و تأمین سوخت برای نقاط و روستاهای دورافتاده و... استفاده از انرژی های نو مانند: انرژی باد، انرژی خورشید هیدروژن، انرژی های داخل زمین می تواند جایگاه ویژه ای داشته باشد.

امروزه، بحران های سیاسی، اقتصادی و مسائلی نظیر محدودیت دوام ذخایر فسیلی، نگرانی های زیست محیطی، ازدحام جمعیت، رشد اقتصادی و ضریب مصرف، همگی مباحث جهان مشمولی هستند كه با گستردگی تمام، فكر اندیشمندان را در یافتن راهكاهای مناسب در حل مناسب معضلات انرژی در جهان، به خصوص بحران های زیست محیطی، به خود مشغول داشته است. بدیهی است امروزی، پشتوانه اقتصادی و سیاسی كشورها، بستگی به میزان بهره وری آنها از منابع فسیلی دارد و تهی گشتن منابع فسیلی، نه تنها تهدیدی است برای اقتصاد كشورهای صادركننده، بلكه نگرانی عمده ای را برای نظام اقتصادی ملل وارد كننده به وجود آورده است. صاحبان منابع فسیلی بایستی واقع نگرانه بدانند كه برداشت امروز ایشان از ذخایر فسیلی، مستلزم بهره وری كمتر فردا و نهایتاً، تهی شدن منابع شان در مدت زمانی كمتر خواهد بود.

خوشبختانه، بیشترممالك جهان به اهمیت و نقش منابع مختلف انرژی، به ویژه انرژی های تجدیدپذیر(نو) در تأمین نیازهای حال وآینده پی برده وبه طور گسترده، در توسعه بهره برداری از این منابع لایزال، تحقیقات وسیع و سرمایه گذاری های اصولی می كنند. با توجه به این گونه گرایش های اساسی و فزاینده در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و فناوری های مربوط در كشورهای صنعتی و درحال توسعه در ایران نیز لازم است راهبردها و

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
های زیربنای و اصولی تدوین شود.

 

این

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به صورت گام به گام به شما می گوید که چطور یک توربین بادی برای تولید برق خانگی برای منزل خودتان درست کنید.

 

 

 

 

حجم:39 مگابایت

dl2.gif دانلود ر:
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

key.gif پسورد فایل فشرده :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

source.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

The tutorial is aimed at first time to intermediate welders. It covers setting up the welder, demonstrates technique, and uses videos of welding in progress to show what should happen.

That's a screenshot from one of the videos to the left.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

The arc welding tutorial (otherwise known as MMA or Stick welding) was produced with the help and guidance of professional welders.

Again the tutorial is aimed at beginner and intermediate welders. The joint pages will also be useful read for MIG and TIG welders.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

How to weld just about anything from a nuclear power station to a bicycle frame!

This section summarises the welding procedures and consumables that might be used to weld the more widely used types of steel, and also covers some of the science including hydrogen embrittlement.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

I tend to use MIG welding to repair cars. These pages contain examples of sill and wheel arch repairs, including templates, metal bending, fabrication techniques and jigs.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

A tutorial covering automotive spray painting techniques aimed at the DIY painter. The tutorial includes setting up the spray gun, spraying technique, and a paint process you might follow to paint a car.

Additional pages discuss setting up a compressed air system, sandblasting and paint stripping.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...