رفتن به مطلب

ده گام به سوي طبيعتي سبز


Abo0ozar

ارسال های توصیه شده

خبرنامه شهرنما شهرداري شيراز

 

 

1- پاشيدن بذر

در بهار و پاييز باغچه خانه تان بذر پاشي کنيد. سپس کمي کود روي آن بريزيد تا چمن ها از استقامت بيشتري برخوردار شوند و علف هاي هرز از بين بروند. زمين را به خوبي با خيش دستس و غلتک شخم بزنيد. خاک باغچه را هميشه مرطوب نگه داريد.

2- چمن هاي بلند را کوتاه کنيد.

حداکثر طول چمن ها مي بايست 5/7 سانتي متر باشد البته چمن ها را زمانيکه طولشان به 11 سانتي متر رسيد کوتاه کنيد تا مطمئن شويد که ريشه اش در زمين مقاوم شده است. هيچگاه بيشتر از يک سوم طول چمن را کوتاه نکنيد چراکه با اين کار ريشه چمن سست مي شود و توجه داشته باشيد که تيغ ماشين چمن زني شما تيز است.

3- بازيافت چمن ها

چمن هاي چيده شده را در همانجا رها کنيد. با اين کار در حدود 70% از رشد علف هاي هرز کاسته مي شود و. 30% نياز باغچه به کود مرتفع مي شود و همچنين خاک باغچه هميشه مرطوب و خنک خواهد ماند.

4- کود پاشي

پس از اينکه زمين اکسيزن لازم را به خود جذب کرد، لايه نازکي کود بر روي آن بپاشيد. با اين کار نياز زمين به آب کم مي شود و علف هاي هرز کاهش مي يابد و از سرمازدگي در زمستان جلوگيري مي شود. با اين کار سلامت زمين که زيستگاه گياه است تامين مي شود.

5- آبياري صحيح

باغچه شما در هفته تنها نياز به 5/2 سانتي متر آب دارد که با اين کار ريشه گياهان سالم مي مانند. اگر باران نمي بارد در هفته يکبار باغچه را در صبح اول وقت و يا عصر آبياري کنيد. مطوئن شويد که آب به ريشه گياهان رسيده است. آبياري بيش از حد براي گياهان خطرناک است.

6- به تنفس خاک کمک کنيد.

خاک در حالت طبيعي پس از مدتي متراکم مي شود. اما آب، کود و هوا مي تواند از اين عمل جلوگيري کند. شما مي توانيد بخش متراکم خاک را (حداقل به عمق 6 سانتي متر) کنار بزنيد سپس آن را با خيش دستي شخم بزنيد و به جاي اوليه بازگردانيد.

7- تغذيه خاک

سلامت خاک وابسته به آزادساز تدريجي نيروژن طبيعي موجود در خاک است که اين کار با کود پاشي و بازيافت چمن هاي چيده شده ميسر مي شود. آزمايش کردن خاک براي تعيين p/k(فسفر/پتاسيم)، PH، نيازهاي ريزخوراکي خاک امري لازم است.

8- حفاظت از خاک

همانطور که مي دانيم خاک محل زندگي بسياري از موجودات است. برخي از موجودات براي گياهان مفيد و برخي مضر مي باشند.

9- بر آفات طبيعي نظارت داشته باشيد

شما ميتوانيد براي آخرين اقدام از آفت کش ها استفاده کنيد و علف هاي هرز را هم با دست از ريشه در آوريد.

10- متفاوت باشيد.

سعي کنيد خود را به کاشت يک نوع گل و گياه منحصر نکرده و کاشت انواع گل و گياهان را در باغچه امتحان کنيد. براي اين کار مي توانيد از باغبانان کمک بگيريد.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...