رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

اسیلاتور کنترل شده با ولتاژ یا vco یک اسیلاتور الکترونیکی است به ویژه جهت کنترل فرکانس نوسان توسط ولتاژ ، طراحی شده‌است . فرکانس نوسان یا سرعت تکرار در ثانیه متناسب با ولتاژ dc ورودی ، تغییر می‌کند ، پس وقتی سیگنال پیام را به vco دهیم مدولاسیون فرکانس ( fm ) ، مدولاسیون فاز ( pm ) و مدولاسیون پهنای پالس ( pwm ) را می‌توانیم ، بدست آوریم .

لینک به دیدگاه

Vco1.png

 

در فرکانس‌های بالا ، عنصر کنترل شونده با ولتاژ ، عموماً ديود واراکتور است که به قسمتی از مدار تانک اسیلاتور LC ، متصل است .در فرکانس‌های پایین ، دیگر روش‌های تغییر فرکانس همچون دگرگونی در سرعت شارژ خازن ، یعنی منبع جریان کنترل شونده با ولتاژ ، استفاده می‌شود .

لینک به دیدگاه

یک اسیلاتور کریستالی کنترل شونده با ولتاژ (VCXO) زمانی استفاده می‌شود که ، فرکانس کار به مقدار تنظیمات نسبی کوچک (مقدار دقیق فرکانس یا فاز اسیلاتور بسیار حیاتی باشد) یا با اعمال یک ولتاژ متغیر در ورودی کنترلی اسیلاتور ، می‌خواهیم ، تداخلات رادیو فرکانسی را بر روی یک رنج فرکانسی برای رفع ایراد ، حذف کنیم .

اسیلاتور‌هایی هستند که بر روی رنج‌های فرکانسی پهناور کار می‌کنند . اسیلاتور‌های متغییر فرکانس (VFOs) ، به وسیله مقدار یکی از مدارات تعیین کننده فرکانس ، فرکانس خود را تغییر می‌دهند . یک اسیلاتور کنترل شونده با ولتاژ (VCO) یکی از عناصر تعیین کننده فرکانس است که به صورت الکتریکی کنترل می‌شود .

لینک به دیدگاه

vcoها در مواردی همچون زیر استفاده می‌شوند :

  • فانکشن ژنراتور
  • برای تغییر تن موزیک در تهیه موزیک الکترونیکی
  • حلقه فاز قفل شونده ( pll )
  • در مدارات مخابراتی سینتی سایزر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...