رفتن به مطلب

بررسی تحصصی HTC Wildfire : Desire کـــوچـک


ارسال های توصیه شده

مقدمه

گاهی HTC از گوشی های هوشمند گران قیمت فاصله می گیرد و دست به تولید محصولاتی در رده میان قیمت ها می زند. HTC Wildfire نسخه ای از HTC Desire با اندازه کوچکتر ، قدرت پردازشی کمتر و قیمت پایین تر است. اگر سونی اریکسون می تواند چنین کاری را با X10 انجام داده و X10 mini را بسازد ، HTC هم این حق را دارد که دست به تولید Desire mini بزند.

 

2.jpg1.jpg

 

با اینکه Desire گوشی هوشمندی بود که به آسانی توجه همه را به خود جلب می کرد ، Wildfire علیرغم نام آتشینش به اندازه آن جذاب نیست .

لینک به دیدگاه

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE

پشتیبانی از 3G با HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه

سیستم عامل Android v2.1 Éclair به همراه رابط کاربری Sense

صفحه نمایش لمسی خازنی 3.2 اینچی با پشتیبانی از رزولوشن QVGA

پشتیبانی از مالتی تاچ

پردازنده 528 مگاهرتزی Qualcomm MSM 7225 به همراه 384 مگابایت حافظه RAMو 512 مگابایت حافظه ROM

دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش LED ، پشتیبانی از فوکوس لمسی

Wi-Fi 802.11 b/g و گیرنده GPS

سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه

قابلیت Turn To Mute و Lift to down tone

سنسور مجاورت

شماره گیری هوشمند

پورت استاندارد microUSB برای شارژ گوشی و انتقال داده

بلوتوث به همراه پروفایل A2DP ، قابلیت انتقال فایل ها از طریق بلوتوث

اسلات کارت حافظه microSD و عرضه یک کارت دو گیگابایتی به همراه گوشی

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی FaceBook و Flicker از طریق Friend Stream

قابلیت پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر وب

دسترسی مستقیم به فروشگاه نرم افزاری آندروید

رادیو اف ام استریو به همراه RDS

لینک به دیدگاه

نقاط ضعف اصلی

کیفیت پایین تصویر ، QVGA برای به نمایش در آوردن آندروید جالب نیست و همین طور رزولوشن صفحه نمایش با توجه به اندازه آن برای Wildfire مناسب نیست

نبود دوربین ثانویه جهت برقراری تماس های ویدیویی یا حتی امکان برقراری این تماس ها

ضبط ویدیویی CIF با نرخ 15 فریم بر ثانیه

عدم پشتیبانی از شماره گیری صوتی

عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی Divx یا XviD

نبود خروجی تلویزیون

Wildfire انتخاب بسیار خوبی برای آنانی است که می خواهند همیشه با دوستان شان در تماس باشند. تمامی امکانات ارتباطی پیشرفته ، به همراه یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی و امکان مرور بی نقص وب در این گوشی تعبیه شده اند.

اما گوشی های آندرویدی با رزولوشن QVGA نتوانسته اند آنچنان تاثیر گذار باشند و حتی اندازه صفحه نمایش Wildfire به ما اجازه نمی دهد که نسبت به موفقیت آن خوش بین باشیم.

 

3.jpg

 

از سوی دیگر Wildfire از ظاهری زیبا چون Desire و Google Nexus One برخوردار است که حتما در بخش میان قیمت های بازار مورد توجه خواهد بود و قطعا کاربران از اندازه کوچکتر گوشی هم استقبال خواهند نمود.

با این وجود تولید مجدد یک گوشی پرفروش برای اینکه در دسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار داشته باشد ، کار آسانی خواهد بود . بهتر است نگاهی به امکانات عرضه شده HTC Wildfire بیاندازیم. به نظر می رسد انتخاب نامی جذاب گام بسیار خوبی برای آغاز این راه (ساخت گوشی) است.

بعد از یک فرصت کوتاه با نگاهی نزدیک تر به طراحی ظاهری و سخت افزار HTC Wildfire در کنار شما خواهیم بود.

لینک به دیدگاه

محتویات جعبه

با توجه به قیمت ارزان تر ، HTC Wildfire با لوازم نسبتا کاملی عرضه می شود. تمامی لوازم ضروری به همراه یک کارت حافظه MicroSD با گنجایش دو گیگابایت و یک هدست یک تکه با کنترل های موسیقی در جعبه Wildfire دیده می شوند. هدست از سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد استفاده می کند و به همین دلیل می توانید از هدست های دلخواه تان هم استفاده کنید اما برای این منظور باید قید کنترل های اختصاصی موسیقی را بزنید.

 

5.jpg4.jpg

 

کابل microUSB به شارژر متصل می شود و هنوز هم می توانید از همان روش قدیمی برای شارژ گوشی استفاده کنید. امکان شارژ از طریق USB هم وجود دارد. چند کتابچه راهنما از دیگر آیتم های عرضه شده به همراه گوشی هستند.

لینک به دیدگاه

نمای 360 درجه HTC Wildfire

هرچه بیشتر کوچک و فشرده نگهداشتن گوشی ، نخستین اولویت طراحان HTC در طراحی Wildfire بوده است. با ابعادی معادل 12*60.4*106.8 میلی متر این گوشی به آسانی در هر جیبی جای می گیرد.Wildfire امیدوار است بتواند هم آقایان و هم خانم ها را به خود جذب کند و به این منظور با رنگ های متنوعی عرضه می شود. Wildfire در رنگ های سفید ، مشکی ، قهوه ای و قرمز در دسترس علاقمندان خواهد بود.

و با اینکه وزن 118 گرمی گوشی ممکن است برخی را ناامید کند اما ما آنرا به عنوان یک مزیت برای این گوشی محسوب می کنیم.برخورداری از احساس استحکام خوبی که در گوشی های گران قیمت بازار حس می شود ، Wildfire را یک گام دیگر به Desire نزدیک تر می کند.

لینک به دیدگاه

طراحی

Wildfire تقریبا از طرحی مشابه HTC Desire و Google Nexus One برخوردار است. طراحی این گوشی آنقدر جذاب نیست که در همان نگاه اول دل شما را ببرد اما Wildfire هم زیباست و هم از استحکام خوبی بهره می برد .

به نظر می رسد که این گوشی لباس های قدیمی برادران بزرگترش را به تن کرده است. اما نباید از این لحاظ نگران بود.طراحان به دنبال کارآیی عالی در یک ابزار جذاب و زیبا بوده اند و تصور می کنیم که توانسته اند به هدفشان دست یابند.

تنها چیزی که باید در مورد آن نگران بود ، صفحه نمایش گوشی است. صفحه نمایش AMOLED در Desire از رزولوشن WVGA پشتیبانی می کرد و یکی از مزیت های آن بود اما متاسفانه صفحه نمایش Wildfire فاصله زیادی با آن دارد.

با قطری 3.2 اینچی و رزولوشن QVGA ، صفحه نمایش HTC Wildfire از تراکم پیکسل کمتری بهره می برد که همانطور که پیش از این دیدیم یک عیب بزرگ برای کیفیت تصاویر به شمار می آید. 125 پیکسل در هر اینچ (ppi) برای صفحه نمایش های کامپیوتر بسیار خوب است اما باید توجه داشته باشید که از فاصله ای دورتر به آن هاغ نگاه می کنید.برای کار کردن با گوشی ،Wildfire را باید در دستان تان نگاه دارید.

سطح کنتراست این صفحه نمایش LCD هم پایین تر از حد انتظار است و عمق رنگ های تیره در این صفحه نمایش کاملا مایوس کننده است. سطح روشنایی تصاویر خوب است اما این فاکتور آنقدر تاثیرگذار نیست که بتواند کارآیی کلی صفحه نمایش را بهبود بخشد.

Wildfire در برابر تابش مستقیم نور آفتاب نیز اصلا عملکرد جالبی ندارد. برای یافتن زاویه ای مناسب برای کار با گوشی باید تلاش بسیاری انجام دهید.

در کل ، صفحه نمایش جاییست که سعی شده است در هزینه های صرف شده در Wildfire صرفه جویی بسیاری صورت داده شود. نمی توان این حرکت را حرکتی هوشمندانه دانست. واقعیت این است که در یک گوشی تمام لمسی صفحه نمایش بیشترین کاربرد را دارد. داشتن چنین صفحه نمایش نسبتا بزرگی که از رزولوشن پایینی پشتیبانی می کند ، اثری منفی بر تحربه کلی کاربر از کار با گوشی خواهد گذارد.

اما از سوی دیگر ، حساسیت این صفحه نمایش خازنی بسیار عالیست و قطر 3.2 اینچی آن هم فضای کافی برای کار با گوشی در اختیار کاربر قرار می دهد. اما صفحه نمایشی کوچکتر که از رزولوشن پایینی پشتیبانی می کرد ؛ هم می توانست منجر به ابعاد کوچکتر گوشی شود و هم اینکه ضعف صفحه نمایش را این قدر آشکار نمی کرد. به راستی هیچ امتیازی در ساخت صفحه نمایشی به این بزرگی و با رزولوشن QVGA وجود ندارد. نه آندروید و نه رابط کاربری Sense هیچکدام نمایش خوبی در این صفحه نمایش ندارند.

در زیر صفحه نمایش چهار کنترل لمسی خازنی دیده می شوند. این کلیدها عهده دار بازگشت به صفحه اصلی ، باز کردن منو ، برگشت به سطح قبلی در منو و مهیا نمودن دسترسی به کادر جستجوی سریع هستند.

 

6.jpg

 

این کلیدها اندازه مناسبی دارند و از حساسیت خوبی هم برخوردارند . هیچ مشکلی در استفاده از آن ها دیده نمی شود. جا به جایی بین این کلید ها و صفحه نمایش لمسی گوشی اصلا به چشم نمی آید.

در زیر این چهار کلید جوی استیک اپتیکال گوشی قرار گرفته است که استفاده بسیار محدودی از آن می شود. در برخی منوها می توانید به جای حرکات انگشت از آن استفاده کرده و گاهی هم می توانید از آن برای ثبت عکس بهره بگیرید.اغلب کاربران احتمالا هیچگاه از آن استفاده نمی کنند . بدون آن هم به راحتی امکان کار با گوشی وجود خواهد داشت.

در بالای صفحه نمایش ، خروجی صدای مخاطب ، سنسور مجاورت و LED نشانگر وضعیت تعبیه شده اند.

 

7.jpg

 

کناره سمت چپ Wildfire میزبان کلید های تنظیم صدا و پورت بدون محافظ microUSB است. کناره سمت راست گوشی کاملا خالیست . جای خالی یک کلید اختصاصی دوربین در این قسمت بسیار احساس می شود.

10.jpg9.jpg

8.jpg

 

در کناره بالایی گوشی چند کنترل دیگر دیده می شوند. در گوشه سمت راست کلید نقره ای رنگ روشن/خاموش/قفل گوشی و در سمت دیگر سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد جای گرفته اند.

 

12.jpg11.jpg

 

در کناره پایینی گوشی تنها آیتمی که توجه ما را به خود جلب می کند ، میکروفن کوچک گوشی است.

 

14.jpg13.jpg

 

لنز دوربین پنج مگاپیکسلی گوشی در نیمه بالایی کناره پشتی گوشی جای گرفته و فلاش LED و اسپیکر هم در طرفین آن دیده می شوند.روزنه مخصوص بند گوشی هم در این بخش و در سمت پایین جای داده شده است. برای بستن بند باید کاور باتری را از جای خود خارج کنید.

 

16.jpg15.jpg

 

در زیر کاور باتری ، اسلات کارت حافظه microSD و باتری 1300 میلی آمپری Wildfire قرار گرفته اند. این باتری Li-Ion در حدود 480 ساعت در حالت آماده به کار و تا 7 ساعت و 20 دقیقه در حالت مکالمه در شبکه های 2G و تا 690 ساعت در حالت آماده به کار و 8 ساعت در حالت مکالمه در شبکه های 3G دوام می آورند.

 

18.jpg17.jpg

 

این اعداد بسیار خوب هستند اما شاید وضعیت صفحه نمایش و رزولوشن پایین آن باعث به دست آمدن چنین اعدادی شده باشند. Wildfire در استفاده متوسط (10 دقیقه مکالمه و کمتر از یک ساعت استفاده از سایر قابلیت های گوشی ) تا سه روز دوام می آورد که خوب اما نسبت به اعداد اعلام شده کمی متفاوت است.

HTC Wildfire احساس خوبی را در حین در دست گرفتن به کاربر منتقل می کند . اندازه آن برای استفاده از گوشی با یک دست بسیار مناسب است و حساسیت خوب صفحه نمایش هم در تجربه کاربر تاثیر مثبتی می گذارد. گرچه این صفحه نمایش تمام گوشی را زیر سوال می برد. کاربرانی که پیش از این گوشی های لمسی گران قیمت را تجربه کرده اند ، احتمالا هیچ چیز جذابی در آن نخواهند یافت. اما کاربرانی که به فکر ارتقای گوشی خود از Magic یا Tattoo به این گوشی هستند هم ممکن است با مشاهده این وضعیت ناامید گردند.

 

19.jpg

 

هیچ بحثی در کیفیت ساخت گوشی وجود ندارد. Wildfire یک گوشی زیبا و جذاب است و حتی می تواند مورد توجه مشکل پسندان هم واقع گردد.رنگ های متنوع گوشی هم برای آنانی که به دنبال جلب توجه بیشتر هستند ، فاکتور موثری به شمار خواهد آمد.

بهتر است نگاهی به کارکردهای نرم افزاری این گوشی هم بیاندازیم.

لینک به دیدگاه

Éclair و Sense شایسته رزولوشن بالاتری هستند

HTC Sense و Android زمانی طولانی را با یکدیگر گذرانده اند. از Hero تا Desire ، کاربران به مشخصه های گرافیکی و قابلیت های کاربردی Sense توجه ویژه ای داشته اند. حتی HTC Tattoo با وجود ارزان قیمت بودنش به رابط اختصاصی شرکت مجهز بود. HTC در tattoo کار خوبی صورت داده بود اما با اینحال Sense در رزولوشن QVGA خیلی جذاب به نظر نمی رسید.

اگر توجه کرده باشید می دانید که HTC Wildfire هم از چنین مشکلی رنج می برد. و این بار همان تعداد پیکسل ها در صفحه نمایشی 3.2 اینچی به نمایش در می آیند.

Wildfire یک برتری روشن نسبت به Tattoo دارد. استفاده صفحه نمایش از فناوری خازنی به پاسخدهی فوق العاده آن منجر شده است. در HTC Wildfire به آخرین نسخه HTC Sense دسترسی خواهید داشت.

تفاوت اصلی بین نسخه ای از Sense که در Wildfire به کار رفته و نسخه ای که در HTC Tattoo به کار گرفته شده بود به آیکن های حدید ، چند عکس پس زمینه جدید و قسمت یکپارچه شده ویدجت ها باز می گردد. از هر کدام از لبه های People ، Mail ، Music یا Gallery که استفاده کنید ، نواری رنگارنگ از آیکن ها در پایین صفحه به نمایش در خواهد آمد . این روش بسیار دوست داشتنی است. روش قبلی از لحاظ گرافیکی و بصری نسبت به این رابط رنگارنگ و غنی ضعیف تر بود.

 

23.jpg22.jpg

21.jpg20.jpg

 

کلید سمت چپ برای اجرای منوی اصلی به کار می رود(این بار نیازی به کشیدن منوی اصلی به سمت بیرون نیست و تنها ضربه زدن بر روی این کلید کفایت می کند، گرچه می توانید با کشیدن آن را به سر جای خود بازگردانید).

کلید میانی، میانبری به نرم افزار Phone محسوب می شود و کلید سمت راست منوی Add To Home را به نمایش در می آورد.و البته می توان آیتم های دیگری هم به صفحه اصلی افزود که در ادامه در مورد آن ها هم سخن خواهیم گفت.

نوار پیمایش موجود در پایین تنها برای نشان دادن اینکه کدامیک از صفحات اصلی فعال است ، به کار می رود و کار واقعی پیمایش را صورت نمی دهد.HTC تعداد صفحات اصلی را که پیش از این سه صفحه بود را به هفت صفحه افزایش داده است.گرچه این تعداد زیاد به نظر می رسد ، اما با توجه به تعداد زیاد ویدجت ها (که همه آن ها هم مفید هستند)، حتی ممکن است با کمبود فضا مواجه شوید.

رابط کاربری Sense حول صحنه ها یا Scenes شکل می گیرد که در واقع شش تنظیم مجزا (Work ، Travel ، Social و ...)برای سفارشی سازی صفحه اصلی هستند. هر صحنه تصویر پس زمینه و ویدجت های موجود در صفحه اصلی را تغییر می دهد . برای مثال صحنه Work از ویدجت سهام استفاده می کند در حالیکه صحنه Social از ویدجت Twitter بهره می گیرد.

نمی توانید این صحنه ها را تغییر دهید اما اگر صفحه اصلی را تغییر دهید ، پیغامی برای ذخیره تغییرات صورت داده شده بعنوان صحنه ای جدید به شما نمایش داده خواهد شد.

صحنه Clean Slate به شما اجازه می دهد که از یک صفحه کاملا خالی کارتان را آغاز نمایید .این بخش همان تنظیمات پیش فرض Android است که یک ساعت و چند میانبر به آن افزوده شده است.

سوییچ بین صحنه ها به چند ثانیه زمان احتیاج دارد اما مطمئنا قابلیت های سفارشی سازی بسیاری در اختیار کاربران قرار می دهد.حالت های personal و Business که دیگر گوشی ها از آن استفاده می کنند ، در برابر این صحنه ها ، تنها راه حلی کوچک به حساب می آید.

 

27.jpg26.jpg

25.jpg24.jpg

 

اکنون به موارد دیگری غیر از صفحه اصلی و صحنه های پیش فرض می پردازیم.تغییرات صورت داده شده توسط رابط Sense از صفحه اصلی فراتر می رود.

برای نمونه ، منوی اصلی از نمای مشبک معمول استفاده می کند اما می توانید از نمای لیستی هم استفاده کنید (همانند رابط TouchFLO 3D که در حال حاضر در گوشی های مبتنی بر ویندوز موبایل عرضه شده است).بدین وسیله می توانید از امکان پیمایش حرکتی یا پیمایش الفبایی که به یافتن نرم افزارها سرعت می بخشند ، هم استفاده نمایید.

 

30.jpg

29.jpg28.jpg

 

بخش ویدجت ها نسبت به HTC Tattoo متحول شده است و اکنون هر دو نوع ویدجت ها (HTC و Android) در یک صفحه جای داده شده اند.تعداد این ویدجت ها بسیار زیاد است و به همین دلیل ممکن است هفت صفحه اصلی را هم کم بدانید.

 

34.jpg33.jpg

32.jpg31.jpg

 

در هنگام افزودن یک ویدجت به صفحه اصلی ، دو گزینه به شما نمایش داده می شود:Android Widgets و HTC Widgets. نسخه های مختلف ، اندازه های مختلف و با ظاهری متفاوت (برای مثال 20 ساعت متفاوت در این گوشی وجود دارد،درست خواندید :20 نوع ساعت) در این گوشی تعبیه شده اند.

 

38.jpg37.jpg

36.jpg35.jpg

 

و برخی از آن ها حتی قابلیت های عملیاتی متفاوتی هم دارند. برای نمونه ، ویدجت Twitter را بررسی می کنیم:یک نسخه از آن به روز رسانی های افرادی را که دنبال می کنید ، نمایش می دهد اما نسخه دیگر تنها اجازه نوشتن مطلب را از صفحه اصلی به شما خواهد داد.هیچ چیزی نمی تواند مانع از استفاده از هردوی این ویدجت ها به طور همزمان شود.

 

40.jpg39.jpg

 

ویدجت های HTC نسبت به ویدجت های Android تعامل بهتری با کاربر برقرار می کنند . ویدجت favorites لیستی از مخاطبین مورد علاقه شما را نگاهداری می کند و می توانید در میان آن ها به جستجو بپردازید. نیازی به پیمایش لیست مخاطبین وجود ندارد.

 

41.jpg

 

ویدجت photo Album تمامی عکس های موجود در برخی از پوشه ها را به صورت دسته ای نمایش داده و می توانید با ضربه ای آهسته به عکس بعدی حرکت کنید.این ویدجت بسیار عالیست اما تجربه استفاده از آن با بهینه سازی صورت گرفته خراب می شود.طی تصاویر متحرکی و انیمیشن هایی که عکسی بالا رفته و عکس بعدی به جای آن می نشیند ، این ویدجت، از پیش نمایش های بی کیفیتِ عکس ها استفاده می کند و باید چند ثانیه تا بار شدن عکس اصلی منتظر بمانید.عکس های با رزولوشن بالاتر مسلما اثر بیشتری از این مشکل خواهند پذیرفت.

 

42.jpg

 

ویدجت های Messages و Mail هم تقریبا به همان روش کار می کنند اما در آن ها به جای عکس ها به مرور پیام ها می پردازید و البته این بار مشکلی را که در ویدجت پیشین وجود داشت دیگر مشاهده نمی شود.

 

44.jpg43.jpg

 

Wildfire از روشی جالب برای دسترسی به بخش های مختلف صفحه اصلی و بدون پیمایش آن ها برخوردار است. با ضربه ای کوچک بر روی صفحه حالت نمایش Leap View فعال شده و پیش نمایشی از تمامی هفت صفحه اصلی را به صورت همزمان به نمایش می گذارد.

 

45.jpg

 

می توانید از نیشگون برای بزرگنمایی بر روی یکی از صفحات استفاده نمایید اما امکان انجام این کار با استفاده از ضربه ای بر روی صفحه مورد نظر هم وجود دارد.

Android 2.1 در HTC Wildfire از نرم افزار های متنوعی برای به اشتراک گذاری عقاید شما از طریق Twitter ، SMS یا ایمیل برخوردار است. این نرم افزارها بسیار ساده اند اما اجازه به اشتراک گذاری و یا دریافت پیام ها را از سرویس های اجتماعی به شما می دهند.

Leap View اکنون در HTC Desire در دسترس است. گرچه چیزی که نبود آن در HTC Wildfire حس می شود ، عدم تعبیه Live Wallpapers است. پردازنده ضعیف تر و صفحه نمایش QVGA اجازه به کارگیری آن ها را به HTC نداده اند.

اما این تنها به بخش سطحی HTC Sense ختم می شود . جزئیات بیشتری از این مورد را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رابط کاربری HTC Wildfire به اندازه کافی سریع است تنها کندی قابل توجه در ویدجت هایی است که برای به روز رسانی خود به اتصال به اینترنت نیاز دارند.

با توجه به پاسخدهی عالی صفحه نمایش خازنی ، پد لمسی در اینجا تنها به عنوان یک ابزار کمکی مطرح است. با استفاده از این پد لمسی امکان پیمایش و انتخاب دقیق عناصر وجود دارد اما ما به غیر از دوربین در جای دیگری از آن استفاده نکردیم. این کلید بعنوان کلید شاتر عمل می کند اما به دلیل عملکرد خوب فوکوس لمسی چندان نیازی به استفاده از آن هم وجود ندارد.

دو نکته ای که در پایان این بخش باید به آن اشاره کنیم این است که نخست بسیاری از نرم افزار ها بدون وجود کارت حافظه کار نمی کنند و دیگر اینکه بازخورد لرزشی صفحه نمایش تنها در صفحه کلید QWERTY کار میکند و در جاهای دیگر چنین بازخوردی را احساس نخواهید کرد.

لینک به دیدگاه

دفترچه تلفن اجتماعی

HTC Wildfire از همان دفترچه تلفن قدرتمندی استفاده می کند که برای نخستین بار آن را در HTC Hero دیدیم. این دفترچه تلفن مشابه نمونه به کار رفته در رابط کاربری TouchFLO است اما قابلیت ها و امکانات آن را تا حد زیادی گسترش داده است.

با باز کردن جزئیات یک مخاطب ، اطلاعات شخصی وی که شامل نام ، عکس ، شماره ها و ایمیل ها و ... می شود، نمایش داده می شود.گرچه باید توجه داشته باشید که چیزی که شما مشاهده می کنید تنها یکی از پنج لبه ای است که در پایین این بخش قرار دارند.

 

48.jpg

47.jpg46.jpg

 

لبه بعدی پیام های متنی را که از آن مخاطب دریافت کرده اید نمایش می دهد.بسیار بهتر می شد که این لبه تمامی پیام ها را در خود نگاه می داشت اما برای دسترسی به آن باید به بخش پیام رسانی و نرم افزار Messages بروید.

لبه سوم لیستی از ایمیل ها را نگاهداری می کند که به آن مخاطب ارسال نموده اید یا از طرف وی دریافت نموده اید.دو لبه بعدی بسیار جالب هستند و می توانند Desire را به یک ابزار قدرتمند شبکه های اجتماعی تبدیل کنند.

نخستین لبه به روز رسانی های مخاطبین FaceBook را نگهداری می کند در حالیکه لبه بعد ،که Albums نام دارد تصاویر آلبوم هایی که آن مخاطبین در Flicker و FaceBook ایجاد کرده اند ، را در خود نگه داری می کند.

آخرین لبه تاریخچه تماس های مخاطب را در خود نگه می دارد.

نرم افزار people (یا همان دفترچه تلفن) هم به صورت لبه ای است و تعداد لبه های آن از نرم افزار پیش فرض Android بیشتر است . لبه های مخاطبین و مخاطبین مورد علاقه ، گزارش تماس ها ، گروه ها و « Online Directories » در آن دیده می شود.آخرین لبه هم پروفایل های دوستان آنلاین تان را در خود نگهداری می کند.

 

56.jpg55.jpg

54.jpg53.jpg

 

با استفاده از Android 2.1 ، HTC Wildfire به قابلیت جدید Quick Contacts هم مجهز شده است. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا از عکس مخاطب در دفترچه تلفن استفاده نمایید و تنها با یک کلیک به برقراری تماس ، ارسال پیام و یا ارسال ایمیل به وی اقدام کنید.

صفحه ویرایش مخاطبین هم به طرزی زیبا آراسته شده است و دقیقا همانند Desire است.هیچ کلید + مانندی برای افزودن جزئیاتی از یک نوع خاص وجود ندارد و تنها یک کلید حذف جزئیات در آن دیده می شود.این کار باعث می شود که مقداری در فضا صرفه جویی شود اما در هر بار که بخواهید جزئیات جدیدی به مخاطب بیافزایید باید به سمت پایین پیمایش کنید.

 

59.jpg

58.jpg57.jpg

 

همانند معمول می توانید اطلاعات زیادی به هر مخاطب اضافه کنید .جستجوی دفترچه تلفن بسیار ساده است و تنها با فشردن کلید Search صورت می پذیرد.

لینک به دیدگاه

قابلیت های تلفنی

کیفیت صدا در حین مکالمات خوب است و میزان بلندی صدا هم عالیست. با HTC Wildfire در حین مکالمات با هیچ مشکلی روبرو نشدیم.

صفحه شماره ،میانبری برای گزارش تماس ها و لیستی از مخاطبین دارد (می توانید صفحه کلید را مخفی کنید) .HTC Wildfire به شماره گیری هوشمند هم مجهز است.

به لطف وجود سنسور شتاب سنج ، HTC Wildfire به قابلیت Turn To Mute مجهز شده است. می توانید با برگرداندن گوشی به سمت پایین در هنگام زنگ خوردن ، صدای آن را قطع کنید.قابلیت دیگری هم در این گوشی وجود دارد که آن هم مبتنی بر شتاب سنج کار می کند:هنگامی که گوشی را بلند کنید ، میزان بلندی صدای زنگ آن کاهش پیدا خواهد کرد.

 

62.jpg

61.jpg60.jpg

 

با استفاده از سنسور مجاورت گوشی ، در حین مکالمات و هنگامی که گوشی را به صورت تان نزدیک می کنید ، صفحه نمایش آن خاموش می شود. با این امکان ریسک فشردن تصادفی کلیدها به حداقل می رسد.

گزارش تماس ها ، آخرین تماس های گرفته شده دریافتی و از دست رفته را در یک قسمت نمایش می دهد.

 

63.jpg

 

HTC‌ Wildfire به امکان شماره گیری صوتی مجهز نیست اما چیزی که احتمالا بیش از این کاربران را آزار خواهد داد ، نبود امکان برقراری تماس های تصویری است.

ما Wildfire را هم توسط آزمون بلندی صدای قدیمی مان محک زدیم .

لینک به دیدگاه

پیام رسانی

HTC Wildfire می تواند به آسانی انوع رایج پیام ها ، SMS ، MMS و ایمیل را اداره نماید . Google Talk بعنوان نرم افزار پیام رسانی فوری در این گوشی به کار گرفته شده است.پشتیبانی از ایمیل با توجه به توانایی گوشی در پشتیبانی از Exchange عالیست .با توجه به یکپارچگی خوب سرویس های شبکه های اجتماعی با این بخش ، حتما نوجوانان و جوانان علاقمند به شبکه های اجتماعی از به کارگیری آن احساس رضایت خواهند کرد.

صفحه کلید QWERTY مجازی در HTC Wildfire هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی در دسترس است.اندازه کلیدها عالیست و همه آن ها از حساسیت بالایی برخوردارند.

 

66.jpg

65.jpg

 

ارسال یک پیام به دلیل اینکه کادر متنی حتی با مخفی کردن صفحه کلید ، تنها یک سطر از صفحه را اشغال می کند ، کمی مایوس کننده است چراکه فضای بسیار کمی برای کار در اختیار کاربر قرار می گیرد.

برای افزودن گیرندگان ، باید نام وی را تایپ نموده و یا وی را از میان مخاطبین انتخاب نمایید.گوشی به طور خودکار به پیشنهاد دادن اسامی می پردازد و به راحتی با کلیک بر روی آن ها می توانید یکی را برگزینید.

 

67.jpg66.jpg

 

با فشردن و نگهداشتن کادر متنی می توانید به عملکردهایی چون Cut، Copy و Paste دست پیدا کنید.میتوانید متن کپی شده را در هر نرم افزاری که می خواهید همانند ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت و ... Paste کنید.

 

68.jpg

 

تبدیل یک SMS به MMS کاملا منطقی و آسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا بنا بر نیازهای تان ،اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.

 

69.jpg

لینک به دیدگاه

سرویس های Gmail و HTC

Gmail از جمله بخش هایی است که نباید انتظار داشته باشید نسبت به سایر گوشی های آندروید تفاوت زیادی کرده باشد.

 

73.jpg72.jpg

71.jpg70.jpg

 

قابلیت های جدیدی که به بخش Gmail افزوده شده اند شامل امکان گزارش اسپم ها و همین طور حالت نمایش حباب وار ایمیل هاست.

در هنگامی که به یک ایمیل پاسخ می گویید ،می توانید از میان Gmail و یا بخش دیگر ایمیل یکی را برگزینید. امکان تنظیم یکی از این گزینه ها ، بعنوان گزینه پیش فرض هم وجود دارد.دلیلی که اغلب گوشی های آندروید با دو بخش ایمیل عرضه می شوند ، پشتیبانی موثر از Exchange ActiveSync است.

نرم افزار استاندارد HTC Mail هم بهبود پیدا کرده است.صندوق ورودی آخرین زمان همگام سازی ، نحوه مرتب کردن ، حساب کاربری ایمیل و البته پیام ها را نمایش می دهد.

در پایین صفحه پنج کلید مجازی وجود دارد که نمای صندوق ورودی را به حالت مکالمه ، تنها ایمیل هایی که ضمیمه دارند ، ایمیل های نخوانده و نمایش پیام های گروه VIP ایمیل شما، تغییر می دهد.

 

75.jpg74.jpg

 

مرتب کردن ایمیل ها(هم به صورت صعودی و هم به صورت نزولی) بر طبق تاریخ ، موضوع ، فرستنده و اندازه امکانپذیر است .***** انتخاب شده در گوشه بالای سمت راست نمایش داده می شود.

به سختی می توان چیزی را یافت که HTC آنرا در بخش ایمیل نادیده گرفته باشد.چیزی که در اصل شما دریافت می کنید ، یک کپی از حساب Gmail است که قابلیت های اساسی آن را داراست و علاوه بر آن با Microsoft Exchange هم سازگار شده است تا بتوانید چندین حساب IMAP و POP را مدیریت کنید.

لینک به دیدگاه

گالری با پشتیبانی از مالتی تاچ

گالری از ساختار لیست مانند منوی اصلی به همراه پیش نمایش ها استفاده می کند. نرم افزار Album به طور خودکار و بدون در نظر گرفتن محل ذخیره شدن تصاویر و ویدیو ها ، آنها را می یابد. عکس ها و ویدیوهایی که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند در پوشه های مجزایی در گالری قرار می گیرند و به طور خودکار نام آنها همنام با همان پوشه خودشان انتخاب می گردد . یک روش مدیریت فایل بسیار عالی!

متاسفانه گالری در هر بار باز کردن آن ، به فهرست نمودن مجدد محتویات خود می پردازد.این عمل حتی در مواقعی که یک عکس را باز کرده و مجددا به نمای پیش نمایش های تصاویر باز گردید ، هم انجام می شود.در مواقعی که کارت حافظه شما پر از فایل های گوناگون است ، باید زمان طولانی تری را منتظر بار شدن پیش نمایش ها بمانید که بسیار آزار دهنده است.

درست در کنار نام پوشه ها شمارشگری دیده می شود که تعداد عکس های ذخیره شده در آن را نشان می دهد.هر زیر آلبوم ، با پیش نمایشی از آخرین عکس ذخیره شده در آن مشخص می شود.منوی نرم افزار Album تنها میانبری به منوی تنظیمات این نرم افزار دارد.میانبری به دوربین هم در این بخش تعبیه شده است که تنها در هنگام مرور زیرپوشه ها فعال می شود.

 

78.jpg77.jpg

76.jpg

 

در پایین آلبوم اصلی سه کلید مجازی قرار گرفته اند:یکی از آن ها امکان دسترسی به پوشه های واقعی تصاویر را مهیا می کند ، یکی میانبری به FaceBook و آخرین کلید هم میانبری به Flicker است.این دو میانبر آخر عکس های پست شده توسط هر حساب و یا ارسال شده توسط دوستان تان را نمایش می دهند.

 

79.jpg80.jpg

 

هر جایی از گالری به غیر از آلبوم اصلی می توانید برای ثبت عکس و ضبط فیلم به دوربین دسترسی پیدا کرده و نتیجه را در سایت هایی چون Flicker ،FaceBook ، Peep ، Picasa و یا از طریق Gmail ، HTC mail و ... به اشتراک گذارده و عکس انتخاب شده را حذف نمایید.

 

83.jpg

82.jpg81.jpg

 

حالت نمایش عکس ها در درون پوشه های گالری HTC Wildfire را بین حالت مشبک و یا نوار فیلم مانند تغییر دهید. می توانید عکس ها را به صورت گروهی حذف کنید اما امکان Copy و paste کردن آن ها به صورت گروهی وجود ندارد.

در حالیکه نمی توانید عکس ها را از پوشه ای به پوشه دیگر Copy/Paste کنید ، هنوز هم خواهید توانست چندین عکس را از آلبوم های مختلف انتخاب کرده و در FaceBook ، Gmail ، Flicker ، HTC Mail ، Picasa و... به اشتراک گذارید.

 

86.jpg85.jpg

84.jpg

 

HTC Wildfire از فناوری مالتی تاچ پشتیبانی می کند و می توانید از تمامی مزایای این فناوری به هنگام مرور عکس ها بهره ببرید.افزایش و کاهش بزرگنمایی دقیقا به همان روشی که در Apple iPhone انجام می گرفت ، صورت می پذیرد.با استفاده از ضربات دوگانه بر روی صفحه می توانید بزرگنمایی را به 100% تنظیم کنید.

 

88.jpg87.jpg

لینک به دیدگاه

پخش کننده ویدیویی ضعیف

به دلیل اینکه هیچ میانبری در منوی اصلی برای دسترسی به نرم افزار پخش کننده ویدیویی در نظر نگرفته شده است ، باید از طریق آلبوم ها و زیرپوشه های آن ها به این ویدیوها دست یابید.فایل های ویدیویی می توانند در نمای مشبک یا فیلم مانند نمایش داده شده و در Gmail، HTC Mail و YouTube به اشتراک گذارده شوند.

 

90.jpg

89.jpg

 

نرم افزار پخش کننده ویدیویی HTC Wildfire تغییراتی جزئی را شاهد بوده است اما هنوز هم تنها عملکردهای اساسی را پوشش می دهد.افزونه جدید حالت تمام صفحه است که کلیپ را کشیده و یا برش می دهد تا به طور کامل صفحه را پر کند.

همان گونه که انتظار داشتیم ، این نرم افزار تنها قادر به پخش فایل های 3GP و MP4 است که بدین معنی است که برای تماشای دیگر فرمت های ویدیویی در HTC Wildfire ابتدا باید آن ها را تبدیل کنید.

لینک به دیدگاه

پخش کننده موسیقی آشنا

همانند بسیاری از بخش های چندرسانه ای گوشی ، پخش کننده موسیقی هم همان نرم افزاری است که در Desire و Legend شاهد عرضه آن بودیم.

بخش استاندارد موسیقی با عنوان Artist Section مشخص شده است اما به آسانی می توانید به هر کدام از شش لبه موجود در زیر آن سوییچ کنید که عناوین Albums ، All Songs ، Playlists ، Genres ، Composers و Purchased را یدک می کشند.

 

94.jpg93.jpg

92.jpg91.jpg

 

رابط کاربری Now Playing گرچه زیباتر شده و کار کردن با آن هم آسان تر از پیش است اما قابلیت جدیدی فراهم نمی کند.

 

98.jpg97.jpg

96.jpg95.jpg

 

هنگامی که اثری از گزینه های جستجو در میان آهنگ ها و همین طور در میان موارد مرتبط در YouTube و Google نیافتیم ، بسیار ناامید شدیم.

یکی دیگر از نقاط ضعف پخش کننده موسیقی آندروید این است که نه از حالت های اکولایزر در آن ها خبری هست و نه پوسته های متفاوتی برای این نرم افزار در نظر گرفته شده است.

لینک به دیدگاه

رادیو اف ام

HTC Wildfire به یک رادیو اف ام هم تجهیز شده است که رابط بسیار ساده ای دارد.این رادیو به طور خودکار به جستجوی ایستگاه ها پرداخته و اجازه برچسب گذاری آن ها را بعنوان علاقمندی ها و پیمایش آن ها را مهیا می سازد.این گوشی از RDS هم پشتیبانی کرده و از طریق اسپیکرهای گوشی هم قابلیت پخش را داراست.

 

101.jpg100.jpg

99.jpg

لینک به دیدگاه

کیفیت صدای خوب

کیفیت صدای خروجی HTC Wildfire شباهت بسیاری با HTC Tattoo دارد. هر دوی این گوشی ها صدایی واضح و با سطح بلندی مناسب دارند.گرچه بلندی صدای Tattoo کمی بیشتر از Wildfire است.

سطح نویز ، دامنه پویا و سیگنال های ناخواسته همه و همه در بهترین حالت خود قرار دارند اما پاسخدهی به فرکانس ها هم بی نقص است. تغییر شکل فرکانسی در بهترین حالت خود نیست اما با این وجود خوب است.

 

102.jpg

لینک به دیدگاه

دوربین 5 مگاپیکسلی

HTC Wildfire به یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز است که می تواند عکس هایی با حداکثر رزولوشن 1936*2592 پیکسل ثبت کند . یک فلاش LED هم در کنار لنز این دوربین تعبیه شده است. حداقل روی کاغذ ، به نظر می رسد که HTC Wildfire در زمینه قابلیت های عکاسی با برادر گران قیمتش یعنی Desire برابری می کند.

به لطف به کارگیری سیستم عامل Android 2.1 ، رابط کاربری دوربین در Desire مشابه این رابط در رقبای خارج از دنیای آندروید شده است.تنظیمات متنوعی از ISO گرفته تا تنظیم تناسب و فوکوس خودکار در این دوربین تعبیه شده است .

ما باید برای ارائه امکاناتی از قبیل تشخیص چهره ، لبخند و چشمک منتظر باشیم اما فاصله ای که بین آندروید و سایر گوشی ها در این مورد وجود داشت ،در حال کاهش است.

 

106.jpg105.jpg

104.jpg103.jpg

 

متاسفانه امکان استفاده از قابلیت های این دوربین هنوز پایین است و گزینه ها در کناره سمت چپ صفحه جای داده شده اند که با استفاده از کشیدن انگشت بر روی صفحه و یا فشردن کلید منو می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

میانبرهایی به فلاش و نوردهی در منظره یاب وجود دارد وتنها میانبر موجود دیگر شما را به گالری هدایت کرده و در عکاسی اصلا کمکی به شما نمی کند.

نمی توانیم به طور قطعی در مورد دوربین HTC Wildfire نظر بدهیم. نمونه ای که در اختیار ما بود با مشکل بزرگی روبرو بود.لنز دوربین این گوشی مشکل داشت و تقریبا تمامی سمت چپ عکس هایی را که می گرفتیم ، خراب می کرد. گرچه این مشکل بر روی عکس های ماکرو تاثیری نداشت (در فوکوس از فاصله نزدیک از قسمت مشکل دار لنز استفاده نمی شد) .

به هر حال اگر بخواهیم با توجه به عکس های ماکرو و قسمت سالم عکس ها در مورد کیفیت آن ها قضاوت کنیم ،باید بگویم رنگ های آن ها کمی از حد اعلا فاصله دارند. اما اصلا نمی توان تصور کرد که چطور این نمونه از گوشی توانسته است تست های کنترل کیفیت را پشت سر بگذارد . شاید ما خیلی بدشانس بودیم. به هر حال سعی می کنیم در آینده ای نزدیک این قسمت از بررسی را به روز در آوریم.

لینک به دیدگاه

ضبط ویدیویی CIF

HTC Wildfire ویدیوهایی با رزولوشن CIF و نرخ 15 فریم بر ثانیه ضبط می کند که اصلا جالب به نظر نمی رسد.

رابط بخش فیلمبرداری هم بسیار مشابه رابط دوربین عکاسی است و به صورت پیش فرض آندروید تنظیمات قابل سفارشی سازی فراوانی در آن تعبیه شده اند.می توانید رزولوشن ، نوع کدگذاری و محدودیت های ضبط را مشخص نمایید.

در مورد تنظیمات دیگر هم می توانید از تنظیمات نوردهی ، کنتراست ، اشباع رنگی ، وضوح ،جلوه های رنگی و تراز سفیدی بهره بگیرید.

 

110.jpg109.jpg

108.jpg107.jpg

 

امکان استفاده از فوکوس خودکار هم وجود دارد اما Wildfire تنها پیش از شروع فیلمبرداری این عمل را انجام می دهد و بعد از آن همانند یک دوربین با فوکوس ثابت عمل می کند.به هر حال این قابلیت به خوبی در نمونه ما کارش را به انجام رساند و منجر به ایجاد هیچ نوع جلوه مصنوعی در فیلم ها نشد.

اما به هر طریق کیفیت ویدیوها بسیار بد است.ته رنگ بنفشی در تمامی آن ها به چشم می خورد ، میزان جزئیات آن ها پایین است و در نهایت نرخ فریم همه چیز را خراب می کند.

لینک به دیدگاه

امکانات ارتباطی عالی

HTC Wildfire از انواع متنوعی از قابلیت های ارتباطی پشتیبانی می کند. این گوشی از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و دو بانده از 3G با HSDPA برخوردار است.سرعت HSDPA به 7.2 مگابیت بر ثانیه می رسد.

در مورد امکانات ارتباطی محلی هم این گوشی از USB v2.0 با استفاده از پورت MicroUSB ، بلوتوث v2.1 با AD2P و Wi-Fi پشتیبانی می کند.اکنون قابلیت انتقال فایل به وسیله بلوتوث هم به این گوشی افزوده شده است .

می توانید با استفاده از پورت microUSB و با اتصال گوشی به کامپیوتر به آسانی در اینترنت به گشت و گذار بپردازید.برای این کار تنها کافیست بعد از اتصال گوشی به کامپیوتر گزینه Internet Sharing را انتخاب نمایید. HTC به فکر کاربرانی که نمی خواهند گوشی شان به اینترنت متصل شود هم بوده است و شما می توانید به صورت صریح دسترسی به اینترنت را برای گوشی تان محدود کنید.

 

111.jpg

 

در نهایت باید به اسلات کارت حافظه microSD اشاره کنیم که می تواند برای انتقال داده مورد استفاده قرار گیرد.کارت خوان ها ، دیگر اکنون در همه جا در دسترس هستند و با استفاده از آن ها می توانید با سرعت بسیار بالایی داده ها را به گوشی تان و یا بالعکس انتقال دهید.

لینک به دیدگاه

مرورگر وب عالی

تجربه مرور لذت بخش وب همواره بخش جدایی ناپذیر دنیای آندروید بوده است .با عرضه نسخه 2.1 این سیستم عامل و با عرضه رابط کاربری زیباتر و همچنین قابلیت های بیشتر ، همه چیز بهتر از پیش شده است.

در نگاه اول هیچ رابط کاربری را نمی توان در این بخش دید. با وجود قابلیت Pinch zooming و پشتیبانی از فناوری مالتی تاچ ، نیازی به وجود کلید های +/- که در سایر گوشی های آندروید دیده می شد ،در اینجا حس نمی شود.

نوار آدرس در بالای صفحه قرار داده شده است و بنابراین می توانید به سمت پایین پیمایش کرده و آن را مخفی کنید. گرچه هر بار که نیاز به درج آدرس جدیدی دارید نیازی نیست که به سمت بالا پیمایش کنید.تنها کافیست که کلید منو را بفشارید و در هر جای صفحه که هستید به نوار آدرس منتقل شوید.

مرورگر وب Wildfire از بزرگنمایی با ضربات دوگانه و چینش مجدد متن هم پشتیبانی می کند که خواندن صفحات طولانی وب را به طرز قابل ملاحظه ای آسان می کند.بدون این قابلیت هر بار برای خواندن متن باید بزرگنمایی را کاهش دهید تا متن در صفحه جای گیرد (که اندازه متن را کوچکتر کرده و خواندن آن را مشکل تر می کند) و یا اینکه از پیمایش های متوالی به طرفین استفاده کنید که بسیار آزار دهنده است.

رابط کاربری ساده این نرم افزار بسیار قدرتمند است. با زدن کلید منو ، شش کلید نمایش داده می شوند.می توانید لبه جدیدی باز کرده ، بین لبه های باز سوییچ نمایید، صفحه را Refresh کرده ، به سمت جلو حرکت کرده و یا اینکه bookmark ها را باز کنید.کلید آخر گزینه های دیگری از قبیل کپی کردن متن ، جستجو در صفحه و ... را ارئه می کند.

 

115.jpg114.jpg

113.jpg112.jpg

 

لیست bookmark ها پیش نمایشی از صفحات افزوده شده را نمایش می دهد . علاوه بر تاریخچه بازدیدهای معمول ، لیستی با عنوان most Visited که صفحاتی را که بیشترین بازدید را داشته اند ، فهرست می کند هم در این مرورگر تعبیه شده است.

 

118.jpg117.jpg

116.jpg

 

خبر بسیار خوب این است که مرورگر وب HTC Wildfire امکان پشتیبانی از فایل های فلش را هم دارد.گرچه این مرورگر کارکرد چندان خوبی در این بخش از خود به نمایش نمی گذارد اما به هر حال این وضعیت از عدم تعبیه این امکان بهتر است.باید بازی های فلش ساده تری را برای سرگرم شدن تان انتخاب کنید اما حداقل گوشی به خوبی از پس اجرای آن ها بر می آید.

 

120.jpg

119.jpg

 

مرورگر وب Android 2.1 از HTML5 و تگ های ویدیویی آن پشتیبانی می کند اما از آنجاییکه چند سال(البته در بهترین حالت) تا رواج یافتن آن ها فاصله داریم ، نمی توانیم این قابلیت را امتیاز بزرگی برای آن به شمار آوریم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...