رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مانایی و دوام متناسب

نگار کلانتر مهرجردی

چکیده:

دوام نسبی و متناسب از ویژگی هایی بسیار بارز و اساسی یک ساختمان است . انسان از آن رو که خواهان ادامه حیات و دوام است سرپناهش را نیز متناسب با طول عمر و دوامش می خواهد .

ساختمان به عنوان لایه حفاظتی انسان برخلاف سایر لایه ها (همچون لباس) که بیشتر تابع سلیقۀ فردی یا جمعی است و حالتی نسبتاً موقت و کم دوام دارد ، معمولاً کمتر تحت تاثیر سلیقه های زود گذر و ایده ای سطحی قرار می گیرد و جنبه هایی که عمیقاً بر ماندگاری آن در طی زمان اثر می گذارد ، بیشتر مورد تاکید واقع می شوند . این مقاله با هدف آگاهی بخشی به طراحان و مجریان ساختمانها ، برای ساخت ابنیه مانا و بادوام تدوین گردیده است . گرچه افق نگاه این نوشتار بیشتر معطوف به ساختمان هایی که در حال یا آینده طرح و اجر امی شوند ، می باشند اما از آنجا که هر فردایی بدل به امروز و هر امروزی تبدیل به دیروز می شود ، لذا می توان امیدوار بود که این نوشتار بتواند به عنوان مقدمه ای در ارتباط با مبحث حفاظت و مرمت بناها با تکیه بر اصل پیشگیری و نه تنها درمان تلقی شود . در این مقاله پس از آشنایی با مفاهیم و واژه های مرتبط با مبحث به تبیین عوامل موثر بر موضوع پرداخته خواهد شد .

 دریافت متن کامل مقاله [

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
]

پسورد: www.noandishaan.com

لینک به دیدگاه
  • 8 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...