رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

يکي از نرم­افزارهاي معروف که به‌صورتي گسترده و در سطح جهاني در زمينه قالب­هاي کشش و فرايند هيدروفرمينگدر صنايع شکل دهي به خصوص در شاخه ي ورق کارياستفاده مي­شود، نرم افزار Autoform است.

 

اين نرم­افزار محصول يک شرکت آلمانيسوئيسي است که اکنون در اکثر شرکت­هاي بزرگ و معروف دنيا مورداستفاده قرار مي­گيرد. يکي از دلايل اصلي رشد استفاده از اين نرم­افزار در صنايع قالب­سازي اين است که باوجود پيچيده‌بودن تحليل­هاي تماسي که اساس روش­هاي حل اين نرم­افزار است، نرم­افزار طوري طراحي شده است که کاربر را درگير مباحث مربوط به نرم­افزارهاي تحليلي مانند المان­بندي، تعيين نوع المان و ... نمي­کند.

 

استفاده از اين نرم افزار باعث افزايش اطمينان, کاهش دفعات آزمايش قالب و کاهش زمان اين عمليات مي گردد و در نهايت به توليد قالب و قطعات مرغوب و قابل اطمينان منتهي مي شود به علاوه اينکه مدت زمان توقف پرس و نرخ قطعات معيوب نيز کاهش مي يابد.

 

اين نرم افزار با تکيه بر دانش و تجارب صنايع ورق کاري متشکل از مجموعه ايي کامل, يکپارچه و با توانايي هاي فوق العاده قوي در تحليل, مرور و بهينه سازي زنجيره ي توليد مي باشد.

Auto Form کليه ي انواع فرآيند هاي ورق کاري را از ساخت يک قطعه ي کوچک و تکي تا توليد قطعات سنگين در تيراژ بالا را تحت پوشش قرار مي دهد. به دليل وجود يکپارچگي کامل بين ماژول هاي اين نرم افزار, اثر کليه ي تغييرات اعمالي در فاز هاي ابتدايي توليد به فاز هاي نهايي منتقل مي گردد. اين امر امکان اجراي فرآيند مهندسي همزمان طراحي و توليد را ممکن مي سازد که مهندسي همزمان مزايايي مانند بهينه سازي زمان توليد, کاهش هزينه, افزايش کيفيت و بالا بردن ميزان توليد و به طور کلي افزايش بهره وري را داراست.

 

نرم افزار Auto Form به خاطر داشتن دقت در محاسبات سريع و محيط کاري بسيار مناسب مشهور است. ترکيب سرعت, دقت و کاربر دوستي اين نرم افزار باعث شده است که به يکي از نرم افزار هاي محوري در اين زمينه از شکل دهي بدل شود.

 

 

 

Autoform_step23.jpg

لینک به دیدگاه

اين نرم افزار به کمک يک بسته ي نرم افزاري جداگانه با نرم افزارcatia هم خواني کامل پيدا مي کند و به کاربران نرم افزار catia امکان بهره برداري بسشتر از اين نرم افزار را مي دهد.

 

توی لینک های زیر از سایت صنعت خودرو می تونید مطالب مفید تری پیدا کنید .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

من خودم باهاش کار نکردم . ولی از نوشته ها این طور به نظر میاد که جداگانه هم اجرا می شه .

احتمالا قسمت CAD توسط کتیا انجام میشه . که اگه کتیا نباشه . با محیط PART design خودش حتما باید قطعه رو ایجاد کرد .

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

من و یکی از دوستام یه مدت کارمون شده بود دنبال این نرم افزار گشتن .

اگه کسی بلد باشه ، باهاش میشه حسابی پول در آورد

میگن توی تهران یکی دونفر این نرم افزار رو آموزش میدن که خیلی گرون میگیرن .

خود نرم افزارشم نایابه . حتی Help هم نداره

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

دوستانی که تمایل به شرکت تو کلاس َAutoform دارن،

این کلاس از 5مرداد 1390 در دانشکده فنی دانشگاه تهران با هزینه 120.000 تومان برگزار میشه.

مدرس این دوره آقای مهندس وکیلی هستن.

شرکت تو این کلاسا برای عموم آزاده و در پایان به دوستان مدرک دانشگاه تهران اعطا میگردد.

 

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره و دوره های دیگر(مثلABAQUS,CATIA,SOLIDWORKS,PROCAST,POWERMILL,GEOMAGIC,دوره های بازرسی جوش وNDTو...) در اسرع وقت با شماره 09108070521 تماس بگیرید.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...
  • 4 ماه بعد...

دوستان اگر کسی سوالی در مورد این نرم افزار داشت بنده جسارتا به این نرم افزار مسلط هستم میتونم کمکش کنم.

در مورد نصب در کتیا انگار فقط روی کتیا r22 نصب میشه.

لینک به دیدگاه
دوستان اگر کسی سوالی در مورد این نرم افزار داشت بنده جسارتا به این نرم افزار مسلط هستم میتونم کمکش کنم.

در مورد نصب در کتیا انگار فقط روی کتیا r22 نصب میشه.

 

درود مهندس

خیلی عالیه - قبلا بچه ها لینک دانلود اتوفورم برای کتیا رو گذاشته بودن که متاسفانه بلاک شد

ابتدا اگر لینک دانلودی ازش قرار بدی خیلی عالی میشه

یا حداقل جهت تهیه بچه ها رو راهنمایی کنی :icon_gol:

لینک به دیدگاه
درود مهندس

خیلی عالیه - قبلا بچه ها لینک دانلود اتوفورم برای کتیا رو گذاشته بودن که متاسفانه بلاک شد

ابتدا اگر لینک دانلودی ازش قرار بدی خیلی عالی میشه

یا حداقل جهت تهیه بچه ها رو راهنمایی کنی :icon_gol:

خواهش میکنم مهندس

این لینک ورژن R3.1 که نسخه ای است که جامعیت بیشتری دارد و در شرکت های خودروسازی داخلی هم از اون استفاده میشه.

32 bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سرور پیشنهادی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

64 bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سرور پیشنهادی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک ورژن R4 که کاملا با نسخه R3.1 فرق دارد. کلا زیرو رو کردن نرم افزارو. از لحاظ دقت و سرعت محاسبات بسیار بالارفته.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سرور پیشنهادی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

نکته ای که در نصب R4 هست اینه که پس از نصب و کرک کردن وقتی خواستین نرم افزار رو اجرا کنین به اینترنت وصل بشید. چیزی که منو مدت زیادی سر کار گذاشت :sad0::icon_pf (34):

 

واسه دانلود بهتره اول در سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
عضو بشید تا بتونین با سرعت بالا و بدون قعطی دانلود کنین.

 

خیر اموات

لینک به دیدگاه

خواهش میکنم مهندس

این لینک ورژن R3.1 که نسخه ای است که جامعیت بیشتری دارد و در شرکت های خودروسازی داخلی هم از اون استفاده میشه.

32 bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سرور پیشنهادی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

64 bit

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سرور پیشنهادی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک ورژن R4 که کاملا با نسخه R3.1 فرق دارد. کلا زیرو رو کردن نرم افزارو. از لحاظ دقت و سرعت محاسبات بسیار بالارفته.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سرور پیشنهادی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

نکته ای که در نصب R4 هست اینه که پس از نصب و کرک کردن وقتی خواستین نرم افزار رو اجرا کنین به اینترنت وصل بشید. چیزی که منو مدت زیادی سر کار گذاشت :sad0::icon_pf (34):

 

واسه دانلود بهتره اول در سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
عضو بشید تا بتونین با سرعت بالا و بدون قعطی دانلود کنین.

 

خیر اموات

لینک به دیدگاه
دوستان اگر کسی سوالی در مورد این نرم افزار داشت بنده جسارتا به این نرم افزار مسلط هستم میتونم کمکش کنم.

در مورد نصب در کتیا انگار فقط روی کتیا r22 نصب میشه.

 

سلام

در مورد binder و ... سوال داشتم.

در مورد ترتیب تعریف کردن مراحل و ..

برای اجرایی کردن در صنعت هم اگه میشه کمکم کنید.

مرسی

لینک به دیدگاه
سلام

در مورد binder و ... سوال داشتم.

در مورد ترتیب تعریف کردن مراحل و ..

برای اجرایی کردن در صنعت هم اگه میشه کمکم کنید.

مرسی

سلام

عرضم به حضورتون که کلا برای تعریف Binder(ورقگیر) و Die (قالب کفه پایینی) و Punch (قالب کفه بالایی) چندین راه وجود داره.

اگه شما فایل قالب رو داخل خود نرم افزار و به وسیله خود نرم افزار ادیت و طراحی کرده باشید خودش اتوماتیک سه قسمت قالب و از هم تشخیص میده و دسته بندی میکنه.

ولی اگر شما فایل رو مثلا داخل کتیا طراحی کرده باشید اون هم دو راه داره. یا اینکه داخل کتیا شما سه سطح برای قالب و ورقگیر و پانج به صورت جداگانه تعریف کنید و اون سه سطح رو داخل اتوفرم ببرید راه دوم اینکه فقط سطح قالب را ببرید که به DIE FACE معروفه. بعد در داخل نرم افزار قابلیت این رو دارید که سه سطح قالب، ورقگیر و پانچ را برای نرم افزار تفکیک کنین.

ببینین این نرم افزار طوری نیست که بشه راحت یادش گرفت. مخصوصا از روی هلپش. هلپش فقط به درد مشکل گشایی میخوره نه آموزش. بهتره دوستان کلاساشو برن بگذرونن که انگار فقط آقای وکیلی اونو آموزش میدن. ایشون در قالبهای بزرگ سایپا کار میکنن. ولی دوره آموزشیشون بیشتر در سطح مقدماتی و آشنایی با نرم افزار برگزار میشه.

برگ برنده برای این نرم افزار کسی هست که مطالب حرفه ای این نرم افزار را بلد باشه. که عبارتند از :

 

1. طراحی قالب با استفاده از سطح قطعه. نرم افزار قابلیت این را دارد که بتوانید کل قالب را اونجا طراحی کنین. طوری سطح سازی میکنه که اگه بخوایید اون طرح رو داخل کتیا بکشید باید ساعتها زمان بزارید اونم بدون اینکه بتونین ادیت کنین.

 

2. محاسبات برگشت فنری و اعمال اون در قالب. فرض کنین شما سطح قالب را داخل نرم افزار طراحی کردید و حل گرفتیت میبینید مثلا 3 درجه برگشت فنری داره که طبق تلرانسهای مونتاژ قطعه Fail می باشد واسه این منظور باید مثلا قطعه را 3 درجه بیشتر خم کنین تا وقتی برگشت فنری کرد برسه به جای اصلیش. حالا اگه قطعه یکم پیچیده باشه این کار عملا غیر ممکن خواهد بود ولی اتوفرم اینکارو در چند دقیقه انجام میده. و سطحی را طراحی میکنه که با اون سطح با در نظر گرفتن برگشت فنری بتونین به قطعه خود برسید .کاربرد اصلیه این روش در قطعات Outter ماشین هست مثل سقف ماشین که وقتی کشیده و تریم شد چندین سانت جابجا میشه :ws28: درحالی که تلرانس مونتاژش در حد چند دهم هست.

 

3. طراحی کل فرایند ساخت یک قطعه فرض کنین شما میخوایدد Fender (گلگیر) یه ماشین رو طراحی کنین. این قطعه در واقعیت معمولا شامل 7 دست قالب هست. یعنی 7 تا OPERATION واسه ساختش لازم داره مثل برش بلنک اولیه ، کشش اولیه، فرمها جانبی، تریم ها ... جز پیچیده ترین قطعات ماشین هست (بعد از ساید ماشین) . شما میتونین در اتوفرم تمام مراحلش رو طراحی کنین .

 

4.محاسبات تریم قطعه .یکی از مشکلات اصلی ساخت قطعات محل تریم یا دور بری میباشد. وقتی قطعه ای خم میشه خط تریم جا به جا میشه. چیزی که در کتیا محاسبه میشه دارای خطای زیادی هست و فقط هم برای اشکال ساده امکان پذیر هست. ولی اتوفرم این کار را با توجه به جنس ورق ، سختی ورق ، نیروی وارده و ... طی الگوریتم هایی که نام SIGMA شناخته میشن محاسبه میکنه و بسیار دقیق این خطوط را شناسایی و استخراج میکنه.

 

5. پیدا کردن بهترین چیدمان قطعه بر روی ورق . در قطعات بلنکینگ و در قالب های مرحله ای یکی از سختی های کار پیدا کردن بهترین حالت جایگذاری قطعه بر روی بلنک هست تا کمترین میزان ورق استفاده بشه. که اتوفرم در چشم بر هم زدنی این کار رو انجام میده

 

6. اعلام مشخصات قالب با کمترین هزینه . پس از طراحی کل قالب اتوفرم میاد با توجه به نیروهای لازمه برای فرمدهی و نیروهای جانبی موجود، برای هر صفحه قالب جنس پیشنهاد میده.

 

 

همینا فعلا یادم اومد.

دوستان سوالاتشون رو با دیتیل بیشتر بپرسن. سوالی کلی رو کلی میشه جواب داد.

لینک به دیدگاه
سلام

عرضم به حضورتون که کلا برای تعریف Binder(ورقگیر) و Die (قالب کفه پایینی) و Punch (قالب کفه بالایی) چندین راه وجود داره.

اگه شما فایل قالب رو داخل خود نرم افزار و به وسیله خود نرم افزار ادیت و طراحی کرده باشید خودش اتوماتیک سه قسمت قالب و از هم تشخیص میده و دسته بندی میکنه.

ولی اگر شما فایل رو مثلا داخل کتیا طراحی کرده باشید اون هم دو راه داره. یا اینکه داخل کتیا شما سه سطح برای قالب و ورقگیر و پانج به صورت جداگانه تعریف کنید و اون سه سطح رو داخل اتوفرم ببرید راه دوم اینکه فقط سطح قالب را ببرید که به DIE FACE معروفه. بعد در داخل نرم افزار قابلیت این رو دارید که سه سطح قالب، ورقگیر و پانچ را برای نرم افزار تفکیک کنین.

ببینین این نرم افزار طوری نیست که بشه راحت یادش گرفت. مخصوصا از روی هلپش. هلپش فقط به درد مشکل گشایی میخوره نه آموزش. بهتره دوستان کلاساشو برن بگذرونن که انگار فقط آقای وکیلی اونو آموزش میدن. ایشون در قالبهای بزرگ سایپا کار میکنن. ولی دوره آموزشیشون بیشتر در سطح مقدماتی و آشنایی با نرم افزار برگزار میشه.

برگ برنده برای این نرم افزار کسی هست که مطالب حرفه ای این نرم افزار را بلد باشه. که عبارتند از :

 

1. طراحی قالب با استفاده از سطح قطعه. نرم افزار قابلیت این را دارد که بتوانید کل قالب را اونجا طراحی کنین. طوری سطح سازی میکنه که اگه بخوایید اون طرح رو داخل کتیا بکشید باید ساعتها زمان بزارید اونم بدون اینکه بتونین ادیت کنین.

 

2. محاسبات برگشت فنری و اعمال اون در قالب. فرض کنین شما سطح قالب را داخل نرم افزار طراحی کردید و حل گرفتیت میبینید مثلا 3 درجه برگشت فنری داره که طبق تلرانسهای مونتاژ قطعه Fail می باشد واسه این منظور باید مثلا قطعه را 3 درجه بیشتر خم کنین تا وقتی برگشت فنری کرد برسه به جای اصلیش. حالا اگه قطعه یکم پیچیده باشه این کار عملا غیر ممکن خواهد بود ولی اتوفرم اینکارو در چند دقیقه انجام میده. و سطحی را طراحی میکنه که با اون سطح با در نظر گرفتن برگشت فنری بتونین به قطعه خود برسید .کاربرد اصلیه این روش در قطعات Outter ماشین هست مثل سقف ماشین که وقتی کشیده و تریم شد چندین سانت جابجا میشه :ws28: درحالی که تلرانس مونتاژش در حد چند دهم هست.

 

3. طراحی کل فرایند ساخت یک قطعه فرض کنین شما میخوایدد Fender (گلگیر) یه ماشین رو طراحی کنین. این قطعه در واقعیت معمولا شامل 7 دست قالب هست. یعنی 7 تا OPERATION واسه ساختش لازم داره مثل برش بلنک اولیه ، کشش اولیه، فرمها جانبی، تریم ها ... جز پیچیده ترین قطعات ماشین هست (بعد از ساید ماشین) . شما میتونین در اتوفرم تمام مراحلش رو طراحی کنین .

 

4.محاسبات تریم قطعه .یکی از مشکلات اصلی ساخت قطعات محل تریم یا دور بری میباشد. وقتی قطعه ای خم میشه خط تریم جا به جا میشه. چیزی که در کتیا محاسبه میشه دارای خطای زیادی هست و فقط هم برای اشکال ساده امکان پذیر هست. ولی اتوفرم این کار را با توجه به جنس ورق ، سختی ورق ، نیروی وارده و ... طی الگوریتم هایی که نام SIGMA شناخته میشن محاسبه میکنه و بسیار دقیق این خطوط را شناسایی و استخراج میکنه.

 

5. پیدا کردن بهترین چیدمان قطعه بر روی ورق . در قطعات بلنکینگ و در قالب های مرحله ای یکی از سختی های کار پیدا کردن بهترین حالت جایگذاری قطعه بر روی بلنک هست تا کمترین میزان ورق استفاده بشه. که اتوفرم در چشم بر هم زدنی این کار رو انجام میده

 

6. اعلام مشخصات قالب با کمترین هزینه . پس از طراحی کل قالب اتوفرم میاد با توجه به نیروهای لازمه برای فرمدهی و نیروهای جانبی موجود، برای هر صفحه قالب جنس پیشنهاد میده.

 

 

همینا فعلا یادم اومد.

دوستان سوالاتشون رو با دیتیل بیشتر بپرسن. سوالی کلی رو کلی میشه جواب داد.

 

 

 

با تشکر از توضیحات جامع و کاملتون،به مواردی اشاره کردید که هم جالب بود و هم جدید برام

اگه امکانش هست مرجع (سایت،کتاب و ..)برای اموزش این نرم افزار به من معرفی کنید.من کلاس اقای وکیلی درتهران را نمیتونم شرکت کنم.

با مواردی از نرم افزار اشنایی دارم،چون موضوع پایان نامم بود اما قسمتهای طراحی و ادیت و مواردی که نام بردیدبرام تازگی داشت و علاقه ب یادگیری بیشتر این نرم افزار دارم

ممنون میشم که راهنماییم کنید.

لینک به دیدگاه

خواهش میکنم مهندس

متاسفانه مرجع آموزشی برای این نرم افزار فعلا وجود نداره. حتی به زبان انگلیسی هم کتاب آموزشی موجود نیست. منم در شرکتمون توسط یک تیم کره ای که بر روی قطعات کیا و هیوندا کار میکنند آموزش دیدم.

دنیای بزرگی هست . از اون مهمتر که نیاز به تمرین زیاد داره. سرم خلوت بشه کم کم چندتا آموزش ازش میزارم

لینک به دیدگاه
تشکر

ممنون میشم اگه جزوه یا مطلبی دارید که بتونه کمکم کنه برام بفرستید.

امکانش هست جزوات کلاس اقای وکیلی را جایی پیدا کرد؟؟؟

سلام

والا من که جزوه ای تو نت پیدا نکردم

جزوه وکیلی رو هم باید از بچه هایی که کلاسشونو رفتن بگیرین.

ولی یک سوال:

هدفتون از یاد گرفتن این نرم افزار چیه؟ میخوایین به کجا برسید و چی بدست بیارید؟

لینک به دیدگاه
سلام

والا من که جزوه ای تو نت پیدا نکردم

جزوه وکیلی رو هم باید از بچه هایی که کلاسشونو رفتن بگیرین.

ولی یک سوال:

هدفتون از یاد گرفتن این نرم افزار چیه؟ میخوایین به کجا برسید و چی بدست بیارید؟

 

حقیقتش چون این نرم افزار از جمله نرم افزارهای caeهستش برای مقاله های پژوهشی در زمینه قالب پرس مطمئنا پر فایده خواهد بود.و هدف اصلی من استفاده و سود بردن از این نرم افزار در صنعت هست

چطور حمیدجان؟؟

لینک به دیدگاه
حقیقتش چون این نرم افزار از جمله نرم افزارهای caeهستش برای مقاله های پژوهشی در زمینه قالب پرس مطمئنا پر فایده خواهد بود.و هدف اصلی من استفاده و سود بردن از این نرم افزار در صنعت هست

چطور حمیدجان؟؟

به نظرم برای مقاله های پژوهشی مناسب نیست. و اونارو باید با نرم افزارهایی مثل آباکوس و انسیس انجام دهید نهایتا با اتوفرم نتایج را مقایسه کنین. علت این امر این است که اولا نرم افزار به شدت قفل شکسته شده. دوم این که وارد کردن دیتای ورق مثل نمودارهای تنش و کرنش در نرم افزار راحت نیست. و در نظر گرفتن معیارهای پارگی و از هم گسستگی در اون خیلی شفاف نیست. کلا این نرم افزار یک نرم افزار صنعتی است تا آکادمیک و پژوهشی.

 

اما اگه بخوای باهاش کار کنی و کسب در آمد داشته باشی نیاز است که قطعات ماشین را داشته باشی تا بتونی رو اونا تست و تمرین انجام بدی. و پیدا کردن فایل این قطعات و و پیدا کردن جنس و دیتای جنسی که در واقعیت بکار میبرند خیلی مشکل است.

مشکل بعدی اینه که شما ابتدا باید بیایی کار نرم افزاریتو با کار واقعی که انجام میشه اعتبار سنجی کنی . یعنی ببینی اون ضریب اصطکاکی که تو نرم افزار تعریف میکنی در واقعیت چطوریه. مثلا ضریب رو میزاری 0.1 در واقعیت معادلش چی میشه . روغن باید بزنی؟ سطح تمیز و خشک باشه؟ نایلون بزاری؟ و ...

 

این نرم افزار بیشتر به درد افراد مشغول در سازمان های مرتبط مثل مهندسان بخش طراحی قالب سایپا و ایرانخودرو یا قالبسازهای بزرگشون خوبه کسی که قالبسازی کشش عمیق میخواد انجام بده میره سمتش و هزینه هاش رو هم متقبل میشه. هزینه هایی از قبیل آموزش نرم افزار و خرید دیتای متریال ها یا تست ورق در آزمایش گاه ها و استخراج دیتای مورد نیازش. که البته کسی که تو این زمینه تبحر داشته باشه و بتونه کارش رو اثبات کنه میتونه درامد بالایی داشته باشه و به راحتی در شرکت های خودرو سازی داخل و خارج کشور پذیرفته میشه. دیتایی که برای مواد این نرم افزار در دسترس هست با ورق های موجود در ایران با همون اسم و گرید زمین تا زیرزمین فرق میکنه.

کلا مشکل زیاد هست. ولی مشکلی نیست که آسان نشود مرد میخواهد که هراسان نشود. خواستم با مزایا و معایب این نرم افزار آشنا بشی.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...