رفتن به مطلب

Catia Dmu kinimatics


Amin

ارسال های توصیه شده

این یکی از قابلیتهای جالب کتیا است اما به نظر من نمیشه زیاد ازش استفاده کرد چراشو هم فکر کنم خودتون بدونید :a030:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

سلام.می خواستم در مورد dmu کمی حرف بزنم .کسانی که با این قابلیت کتیا اشنایی ندارند اگر این مطلبو بخونن فکر می کنم کمک خوبی باشه براشون.

ببینید برای استفاده از این محیط باید مدل را به صورت منتاژی بسازید که این کارو می تونید در محیط اسمبلی انجام بدید .حالا می تونید در محیط اسمبلی قید گذاری کنید و در محیط dmu این قید ها رو به مفصل تبدیل کنید .روش دیگه اینه که قید گذاری نکنید و توسط خود محیط dmu با استفاده از انواع مفصل های موجود مدل را بسازید.و اینو بگم که تقریبا شبیه اسمبلی باید عمل کنید و البته اصول مکانیزم ها را باید رعایت کنید که مدل حرکت کند.

لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...

دو کلیپ دیدنی از کاربردهای این محیط

البته این مربوط به محیط dmu fitting هستند . که از Dmu kinimatics هم استفاده شده

 

برای دانلود ویدو ها روی لینک ها کلیک کنید .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

من میخواستم حرکتهای یه دستگاه بادکن بطری رو بطور کامل شبیه سازی کنم ولی نشد

 

یک مدت طولانی هنگ میکرد بعد میگفت تعداد مفصلها خیلی زیاده!

فکر میکنم فقط برای بخشهای کوچیک بشه ازش استفاده کرد...

لینک به دیدگاه

خوب دستگاه های که برای قالبگیری بادی استفاده می شن . چیزی ندارن که .

به هر حال مهارت توی این محیط حرف اولو می زنه .

اگه خواستی . و می تونی . یه عکس یا تصویر ازش بده . باهم روش کار کنیم .

لینک به دیدگاه
خوب دستگاه های که برای قالبگیری بادی استفاده می شن . چیزی ندارن که .

به هر حال مهارت توی این محیط حرف اولو می زنه .

اگه خواستی . و می تونی . یه عکس یا تصویر ازش بده . باهم روش کار کنیم .

 

چون اولین دستگاه ما بود سیستم رو شبیه به یه دستگاه آلمانی کار کردیم که برای همه حرکتاش از جک استفاده میکرد.

تعداد جکها خیلی زیاد بود و البته پالتهایی که باید روی ریل حرکت میکردن و پریفرم ها رو جابجا میکردن (حدود 180 تا) و یه سری خورد ریز دیگه مثل زنجیر و غیره

 

البته تو دستگاه دوم خیلی چیزا رو تغییر دادیم و توی دستگاهای جدید که به سفارش عراق قراره بسازیم داریم کلا سیستم کار رو عوض میکنیم

 

 

برا کارای بعدی حتما از کمک و مهارتتون استفاده میکنم :icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...
  • 3 ماه بعد...

سلام به دوستان

اون اول گفته شد که این محیط کاربرد زیادی نداره.

فکر میکنم اینطور نباشه چون شما بعد از اینکه قید گذاری کردید می تونید مکانیزمتون رو از نظر برخورد و مسیر حرکت چک و اصلاح کنید

همچنین می تونید از اون یک فیلم تهیه کنید که البته باید مواردی که به عنوان اشکال گفته شد رعایت بشه

و از قابلیت های دیگه اون می تونید نموادار های سرعت شتاب جابجایی رو استخراج کنید البته از یکی از اساتید پرسیدم می گفت حتی

قابلیت برنامه نویسی برای مسیر حرکت و ... رو نیز داره که من خودم باهاش آشنا نیستم

و برای دوستانی که بخوان sim designer کار کنن یک پیشنیاز حساب میشه تا بتونن از همه ظرفیت های sim استفاده کنن

و اگر نظر منو بخواهین می گم یک محیط خیلی مهم برای بچه های مکانیک هست

لینک به دیدگاه
بچه ها یکم بازش کنید توضیح بدید!

 

در موردش ممنون میشم

 

درود بر شما

 

سلام.می خواستم در مورد dmu کمی حرف بزنم .کسانی که با این قابلیت کتیا اشنایی ندارند اگر این مطلبو بخونن فکر می کنم کمک خوبی باشه براشون.

ببینید برای استفاده از این محیط باید مدل را به صورت منتاژی بسازید که این کارو می تونید در محیط اسمبلی انجام بدید .حالا می تونید در محیط اسمبلی قید گذاری کنید و در محیط dmu این قید ها رو به مفصل تبدیل کنید .روش دیگه اینه که قید گذاری نکنید و توسط خود محیط dmu با استفاده از انواع مفصل های موجود مدل را بسازید.و اینو بگم که تقریبا شبیه اسمبلی باید عمل کنید و البته اصول مکانیزم ها را باید رعایت کنید که مدل حرکت کند.

لینک به دیدگاه
  • 5 هفته بعد...

سلام

ببینین بچه ها این محیط خیلی جالبه.برای خودش یه دنیاییه.

من 2 هفته ای روش کار کردم.

 

این محیط کارش متحرک نشون دادنه که برای این کار باید DOF قطعه محدود به چیزی که ما میخایم بشه.

و قطعه ای که نمی خایم حرکت کنه باید DOF=0 باشه.

 

این مطلب به ظاهر ساده پایه و اساس این محیطه.

 

این محیط از اونجایی که میشه توش product ایجاد کرد کارکردش مثل محیط اسمبلی هست.

ما میتونیم یه مجموعه رو به طور کامل تو این محیط قید گزاری کنیم.

 

که اصلا برای متحرک سازی انجام این کار هم اصولی هست هم حرفه ای.

 

اگه مایل باشین و کمک کنین میتونیم یه تاپیک مناسب در این مورد ایجاد کنیم تا ببنین چه محیطه نازیه.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
amin 202 مهمان
سلام

ببینین بچه ها این محیط خیلی جالبه.برای خودش یه دنیاییه.

من 2 هفته ای روش کار کردم.

 

این محیط کارش متحرک نشون دادنه که برای این کار باید DOF قطعه محدود به چیزی که ما میخایم بشه.

و قطعه ای که نمی خایم حرکت کنه باید DOF=0 باشه.

 

این مطلب به ظاهر ساده پایه و اساس این محیطه.

 

این محیط از اونجایی که میشه توش product ایجاد کرد کارکردش مثل محیط اسمبلی هست.

ما میتونیم یه مجموعه رو به طور کامل تو این محیط قید گزاری کنیم.

 

که اصلا برای متحرک سازی انجام این کار هم اصولی هست هم حرفه ای.

 

اگه مایل باشین و کمک کنین میتونیم یه تاپیک مناسب در این مورد ایجاد کنیم تا ببنین چه محیطه نازیه.

مایل که هستیم....کمکی که نیاز دارید هم بگید در صورت امکان همکاری های لازم انجام میشه.:a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...