رفتن به مطلب

قالبهای fine blanking


ارسال های توصیه شده

در بازار رقابتی امروز هدف تمام تولید کننده ها و صاحبان صنایع تولید محصولات در کوتاهترین زمان و بالاترین کیفیت با هزینه تولید پایین میباشد. همانگونه که میدانید تعداد زیادی از قطعات مورد استفاده در صنایع توسط انواع قالبها مانند قالبهای برش تولید میشود. یکی از مشکلات قالبهای برش معمولی ایجاد پلیسه در لبه برشی و ایجاد سطح برش غیر یکنواخت میباشد. این مشکل در بعضی موارد باعث اضافه شدن یک مرحله دیگر به تولید برای حذف پلیسه و بهبود کیفیت سطح میشود. یکی از روشهای پرکاربرد برای اجتناب از این مشکل و تولید سریعتر و با کیفیت تر استفاده از قالبهای fine blanking میباشد. تقریبا تمام این قالبها احتیاج به پرسهای مخصوص و متفاوت با دیگر پرسها دارند. در بعضی از حالتها هم از پرسهای cnc استفاده میشود. در شکل زیر یک قطعه را مشاهده میکنیدکه با دو روش تولید شده. قطعه بالایی با قالب برش و پرس معمولی تولید شده و قطعه پائینی با قالب fine blanking و پرس مخصوص تولید شده است . به سطح برش توجه کنید تا متوجه تفاوت این دو روش شوید.

 

:icon_gol:
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
:icon_gol:

 

منبع:http://www.persianengineer.blogfa.com

لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...

تفاوت قطعات توليد شده در قالبهاي فاين با قالبهاي برش معمولي در ديواره برش ميباشد . بايد توجه داشت كه قيمت ساخت قالبهاي فاين نسبت به قالبهاي برش ( تك مرحله - پروگرسيو - مركب و .. ) بالاتر ميباشد و فقط در زماني مقرون به صرفه ميباشد كه سطح ديواره برش صاف مورد نياز باشد مانند ماهك گيربكس و چرخ زنجير و ... و در صورتي سطح ديواره برش خورده در محصول كاربردي نداشته باشد همان قالبهاي ذكر شده در بالا با توجه به قيمت تمام شده قالب و هزينه توليد و فراواني پرس مورد نياز در بازار مقرون به صرفه ميباشد زيرا پرس قالبهاي فاين ( معروف به پرسهاي چند كاره ) به چند شركت خاص در كل ايران وجود ندارد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...