رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

روش عيب يابي سيستم كولر:

مشكل: هواي خروجي از كانال هاي كولر به اندازه كافي خنك نيست.

علت ها:

1- دريچه ورودي هواي خارج خودرو باز است.

روش اصلاح: دريچه را ببنديد.

2- تسمه كمپرسور خوب سفت نيست و لغزش دارد.

روش اصلاح: يا تسمه را تعويض كنيد و يا اگر سالم است آنرا به اندازه كافي سفت كنيد.

3- شير آب رادياتور بخاري باز است.

روش اصلاح: شير آب بخاري را ببنديد و در صورتي كه در خودرو شيري به اين منظور پيش بيني نشده شيلنگ آب بخاري را با پوسته موتور يكسره كنيد.

4- دريچه بخاري باز است.

روش اصلاح: دريچه بخاري را ببنديد.

5- پره هاي كندانسور توسط ذرات ريز مسدود گشته.

روش اصلاح: كندانسور را با فشار هوا تغيير كنيد.

6- مايع مبرد (گاز مبرد) در محلي از كولر به بيرون نشت كرده.

روش اصلاح، سيستم را از نظر نشتي چك كنيد و نشتي را بر طرف كنيد.

7- خشك كن بر عكس نصب شده

روش اصلاح: خشك كن را باز كرده و به نحو صحيح مونتاژ كنيد.

8- خشك كن مسدود است.

روش اصلاح: خشك كن تعويض گردد.

9- اواپراتور مسدود است.

روش اصلاح: محل گرفتگي اواپراتور را تميز كنيد.

10- سطح اواپراتور يخ زده است.

روش اصلاح: ترموستات را كنترل كنيد.

مشكل: هواي خروجي از اواپراتور داراي طعم و بوي خاصي است.

علت ها:

1- ذرات ريزي در لابه لاي پره هاي اواپراتور جمع شده اند.

روش اصلاح: داخل پره هاي اواپراتور را تميز كنيد.

2- لوله تخليه آب زیر اواپراتور مسدود است.

روش اصلاح: لوله تخليه آب اواپراتور را تميز كنيد.

3- جلبك هايي در لابه لاي پره هاي اواپراتور رشد كرده اند.

روش اصلاح: پره هاي اواپراتور را با مواد هيدروفيليك شتسشو دهيد.

مشكل: سيستم كولر سر و صدا و ارتعاش زيادي دارد.

علت ها:

1- تسمه كمپرسور شل شده و يا اينكه كمپرسور در محل خود محكم نصب نشده است.

روش اصلاح: تسمه كمپرسور را سفت كرده و يا پيچ هاي اتصال كمپرسور را در جاي خود محكم كنيد.

2- داخل سيكل كولر كمي هوا وجود دارد.

روش اصلاح: گاز كولر را توسط دستگاه ريكاوري تخليه و مجدداً شارژ نماييد.

مشكل: كمپرسور روشن نمي شود و يا به سرعت قطع و وصل مي شود.

علت ها:

1- رله كنترل آمپر خراب است.

روش اصلاح: رله مربوطه را چك كنيد.

2- ترموستات خراب است.

روش اصلاح: ترموستات را كنترل و در صورت امكان تنظيم كنيد.

3- سوئيچ فشار خراب است.

روش اصلاح: سوئيچ فشار و كانكتور برق آن را چك كنيد.

4- فيوز اصلي كولر سوخته است.

روش اصلاح: فيوز را تعويض كنيد.

5-تسمه كمپرسور شل مي باشد.

روش اصلاح: تسمه را به اندازه مناسب سفت كنيد.

6- كمپرسور مشكل داخلي دارد.

روش اصلاح كمپرسور را تعبير و يا تعويض كنيد.

7- ولتاژ باتري خودرو خيلي كم است.

روش اصلاح:باتري را مجدداً شارژ و يا تعويض نماييد.

8- كلاچ كمپرسور خراب است.

روش اصلاح: كلاچ را تعويض كنيد.

9- سطح درگيري كلاچ آغشته به روغن شده است.

روش اصلاح: سطح درگيري كلاچ را تميز كرده و يا كلاچ را تعويض كنيد.

10- فاصله بين پولي كمپرسور و صفحه كلاچ زياد است.

روش اصلاح: فاصله محرك كلاچ تا پولي را تنظيم كنيد.

11- بعضي يا يكي از رله هاي سه تايي خراب است.

روش اصلاح: رله خراب را از رله سه تايي جدا كرده تعويض كنيد.

مشكل: فشار در شير شارژ فشار پايين خيلي بالا است.

علت ها:

1- كمپرسور مشكل داخلي دارد.

روش اصلاح: كمپرسور تعمير و يا تعويض شود.

2- اتصال حس كننده شير انبساط به لوله خروجي اواپراتور به درستي برقرار نيست.

روش اصلاح: اتصال تعمير شود.

3- خمير حباب شير انبساط كنده شده است.

روش اصلاح: خمير تعويض گردد.

4- تنظيم شير انبساط به هم خورده و بيش از حد باز است.

روش اصلاح: شير انبساط تعويض گردد.

مشكل: فشار در شير شارژ فشار پايين خيلي پايين است.

علت ها

1- ميزان شارژ كافي نيست.

روش اصلاح: سيستم را مجدداً شارژ كنيد.

2- خشك كن (دراير) مسدود است.

روش اصلاح: دراير تعويض گردد.

3- شير انبساط مسدود است.

روش اصلاح: شير انبساط تعويض گردد.

4- ترموستات خراب است.

روش اصلاح: ترموستات را چك كنيد.

5- لوله ها يخ زده اند.

روش اصلاح: لوله ها را تميز كرده و يا جايگزين كنيد.

مشكل: فشار در شير شارژ فشار بالا خيلي بالا است.

علت ها:

1- خنك كاري كندانسور ضعيف است.

روش اصلاح: كندانسور را كنترل كرده و پره هاي آن را با فشار هوا تميز كنيد.

2- فن كمكي كندانسور خراب است.

روش اصلاح: فن كندانسور تعمير و يا تعويض شود.

3- شارژ گاز بيش از اندازه است.

روش اصلاح: شارژ گاز تخليه و مجدداً شارژ شود

4- داخل لوله ها هوا وارد شده است.

روش اصلاح: شارژ گاز تخليه و مجدداً شارژ شود.

مشكل: فشار در شير شارژ فشار بالا خيلي پايين است.

علت ها:

1- ميزان شارژ گاز كافي نيست.

روش اصلاح: سيستم را از نظر نشتي چك كنيد و پس از رفع عيب، آنرا مجدداً شارژ كنيد.

2- كمپرسور يا كلاچ آن مشكل داخلي دارد.

روش اصلاح: كمپرسور تعمير و يا تعويض گردد.

مشكل: در حين عملكرد كولر دماي آب رادياتور به صورت غير طبيعي بالا مي باشد.

علت ها:

1- مدار دور تند درست تنظيم نشده است.

روش اصلاح: پيچ تنظيم مدار تند را تنظيم كنيد.

2- رله مربوط به فن كندانسور خراب است.

روش اصلاح: رله مربوط را تعويض و يا تنظيم كنيد.

3- فن كندانسور سوخته است.

روش اصلاح: فن كندانسور را تعمير و يا تعويض كنيد.

4- درپوش رادياتور خودرو درست آب بندي نشده است.

روش اصلاح: درپوش رادياتور را تعمير و يا تعويض كنيد.

5- فن رادياتور كار نمي كند

روش اصلاح: فن رادياتور و سنسور كنترل دماي آب رادياتور را كنترل كنيد.

6- عقربه دماي آب رادياتور روي داشبورد، دما را درست نشان نمي دهد.

روش اصلاح: عقربه مربوطه و يا سنسور كنترل عقربه مربوطه را كنترل و در صورت اشكال تعمير و يا تعويض كنيد.

مشكل: كمپرسور كولر به طور دائم كار مي كند و به صورت متناوب قطع و وصل نمي شود.

علت: ترموستات اواپراتور تنظيم نشده و يا تنظيم آن به هم خورده است.

روش اصلاح: ترموستات را تعمير و يا تعوض كنيد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...