رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پژوهشگران آمریکایی کشف کردند که معایب حاضر در نانولوله های کربنی می تواند منجر به تولید ابر خازنهایی شود که میزان انرژی دستگاههای الکترونیک قابل حمل به خصوص تلفنهای همراه را بهبود می بخشند.

به گزارش بانک اطلاعات مهندسی برق به نقل از خبرگزاری مهر، محققان بخش مهندسی مکانیک و علوم مواد دانشگاه کالیفرنیا در ساندیگو کشف کردند که اگر به طور مصنوعی در نانولوله های کربنی یک نقص ایجاد کرد می توان "ابر خازنهای با شارژ بالا" را توسعه داد.

این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "در صورتیکه باتریها ظرفیت خازن بالایی داشته باشند می توانند مدت زمان طولانی تری شارژ بمانند و اگر خازنهای الکترواستاتیک بتوانند به سرعت شارژ شوند توانایی محدودی خواهند داشت. این درحالی است که ابرخازنهای الکتروشیمیایی از هر دو مزیت بالا برخوردارند."

نانولوله های کربنی به عنوان یکی از شگفت انگیزترین مواد قرن 21 شناخته می شوند که توانسته است در انقلاب فناوری نانو نقش بسزایی ایفا کنند. این در حالی است که نقص در هر ساختاری از جمله این نانولوله ها اجتناب ناپذیر است.

به گفته این دانشمندان می توان از این نقص در توسعه باتریهای نسل آینده دستگاههای الکترونیکی به خصوص تلفنهای همراه و رایانه های قابل حمل بهره گرفت.

این محققان افزودند: "ما فهمیدیم که نقص نانولوله های کربنی می تواند برای خازن انرژی استفاده شود وقتی ما این موضوع را بررسی کردیم مشاهده کردیم که از این معایب می توان به عنوان الکترودهایی برای حسگرهای شیمیایی استفاده کرد. در طول آزمایشات اولیه ما توانستیم معایب شارژ شده ای ایجاد کنیم که بتوانند برای افزایش شارژ خازنهای نانو لوله ای استفاده شوند. به این ترتیب معایب روی نانولوله های کربنی توانستند شارژ ذخیره شده را افزایش دهند."

براساس گزارش سافت پدیا، این محققان متدی را کشف کردند که با کمک آن می توان شارژ خازن را با بمباران نانولوله های کربنی از طریق گازهای آرگون و هیدروژن افزایش و یا کاهش داد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...