رفتن به مطلب

اشنایی با plc ونگاهی به تاریخچه plc


ارسال های توصیه شده

جزوه درسی آموزش PLC زبان برنامه نویسی LD رو می تونید از لینک زیر دانلود کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 75
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

یه جزوه آموزشی دیگه در مورد PLC واسه دانلود آماده کردم. این جزوه PDF شامل 9 بخش میشه که امیدوارم بدردتون بخوره.

مروری بر دیجیتال

کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر

نگاهی به داخل PLC

آشنایی با انواع مختلف PLC

آشنایی با LOGO(سخت افزار)

آشنایی با LOGO(نرم افزار)

مدارات کاربردی نمونه با LOGO

آشنایی با PLC-s5

برنامه نویسی به زبان s5

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

در این مقاله در مورد نحوه استفاده و آشنایی با PLC خانواده زمینس و نرم افزارS7 می باشد که امیدوارم بدردتون بخوره.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 8 ماه بعد...

امیدوارم این تاپیک بتونه جایگاه شایسته وبایسته خودشو پیدا کنه

از تمام دوستانی که دستی براتش دارند دعوت میکنم تشریف بیارن وهرانچه دارند رو کم یا زیاد برای امثال من که زیاد اشنایی با این مبحث ندارم رو کنن

تو بحث واموزش مستمر توسط دوستانی که اشنایی کامل با این مباحث دارن میشه هم رفع ورجوع ایرادکرد وهم مباحث لازم رو منتقل کرد

منتظر دوستان هستیم

موفق باشید

لینک به دیدگاه

اینم کتاب PLC Step7 از ایران خودرو جلد اول

امیدوارم مفید به فایده باشه ودوستان هم کمک کنند تا این مبحث جا بیفته

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

فایلی درزمینه پی ال سی به صورت پاورپوینت

به صورت گذرا به این مقوله پرداخته شده

فایل خوبیه حتما دانلودش کنید

موفق باشید

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

تاریخچه PLC و تحولات آن

 

* تاریخچه PLC

* سازندگان مطرح PLC

* کنترل رله- کنتاکتوری

* مزایای PLC نسبت به سیستم رله- کنتاکتوری

 

معرفی PLC و اجزای آن

 

* تعریفPLC

* اجزاء تشکیل دهنده یک PLC

* Power Supply PS منبع تغذیه

* Central Processing Unit CPU واحدپردازش مرکزی

* واحدهای ورودی و خروجی

* Memory Unit واحد حافظه

 

انواعPLC

 

* PLC یکپارچه

* PLC ماژولار

 

ورودی ها و خروجی های PLC

 

* تعریف ورودی ها و خروجی های

* تعریف سیگنال دیجیتال

* تعریف سیگنال آنالوگ

* تعریف ورودی و خروجی دیجیتال

* ورودی دیجیتال

* خروجی دیجیتال

 

تعریف ورودی و خروجی آنالوگ

 

* ورودی آنالوگ

* خروجی آنالوگ

 

کارتهای ورودی و خروجی

 

* تبدیلات آنالوگ ها

* آدرس دهی ورودی خروجی ها

 

برنامه نویسیPLC

 

* سیستم عدد نویسی

* سیستم اعشاری (ده دهی)

* سیستم باینری (دو دویی)

* تبدیل عدد در سیستم باینری به صورت اعشاری

* word کلمه ، ( Byte ) بایت ، ( Bit ) تعریف بیت

* منطق صفر و یک

* سیستم Binery Coded Decimal - BCD

* سیستم مبنای 16

* تبدیل عدد در سیستم اعشاری به صورت hex

* تبدیل عدد در سیستمHEX اعشاری به صورت اعشاری

* اجرای متناوب و چرخشی برنامه

* Program Structure ساختار برنامه

 

What is IEC

 

* IEC Ladder Diagram

* IEC Sequential Function Charts

* IEC Function Block Diagram Overview

* IEC 1131 Structured Text Overview

* Benefits of Structured Text

* Structured Text Examples

* IEC Instruction List Overview

* Instruction List example

 

PLC اجزای برنامه نویسی

 

* دستورالعمل ها

* AND

* OR

* NOT

* SET

* RESET

* مقایسه گرها (Comparators) مبدل ها Converter

* Timers زمان سنج ها

* Pulse Timer

* ON-Delay Timer

* OFF-Delay Timer

* شمارنده Counters

* UP Counter

* DOWN Counter

 

 

---------------------------------------------------

حجم فایل: 1.9MB

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

در اين مقاله‌ ما 8 برنامه اخير منطق فازي در اتوماسيون صنعتي را بررسي مي‌كنيم. تمام برنامه‌ها به نام Fuzzy PLC كه يك بستر سخت‌افزاري براي برقراري منطق فازي و تكنيك‌هاي صنعتي منطق فازي است ناميده مي‌شود. با يك بررسي سريع بر روي دستگاه‌هاي Fuzzy ، دربارة 8 برنامه (Application) كاربردي بحث مي‌كنيم و مي‌بينيم چگونه منطق فازي راه حل بهتري را نسبت به راه‌حلهاي معمولي پياده سازي مي‌كند و در حد ممكن به بررسي صرفه‌جويي در هزينه (Cost Saving ) و بهبود كيفيت مي‌پردازيم.

 

 

1- منطق فازي در اتوماسيون صنعتي

در سالهاي اخير، منطق فازي پتاسيل كاربرد خود را در اتوماسيون صنعتي به خوبي به اثبات رسانده است. در اين بحث كاربردي مهندسان اغلب از مفاهيم به اثبات رسيده استفاده مي‌كنند. براي كنترل رخداد‌هاي پراكنده، آنها اغلب از منطق نردباني (Ladder logic) استفاده مي‌كنند.براي كنترل پيوسته اغلب يا نوع bang-bang استفاده مي‌شود و يا نوع PID .

اگر چه كنترل PID در هنگامي كه پروسه مورد مطالعه در حالت ثابت و ايستايي باشد خوب كار مي‌كند ولي در حالتهاي ديگر زياد موفق نيست:

• در حالت پراكندگي زياد ( غير خطي)

• پروسه‌هاي وابسته به زمان ( غير خطي)

• حالت‌هاي زمانهاي مرده و از دست رفته.

به اين دليل است كه كنترل PID پروسه را كاملاً در حالت بررسي مي‌كند. اگر چه اين ساده‌سازي ممكن است در حالت عادي به خوبي عمل كند ولي در پراكندگي بسيار مي‌تواند نقطة عملياتي پروسه را بسيار دورتر از نقطة set شده قرار دهد. در اين حالت فرضية خطي (linear)اغلب كنار گذاشته مي‌شود.

همين حالت وقتي اتفاق مي‌افتد كه پارامتر‌هاي پروسه نسبت به زمان تغيير كند. در اين حالات به كارگيري كنترل Fuzzy به جاي كنترل PLD نشان مي‌دهد كه بسيار بهتر از روشهاي معمول اما پيشرفته فعلي عمل مي‌كند اگر چه اين تنها موردي نيست كه حل آن بر مبناي منطق فازي است .

كنترل چند متغيره:

قدرت واقعي منطق فازي در اتوماسيون اداري بر مبناي راهي است كه منطق فازي در طراحي كنترل‌هاي چند متغيره نمايان مي‌كند. در بسياري از برنامه‌هاي كاربردي كنترل يك پروسه تك متغيره ثابت به راحتي با كنترل PID يا bang-bang امكان پذير است. اگر چه تنظيم مقادير براي نماي حلقه‌هاي كنترل اغلب به صورت دستي توسط اپراتور انجام مي‌شود. اپراتور با آناليز موقعيت پروسه و تنظيم مقادير متغيرهاي PID به بهينه سازي پروسه كمك مي‌كند. به اين روش كنترل (supervisory control ) مي‌گويند و اغلب متغيرهاي چند كار درگيرند.

 

 

PID و bang –bang هر دو انديس فقط يك متغير بر مي‌آيند و اين اغلب باعث به وجود آمدن تعداد بسياري حلقة كنترل مستقل از هم مي‌شود. اين حلقه‌ها توانايي صحبت با يكديگر را ندارند (talk to each othor) در جاهاي كه مورد دلخواه و يا ضروري است كه رابطه‌اي بين اين استقلالهاي متغير‌هاي فيزيكي صورت گيرد، يكي از آنها مجبور به برپايي يك مدل رياضي از پروسه مي‌شود و از معادله ديفرانسيال يك مشتق مي‌گيرد كه براي برپايي راه حل مورد نياز است. در اتوماسيون صنعتي كمتر پيش مي‌آيد زيرا:

• بوجود آوردن يك مدل رياضي از دنياي واقعي ممكن است سالها وقت بگيرد.

• اغلب مدلهاي رياضي به ساده سازي‌هاي گسترده و خطي سازي‌ها نياز دارند كه براي بهينه سازي نتايج كنترلر در آينده نياز به فاكتورهايي دارد.

تنظيم متغير‌هاي اضافي يك كنترلر كه از مدل رياضي مشتق مي‌شود، مانند ماهيگري در تاريكي است (Fishing in the dark) به دليل آنكه بهينه‌سازي در يك نقطه با استفاده از متغير‌هاي عمومي (Global) اغلب باعث كاهش كارآيي در نقطه ديگري از عمليات مي‌شود.

در ضمن بسياري از محققان داراي پس زمينه كافي در زمينه مدل سازي رياضي نيستند. همچنين در نگاه اول، در صنعت، فرآيندهاي تك متغيره با يك كنترل ساده مانند PID يا bang – bang به همراه يك supervisor كه توسط انسان هدايت مي شود كنترل مي‌شود.

در اينجاست كه منطق فازي يك راه حل عالي و پر بهره را براي مشكلات پياده سازي مي‌كند. منطق فازي به مهندسان اين امكان را مي‌دهد كه بدون نياز به مدل سازي رياضي و با استفاده از نتايج تجربي و تجربه اپراتور يك كنترلر چند متغيره طراحي مي‌كند.

هر متغير پردازنده به تنهايي توسط يك كنترلر PID ثابت نگه داشته شده است به طوري كه مقدارگيري آنها از منطق فازي سرچشمه مي‌گيرد و اين طرز قرار‌گيري در اغلب سيستمها مانند تعيين درجه حرارت كوره‌ها و يا ميزان درصد اكسيژن در حوضچه‌هاي فاضلاب يكسان است در سيستم‌هاي ديگر اين امكان وجود دارد كه يك راه حل گردشي كامل بر مبناي منطق فازي توسعه داد.

به همين دليل است كه ارتقا بر اساس سيستم‌هاي مرسوم مانند ladder logic يا instruction list و كنترل PID به همراه منطق فازي بسيار دلپذير است.

 

 

• همراه كردن منطق فازي و PLC

 

در سال 1990 وقتي هر چه بيشتر پتانسيل منطق فازي در رابطه با اتوماسيون صنعتي ثابت شد با همكاري شركت آلماني مولر و شركت آلماني / آمريكايي Inform يك كنترلر Fuzzy PLC بر اساس مشاهدات انجام شده در رابطه با تكنيك‌هاي قديمي اتوماسيون صنعتي ساخته شد.

- سخت افزار Fuzzy PLC

براي آنكه اين دستگاه از نظر اقتصادي مقرون به صرفه باشد از دو چيپ ارتقاء يافته استفاده شده، يك ASLC آنالوگ با استاندارد صنعتي 12 بيتي مسئوليت تبديل نتايج آنالوگ به ديجيتال و بلعكس را به عهده دارد. مدلهاي ويژه امكان گسترش الحاقات براي برنامه‌هاي بزرگتر تا 100 سيگنال را دارا مي‌باشد. يك اتصال ارتقاء يافته باس بر اساس RS485 قابليت توسعة بر مبناي شبكه را ممكن مي‌سازد. پردازش منطق فازي و روش‌هاي مرسوم قديمي توسط يك ميكرو كنترلر RISC 16/32 بيتي پياده سازي شده است سيستم عامل اين دستگاه كه توسط شركت مولر طراحي شده است يك سيستم عامل تجاري پا هسته به هنگام (real time ) و چند پردازشي (multi tasking) است مفسر فازي كه توسط inform نوشته شده است به شكل بسيار مناسبي در سيستم عامل جا سازي شده است بنابراين امكان پردازش ‌هاي كمتر از 4 ميلي ثانيه را امكان پذير كرده است.

RAM داخلي 256 در صورت نياز قابل افزايش توسط تكنولوژيFLASH مي‌باشد. Fuzzy Plc رمز توانايي حل مسائل كاملاً پيچيده و سريع اتوماسيون صنعتي را در زمان و حجم كم و قيمت پايين فراهم مي‌كند.

 

- نرم افزار Fuzzy PLC

Fuzzy PLC توسط يك نسخه ارتقاء يافته از نرم افزار منطق فازي نوشته شده توسط InForm نوشته شده است و به صورت كاملاً گرافيكي ، به موقع (real time) و محيط بهينه شده است. براي داشتن بهترين كارايي در اين سيستم نرم افزاري امكان توسعه راه كارهاي منطق فازي و روش‌هاي ديگر صنعتي به امور يكجا و در يك برنامه فراهم است.

 

نرم‌افزار منطق فازي تمام برنامه‌ها و توابع، متغير‌هاي زباني، جداول قيود و ساختار‌هاي سيستم را در بر دارد. اين نرم‌افزار بر روي PC سوار مي شود و توسط يك لينك سريال (RS232) يا يك باس (RS485) به دستگاه متصل مي‌شود. به دليل آنكه سيستم ايرادگيري روي خط (Online debuging) مجهز است در سيستم ايرادگيري روي خط تمام دستورات بدون آنكه باعث توقف دستگاه شود به طور همزمان ترجمه مي‌شود.

در اينجا به چند برنامة بهينه سازي شده توسط منطق فازي استفاده مي‌كنيم:

 

1- كنترل ضد تاب خوردن جرثقيل.

2- كنترل آتش در مراكز سوزاندن زباله‌ها.

3- كنترل واحدهاي تصفيه آب آلوده

4- موقعيت يابي در پرسها

5- تنظيم دما در ماشنهاي ذوب پلاستيك

6- كنترل هوا و اتوماسيون ساختمان

7- كنترل دستگاه ‌هاي مبدل باد به انرژي

 

 

• كنترل عدم لغزش در چرثقيل‌ها :

در جرثقيل‌ها هدف اصلي قرار دادن بار در بالاي نقطة هدف مي‌باشد. وقتي بار به وسيله كابلهاي قابل ارتجاع به جرثقيل متصل مي شود ممكن است در حين حركت اين بار يك سري لغزش در محدودة خاصي ايجاد شود كه بايد اين لغزش به نزديك صفر ميل كند تا بتواند با خيال راحت و اطمينان بار را پايين آورد. با توجه به آنچه گفته شد كنترلر احتياج به دو متغير دارد، يكي موقعيت (position) و يكي لغزش يا تاب خوردن (Sway). پس بنابراين از كنترلر PID نمي‌توان استفاده كرد زيرا محدود به يك متغير است. روشهاي كنترل مرسوم جواب ما را نمي‌دهد زيرا هر يك از آنها مانند model base و يا state variable نياز به مهندسي و احتياجات سخت افزاري زيادي هستند. اين روش‌ها هزينه پروژه را به سمتي هدايت مي‌كنند كه از نظر اقتصادي سيستم عدم تابيدگي را غير ممكن مي‌سازد.

 

 

عليرغم مشكلات موجود در كنترل اتوماتيك ، جرثقيل‌ها در اغلب موارد به خوبي توسط كاربران انساني هدايت مي‌شود، از آنجا كه Fuzzy Logic بر مبناي همين تجربه انساني پياده‌‌سازي شده است براي اين منظور در حدود يك دهه است كه به كار مي رود. انواع اين جرثقيل‌ها شامل چرثقيل‌هاي بندر، حمل فلزات و محيط‌هاي كارخانه‌اي مي‌شود. اخيراً در كشور آلمان يك جرثقيل توسط يك Fuzzy PLC بهينه سازي شد. نتيجه‌اي كه حاصل شد حدود %20 انتقال سريع‌تر و بالا رفتن اعتماد و امنيت سيستم بوده .اشتباهاتي كه بوجود مي‌آمد ناشي از آن بود كه كاربران چرثقيل به صورت موازي آن در حين عمليات جابجايي راه مي‌رفتند ( به همراه كنترل از راه دور). قبلاً آنها براي اطمينان از زاويه بار از نگاه كردن بارها از روي زمين استفاده مي‌كردند. اين موضوع از آنجايي نشات مي‌گيرد كه براي يك اتوماسيون موفق علاوه بر عوامل تكنولوژيكي عوامل روان شناختي هم مهم است. اين بهينه سازي در بهار 1995 شروع شد و كنترلر ضد تابيدگي توسط اپراتور جرثقيل به طور متوالي فعال سازي مي‌شود كه نشان دهنده پذيرش اين موضوع از طريق اپراتور بود.

 

 

• كنترل احتراق محيط‌هاي سوازندن مواد زباله

تنظيم يك دماي احتراق ثابت در واحدهاي سوزاندن مواد زباله‌اي جهت حداقل سازي توليد گازهاي مضر مانند ديوكسن و فيوران و همچنين جلوگيري از سوختن و آسيب ديدن كوهره مهم است. دو مشكل عمدة اين تنظيم دما عبارتند از:

1- ميزان گرماي مواد مختلف به شدت متفاوتند.

2- جهت و شكل آتش به صورت مستقيم قابل اندازه‌گيري نمي‌باشد.

به دليل آنكه پروسه سوختن در ايجاد انرژي الكتريكي مصرف مي شود يك پروسه احتراق كامل و پايدار داراي بهره اقتصادي بالايي نيز هست.

 

 

برنامة اخير در كارخانجات سوزاندن مواد در شهر‌ هامبورگ و مانهايم در كشور آلمان، منطق فازي به خوبي پياده‌سازي شد. در مانهيم در كوره‌‌اي كه از دو Fazzy PLC براي كنترل پروسة سوختن استفاده شد ميزان فشار يك كوره 28 mg/h بود. با بكار بستن روشهاي صنعتي مرسوم و استاندارد اين فشار در عرض يكساعت به حدود 10mg/h تغيير كرد. ولي با استفاده از منطق فازي به كمتر از1mg/h رسيد. اين روش به طور كلي بهره‌وري را افزايش داده، ميزان توليد Nox و So2 مقداري و توليد Co را به نصف كاهش مي‌دهد.

لینک به دیدگاه

تاریخچه منطق فازی و کاربرد آن در کنترل قسمت

 

دهه 1960 آغاز تئوری فازی :

تئوری فازی بوسیه پرفسور لطفی زاده در سال 1965 در مقاله ای بنام مجموعه های فازی معرفی گردید . قبل از کار بر روی تئوری فازی لطفی راده یک شخص برجسته در تئوری کنترل بود. او مفهوم حالت که اساس تئوری کنترل مدرن را شکل میدهد توسعه داد . در اوائل دهه 60 فکر کرد که تئوری کلاسیک بیش از حد بر روی دقت تاکید داشته و از این رو با سیستمهای پیچیده نمی تواند کار کند. او در سال 62 نظریه ریاضی تئوری فازی را ارائه داد که بخاطر اسم فازی ( در لغت بمعنای نا دقیق ) و سختی تفهیم فلسفی آن در بین آمریکائیها مورد استقبال واقع نشد.

دهه 1970 رشد تئوری فازی و کاربرد عملی آن :

بسیاری از مفاهیم بنیادی فازی توسط دکتر لطفی زاده در اواخر دهه 60 و اوائل دهه 70 مطرح گردید. او در سال 1973 مقاله ای بنام طرح یک راه حل جدید برای تجزیه و تحلیل سیستمهای پیچیده و فرآیند های تصمبم گیری منتشر کرد که اساس کنترل فازی را بنا نهاد. او در این مقاله مفهوم متغیرهای زبانی و استفاده از قواعد اگر-آنگاه را برای فرموله کردن دانش بشری معرفی نمودد.

در سال 1975 دکتر ممدانی و آسیلیان چها چوب اولیه ای برای کنترل فازی ارائه کردند و کنترل کننده فازی را به یک موتور بخار اعمال نمودند . مسئله ای که تا آن زمان به درستی حل نشده بود .

1975 : ممدانی و آسیلیان چهارچوب هائی را برای کنترل فازی مشخص کردند و کنترل کننده فازی را به یک موتور بخار اعمال کردند و نتایج در مقاله ای منتشر شد . آنها دریافتند که ساخت کنترل کننده فازی بسیار ساده بوده و بخوبی کار میکند.

1978: هولمبلاد و اوسترگارد اولین کنترل کننده فازی را برای یک فرایند صنعتی کامل بکار بردند کنترل فازی کوره سیمان.

در مجموع تئوری فازی در دهه 1970 پایه گذاری شد.

دهه 1980 کاربردهای بزرگ :

در اوایل این دهه تئوری پیشرفت کندی داشت اما مهندسان ژاپنی به سرعت دریلفتند که کنترل کننده های فازی بسهولت قابل طراحی بوده و در مورد بسیاری مسائل می توان از آن استفاده کرد. بدلیل اینکه کنترل فازی به یک مدل ریاضی نیاز ندارد آنرا می توان در مورد خیلی از سیستمهایی که بوسیله کنترل متعارف قابل پیاده سازی نیستند بکار برد.

1980 : ساخت اولین کنترل کننده سیستم تصویه آب فوجی بوسیله سوگنو

1983 : ساخت یک ربات کنترل کننده ماشین که خود پارک میکرد . سوگنو

1987 : شرکت هیتاچی پیشرفته ترین سیستم کنترل متروی جهان در شهر سندایی را به پایان برد . یاشانوبو و میاموتو

1987 : در جولای این سال دومین کنفرانس فازی سه روز بعد از افتتاح متروی ستدایی در توکیو برگزار شد .در این کنفرانس

هیروتا : روبات فازی پینگ پنگ باز را به نمایش گذاشت.

یاماکاوا : سیستم فازیی را نشان می داد که پاندول معکوس را در تعادل قرار می داد.

پس از اتفاقات بالا توجه دولتمردان و موجی از مهندسین به سمت این موضوع جلب شد بطوری که در اوائل دهه 90 تعداد زیادی از لوازم و وسائلی که با تئوری فازی کار میکردند در مغازه ها بچشم می خورد.

دهه 1990 چالشها کماکان باقی است.

موفقیت سیستمهای فازی در ژاپن تعجب محققان را در آمریکا و اروپا برانگیخت. عده ای هنوز به آن خرده می گرفتند ولی عده ای دیگر از عقیده خود دست برداشته و بعنوان موضوع جدی در دستور کار خود قراردادند.

در فوریه 1992 اولین کنفرانس بین المللی ieee در زمینه سیستمهای فازی در سان دیگو برگزار گردید. این یک قدم سمبلیک در مورد پذیرفتن سیستمهای فازی بوسیله بزرگترین سازمان مهندسی یعنی ieee بود . در سال 1993 بخش سیستمهای فازی ieee گشایش یافت . از نقطه نظر تئوری سیستمهای فازی و کنترل در اواخر دهه 80 و اوائل دهه 90 رشد چشمگیری پیدا کردو پیشرفتهایی در زمینه برخی مشکلات اساسی فازی صورت گرفت. بعنوان مثال تکنیک های شبکه عصبی برای تعیین و تنظیم توابع تعلق استفاده شدتد.

گرچه خیلی از مثائل و روشهای فازی بطور کامل اجرا شده و پاسخ دارند ولی هنوز مثائل بسیاری در این زمینه هست که وظیفه محققان نسل ماست که این مسائل را حل کند.

لینک به دیدگاه

دانلود جزوه اموزشی PLC

 

 

 

 

با سلام در اين پست جزوه اي كامل از آموزش چند بخش مهم از پي ال سي های زیمنس را به همراه تمرينات كاربردي در صنعت را براي دانلود در اختيار دوستان قرار داده ام، امیدوارم مورد استفاده دوستان علاقه مند واقع بشه.

 

 

s7-worldbookir.jpg

فهرست مطالب جزوه :

فصل اول پيش نياز ـ فصل دوم مفاهيم منطقي ـ فصل سوم مفاهيم پي ال سي ـ فصل چهارم PLC LOGO ـ فصل پنجم PLC S5 ـ فصل ششم PLC S7-200 ـ فصل هفتم تمرينات

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

معرفی شرکت آلن برادلی( Rockwell Automation ( Allen Bradly PLC و نرم افزارهای اتوماسیون آن

 

شرکت آلن برادلی آمریکا یکی از بزرگترین شرکتهای سازنده PLC در جهان است که به همراه شرکت زیمنس آلمان بیش از 50 درصد بازار فروش PLC در جهان را از آن خود کرده است.

 

البته به علت تحریم دولت آمریکا علیه ایران این شرکت در ایران نماینده ندارد و شرکتهای اتوماسیون داخلی از PLC های تولید این شرکت استفاده نمیکنند

لینک به دیدگاه

برای دانلود کاتالوگها و Manual های محصولات Allen Bradly آلن برادلی از لینک زیر استفاده نمایید

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

RSView 32 V.7.40

 

 

HMI for Allen-Bradley Panelview

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

RS Emulate 5000 V. 17

 

 

Rockwell Software RS Emulate 5000 Ver 17.’

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

Emulation software for Controllogix PLC Family

.

لینک به دیدگاه

Rockwell PLC Emulator / Simulator

 

Guys, this is link for PLC Emulator

1. RSLogix Emulate 5000 v17.00 (CPR 9 SR1)

Used as emulator of Contrologix PLC or PAC (Programmable Automation Controller

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Use this S/N 0123456789

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Pass: 4402bankokroad

 

 

2. Emulator for Allen-Bradley PLC 5

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

Pass: 4402bankokroad

note : Use it wisely

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...