رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

معرفي گرايش بيومکانيک

 

تقريباً در اوايل دههُ 70 ميلادی، جامعهُ بين المللی واژه "بيو مکانيک" را برای دانش مطالعه سيستم های حياتی از ديد مکانيکی انتخاب نمود. بيو مکانيک از ابزار مکانيک برای مطالعات آناتوميکی و بررسی کارکرد اندام حياتی استفاده می کند. ااين علم طيف گسترده ای را از مطالعه تئوری تا کاربردهای عملی می پوشاند.

 

مطالعه کامل مکانيک شامل دو موضوع اساسی می باشد: استاتيک، که مطالعه اجسامی است که، در اثر نيرويی که بر آن ها ااعمال می شود، در حال سکوني يا وضعيت تعادل باقی می‌مانند و ديناميک، که مطالعه اجسام متحرک است. ديناميک را به نوبه خود می توان به زير گروه های سينماتيک و سينتيک تقسيم بندی نمود. سينماتيک را می توان علم حرکت ناميد، زيرا ااين علم، در مورد روابطی بحث می کند که مابين جابجايی ها، سرعت ها و شتاب ها در حرکت انتقالی و دورانی وجود دارند. اين علم با نيروهای درگير کاری ندارد بلکه فقط به توصيف حرکت ناشی از آن ها می پردازد. سينتيک در مورد اجسام متحرک و نيروهايی بحث می کند که عمل می نمايند تا ايجاد حرکت کنند. برای روشن شدن اين مطلب که مطالب مکانيکی فوق را چگونه در مورد بيومکانيک به کار می بريم، می توان به موارد زير اشاره کرد:

 

Eberhort و همکارانش (1954)، در تحقيق های خود در رابطه با حرکت انسان، ابتدا سينماتيک قدم زدن را مورد بحث قرار دادند و جابجايی های قطعات بدن را در سه صفحه مختصات اصلی توصيف نمودند که اين جا بجايی ها شامل تا کردن و باز کردن ران و ساق پا، چرخش لگن و... بود. سپس آن ها سينتيک قدم زدن را با تحليل نيروهای ماهيچه ای و هم چنین نيروهای گرانشی و عکس العمل سطح، يعنی تمام نيروهایی که برای فشار بدن به طرف جلو و کنترل جابجايی قطعه ای بدن لازم بودند، بررسی کردند.

 

Dillman (1971)، سينماتيک و سينتيک حرکت تاب خوردن پا را در طول دويدن، مطالعه کرد. در حالی که، plangenhoef (1968)روش مطالعه ديناميک را با استفاده از يک کامپيوتر پيشنهاد نمود. در حال حاضر صدها مطالعه و بررسی مربوط به استاتيک و ديناميک فعاليت های بدن، ارائه و منتشر گرديده است.

 

با وجود آنکه بيومکانيک از لحاظ انجمن های رسمی بين المللی دانش نوينی به حساب می آيد اما تاريخچه پيدايش و ادامه حيات آن چيز ديگری را نشان می دهد:

 

در بررسی هايی که در مطالعات ارسطو در قرن 14 پيش از ميلاد صورت گرفته است، مشخص شده که وی قصد داشته تا با استفاده از تحليل های هندسی، کارکرد ماهیچه ها را در توليد حرکت حيوانات توصيف کند.

 

حدود 2000 سال بعد، لئوناردو داوينچی (1519-1425 بعد از ميلاد) در نقاشی های آناتوميکی معروفش، مکانيک ايستادن، راه رفتن و پريدن را تشريح کرد و گاليله(1643-1564بعد از ميلاد) حدود صد سال بعد اولين تلاش ها را برای آناليز رياضی کارکردهای فيزیولوژيکی انجام داد. به خاطر تلاش های پيشگامانهwilliam Harvey (1657-1578 بعد از ميلاد) در تعريف آناتوميکی سيرکولاسيون خون در بدن، او را پدر مكانيك سيالات زيستي(biofluid) مدرن مي دانند. Alfonso Borelli را نيز به خاطر فعاليت های گسترده اش در زمينه تفسير و توضيح نيروهايی که توسط ماهيچه توليد می شود، نقش استخوان ها به عنوان محور و ارتباط تنگاتنگ سيستم استخوانی با ماهيچه ها، پدر مکانيک جامدات زيستی (biosolid) قلمداد می کنند.

 

از اولين متوني كه به بررسي كمي بيومكانيك راه رفتن و آناليز گيت (gait) مي پرداخت، مي توان به كتابDe Muto Animalum نوشتۀ Borelli اشاره كرد. وي شاگرد گاليله بود و در كارهايش از نتايجي كه گاليله در مطالعات خود به دست آورده بود براي پيشبرد اهدافش در زمينه مطالعه بيومكانيك استفاده نمود.

 

كارهاي اين پيشگامان در زمينه بيومكانيك توسط افراد بزرگي نظير Isaac Newoton (1727-1642بعد از ميلاد)، Danie Bernoulli(1782-1700بعداز ميلاد)،Jean.L.M Poiseuille (1869-1799بعد از ميلاد)، Thomas Young(1829-1773بعد از ميلاد) و بسياري ديگر پيگيري شد. بررسي تمام فعاليت ها و اقدامات اين افراد در زمينه بيومكانيك نياز به فضايي بسيار زياد براي توضيح دارد كه در اين بحث نمي گنجد. اما با نگاهي گذرا به اين اسامي قوانين معتبر علوم فيزيكي و مهندسي به ذهن مي آيد. براي مثال معادله برنولي در هيدروديناميك، مدول يانگ در تئوري الاستيسيته، معادله پويسوله براي سيالات و... . براستي اولين جرقه ها براي بيان اين قوانين و معادلات از كجا آغاز شد؟ از بررسي سيستم هاي صنعتي!!!؟ بسياري از اين قوانين و معادلات از مطالعات فيزيولوژيكي و پزشكي براي بررسي و تشريح ساختار و كاركرد سيستم هاي حياتي نشأت گرفته اند.

 

اما نكته بسيار مضحك در اين زمينه، اين است كه تأثير اين قوانين بر پيشرفت صنعت بيش از اثري بود كه مطالعات فيزيولوژيك گذاشتند. اين امر ضرورت وجود شاخه اي از علوم مهندسي به نام مهندسي پزشكي را به خوبي روشن مي كند. دانشي كه امروزه در سرتاسر دنيا به صورت گسترده اي مورد توجه قرار گرفته است.

 

اما سوالي كه ممكن است در اين قسمت مطرح شود اين است كه وارد كردن علم مكانيك در حوزه مباحث زيستي و حياتي چه ثمري دارد؟ و اگر علمي به نام بيومكانيك وجود نمي داشت، چه اتفاقي رخ مي داد؟

 

براي پاسخ به اين گونه سؤالات و روشن شدن ضرورت وجود دانش بيومكانيك چند مثال مي زنيم:

 

رشد و نمو در انسان از آغاز تولد شروع مي شود و به صور مختلفي در بخش هاي متفاوت بدن، در تمام طول حيات ادامه مي يابد. نيروهاي مكانيكي مي توانند اثر عمده اي بر رشد بدن ايجاد كنند. نيروهاي عمود بر بدن به آن اجازه مي دهند تا به يك روش نمونه رشد كند. براي مثال ساختار داخلي كلي استخوان عمدتاً با تعداد دفعات بارگذاري بر روي استخوان كنترل مي شود. حال فرض كنيد در زمان رشد سريع، نيروهايي غير طبيعي بر بدن وارد شود، اين مسئله مي تواند منجر به الگوهاي رشد غير عادي شود.

 

اگر بتوانيم تعيين كنيم كه يك تغيير شكل چگونه ايجاد شده يا مي شود، قادر خواهيم بود تا نيروهاي تغيير شكل دهنده را رفع كنيم و نيروهايي را به كار بريم كه مي توانند فرآيند را معكوس نموده و آن را تصحيح نمايند. درمان بسياري از تغيير شكل هاي مادرزادي و غيرمادرزادي توسط ابزارآلات توانبخشي نظير ارتزها، نمونه هايي براي فهم اصول بيومكانيكي به كاررفته در رشد و نمو مي باشند.

 

از زماني كه رونگتن اشعه ايكس را به صورت اتفاقي كشف نمود تا به امروز تحقيقات و مطالعات فراواني بر روي تجهيزات و روش هاي تشخيصي در پزشكي انجام گرفته است. بسياري از اين روش ها بر مبناي خواص مكانيكي بافت هاي مختلف بدن صورت گرفته است. يكي از جديد ترين بررسي ها در اين زمينه " الاستوگرافي" است.

 

الاستوگرافي با استفاده از تكنيك امواج فرا صوتي (Ultrasound) ميزان سختي و سفتي بافت ها را تصوير مي كند. تفاوت ميزان سختي در بافت هاي سرطاني نسبت به بافت هاي اطرافشان باعث بروز كنتراست در تصوير حاصل مي شود و تشخيص سرطان (خصوصاً در سرطان سينه و پروستات) را براي پزشك به سادگي ممكن مي كند. اين مثال نيز كاربرد بيومكانيك را در مددرساني به رشته پزشكي به خوبي روشن مي كند.

 

از اين دست مثال ها به فراواني مي توان در زندگي روزمره انسان ها، در محيط كار و زندگي مشاهده كرد. در يك محيط كار سالم و امن در درجه اول حفظ سلامت كارگر در محيط كار مطرح مي شود نه ساخت مصنوعات صنعتي. كارگران در محيط كارشان با وسايل مختلفي سروكار دارند كه هر يك مي توانند سلامت آن ها را به مخاطره بياندازد. ارگونومي رشته اي است كه در رابطه با طراحي دستگاه ها، ابزار، تجهيزات و وظايفي مي باشد كه سازگار با ويژگي هاي آناتوميك، فيزيولوژيك، ادراكي، رفتاري و مكانيكي انسان ها هستند. تحليل مكانيكي حركت و وضعيت بدن در طول كار به ارگونوميست اجازه مي دهد تا اعمال غيرايمن و شرايط غير ايمن را تشخيص دهد.

لینک به دیدگاه

خب با تشكر از spow عزيز در ادامه ي معرفي، درسايي كه توي مقطع كارشناسي اين گرايش بايد خونده بشن رو مي ذاريم اينجا تا بيشتر با ماهيت اين گرايش آشنا بشيم. :ws3:

 

به جز درساي سرويس و عمومي

 

دروس پايه ي پزشكي:

فيزيولوژي (2 واحد)

آناتومي(2 واحد)

زيست شناسي
(2 واحد)

دروس تخصصي:

استاتيك
(3 واحد)

ديناميك در مهندسي پزشكي(3 واحد)---- معادل ديناميك 1/5 (ديناميك 1 + مقداري از ديناميك 2)

مقاومت مصالح(3 واحد) -------- معادل مقاومت مصالح 1/5

برنامه نويسي كامپيوتر(3 واحد)

مدار هاي الكتريكي(3 واحد)-------- مدار 1 + يه مقداري از 2

زبان تخصصي مهندسي پزشكي(2 واحد)

مدار هاي الكترونيكي (3 واحد)

بهداشت (1 واحد)

خواص مواد مهندسي (3 واحد)---- فك كنم تو مكانيك بهش علم مواد گفته ميشه

اصول توانبخشي و وسايل و دستگاه ها (3 واحد)

طراحي اجزاء در بيومكانيك(3 واحد)----- معادل طراحي اجزاء 1/5

فيزيك پزشكي (3 واحد)

اصول ديجيتال(3 واحد)---- معادل مدار منطقي... منتها به ما ميكروكنترلر و avr هم گفتن
:banel_smiley_4:

مقدمه اي بر مهندسي پزشكي زيستي (3 واحد)

ارتعاشات (2 واحد)

اصول سيستم هاي راديولوژي و راديو تراپي (3 واحد)

مكانيك سيالات در مهندسي پزشكي(3 واحد)--- سيالات 1

ترموديناميك در مهندسي پزشكي (3 واحد)

مباني بيومكانيك 1 - جامدات(3 واحد)

مباني بيومكانيك 2 - سيالات بيولوژيكي (3 واحد)

مباني انتقال حرارت و جرم در سيستم هاي حياتي (3 واحد)

ارتز و پروتز (3 واحد)

تجهيزات عمومي بيمارستان ها و كلينيك هاي پزشكي (3 واحد)

اصول و كليات مديريت خدمات بهداشتي و درماني (2 واحد)

مباني بيومكانيك صدمات استخواني (3 واحد)

كنترل اتوماتيك (3 واحد)

سيستم هاي اندازه گيري (2 واحد)

آزمايشگاه ها:

آزمايشگاه فيزيولوژي
(1 واحد)

آزمايشگاه مقاومت مصالح(1 واحد)

آزمايشگاه سيالات(1 واحد)

آزمايشگاه فيزيك 1
(1 واحد)

آزمايشگاه فيزيك 2 (1 واحد)
لینک به دیدگاه
واحداش بنظر سنگين مياد :banel_smiley_52:

 

خيلي نه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تنها مشكلش اينه كه گاهي سليقه اي درس داده ميشه. مثل اون مدار منطقي. من نمي دونم كجاي دنيا مدار منطقي و ميكروكنترلر 8051 و avr رو تو يه ترم درس ميدن؟ :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه
خيلي نه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تنها مشكلش اينه كه گاهي سليقه اي درس داده ميشه. مثل اون مدار منطقي. من نمي دونم كجاي دنيا مدار منطقي و ميكروكنترلر 8051 و avr رو تو يه ترم درس ميدن؟ :banel_smiley_4:

 

يعني سرفصل واحدي نداره؟؟

واي ميدونم چي ميگي رشته ما هم اينجوريه :4564:

لینک به دیدگاه
يعني سرفصل واحدي نداره؟؟

واي ميدونم چي ميگي رشته ما هم اينجوريه :4564:

 

داره

منتها رعايت نميشه. :banel_smiley_4:

اين توي درسايي كه به پزشكي مربوط ميشن خيلي شديده.

همينطور اونايي كه از برق ميخونيم. :banel_smiley_4:

 

:w127:

حالا شما خيلي خودتونو ناراحت نكنين. مسئله ي مهمي نيست . مي گذره. :ws3:

لینک به دیدگاه
داره

منتها رعايت نميشه. :banel_smiley_4:

اين توي درسايي كه به پزشكي مربوط ميشن خيلي شديده.

همينطور اونايي كه از برق ميخونيم. :banel_smiley_4:

 

:w127:

حالا شما خيلي خودتونو ناراحت نكنين. مسئله ي مهمي نيست . مي گذره. :ws3:

:167::167::ws3::ws37:

خيلي نه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تنها مشكلش اينه كه گاهي سليقه اي درس داده ميشه. مثل اون مدار منطقي. من نمي دونم كجاي دنيا مدار منطقي و ميكروكنترلر 8051 و avr رو تو يه ترم درس ميدن؟ :banel_smiley_4:

 

ای گفتیییییییی:banel_smiley_4::banel_smiley_4::banel_smiley_4:

مدار منطقی خیلی باحالههههههههههه:ws3:من دوست دارم

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...
  • 3 ماه بعد...
سلام من برا درسای فیزیک پزشکی,کنزیولوژی وبیومکانیک 1 2 و 3کتابای مرجع میخوام کسی میتونه کمکم کنه :icon_gol:

سلام دوست عزيز.

اگه خودتون رو توي تاپيك آشنایی با اعضای تالار مهندسی پزشکی معرفي كنين خيلي خوشحال ميشيم :icon_gol::icon_gol:

 

 

براي درس فيزيك پزشكي كه كتاب medical physic نوشته ي Martin Hollins خوبه. فك ميكنم ترجمه هم شده باشه.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

كينزيولوژي جزء درساي ما نبود چرا؟ :w127:

براي كينزيولوژي هم كتاب kinesiology نوشته ي Carol A. Oatis فك مي كنم خوب باشه. البته چون درسي با اين عنوان نداشتيم نميدونم مرجع هست يا نه. ولي براي يه مطالعه اي، كسي كه خودش خيلي توي اين زمينه مطالعه داشت اين رو بهم پيشنهاد كرد.

لينك گوگل

 

بيومكانيكم كلا ما دو تا داشتيم كه كتاب مرجع خاصي استفاده نكرديم. بيوكانيك 1 كاملا جامداتي بود و تلفيق چنتا كتاب، بيومكانيك 2 هم سيالاتي بود و بازم چنتا كتاب مختلف.

 

ولي يه كتاب هست. كه چند جلد داره. بيومكانيك عمومي، كه دكتر نجاريان هم ترجمه ش كردن (يادم نمياد نويسنده ش كيه. خيلي معروفه البته :ws3: من آلزايمر دارم)

 

من نميدونم اينا رو براي چي مي خواين. اگه براي درساي دانشگاه هست كه هر استادي كتاب مخصوص به خودش رو معرفي ميكنه. اگرم براي كنكور هست كه همينايي كه من گفتم فك ميكنم مناسب باشن منتها من يادم نمياد كينزيولوژي رو توي درساي كنكور ديده باشم.:w127:

 

يه كتاب كه هم كوچيكه و هم به طور خلاصه خيلي از اينا رو در بر داره كتاب مقدمه اي بر مهندسي پزشكي زيستي دكتر نجاريان هست كه هم انگليسي و هم فارسيش موجوده. اگه علاقه مند باشين ميتونين اونم مطالعه كنين.

 

اميدوارم به دردتون خورده باشه.

اگه هم فك ميكنين اينا چيزايي كه ميخواين نيستن، لطفا توضيح بدين كه براي چي مي خواين شايد اون طوري بشه بهتر كمك كرد.

 

موفق و پيروز باشين :icon_gol::icon_gol::icon_gol:

لینک به دیدگاه

ممنون از راهنماییتون:icon_gol:

راستش من رشتم بیومکانک نیست ولی علاقه ی زیادی دارم چونکه میخوام تو مقطع بعدی این رشته رو ادامه بدم نخواستم عقب بمونم و چیزایی که لازمه رو میخوام بخونم . تا الانم تحقیقای زیادی دربارش کردم.

من کتاب کینزیولوژی رو تو چارت درسیتون دیدم فقط 1خورده گیج شدم ,تو کارشناسی بیومکانیک و الکتریک وجود نداره ؟تو ارشد جدا میشن؟:ws52:

واحد های درسی :jawdrop:

۱آزمایشگاه الکترونیک ۱

۲آزمایشگاه الکترونیک ۲

۳آزمایشگاه ترمودینامیک و انتقال حرارت

۴آزمایشگاه فیزیک ۱

۵آزمایشگاه فیزیک ۲

۶آزمایشگاه ماشینهای الکتریکی

۷آزمایشگاه مدارهای الکتریکی ۱

۸آزمایشگاه مدارهای منطقی

۹آزمایشگاه مقاومت مصالح

۱۰آزمایشگاه میکروپروسسورها

۱۱آمار حیاتی و روش تحقیق

۱۲آناتومی

۱۳اصول فیزیوتراپی و کاردرمانی

۱۴الکترومغناطیس ۱

۱۵الکترونیک ۱

۱۶الکترونیک ۲

۱۷الکترونیک ۳

۱۸الکترونیک صنعتی

۱۹اندازهگیری الکترونیکی

۲۰برنامه نویسی کامپیوتر

۲۱بهداشت عمومی

۲۲بیوشیمی

۲۳بیوفیزیک

۲۴پروژه

۲۵تاریخ اسلام

۲۶تجزیه و تحلیل سیستمها

۲۷تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم

۲۸تربیت بدنی ۲

۲۹ترمودینامیک

۳۰تکنیک پالس

۳۱جبر خطی

۳۲دینامیک

۳۳دینامیک ماشین

۳۴رباتیک

۳۵ریاضی عمومی ۱

۳۶ریاضی عمومی ۲

۳۷ریاضیات مهندسی

۳۸زبان تخصصی

۳۹زبان خارجی

۴۰زیست شناسی

۴۱سیستمهای کنترل خطی

۴۲شبکه های کامپیوتری

۴۳طراحی اجزاء ۱

۴۴فارسی عمومی

۴۵فیزیک پزشکی

۴۶فیزیک عمومی ۱

۴۷فیزیک عمومی ۲

۴۸*****های سنتزمدار

۴۹گزارش نویسی

۵۰ماشینهای الکتریکی مستقیم و متناوب

۵۱مباحث ویژه ۲

۵۲مباحث ویژه ۳

۵۳محاسبات عددی

۵۴مدارهای الکتریکی ۱

۵۵مدارهای الکتریکی ۲ (کامپیوتر)

۵۶مدارهای منطقی

۵۷معادلات دیفرانسیل

۵۸معارف اسلامی ۲

۵۹مهندسی سیستمها

۶۰میکروپروسسورها

۶۱مکانیک سیالات

۶۲کارورزی

۶۳کنترل صنعتی

۶۴کینزیولوژی و بیومکانیک ۱ و ۲ و ۳

 

منظورتون از از جامداتی بودن بیومکانیک 1 همون استاتیک , مقاومت و اجزاس یا تخصصیه اگرم تخصصیه تو چه زمینه ایه؟

فیزیکش تو چه زمینه ایه؟چون من 4 تا کتاب با موضوعای مختلف ازش دیدم.

 

 

 

 

 

 

 

چیزی ارزشمندتر از همین امروز وجود ندارد.

اگرخداوند آرزویى را در دلت نهاد، بدان توانایى رسیدن به آن را در تو دیده است.

کشتى در ساحل امن تر است، ولى براى این منظور ساخته نشده است: "حرکت کن"

لینک به دیدگاه

دوست عزيز اين چارت مال چه رشته ايه؟ :w127:

احتمالا باليني بايد باشه.

چارت دروس بيومكانيك رو من توي تاپيك معرفی گرايش بيومکانيک گفته بودم كه براتون اينجا ميذارم

 

 

به جز درساي سرويس و عمومي

 

دروس پايه ي پزشكي:

فيزيولوژي (2 واحد)

آناتومي(2 واحد)

زيست شناسي
(2 واحد)

دروس تخصصي:

استاتيك
(3 واحد)

ديناميك در مهندسي پزشكي(3 واحد)---- معادل ديناميك 1/5 (ديناميك 1 + مقداري از ديناميك 2)

مقاومت مصالح(3 واحد) -------- معادل مقاومت مصالح 1/5

برنامه نويسي كامپيوتر(3 واحد)

مدار هاي الكتريكي(3 واحد)-------- مدار 1 + يه مقداري از 2

زبان تخصصي مهندسي پزشكي(2 واحد)

مدار هاي الكترونيكي (3 واحد)

بهداشت (1 واحد)

خواص مواد مهندسي (3 واحد)---- فك كنم تو مكانيك بهش علم مواد گفته ميشه

اصول توانبخشي و وسايل و دستگاه ها (3 واحد)

طراحي اجزاء در بيومكانيك(3 واحد)----- معادل طراحي اجزاء 1/5

فيزيك پزشكي (3 واحد)

اصول ديجيتال(3 واحد)---- معادل مدار منطقي... منتها به ما ميكروكنترلر و avr هم گفتن
:banel_smiley_4:

مقدمه اي بر مهندسي پزشكي زيستي (3 واحد)

ارتعاشات (2 واحد)

اصول سيستم هاي راديولوژي و راديو تراپي (3 واحد)

مكانيك سيالات در مهندسي پزشكي(3 واحد)--- سيالات 1

ترموديناميك در مهندسي پزشكي (3 واحد)

مباني بيومكانيك 1 - جامدات(3 واحد)

مباني بيومكانيك 2 - سيالات بيولوژيكي (3 واحد)

مباني انتقال حرارت و جرم در سيستم هاي حياتي (3 واحد)

ارتز و پروتز (3 واحد)

تجهيزات عمومي بيمارستان ها و كلينيك هاي پزشكي (3 واحد)

اصول و كليات مديريت خدمات بهداشتي و درماني (2 واحد)

مباني بيومكانيك صدمات استخواني (3 واحد)

كنترل اتوماتيك (3 واحد)

سيستم هاي اندازه گيري (2 واحد)

آزمايشگاه ها:

آزمايشگاه فيزيولوژي
(1 واحد)

آزمايشگاه مقاومت مصالح(1 واحد)

آزمايشگاه سيالات(1 واحد)

آزمايشگاه فيزيك 1
(1 واحد)

آزمايشگاه فيزيك 2 (1 واحد)

 

 

مهندسي پزشكي چنتا گرايش داره كه هر دانشگاهي با توجه به ظرفيت يا سياست هاش بعضي از اونا رو ارائه ميده.

قبلا همه باليني بودن ولي كم كم گرايشاي بيوالكتريك، بيومواد و بيومكانيك از هم جدا شدن.

شما كه مكانيك خوندين بايد بيومكانيك ادامه بدين. :4chsmu1:

لینک به دیدگاه
دوست عزيز اين چارت مال چه رشته ايه؟ :w127:

احتمالا باليني بايد باشه.

 

 

فک نکنمااااااا:w127:

 

مهندسي پزشكي چنتا گرايش داره كه هر دانشگاهي با توجه به ظرفيت يا سياست هاش بعضي از اونا رو ارائه ميده.

 

:w16:

 

:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه
فک نکنمااااااا:w127:

 

 

:w16:

 

:icon_pf (34):

 

جدي؟

فك كردم چون همه رو داره ميتونه باليني باشه.

آخه دانشگاه ما باليني نداره نميدونم چطوريه. ببخشيد. :hanghead:

 

اين واحدا كلا از 140 ميزنن بالاها. :w127:

 

نزن سرت گنا داره :hanghead:

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

در دینامیک تو مهندسی پزشکی چه مطالبی عنوان میشه؟

 

بیشتر تو زمینه مفاصل دست و پا هست دیگه؟

 

کتاب دینامیکی که برای این قسمت در نظر گرفته شده در مهندسی پزشکی چیه؟

لینک به دیدگاه
در دینامیک تو مهندسی پزشکی چه مطالبی عنوان میشه؟

 

بیشتر تو زمینه مفاصل دست و پا هست دیگه؟

 

کتاب دینامیکی که برای این قسمت در نظر گرفته شده در مهندسی پزشکی چیه؟

ديناميكي كه درس داده ميشه همون ديناميكي هست كه توي مكانيك درس ميدن. ما براي ديناميك همون "مريام" رو خونديم.

در واقع اين درسايي كه ما مي خونيم و عنوانش با مكانيك يكي هست همون درساي مكانيكه.

بعضي استادا حين درس دادن مثلا اگه 4 تا سوال بدن 1 دونه ش از بدن انسانه...

كار اصلي رو در زمينه ي ربط دادن اينا به پزشكي درسايي به عهده دادن كه از رشته ي مكانيك نيستن.

توي زمينه ي ديناميك مقدمه اي بر مهندسي پزشكي و مباني بيومكانيك 1 اين مباحثو پوشش ميدن.

يعني همون ديناميك منتها كاملا توي سيستم هاي زيستي. :w16:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...