رفتن به مطلب

"Topic" آموزش ساخت آدمک دیجیتالی متحرك ( سطح : متوسط )


Nightingale

ارسال های توصیه شده

v62gmdemiz16973kvyc9.gif

 

 

مقدمه

 

از زمانی که صنعت انیمیشن سازی متولد شد تا کنون سالهای سال میگذرد که شاخه های فراوانی در موضوعات و سبکهای مختلف را در خود نگه داشته، این صنعت بزرگ امروزه به یک تجارت کاملا پر سود تبدیل شده بگونه ای با پیشرفت فناوری و رشد روز افزون شرکتهای ساخت نرم افزار به ارائه انواع مختلف نرم افزارهای ساخت انیمیشن رو آورده اند. نرم افزار فوتوشاپ نیز در زمینه ساخت فایلهای Gif یکی از نرم افزارهای قدرتمند موجود در بازار میباشد.

 

میخواهم با یک مثال ساده شما را به دوران مدرسه ببرم و سپس شما را به خواندن این آموزش دعوت میکنم. اگر کمی به خاطرات دوران مدرسه خود بنگرید، بدون شک حتما یادتان می آید که در گوشه و کنار صفحات دفتر و کتابتان با کشیدن اشکالی پیاپی با موضوعی خاص ساده ترین نوع انیمیشن را پیاده میکرید. در ادامه شما به وسیله نرم افزار Photoshop CS3 به بعد و یا نسخه های ImageReady یاد خواهید گرفت آن خاطرات را مجددا در چند مرحله ساده به وسیله کامپیوتر خود دوباره در ذهن خود مرور کنید.

 

مرحله 1:

طبق روال آموزشهای برنامه فوتوشاپ یک سند جدید در ابعاد 400 در 600 پیکسل بسازید. در ادامه همانند شکل شماره 1 (1#) خطوط راهنما را با ابزار Guide رسم کنید. این خطوط به شما کمک میکنند که قد آدمکی که در ادامه قصد داریم با ابزار PenTool بکشید بلندتر و یا کوتاه تر نشود.

حال با استفاده از PenTool یک Path همانند شکل شماره 2 (2#) یک آدمک از نمای نیمرخ که در جال قدم زدن است رسم کنید. (برای آشنایی بیشتر با ابزار PenTool میتوانید به بخش آموزشهای برنامه فوتوشاپ قسمت ترفندها و نکته ها مراجعه کنید)

 

 

e7mb2cv6j5dp1sdvj3o.png

 

در ادامه یک Path دیگر که شامل مرحله بعدی قدم زدن است (همانند شکل شماره 3) رسم کنید. عمل رسم Path های مختلف (منظور حالت قدم زنی آدمک است) را همینطور ادامه داده تا به مرحله شکل شماره 13 برسید. (در کل 12 حالت مختلف)

 

 

8j4p8pcay7cxtkkqia.png

1uach4grrodi1jxpu86.png

21tmgm8se4odl4c85431.png

m4nciqisaph75ti16bii.png

5rgugu7mh7wm320qgmt8.png

4ie8ftuo9t2v62eueool.png

 

 

مرحله 2:

با استفاده از ابزار TypeTool درون هر 12 حالت Pathی که رسم کرده اید به صورت مجزا یک متن دلخواه بنویسید. در نهایت شما 12 لایه متنی دارید که در عکس زیر یک پیشنمایش از آنها را میبینید.

 

bkdm70gujbtnzt2zq7u.jpg

 

مرحله 3:

با رفتن به منو Layer و باز کردن زیر منو Rasterize و انتخاب Type (همانند شکل زیر) تک تک لایه های متنی را از حالت متن خارج کنید.

 

 

tn12bxs24goekaak72z.jpg

 

مرحله 4:

دوستانی سی جی پرشینی که این آموزش را با استفاده از نسخه CS2 به قبل پیگیری میکنند فایل فوق را در آن برنامه باز کنند و دوستانی که از CS3 به بعد استفاده میکنند به منو Window رفته پنجره Animation را فعال کنند.

در ادامه کلیه لایه ها را از حالت نمایش خارج کرده و به ترتیب یکی یکی آنها را نمایش دهید و همانند شکل زیر و با فشردن کلید Duplicate Selected Frames آن لایه نمایش داده را به فریم نمایشی تبدیل کنید.

 

 

txbvcjfsf2gbg55odfk8.jpg

 

مرحله 5:

در انتها شما 12 فریم از راه رفتن را دارید (همانند شکل زیر) و برای ذخیره در صورتی که از Photoshop استفاد میکنید به منو فایل رفته و گزینه Save for Web & Device را انتخاب و فایل خود را با فرمت gif ذخیره کنید در غیر اینصورت اگر از ImageReadyاستفاده میکینید فقط آن را با فرمت Gif ذخیره کنید.

 

aaci7tckwf5eli563qj0.jpg

 

 

و این هم نتیجه کار:

 

wnrzhzbtdcp4f8mcivj.gif

 

منبع: سی جی پرشین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...