رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مقدمه

 

آهن و مهمترين فرآوردة آن يعني فولاد پرمصرف ترين فلزات صنعتي هستند. توليد و مصرف جهاني آهن و آلياژهاي آن دائماً ازدياد داشته و تا پايان سال 2008 به 1400 ميليون تن در سال خواهد رسيد و اين انتظار مي رود آه در سال 2009 اين مقدار به 1500 ميليون تن برسد. هم اآنون روشهاي بسياري جهت توليد آهن خالص در سطوح آزمايشگاهي، نيمه صنعتي و صنعتي وجود دارد آه براساس پيشرفت امكانات محلي آشورها از نقطه نظر نوع انرژي مصرفي، سنگ آهن و فراواني عامل احياءآننده، ميزان تليد آهن مورد نياز، امكانات سرمايه گذاري و غيره ابداع شده اند. هدف از همة اين روشها حذف اآسيژن اآسيدهاي آهن و پالايش ناخالصي هاي همراه سنگ معدن است.

 

بديهي است در جريان پروسه توليد يعني مراحل برداشت از معدن، آانه آرائي، حمل ونقل مواد اوليه، عمليات گندله سازي، احياء، فولادسازي و نورد آلاينده هايي به محيط زيست وارد مي شوند. از اينرو اآثر فولادسازان جهان تلاشهاي بسياري را جهت آاهش انتشار اينگونه آلاينده ها به محيط دنبال آرده اند و موفقيتهاي بسياري تاآنون بدست آورده اند. به عنوان مثال خروجي آلاينده ها به هوا از 9 کيلوگرم به ازاي هر تن فولاد در سال 1960 به آمتر از يك آيلوگرم در تن آاهش يافته است. در اين نوشتار به طور فشرده به تجهيزات و فرآيندهاي مورد استفاده جهت آنترل غبارات و گازهاي خروجي از واحدهاي توليدي اشاره مي نمائيم،ضمن آنكه خاطرنشان مي سازيم در گزارشهاي قبلي در خصوص نحوة برخورد با پسابهاي توليدي اين واحد عظيم صنعتي نيز مطالب تقديم حضور خوانندگان محترم قرارگرفته است.

 

دانلود ادامه مقاله

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...