رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سرمایه-تعادل، تناسب و تداوم در محیط سه اصلی است که باید در طراحی داخلی بسیار رعایت شود. به طور کلی تعادل از اصول اساسی هنر است. هنر در برقراری ارتباط با مخاطب نوعی تعادل را جست وجو می کند. تعادل در هنر به وسیله تقسیم بندی متوازن اجزا صورت می گیرد. رنگ، نور و بافت نیز در حفظ تعادل یا عدم تعادل نقش دارند البته تاکید زیاد بر تعادل موجب می شود اثر جذابیت خود را از دست بدهد و ایجاد کسالت کند. رنگ و بافت از مهم ترین عناصر اصلی دکوراسیون به شمار می رود. متمایز کردن یک اثر وقتی به خوبی انجام می پذیرد که بتوان با استفاده از رنگ و فرم توجه مخاطب را جلب کرد. بافت از دو نظر قابل بحث است؛ از نظر فرم و شکل که وسیله درک آن قوه بینایی است و دوم از نظر خاصیت فیزیکی و جنسیت بافت که با لامسه قابل درک است. درجه انعکاس یا جذب نور توسط جسم دارای بافت اهمیت فراوان دارد. تضاد سطوح مات و خشن در کنار سطوح براق و صیقلی جذابیت فراوانی دارد و ایجاد جلوه بصری می کند. بافت زبر وخشن قدرت جلب توجه فراوان دارد و برخلاف آن بافت های صاف و صیقلی معمولاً کمرنگ و بی جذبه هستند. نور یکی دیگر از مهم ترین عناصر درطراحی داخلی است. نورهای طبیعی و مصنوعی اثر متفاوت در محیط ایجاد می کنند. نقطه دید ناظر ، مقدار نور که به آن می تابد و زاویه دید ناظر عواملی هستند که در تمام المان های داخل محیط باید رعایت شوند و ترکیبی مناسب و زیبا با هم داشته باشند و دارای طرحی خوب و استاندارد باشد. سورنلی در مقاله اش می نویسد: تضادها و کنتراست ها در آثار هنری منشاء ایجاد زیبایی هستند. فضاهای تاریک و روشن هرکدام جداگانه بر رنگ های موجود درطبیعت تاثیر می گذارند و توجه به این موضوع درچیدمان منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سورنلی با تاکید بر استفاده از چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی و اهمیت اینکه هر فردی برای اعمال شیوه های کاربردی دکوراسیون در محیط کار یا خانه اش باید به آن آشنایی کامل داشته باشد همچنین آورده است: همان طور که زیبایی یک اثر هنری در این است که رنگ های مورد استفاده در آن به صورت یکدست و با یک بالانس و هارمونی انتخاب شوند تا همه رنگ ها خودشان را در یک سطح نشان دهند، چیدمان داخلی خانه نیز زمانی جلوه بصری پیدا می کند که اصل فوق در آن رعایت شده باشد.

 

 

در طراحی داخلی خانه همچنین توجه به این نکته که تاریکی و روشنی درجات مختلف دارند، ضروری است. رنگ های خاکستری می توانند مناظر اطراف و محیط زندگی ما را فعال کنند و حساسیت فوق العاده ای نسبت به اختلافات رنگ مایه ها به وجود آورند به طوری که با وجود رنگ های خاکستری اختلافات بین رنگ ها واضح تر تشخیص داده می شوند.

اهمیت علم رنگ آمیزی و نحوه به کارگیری آن در زندگی روزمره نشان دهنده این موضوع است که انسان ها در هر موقعیت و مکانی که قرار گرفته باشند به نوعی خود را با رنگ و پدیده های آن مرتبط خواهند یافت. از محیط های کوچک مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه گرفته تا محیط های بزرگ تر و عمومی تر مانند ادارات، سالن اجتماعات و کنفرانس ها، مراکز نمایش، رستوران ها، بیمارستان ها و مکان هایی از این قبیل همگی به نوعی وابسته به صنعت رنگ آمیزی هستند. همچنان که محققان و روانشناسان پیرامون خاصیت رنگ ها و نقش آنها در بهبود کیفیت زندگی صحبت کرده اند در صورتی که رنگ را از محیط پیرامون خود حذف کنیم دنیای اطراف دلگیر ، خسته کننده و خالی از لطف می شود. از آنجا که در دکوراسیون داخلی عنصر رنگ حرف اول را می زند آشنایی با چرخه رنگ و چگونگی کاربرد رنگ ها در سطوح مختلف اهمیت ویژه ای نزد طراحان و همچنین افرادی که خود قصد تعویض دکوراسیون منزل یا محیط کار خود را دارند، خواهد داشت. منظور از رنگ های اصلی یا درجه اول ، رنگ هایی هستند که معمولاً از ترکیب هیچ کدام از رنگ ها ساخته نمی شوند بلکه رنگ های دیگر از ترکیب آنها با یکدیگر به وجود می آیند. آبی، زرد و قرمز سه رنگی هستند که رنگ های اصلی را تشکیل می دهند. رنگ هایی که در بازار به عنوان رنگ اصلی عرضه می شود با رنگ های اصلی کمی تفاوت دارند ولی در میان رنگ های مختلف، زرد (کادمیوم) با درجه تیرگی متوسط نزدیک ترین رنگ به زرد اصلی دایره رنگ است. قرمز(مجنتا) که از ترکیب قرمز کادمیوم و آلیزارین به دست می آید به رنگ اصلی نزدیک است. آبی (سرا لئون) که از ترکیب آبی کبالت و اولترا مارین و مقداری سفید به وجود می آید به رنگ اصلی نزدیک است. رنگ های درجه دوم یا ثانویه از ترکیب دو رنگ اصلی ساخته می شود. مانند ترکیب زرد و قرمز که نارنجی می شود یا زرد و آبی - قرمز و آبی که به ترتیب سبز و بنفش حاصل می کند. رنگ های درجه سوم (ثالثه) نیز از مخلوط کردن رنگ های اصلی با رنگ های درجه دوم (ثانویه) به دست می آید. این رنگ ها عبارتند از زرد نارنجی، قرمز نارنجی، قرمز بنفش، بنفش آبی، سبز آبی و سبز زرد که در کنار سه رنگ اصلی و سه رنگ درجه دوم مجموعه رنگ های چرخه 12تایی رنگ را کامل می کنند. رنگ های آکسان: رنگ های تند و درخشانی که برای زنده کردن و انرژی بخشیدن به یک مجموعه رنگی به آن اضافه می شوند، مانند رنگ صورتی تند چند کوسن و یک جفت شمع در یک اتاق نشیمن که با خانواده رنگ کرم رنگ آمیزی شده است.

 

 

رنگ زمینه: رنگ زمینه رنگی است که در بزرگ ترین سطوح و به بیشترین میزان در یک فضا مورد استفاده قرار گرفته است مانند رنگ دیوارهای یک اتاق. رنگ زمینه، اغلب به عنوان پس زمینه ای برای سایر رنگ های به کار رفته در اتاق مورد استفاده قرار می گیرد و سایر رنگ ها مانند رنگ های آکسان یا متضاد را در خود جای می دهد. رنگ های متضاد: تضاد باعث ایجاد وحدت و جذابیت در دیدار بصری شده و نیز عاملی برای انتقال اندیشه ها و احساسات به طریقه ای ساده تر به بیننده است. عنصر تضاد در برابرعنصر هماهنگی ضمن ایجاد لذت بصری باعث ایجاد تعادل می شود .رنگ های متضاد در کنار هم تاثیری چشمگیر بر بیننده باقی می گذارند چنان که حتی پس از بستن چشم ها این تاثیر تا مدت کوتاهی در ذهن بیننده باقی می ماند. این رنگ ها بهترین انتخاب ها برای فضاهایی هستند که کاربری کمتری دارند و شخص مدت زمان کمتری را در طول روز در آن می گذراند. رنگ های مکمل: این رنگ ها که در چرخه رنگ در برابر یکدیگر قرار دارند در کنار هم نمایی چشمگیر و متعادل می آفرینند. این رنگ ها هرگز از یک خانواده نیستند و حداکثر تفاوت را با یکدیگر دارند. رنگ بنفش و سبز مغز پسته ای و نیز دو رنگ فیروزه ای و نارنجی دو نمونه بارز از رنگ های مکمل محسوب می شوند. برخی تصور می کنند نارنجی و سرخ متضاد هستند در حالی که در دایره رنگ کنار هم قرار می گیرند و دارای هارمونی هستند. رنگ های سرد، گرم و خنثی :رنگ های موجود در چرخه رنگی از لحاظ تاثیری که بر روح، روان و بر ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه ما می گذارند به سه دسته رنگ های گرم، سرد و خنثی تقسیم می شوند. رنگ های گرم به آن دسته از رنگ هایی گفته می شود که محرک سیستم عصبی هستند و احساسات ما را قوت بخشیده و تشدید می کنند. این رنگ ها همچنین رنگ هایی هستند که در همان برخورد نخستین، تعداد ضربان قلب و هیجانات ما و همچنین توان انتقال سلول های انرژی زا را در بدن انسان ها به شدت افزایش می دهند. تاثیرات اصلی این رنگ ها بر شاخه سمپاتیک سیستم خودکار عصبی است.

رنگ های گرم بر فعالیت روزمره زندگی ما می افزاید و به زندگی ضرباهنگ تند و شاد می بخشند. این رنگ ها فشار خون را بالا می برند، تنفس و ضربان قلب را تسریع بخشیده و گرمی و حرارت را به بیننده القا می کنند. رنگ های اصلی یا ترکیباتی از قبیل قرمز، نارنجی، زرد، سبز، قرمز- نارنجی، زرد - نارنجی(پرتقالی)، بنفش متمایل به قرمز (قرمز - بنفش) در زمره رنگ های گرم قرار می گیرند.

 

 

رنگ های سرد، رنگ هایی هستند که دارای تاثیرات آرام بخش بوده و حس لطافت، آرامش و کم تحرکی را به ما القا می کند. این رنگ ها که ترکیباتی از قبیل آبی - سبز (فیروزه ای)، سبز مایل به آبی، آبی - بنفش، بنفش متمایل به آبی( آبی - بنفش) و آبی را در خود دارند به طورمستقیم بر شاخه پاراسمپاتیک سیستم عصبی خودکار اثر می گذارند و موجب پایین آمدن فشار خون و کاهش سرعت تنفس و ضربان قلب می شوند. رنگ های سرد، ساده و بی تکلف هستند و انتخابی مناسب برای محیط کار و اتاق خواب که درآن به آرامش نیاز است به شمار می روند. به لحاظ بصری، رنگ گرم پیش می آید و رنگ سرد پس می نشیند. رنگ های خنثی اعم از سیاه، سفید، خاکستری بژ و قهوه ای رنگ هایی هستند که در طیف رنگی و چرخه رنگ جایگاهی ندارند و از ترکیب رنگ های دیگر به وجود می آیند و اصولاً سیاه و سفید رنگ محسوب نمی شوند و خاکستری که از ترکیب سیاه و سفید به وجود می آید جزء دسته رنگ های خنثی است. به این دسته رنگ ها بی رنگ ها نیز می گویند. انتخاب رنگ های خنثی و ترجیح دادن مکرر آن به رنگ های دیگر از نظر روانشناسی نشانه ای از یک نقطه نظر منفی نسبت به زندگی است. کسانی که گرایش به این رنگ ها دارند معمولاً انسان های اندوهگین، افسرده و ناامید هستند اما این رنگ ها از خصوصیات مثبت هم در مواقعی برخوردار هستند از جمله اینکه بهترین انتخاب برای فضاهای آموزشی که در آن نیاز به تمرکز بیشتر برای دانش آموزان و آموزگاران وجود دارد، هستند. رنگ های هم پرده:اینها رنگ هایی هستند مانند رنگ زرد پررنگ و آبی پررنگ. این رنگ ها لزوماً از یک خانواده نیستند بلکه هر دو دارای میزان مساوی از رنگ قرمز یا آبی هستند و هیچ یک بر دیگری غلبه نمی یابند. در ترکیب رنگ ها در کوراسیون توجه به این که رنگ ها در یک مکان خاص و در کنار سایر رنگ ها زیبا هستند، ضروری است. تنها عنصر علاقه نمی تواند به شما در رنگ آمیزی دکوراسیون کمک کند چون امکان دارد رنگی که شما برای اتاق نشیمن می پسندید در درازمدت موجب دلزدگی شده و مکان را برای شما غیر قابل تحمل کند بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای تغییر چیدمان محیط سکونت خود هنگامی که رنگ های موردپسندتان را انتخاب کردید با استفاده از مداد رنگی، مداد شمعی، آبرنگ یا هر وسیله رنگ آمیزی دیگری که در اختیار دارید آنها را در کنار هم روی یک قطعه کاغذ سفید آزمایش کنید سپس به چرخه رنگ مراجعه کرده و با استفاده از آن رنگ مورد نظرتان را یافته و رنگ منتخب خود را در کنار آن امتحان کنید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • پاسخ 123
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

علی خیابانیان

به چه رنگی علاقمندید؟ این رنگ خاص بیانگر چه خصوصیاتی از شخصیت شما است؟ می دانیم که افراد مختلف به رنگ های خاصی تمایل نشان می دهند. استفاده از این تمایل اشخاص به عنوان وسیله ای برای تشخیص شخصیت آنها موضوع بحث انگیزی است، چرا که افراد با یکدیگر تفاوت دارند. هر یک از ما خصوصیات شخصی خاص خود را داراست و احساساتمان را به سبک و سیاق خاص خود بیان می کنیم. در جهان نمی توان دو نفر را یافت که در ابراز احساساتشان پیرو شیوه یکسانی باشند. از طرف دیگر احساسات افراد به طرق مختلف قابل تضعیف و تحریک است و مثلا با تغییر محیط ای که در آن زندگی می کنند، به سبب الگوهای روانشناسی به نتایج بهتری در ایجاد شادابی، صمیمیت، آرامش افراد خانواده دست یافت. ویژگی های خیابان و کوچه ای که خانه ما قرار دارد، ترکیب حجمی، نورگیری، تقسیم بندی فضاهای داخلی، مبلمان داخلی، نحوه رنگ بندی و حتی مقیاس به کار رفته همه و همه به عنوان فاکتورهای مهمی برای تعریف یک مسکن مناسب عمل می کنند. ویژگی های فرهنگی، نوع روابط خانوادگی و حریم های اجتماعی و غیره از جمله عواملی هستند که نیاز های روحی و جسمانی ساکنین را تعریف می کنند و وظیفه یک طراح داخلی است که تعاملی محکم بین موارد یاد شده با جنبه های عملکردی فضا، برقرار سازد.

رنگ عاملی مهم در طراحی فضا:

رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی بنیادین در زندگی بر جای گذارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به تاثیر آنها بر احساسات اشاره کرد. جهانی که انسان در آن زندگی می کند، متشکل از هزاران رنگ و تونالیته های مختلفی است که موجودات و اشیا را برای ما جذاب تر و حتی به گونه ای معنوی، عمیق تر نشان می دهند. هر کدام به سبب ویژگی های شیمیایی و روانشناسانه ای که دارا هستند، منبع مهمی از انرژی، در جهت فزونی سلامت و نشاط روح و روان در انسان ها به شمار می روند. جهانی تک رنگ، با تونالیته های محدودی را با طبیعت اطراف خویش مقایسه کنید و یا خود ساکن شهری سیاه و سفید بدانید، بدون هیچ کنتراستی و هیجانی. معنای زندگی تغییر یافته و سردی و مردگی بر همه جا حاکم می شود. فضایی بی روح و عاری از هر جنب و جوشی که تشنه جرعه ای رنگ است. مساله رنگ به سبب تاثیرات مهم روانشناسانه اش، در مقوله شهر و فضاهای معماری امری مهم به شمار می رود؛ تا بدانجا که تخصصی با عنوان رنگ بندی و رنگ شناسی فضاهای شهری در بین هنرمندان مطرح شده است. هماهنگی در رنگ مثل هماهنگی در نت های موسیقی است و از اهمیت ویژه ای در ایجاد هارمونی مناسب و چشم نواز به مانند قطعه موسیقی برخوردار است

.

برای رسیدن به اهدافی همچون کارکرد مناسب، زیبایی بصری، هارمونی فضایی، و تأثیر محیطی و روانی مؤثر و مثبت در طراحی داخلی، مستلزم استفاده هماهنگ، منسجم، معنیدار و زیبا از عناصر طراحی است. در یک طرح مطلوب همه عناصر و اجزاء در نسبت به تاثیرات کیفی و معنایی که به فضا اعمال می کنند در ارتباطی تنگاتنگ با هم قرار دارند. بر این اساس، موفقیت هر طرح بستگی کامل به چگونگی ترکیب عناصر و الگوهای سهبعدی فضا دارد. تجربه سالیان دراز کار با رنگ ثابت کرده است که رنگ ها نیز مثل انسان ها، از جهات مختلف با یکدیگر مرتبط اند و سلیقه ها و صفات مشترکی دارند و یا برعکس ناهموان و متضاد یکدیگرند. شاید تصور كنید كه نارنجی و سرخ متضاد همند، در حالی كه در دایره رنگ كنار هم قرار می گیرند و دارای هارمونی هستند. خریدن یك دایره رنگ، كه در آن نحوه ارتباط رنگ ها و چیدمان آنها و رنگ های مكمل مشخص شده است و در اكثر فروشگاه های لوازم هنری وجود دارد، با ارزش است تا قبل از خریدن زرد گریپ فوروتی و سبز زیتونی برای رنگ كردن اتاق خواب، نگاهی به آن بیندازیم.

رنگ بندی اتاق ها و استفاده از مصالحی که بتواند خصوصیات رنگی و بافت مورد نظر ما را برآورده سازد بسیار مهم و در عین حال قدرت اعمال نفوذ بر تغییرات کالبدی فضا را نیز داراست؛ کارهایی که برای تعدیل و تقسیم بندی دیواره های رنگی انجام می گیرند می تواند به عنوان ایده ای برای تعیین کالبد فیزیکی فضای نیز عمل کند و جنبه های کاربردی طراحی را با معیارهای زیباشناختی همراه سازیم. به عنوان مثال مساله روشنایی و استفاده از نور طبیعی در طراحی یک اتاق بسیار مهم است ولی نحوه کنترل نور، انتخاب رنگ و مصالحی که نور را از خود عبور می دهند به خلاقیت و قدرت طراح در ایجاد هماهنگی که وی بین کارکرد روشنایی اتاق و مطلوبیت فضا بستگی دارد.

استفاده از چرخه رنگ، روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند. هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند و همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند. استفاده از رنگ های هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود. استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود.

چنین عواملی در انتخاب رنگ برای بناها، دکوراسیون داخلی و مبلمان فضا، رویکرد های مختلفی را در طراحی ایجاد می کند. رنگ یکی از عوامل تعیین کنند سبک و سیاقی است که بدان طریق با محیط پیرامون خود ارتباط بر قرار می کنیم و بیشتر از هر عامل مستقل دیگری می تواند فضای کسالت بار و یکنواخت اطراف را به مکانی روح بخش مبدل سازد. عوض کردن رنگ دیوار ها می تواند بیش از تغییر مبلمان یا حتی ساختار یک اتاق، نتایج چشم گیری به بار آورد. تا كنون خانه های بسیاری به رنگ بژ و كرمی و تنالیته های آن رنگ آمیزی شده اند و رنگ استاندارد معمول برای خانه های جدید مگنولیایی است اما باید تصور نمود که در شرایط مختلف اجتماعی و به خصوص اقلیمی، چگونه باید از این رنگ ها استفاده کرد و یا دیوار هایی به رنگ های ملایم و نامحسوس مثل استخوانی، برای زندگی كردن بسیار مناسبند؛ اما ایجاد كنتراست در آنها با انتخاب رنگ های خاص در لوازم جانبی منزل و روكش ها و رومبلی ها باعث روح بخشی به فضا می شود.

برای آنکه بتوانیم ارتباطی درست میان طبیعت خود با دکوراسیون داخلی خانه برقرا سازیم، باید بیاموزیم که ترس از متفاوت بودن با سایرین را از خود برانیم؛ مشکلی که امروزه بسیار با آن در گیریم و بسیاری از طراحی های معماری و داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد. نمی توان در جامعه ای سیاه و سفید، تفکری رنگی داشت و فردایی بهتر را تصور کرد. غالبا خود را در حصاری از رنگ هایی به تحمیل عرف و جامعه �معقول� و �بی روح� و بی رمق قرار می دهیم، رنگ هایی که مانع از بروز احساسات و نمایان شدن خود واقعی ما می گردد.به منظور کمک برای ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین در محیط زندگی خود و بهره گیری هر چه بهتر از رنگ ها، لازم است اطلاعات گسترده تری درباره ارتباطات فردی خویش با رنگ ها نایل شویم و مواردی را درک کنیم که علاقه مندی یا بیزاری به رنگ های خاص را در مورد ما آشکار می سازد. با بذل توجه بیشتر به قدرت رنگ ها در خانه های خود ممکن است از آنچه به واسطه این کار نمایان می شود به شکلی خوشایند یا ناخوشایند غرق حیرت شویم. رسیدن به ترکیب رنگ مناسب در اتاق، لباس و یا هر مورد دیگر، نه فقط جلب توجه می کند که حالتی از اطمینان و آرامش را نیز القا می کند.

کار موثر با رنگ بیش از همه به تحریک حس خلاقیت نیازمند است. به دست آوردن یک ترکیب رنگ مناسب که درست با منظور و هدف فرد، منطبق باشد خود به نوعی �آفرینش� محسوب می شود.

برای بدست آوردن چیدمانی مناسب از رنگ ها در فضاهای داخلی گام های اولیه زیر ضروری است:

1- آن مطلبی را که با زبان رنگ می خواهید به بیننده بگویید در اندیشه خود آماده داشته باشید.

2- یگ رنگ اصلی که سخن گوی پر قدرتی برای بیان آن مطلب باشد، پیدا کنید.

3- رنگ های دیگری که در اطراف آن می چینید، باید در هماهنگی کامل باشد.

4- آنگاه به عنوان یک رهبر طرح وارد شده و این بار سلیقه هنری خود را در چیدن این ابزار های فنی دخالت دهید.

به کاربردن رنگ در فضاها و یا مبلمانی ساده معمولا نیازمند مهارت زیاد و گران قیمت نیست. یک طراح معماری خوب می تواند بسیاری از نیاز های محرک روانی با استفاده از مطالبی که گفته شد و اندکی خلاقیت در جهت رفاه مصرف کنندگان به کار گیرد.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

نقش رنگ در طراحی داخلی

 

همگان می دانیم که افراد مختلف به رنگ های خاصی تمایل نشان می دهند. استفاده از این تمایل اشخاص به عنوان وسیله ای برای تشخیص شخصیت آنها موضوع بحث انگیزی است، چرا که افراد با یکدیگر تفاوت دارند. هر یک از ما خصوصیات شخصی خاص خود را داریم و احساساتمان را به سبک و سیاق خاص خود بیان می کنیم. در جهان نمی توان دو نفر را یافت که در ابراز احساساتشان پیرو شیوه یکسانی باشند. از طرف دیگر احساسات افراد به طرق مختلف قابل تضعیف و تحریک است و مثلا با تغییر محیط ای که در آن زندگی می کنند، به سبب الگوهای روانشناسی به نتایج بهتری در ایجاد شادابی، صمیمیت، آرامش افراد خانواده دست یافت. ویژگی های خیابان و کوچه ای که خانه ما قرار دارد، ترکیب حجمی، نورگیری، تقسیم بندی فضاهای داخلی، مبلمان داخلی، نحوه رنگ بندی و حتی مقیاس به کار رفته همه و همه به عنوان فاکتورهای مهمی برای تعریف یک مسکن مناسب عمل می کنند. ویژگی های فرهنگی، نوع روابط خانوادگی و حریم های اجتماعی و غیره از جمله عواملی هستند که نیاز های روحی و جسمانی ساکنین را تعریف می کنند و وظیفه یک طراح داخلی است که تعاملی محکم بین موارد یاد شده با جنبه های عملکردی فضا، برقرار سازد.

 

daab1.jpg

 

stuartweitzman1.jpeg

 

stuartweitzman2.jpeg

رنگ عاملی مهم در طراحی فضا: رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی بنیادین در زندگی بر جای گذارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به تاثیر آنها بر احساسات اشاره کرد. جهانی که انسان در آن زندگی می کند، متشکل از هزاران رنگ و تونالیته های مختلفی است که موجودات و اشیا را برای ما جذاب تر و حتی به گونه ای معنوی، عمیق تر نشان می دهند. هر کدام به سبب ویژگی های شیمیایی و روانشناسانه ای که دارا هستند، منبع مهمی از انرژی، در جهت فزونی سلامت و نشاط روح و روان در انسان ها به شمار می روند. جهانی تک رنگ، با تونالیته های محدودی را با طبیعت اطراف خویش مقایسه کنید و یا خود ساکن شهری سیاه و سفید بدانید، بدون هیچ کنتراستی و هیجانی. معنای زندگی تغییر یافته و سردی و مردگی بر همه جا حاکم می شود. فضایی بی روح و عاری از هر جنب و جوشی که تشنه جرعه ای رنگ است. مساله رنگ به سبب تاثیرات مهم روانشناسانه اش، در مقوله شهر و فضاهای معماری امری مهم به شمار می رود؛ تا بدانجا که تخصصی با عنوان رنگ بندی و رنگ شناسی فضاهای شهری در بین هنرمندان مطرح شده است. هماهنگی در رنگ مثل هماهنگی در نت های موسیقی است و از اهمیت ویژه ای در ایجاد هارمونی مناسب و چشم نواز به مانند قطعه موسیقی برخوردار است. برای رسیدن به اهدافی همچون کارکرد مناسب، زیبایی بصری، هارمونی فضایی، و تأثیر محیطی و روانی مؤثر و مثبت در طراحی داخلی، مستلزم استفاده هماهنگ، منسجم، معنی‎دار و زیبا از عناصر طراحی است. در یک طرح مطلوب همه عناصر و اجزاء در نسبت به تاثیرات کیفی و معنایی که به فضا اعمال می کنند در ارتباطی تنگاتنگ با هم قرار دارند. بر این اساس، موفقیت هر طرح بستگی کامل به چگونگی ترکیب عناصر و الگوهای سه‎بعدی فضا دارد. تجربه سالیان دراز کار با رنگ ثابت کرده است که رنگ ها نیز مثل انسان ها، از جهات مختلف با یکدیگر مرتبط اند و سلیقه ها و صفات مشترکی دارند و یا برعکس ناهموان و متضاد یکدیگرند. شاید تصور كنید كه نارنجی و سرخ متضاد همند، در حالی كه در دایره رنگ كنار هم قرار می گیرند و دارای هارمونی هستند. خریدن یك دایره رنگ، كه در آن نحوه ارتباط رنگ ها و چیدمان آنها و رنگ های مكمل مشخص شده است و در اكثر فروشگاه های لوازم هنری وجود دارد، با ارزش است تا قبل از خریدن زرد گریپ فوروتی و سبز زیتونی برای رنگ كردن اتاق خواب، نگاهی به آن بیندازیم.

رنگ بندی اتاق ها و استفاده از مصالحی که بتواند خصوصیات رنگی و بافت مورد نظر ما را برآورده سازد بسیار مهم و در عین حال قدرت اعمال نفوذ بر تغییرات کالبدی فضا را نیز داراست؛ کارهایی که برای تعدیل و تقسیم بندی دیواره های رنگی انجام می گیرند می تواند به عنوان ایده ای برای تعیین کالبد فیزیکی فضای نیز عمل کند و جنبه های کاربردی طراحی را با معیارهای زیباشناختی همراه سازیم. به عنوان مثال مساله روشنایی و استفاده از نور طبیعی در طراحی یک اتاق بسیار مهم است ولی نحوه کنترل نور، انتخاب رنگ و مصالحی که نور را از خود عبور می دهند به خلاقیت و قدرت طراح در ایجاد هماهنگی که وی بین کارکرد روشنایی اتاق و مطلوبیت فضا بستگی دارد.

استفاده از چرخه رنگ، روشی مطمئن برای یافتن رنگ های متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبی در آن رنگ های اولیه و رنگ های میان آنها به عنوان رنگ های ثانویه شناخته می شوند. هر رنگ در این چرخه می تواند با رنگ های کناری خود که رنگ های هم خانواده اش محسوب می شوند و همچنین رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبی ترکیب شده نتیجه ای زیبا و موزون بیافریند. استفاده از رنگ های هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسایه هستند ترکیبی ملایم و هماهنگ را ایجاد می کند که نگاه بیننده را به راحتی از یکی به دیگری رهنمون می شود. استفاده از یک رنگ با میزان کمی از رنگ مکمل آن چنانچه به درستی و در اندازه های صحیح صورت گرفته باشد نتیجه ای درخشان و چشمگیر می آفریند و بر جذابیت مجموعه رنگی حاضر می افزاید و مانع غالب شدن کامل یک رنگ بر فضای اتاق می شود.

چنین عواملی در انتخاب رنگ برای بناها، دکوراسیون داخلی و مبلمان فضا، رویکرد های مختلفی را در طراحی ایجاد می کند. رنگ یکی از عوامل تعیین کنند سبک و سیاقی است که بدان طریق با محیط پیرامون خود ارتباط بر قرار می کنیم و بیشتر از هر عامل مستقل دیگری می تواند فضای کسالت بار و یکنواخت اطراف را به مکانی روح بخش مبدل سازد. عوض کردن رنگ دیوار ها می تواند بیش از تغییر مبلمان یا حتی ساختار یک اتاق، نتایج چشم گیری به بار آورد. تا كنون خانه های بسیاری به رنگ بژ و كرمی و تنالیته های آن رنگ آمیزی شده اند و رنگ استاندارد معمول برای خانه های جدید مگنولیایی است اما باید تصور نمود که در شرایط مختلف اجتماعی و به خصوص اقلیمی، چگونه باید از این رنگ ها استفاده کرد و یا دیوار هایی به رنگ های ملایم و نامحسوس مثل استخوانی، برای زندگی كردن بسیار مناسبند؛ اما ایجاد كنتراست در آنها با انتخاب رنگ های خاص در لوازم جانبی منزل و روكش ها و رومبلی ها باعث روح بخشی به فضا می شود.

برای آنکه بتوانیم ارتباطی درست میان طبیعت خود با دکوراسیون داخلی خانه برقرا سازیم، باید بیاموزیم که ترس از متفاوت بودن با سایرین را از خود برانیم؛ مشکلی که امروزه بسیار با آن در گیریم و بسیاری از طراحی های معماری و داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد. نمی توان در جامعه ای سیاه و سفید، تفکری رنگی داشت و فردایی بهتر را تصور کرد. غالبا خود را در حصاری از رنگ هایی به تحمیل عرف و جامعه «معقول» و «بی روح» و بی رمق قرار می دهیم، رنگ هایی که مانع از بروز احساسات و نمایان شدن خود واقعی ما می گردد.به منظور کمک برای ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین در محیط زندگی خود و بهره گیری هر چه بهتر از رنگ ها، لازم است اطلاعات گسترده تری درباره ارتباطات فردی خویش با رنگ ها نایل شویم و مواردی را درک کنیم که علاقه مندی یا بیزاری به رنگ های خاص را در مورد ما آشکار می سازد. با بذل توجه بیشتر به قدرت رنگ ها در خانه های خود ممکن است از آنچه به واسطه این کار نمایان می شود به شکلی خوشایند یا ناخوشایند غرق حیرت شویم. رسیدن به ترکیب رنگ مناسب در اتاق، لباس و یا هر مورد دیگر، نه فقط جلب توجه می کند که حالتی از اطمینان و آرامش را نیز القا می کند.

کار موثر با رنگ بیش از همه به تحریک حس خلاقیت نیازمند است. به دست آوردن یک ترکیب رنگ مناسب که درست با منظور و هدف فرد، منطبق باشد خود به نوعی «آفرینش» محسوب می شود.

برای بدست آوردن چیدمانی مناسب از رنگ ها در فضاهای داخلی گام های اولیه زیر ضروری است:

1- آن مطلبی را که با زبان رنگ می خواهید به بیننده بگویید در اندیشه خود آماده داشته باشید.

2- یگ رنگ اصلی که سخن گوی پر قدرتی برای بیان آن مطلب باشد، پیدا کنید.

3- رنگ های دیگری که در اطراف آن می چینید، باید در هماهنگی کامل باشد.

4- آنگاه به عنوان یک رهبر طرح وارد شده و این بار سلیقه هنری خود را در چیدن این ابزار های فنی دخالت دهید.

به کاربردن رنگ در فضاها و یا مبلمانی ساده معمولا نیازمند مهارت زیاد و گران قیمت نیست. یک طراح معماری خوب می تواند بسیاری از نیاز های محرک روانی با استفاده از مطالبی که گفته شد و اندکی خلاقیت در جهت رفاه مصرف کنند گان به کار گیرد؛ مخصوصابه وسیله گوناگونی و اجتناب از تک رنگ بودن.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

green-red.jpgايجاد هارمونی بین رنگ‌ها، علاوه بر اينكه به آساني افراد را جذب می‌کند، حس تعادل را نيز در محيط به وجود مي‌آورد. در شماره‌هاي پيشين مجله درباره خصوصیات و اثرات رنگ‌های اصلی و فرعي در چرخه رنگ‌ها به‌طور مفصل توضيح داديم. از اين شماره قصد داريم درباره رنگ‌هاي مكمل و نقش آن‌ها در ايجاد دكوراسيوني جذاب و متفاوت صحبت كنيم.

 

رنگ مکمل هر رنگ اصلی، ترکیب دو رنگ اصلی دیگر است و هر دو زوج رنگ مکمل نيز با یکدیگر متضادند. رنگ‌های مکمل در واقع کنتراست ایجاد مي‌كنند. جالب است بدانيد با وجود اینکه دو رنگ مکمل، از لحاظ درجه رنگی و سردی و گرمی، دو رنگ متضاد به شمار مي‌روند، اما وقتي در کنار هم قرار می‌گیرند، توازن و هماهنگی بسیار جالب و خیره‌کننده‌ای به نمایش می‌گذارند. بنابراین گاهی اوقات تضاد هم نوعی هماهنگی و تعادل است، به شرط آنکه از تضاد ميان رنگ‌ها آگاهي درستي داشته باشيم. زیرا ممكن است رنگ‌هاي متضاد نتوانند همنشيني مناسبي با يكديگر داشته باشند و ناهمگوني بين آنها حس آزار و دلزدگي به‌وجود آورد.

 

برای برقراري یک هارمونی جذاب بین رنگ‌های متضاد، باید رنگ‌های اصلی و درجه سردی و گرمی هر کدام را بدانیم، سپس تضاد موزون با هر رنگ را پیدا کرده و در کنار آن قرار دهیم.

وقتي قرمز و سبز كنار هم مي‌نشينند

 

رنگ‌های قرمز و سبز دو رنگ مکمل یکدیگرند؛ رنگ سبز ترکیبی از دو رنگ آبی و زرد است كه در طیف رنگ‌های اصلی هستند و رنگ قرمز نيز سومين رنگ اصلي به شمار مي‌رود.

 

در یک فضای وسیع سبزرنگ، چند لکه کوچک قرمز به راحتی فرد را به طرف خود می‌کشاند و درخشندگی و تضاد زيبايي با زمینه سبز به وجود مي‌آورد. علاوه بر آن باعث دلزدگي نمي‌شود و تعادل لازم را هم برقرار می‌کند. در این زمینه موزون و متعادل، برای رسیدن به بیشترین میزان کنتراست، باید از مکمل‌های دو قسمتی استفاده کنیم. به عنوان مثال، رنگ قرمز رنگ اصلی است و دو رنگ سبز مایل به آبی و سبز مایل به زرد تضاد خیره‌کننده‌ای ایجاد خواهند كرد.

 

لحظه‌اي در ذهن خود يك اتاق پذیرايی تصور کنید که دیوارهایش به رنگ سبز مایل به آبی باشد و پارچه مبلمان چيده شده به رنگ قرمز شرابی، روی میز پذیرايی هم یک ظرف شیشه‌ای پر از انگورهای سبز رنگ گذاشته شده است. کف پذيرايي، فرشی با زمینه کرم قرار دارد. شومینه‌ای که در کنج قرار گرفته از مصالح قرمز آجری نماسازی شده و داخل شومینه گلدان شیشه‌ای بلند با گل‌های رز قرمز رنگ گذاشته شده است. کوسن‌های روی مبل، سبز مایل به زرد است. پرده‌ها با رنگ تلفیقی سبز تیره و آبی تیره یا روشن آویخته شده‌اند. وقتي وارد این فضا می‌شوید چه احساسی پيدا مي‌كنيد؟ آيا با وجود تضاد رنگی در محیط، از ریتم و توازن موجود در آن لذت نمی‌برید؟ می‌توانید این چيدمان را امتحان كرده و آرامش همراه با تنوع را تجربه کنید.

 

بعضي‌ها رنگ قرمز را برای اتاق خواب خود انتخاب مي‌كنند، زیرا معتقدند اين رنگ محیطی رمانتیک و گرم ایجاد می‌کند. حال اگر این رنگ را با رنگ مکملش (سبز) به کار برید، فضايی حیرت‌انگیز و مطبوع می‌آفرینید.

 

تصور كنيد پرده‌های اتاق خواب به رنگ قرمز گیلاسی و ست تختخواب چوبی نیز با همین زمینه رنگی باشد. دیوارهای اين اتاق به رنگ سفید و کرم، رنگ سقف سبز مایل به آبی و لوستر نيز به رنگ سبز مایل به زرد است که با انعکاس نور، زیبايی را در فرش سبز رنگ کف ایجاد می‌کند؛ از اين صحنه رمانتیک تا جايي كه مي‌توانيد لذت ببريد.

 

سعی کنید تنوع رنگي را در همه فضاهای منزل‌تان اجرا كنيد تا هیچ‌وقت از یکنواختی در خانه خسته نشوید. به‌خصوص در آشپزخانه که یکی از فضاهای مهم خانه به حساب مي‌آيد و کدبانوی خانه نيز زمان زیادی را در این محل صرف می‌کند بهتر است رنگ‌هاي انرژي بخش رابه كار گيريد.

 

دیوارهای سبز رنگ آشپزخانه همراه با پرده‌های چهارخانه‌ قرمز- زرد، ميزي در وسط آشپزخانه که روی آن بشقاب‌هاي قرمز قرار دارد، زیر بشقابی‌هايی به رنگ سبز در کنار لیوان‌های بلوری و تابش نور زرد از سقف آشپزخانه به آرامش و هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

 

رنگ‌های مکمل کاربرد بسیاری دارند و اگر در انتخاب و کاربردشان دقت داشته باشيد، می‌توانید محیطي جذاب و ریتمیک خلق کنید. اما اگر انتخاب‌تان درست نباشد، محیطی آزاردهنده و یکنواخت خلق مي‌شود كه نمي‌توانید طعم آرامش را در آنجا بچشيد.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

رنگ،

رنگ و باز هم رنگ. این بار هم به سراغ رنگ در منازل می رویم. چه کارکنیم تا فضایی شادتر و متنوع تر داشته باشیم. تحقیقات شگفت انگیز جدید نشان می دهد که رنگ در خانه و در قسمت های مختلف آن و همچنین کمک می کند تا محیطی سالم تر و شادابتر داشته باشیم. محققان دریافته اند که استفاده از رنگ های مختلف می تواند تأثیر مثبتی بر روی فشار خون، کاهش استرس و افزایش انرژی داشته باشد. همچنین رنگ ها می توانند موجب یک خواب راحت برای ما باشند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مثال رنگ قرمز توانایی انتقال سلول های انرژی زا شوند و آنها را افزایش دهند. یکی دیگر از ویژگی های این رنگ افزایش نفس برای ورزشکاران و دوندگان است. حالا حتماً علت استفاده از زمین قرمز در بیشتر مسابقات دو و میدانی را متوجه شده اید. اما در مورد رنگ آبی، در مورد این رنگ تحقیقات نشان می دهد که موجب کاهش درد مخصوصاً در بیمارانی که از رماتیسم رنج می برند می شود. چند مورد از خواص رنگ ها را برایتان نوشتیم شما هم خیلی راحت می توانید این رنگ ها را به خانه اضافه کنید و از ویژگی های آن استفاده کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

● رنگ های گرم، رنگ های انرژی زا

 

ر میان هفت رنگ موجود در رنگین کمان (قرمز، زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش و نیلی) رنگ های گرم قرمز، نارنجی و زرد، سرشار از انرژی هستند. از این رنگ های گرم درآشپزخانه تان استفاده کنید. اگر در اتاقی صبح ها و هرموقع دیگری ورزش می کنید در آن ها می توانید از این رنگ ها بهره بگیرید. در دیگر قسمت های خانه که در آن ها فعالیت و آمد و شد زیاد است می توانیم از این رنگ هااستفاده کنیم. به طور مثال رنگ زرد در آشپزخانه می تواند القا کننده یک روز آفتابی و پرنور باشد. قطعاً کسی وجود ندارد که مایل به استفاده از این فضا نباشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

● رنگ های خنثی و دقت در بینایی

 

رنگ سبز برای چشم از بهترین رنگهاست. این رنگ موجب می شود که شما در زمان خواندن قدرت بیشتری پیدا کنید و زیاد به چشمانتان فشار نیاید. رنگ سبز باعث متمرکز شدن چشم به نقطه مورد دلخواه می شود و این امر سبب آرامش و افزایش توانایی چشم خواهد شد. برای اتاق ها و یا قسمت هایی از خانه که در آن قصد مطالعه کردن و نوشتن دارید از این رنگ بهره بگیرید. همچنین برای انجام کارهایی که در آن نیاز به تمرکز در جزئیات است پیشنهاد می شود رنگ سبز را به کار بگیرید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

● آرامش با رنگ های خنک

 

 

رنگ های سرد و خنکی مثل آبی، نیلی و بنفش به ایجاد آرامش در فضای خانه کمک خواهد کرد. پس از یک روز کاری سخت ورود به خانه و استراحت در قسمتی که با این رنگ ها تزیین شده باعث فراهم شدن محیطی آرام می شود. رنگ های خنک که به آن اشاره شد را سعی کنید در قسمت هایی از خانه بکار ببرید که می خواهید در آن فعالیتی نداشته باشید و استراحت کنید. بیشتر کاربرد این قبیل رنگ ها به اتاق های خواب بزرگسالان و یا کودکان معطوف می شود. قابلیت دیگر استفاده از این رنگ ها به حمام مربوط می شود. هنگامی که می خواهید بعد از یک روز کاری طولانی به حمام بروید حتماً نیاز به آرامش دارید که این رنگ ها به شما این اجازه را می دهد که در فضایی آرام قرار بگیرید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

● گوناگونی

 

با وجود گوناگونی و تعدد زیاد رنگ هایی که باید از میان آنها انتخاب صورت بگیرد، شاید در نظر گرفتن این توضیحات کمی به شما که می خواهید خانه را دوباره رنگ بزنید کمک کند تا از میان این گوناگونی رنگ بهترین رنگ را برای قسمت های مختلف خانه خودتان به کار بگیرید.

 

منبع: وبلاگ Sanuy

 

لینک به دیدگاه

تاثیرات حاصل از رنگ ها

همواره لازمه دريافت نتيجه اي مطلوب از انجام هر نوع کار عملي، وجود اطلاعات و آگاهي لازم تئوري در آن زمينه است.

رنگ ها در دو بستر اصلي در محيط حضور مي يابند

:

1-پوشش هاي اصلي فضاها شامل ديوارها، کف ها، سقف ها و درها.

2-لوازم دکوراسيون شامل مبلمان،پرده ها، فرش و غيره.

در مقام مقايسه اين دو قالب با هم، به لحاظ نقش دکوراسيوني شان در محيط، پوشش هاي فضا از اهميت بيشتري برخوردار مي باشند چون نسبت به لوازم دکوراسيوني ثابت تر بوده و به گونه اي نقش پس زمينه را براي آن لوازم اجرا مي کنند.

در ميان اين پوشش ها، ديوارها به جهت وسعت حضورشان در فضا،جايگاه ويژه اي داشته و ميزان تأثير گذاريشان بر ديگر لوازم دکوراسيوني بسيارچشمگيرتر است. گذشته از موضوع تأثير بر روي ديگر لوازم محيط، ديوارها و رنگ انتخابشان در تغيير وسعت و نور فضا نيز بسيار مؤثر است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رنگ سفید

سفيد سمبل خلوص، بي گناهي، پاکي، آرامش و صلح است.

رنگ سفيدالقاء کننده آرامش، صفا و آسايش است. سفيد به همراه خلوصش، يکي از کاربردي ترين رنگها در طراحي دکوراسيوني يک فضا است زيرا که با همه رنگ ها قابل ترکيب است. ( منظوراز ترکيب در اين مباحث، کنار هم قرارگيري رنگ ها در يک کمپوزسيون رنگي درفضا است).

به کارگيري رنگ سفيد در فضا به خصوص براي پوشش هاي اصلي، آن مکان را روشن تر و بزرگتر جلوه مي دهد. بنابراين براي فضاهاي کوچک و کم نور انتخاب ايده آلي است. سفيد خالص هنگامي که با نور طبيعي نور پردازي مي شود، يک رنگ گرم را ايجاد ميکند ولي در زير نورهاي مصنوعي به نظر سرد مي رسد. در نتيجه با اضافه کردن نورهاي زرد، قرمز و قهوه اي در کنار نور مصنوعي مانند فلورسنت و يا افزودن لوازمي به يک ويا چند رنگ ياد شده در محيط تغيير مي کند. اين رنگ ها از کيفيت سفيد نمي کاهند بلکه آن را گرم تر مي کنند.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رنگ سفيد براي فضاهائي با عناصر معماري قديمي و يا جهت ايجادهماهنگي بين سبک هاي کاملاً مجزاي معماري بسيار ايده آل است.

براي حفظ آرامش فضايي با سطوح سفيد مي توان از لوازمي با رنگ هاي خنثي و بافت هاي طبيعي مانند چوب استفاده نمود و براي ايجاد تضادهاي ظريف و زيبا، تعدادي رنگ هاي دراماتيک نيز به اين ترکيب افزود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رنگ های خنثی

رنگ هاي خنثي، رنگ هايي هستندکه از ميزان زيادي سفيد برخوردار بوده ولي به هيچ يک از رنگ هاي اوليه و ثانويه متمايل نيستند. با اين تعريف رنگ هاي کم مايه مانند صورتي کم رنگ يا آبي آسماني جزءرنگ هاي خنثي محسوب نمي شوند ولي رنگ کرم يکي از رنگ هاي خنثي به حساب مي آيد. همين مسئله در مورد خاکستري روشن که از مشکي نشأت گرفته است نيز صدق مي کند.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رنگ هاي خنثي در بسياري از مواد طبيعي مانند سنگ ها، خاک، زمين، چوب ، حصير، شن و امثال اينها و يا در برخي از موارد مصنوعي مانند فلز، شيشه، سيمان و غيره ديده مي شوند. رنگ هاي خنثي در دنياي دکوراسيون از اهميت بسياري برخوردار بوده و کاربردي هستند. خنثي بودن آنها به اين معناست که مي توانيد به راحتي در کنار هر رنگ ديگري بدون احتمال وجود از دست رفتن زيبايي هاي هر يک به خصوص رنگ ها، ترکيبي مناسب در فضاايجاد کرد. با توجه به آنکه اين رنگ ها نيز آرام بخش و ملايم هستند. با پوشش ديوار به يکي از آنها مي توان پس زمينه خوبي براي نصب تابلو ، نوارهاي چاپي و کاغذي ،پرده ها به طور کلي ديوارکوب ها فراهم آورد.

اگر فضا به قدري از لوازم دکوراسيون پر شده باشد که احساس آرامش را بر هم ريزند، يکي از راههاي ايجاد تعادل در محيط باحفظ همان وسائل، رنگ آميزي سطوح اصلي يا تعويض پوشش هاي ثانويه مانند رومبلي،پرده و غيره به يکي از رنگ هاي خنثي است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

هنگامي که قصد داريد قسمتي از فضا مانند يک ديوار، در، پنجره و يا حتي خرده ريزهايي مانند دستگيره، چوب پرده و به طور کلي هر وسيله اي که در محيط وجود دارد به محض ورود بيننده به داخل، نظر او را جلب نکند. آنها را به يکي از رنگ هاي خنثي رنگ آميزي کرده و يا رنگ خنثي را در انتخاب آنها درنظر بگيريد.

از اين خاصيت رنگ هاي خنثي براي رفع عيوب معماري و شکستگي ها وفرورفتگي ها مي توان بهره زيادي کسب کرد. به عنوان مثال با رنگ آميزي بخشي از فضاکه داراي مشکل ساختاري است و شما نمي خواهيد فوري مورد توجه بيننده قرار بگيريد،توسط يکي از رنگ هاي خنثي به راحتي مي توانيد آن را در نظر اول بپوشانيد.

به کارگيري رنگ هاي خنثي در محيط نيز با اهداف گوناگون دکوراسيوني صورت مي گيرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

نصب تابلوئي به رنگ زرد، با خاصيت گرم در فضايي که اغلب پوشش ها و لوازم دکوراسيوني آن از رنگ هاي خنثي انتخاب شده است، مي تواند داراي دو هدف باشد:

1-جلب نظر بيننده به طرف اثر هنري تابلو که در اينجا با نورپردازي اين تأکيد را بيشترکرده است.

2- تغيير فضاي يکنواختي با عنصري با رنگ آميزي گرمتر و انرژي دارتر.

رنگ هاي خنثي در پرده هاي مختلف از روشن تا تيره وجود دارند و به لحاظ سبک جزءترکيبات رنگي مورد استفاده در سبک کلاسيک هستند.

به عنوان نمونه اگر طراح داخلي به لزوم جلوه دادن فرورفتگي در کنار پنجره و پله تأکيد داشت به طور قطع يک و ياترکيبي از چند رنگ گرم را در کنار رنگ هاي ملايم و خنثي به کار مي برد تا به اين ترتيب نظر هر بيننده در حال عبور از آن محيط را به خود جلب کند. ولي اکنون باانتخاب اغلب پوشش هاي محيط به رنگ هاي خنثي مقصودي برعکس داشته و ممکن است هنگامي که فردي از پايين به بالا آمده و يا از پله ها به طبقه پايين مي رود حتي اين فضا راناديده بگذرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع:دانستنیهای معماری

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

دکوراتورها امسال برای تزیین خانه ها سعی می کنند از رنگ های گرم تابستانی استفاده کنند و طبیعت را به خانه شما بیاورند.

نعمت و زیبایی آشکار

1ss_Lacey1.jpg

 

امسال تابستان "لیسی هاوارد" - دکوراتور معروف آمریکا- با طرح جدیدی مهمان خانه های شما است. او برای دکور منزل و دفاتر کار رنگ های متنوع و شاد رابه شما پیشنهاد می کند. در این قسمت او با استفاده کردن از رنگ گرم میوه ای تابستانی مانند گلابی ،گرمی و شادابی خاصی به اتاق نشیمن تان هدیه کرده است.

 

آرامش و هیجان

ss_Lacey2.jpg

 

با استفاده از این رنگ های متنوع ، آرامش و امنیت خاصی در خود احساس می کنید. اما در کنار همه اینها می توانید هیجان و سرزندگی که در فضای خانه بوجود آمده را حس کنید. سعی کنید یان رنگ ها را در وسایل خانه چه ساده و چه وسایل تزیینی به کار ببرید.

 

رنگ های شاد و تند

ss_Lacey3.jpg

 

رنگ های بهاری ؛ دنیای بیرون از خانه شما از شادی و هیجان در حال رقص است. لیسی هاوارد می گوید :" من فکرمی کنم داخل خانه درعین سرزندگی باید محل دنج و آرامی برای ساکنین خانه باشد" این رنگ های پر رنگ و شاد نیرو و روشنایی تازه ای به زندگی یکنواخت شما وارد می کند.

سبز به معنی زندگی و پویایی

ss_Kimgreen4.jpg

 

کیمبرلی متز ، طراح مجله هنر معماری و دکور ، می گوید در دکور خانه باید سرزندگی و شادی موج بزند. او می گوید من از منابع مختلفی برای طرح هایم الهام می گیرم. در اینجا ،‌او به ما نشان می دهد که مجموعه ای از رنگ های سبز چگونه منزل خسته کننده و یکنواخت ما را به یک مکان شاد و بهاری تبدیل می کند.

عصاره نارنج

ss_Kimorange5.jpg

 

از رنگ و شکل یک آب نارنج ترش مزه برای الهام گرفتن برای دکور خانه تان استفاده کنید ،‌بدین ترتیب زمانیکه هوا گرم می شود سرتاسر خانه شما به رنگ نارنج های ترش مزه و خنک خواهد شد.

 

رنگ قرمز در همه جای خانه

ss_Kimred6.jpg

 

برای شاداب کردن فضای خانه ، هیچ راهی بهتر از بکار بردن یک رنگ گرم و شاد مانند قرمز موثر نیست. کیمبرلی برای تزیین این خانه از طیف رنگی قرمز استفاده کرده است. اگر دوست ندارید که سرتاسر خانه تان پوشیده از رنگ قرمز باشد ، از رنگ صورتی گرم استفاده کنید.

 

بتانی : قهوه ای خرمایی

ss_Bethany37.jpg

 

رنگ هایی که در سال 2009 مورد استفاده دکوراتورها بودند امسال باز هم مورد استفاده قرار می گیرند این رنگ های آنهایی هستند که احساس آرامش و امنیت را به ساکنین خانه القا می کنند. بتانی کوتک ، سردبیر مجله " معماری و دکوراسیون " این رنگ را برای آشپزخانه انتخاب کرده است. با بکار بردن این رنگ (قهوه ای ) برای آشپزخانه ، خانم های خانه دار احساس می کنند در مکان دنج و راحتی بسر می برند؛ آنها با این رنگ احساس اطمینان و امنیت می کنند"

طراوتی مانند مزارع میوه و سبزیجات

ss_Bethany8.jpg

بتانی می گوید :"برای آنهایی که فصل زمستان را دوست دارند ، استفاده از رنگ های خنک و یا طرح هایی از میوه های زمستانی موثر و جالب خواهد بود. این طرح شادابی باغ و مزارع را به خانه شما هدیه خواهد داد".

بتانی : شیرین ترین و لذت بخش ترین خوراکی ها

ss_Bethany9.jpg

 

بتانی می گوید :"این بار طرح های من از ذائقه شیرینم سرچشمه گرفته است. رنگ این شیرینی های خوشمزه ، در گرمای تابستان خنکی و طراوت خاصی به فضا خواهد داد".

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

همه چیز در مورد رنگ نارنجی

 

رنگ نارنجي نمايانگر شادي، نشاط و خوش خلقي است و در گرمابخشي بينظير است. استفاده از رنگ نارنجي در محيط همچون تنفس اكسيژن پاك، زندگيبخش است. به گفته فرانك سيناترا نارنجي از شادترين رنگهاست.

 

orange.jpg

 

نارنجي شور و نشاط را به زندگي تزريق مي‌كند. اين رنگ‌ هم مي‌تواند تند و جسور باشد و هم ملايم و آرام. اين رنگ همانند ديگر رنگ‌ها داراي طيف‌هاي متعددي از جمله: آجري، پرتقالي و ... مي‌باشد.

فصل پاييز و آتش از عناصري هستند كه شديداً تداعي كننده اين رنگ زيبا مي‌باشند. نارنجي از نيرو و قدرت خاصي برخوردار است كه مي‌تواند حس پويايي و تكاپو را در افراد بيدار نمايد.

 

نارنجي مثل بنفش يك رنگ تركيبي شامل زرد و قرمز است. اثر قرمز انرژي زايي است و اثر زرد نشاط ‌آفريني؛ و اين دو رنگ زماني كه با‌هم تركيب مي‌شوند رنگي نشاط‌ آور و انرژي‌زا را به نام «نارنجي» را بوجود مي آورند.

 

 

orange-1.jpg

 

هر جا نارنجي باشد گرماي خوشايندي نيز پديد مي آيد و فرد حس راحتي و امنيت پيدا مي‌كند. روانشناسان رنگ معتقدند كه نارنجي رنگي است كه احساسات و عواطف را در وجود انسان بيدار مي‌كند و حتي تا حدودي اعتماد به نفس را نيز ارتقا مي بخشد. چنانچه شما در بروز احساسات خود ناتوان هستيد به شما توصيه مي‌كنيم بيشتر از رنگ نارنجي استفاده كنيد زيرا اين رنگ عبور از موانع موجود بر سر راهتان را تسهيل مي بخشد. نارنجي هم اگر مثل صورتي بصورت ملايم و روشن بكار برده شود، مي تواند استرس و تنش را از ميان برداشته و آرامش ايجاد كند. اگر بخواهيم نارنجي را در يك جمله خلاصه كنيم مي‌توانيم بگوييم : "نارنجي شما را شاد و پر از انرژي مي‌كند".

 

 

orange-2.jpg

 

 

اگر شما از طرفداران رنگ نارنجي هستيد پس حتماً فرد شاد و خوش صحبتي هم هستيد. متأسفانه اين رنگ كمتر در دكوراسيون‌هاي داخلي ديده مي‌شود و كمتر مورد توجه قرار مي گيرد. از لحاظ انرژي درماني، رنگ نارنجي تجسم خلاقيت و نوآوريست و رنگي است كه هم از لحاظ روحي و هم جسمي قدرت بالايي را منتقل مي كند.

 

نارنجي در خانه

 

همانطور كه گفته شد نارنجي رنگ شادي، فعاليت و تكامل است. نارنجي روح و زندگي را به اتاق‌هاي شما هديه مي دهد. نارنجي در كنار رنگ زرد جلوه متفاوتي را بوجود مي‌آورد كه البته اين جلوه‌نمايي به چگونگي تابش نور روي اين تركيب نيز بستگي دارد.

 

 

orange-3.jpg

 

رنگ نارنجي نيز همانند قرمز سبب افزايش اشتها مي‌گردد و از اين رو براي آشپزخانه رنگي مناسب است و مي‌تواند براي آشپز بسيار الهام بخش و انرژي‌زا باشد. براي داشتن اين رنگ زيبا در آشپزخانه خود مي‌توانيد آن را همراه با كابينت‌هاي چوبي روشن يا رنگ چوب و كفپوش تيره بكار ببريد كه در اين صورت جلوه‌اي چشم نواز به آشپزخانه خود مي‌دهيد.

 

نارنجي از جمله رنگ‌هاي مناسب براي اتاق غذاخوري مي‌باشد زيرا همانطور كه گفته شد اشتها آور است و از اين توانايي برخوردار است كه محيطي صميمي و راحت را بوجود آورد بطوري كه اعضاي خانواده از صرف غذا در كنار هم لذت ببرند.

 

نارنجي مي‌تواند گرمابخش اتاق نشيمن نيز باشد. وجود اين رنگ در اتاق نشيمن سبب مي‌شود زمينه براي گفتگوهاي دوستانه در محيطي صميمي فراهم گردد. براي داشتن يك جلوه مدرن در اتاق نشيمن توصيه مي‌كنيم براي ديوارها از نارنجي ملايم استفاده كنيد و با قرار دادن كاناپه طوسي رنگ و راحتي‌هاي سفيد رنگ و از جنس چرم به اتاق عمق و ژرفا ببخشيد.

 

وجود رنگ نارنجي در قسمت ورودي و هال به منزله استقبال با آغوشي باز از ميهمانان است. اما نكته اينجاست كه بهتر است كل ديوارهاي هال را با رنگ نارنجي رنگ‌آميزي نكنيد بلكه از گل‌هاي نارنجي رنگ و يا يك گلدان بزرگ به رنگ نارنجي استفاده كنيد تا تأثير‌گذاري بيشتري داشته باشد.

 

 

 

orange-4.jpg

 

رنگ نارنجي نيز همانند قرمز براي اتاق خواب و سرويس‌هاي بهداشتي توصيه نمي‌شود. اما اگر مي‌خواهيد از نشاط‌آور بودن اين رنگ در اين دو قسمت خانه نيز بهره‌مند شويد، توصيه مي‌كنيم به مقدار خيلي كم و از طيف‌هاي ملايم نارنجي استفاده نمائيد. براي مثال قرار دادن يك يا دو كوسن با رنگ نارنجي ملايم در اتاق خواب كافيست.

 

نارنجي در هارموني

 

طبيعت بهترين الگو براي الهام گرفتن در خصوص تركيب رنگ‌هاست. اگر كمي دقت كنيد متوجه خواهيد شد كه طبيعت بدون رنگ نارنجي تقريباً ناقص است! و به نوعي به اين رنگ نياز دارد.

 

نارنجي همواره يادآور فصل زيباي پاييز است. يك جنگل پاييزي را در ذهن مجسم كنيد، مي‌بينيد كه چگونه نارنجي در كنار زرد روشن، و قهوه‌اي فندقي جلوه بي بديلي را خلق مي كند. اين سه رنگ به زيبايي كنار هم مي‌نشينند و نه تنها در طبيعت بلكه در خانه شما نيز مي‌توانند زيبايي بيافرينند.

 

 

 

orange-5.jpg

 

هنگام طلوع و غروب خورشيد به آسمان نگاه كنيد، در مي‌يابيد كه آبي و نارنجي چه تركيب چشم‌نواز و لطيفي را بوجود مي‌آورند. اين دو رنگ نيز در طيف‌هاي مختلف به زيبايي كنار هم قرار مي‌گيرند.

 

سبز و نارنجي نيز زوج ديگري هستند كه تركيبي زيبا را بوجود مي‌آورند. نارنجي كدويي در كنار سبز زيتوني و پرتقالي در كنار سبز ليمويي را تصور كنيد. بله! بسيار زيبا كنار هم مي‌نشينند.

 

در چرخه رنگ نارنجي بين زرد و قرمز قرار دارد. اين سه رنگ در كنار هم تركيبي بسيار مناسب براي آشپزخانه، اتاق غذاخوري و اتاق بازي كودكان مي‌باشند كه البته گرماي بيش از حد اين تركيب رنگ بايد تاحدي تعديل يابد كه مي‌توانيد اين كار را با اضافه كردن مقداري آبي، ارغواني و سبز انجام دهيد.

 

طوسي نيز گزينه مناسبي براي قرار گرفتن در كنار نارنجي است زيرا تركيب خوشايند و زيبايي را بوجود مي‌آورد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برخي از نقاشان خورشيد را به لكه هاي زرد تبديل مي‌كنند و برخي ديگر لكه ها ي زرد را به خورشيد "

 

پابلوپيكاسو

همه چيز درباره رنگ زرد

 

 

به رنگ زرد گل نرگس، پوست ليمو، و كره فكر كنيد!چه احساسي به شما دست مي‌دهد؟! بله اين حس گرمي و نشاط است، رنگ زرد يادآور شروعي دوباره است؛ يادآور بهار و اميد آرزوهاي شيرين

 

در هندوستان افراد زماني كه قصد دارند شرو ع بهار را جشن بگيرند جامه زرد به تن ميكنند. چنانچه كمي تامل كنيد و به رنگ ياقوت زرد، و برخي از تكه سنگ ها توجه كنيد، درميابيد كه رنگ زرد ماهيتا"زاده زمين است و درنگاه اول ما را به ياد طبيعت مي‌اندازد. ياد نرگس زرد، گندمزار، و يا كشتزار ذرت. از طرفي گيرايي زمينه طلايي اين رنگ به انسان نوعي انرژي مضاعف مي‌دهد.

yellow-1.jpg

ار نظر روانشناسي زمينه روحي و رواني انسان به گونه ايست كه رنگ زرد باعث ارتقا و نشاط انسان مي‌گردد. وين وان گوگ هنرمندي كه سال‌هاي زيادي را صرف مطالعه در مورد رنگ زرد كرده است. وي اينچنين اظهار مي دارد كه "زرد خود خورشيد است، زرد حقيقتا"فوق العاده است". علاوه بر اين زرد رنگ خوش‌بيني و آرامش است؛ زرد يعني اميدواري.

 

روانشناسان رنگ بر اين باورند كه انسان‌ها در نهان و ذات خود تمايل به رنگ زرد دارند. چنانچه در پي اعتماد به نفس و آرامش روحي هستيد، روانشناسان رنگ زرد را به شما توصيه ميكنند. آن‌ها معتقدند افرادي كه طرفدار اين رنگ هستند افراد پراميد،شاد و قاطعي هستند.

 

جالب است بدانيد رنگ زرد اولين رنگي است كه نوزادان در بدو تولد قادر به تشخيص آن ميباشند. ارسطو فيلسوف يوناني معتقد است كه رنگ زرد اولين رنگي است كه از تاريكي خارج ميشود و به همين دليل است كه زرد و آبي (آبي هم اولين رنگي است كه به تاريكي وارد ميشود) تنها رنگهاي حقيقي در سه رنگ اصلي مي‌باشند.

 

yellow-2.jpg

بطور خلاصه رنگ زرد ذاتا" سازنده اعتماد به نفس، شادي آور، و تحريك كننده انسان هم از لحاظ ذهني و هم از لحاظ جسمي ميباشد.

 

دكتر مكس لوسچر روانشناس سوئيسي در دهه 1950 دليل اهميت رنگ زرد را در يك مثال ساده شرح داد. او معتقد بود كه روز كه زمان فعاليت و تكاپو است با رنگ زرد خورشيد شروع مي‌شود در حقيقت زرد رنگ بيداري و شروع است.

 

جان ‌ولگاتگ فيلسوف قرن 18از رنگ زرد به عنوان رنگ دوستي و راحتي (آرامش) ياد مي‌كند، او هم‌چنين هنگام مطالعه نكات مهم را با رنگ زرد مشخص مي‌ ‌‌‌نمود تا بهتر در ذهنش باقي بمانند. رنگ زرد نه تنها باعث ارتقاء فعاليت‌هاي جسمي مي‌گردد، بلكه باعث تحريك ذهن نيز مي‌شود و به تقويت حافظه هم كمك مي‌كند.

 

همه طيف‌هاي رنگ زرد به يك اندازه تاثير گذار نيستند؛ براي مثال زرد شفاف و روشن خيلي بيشتر و بهتر از زرد تيره و مات قدرت خلق شادي و نشاط در محيط را دارد. بنابراين هنگام استفاده از اين رنگ زيبا به طيف آن نيز توجه نمائيد.

 

درنهايت در يك جمله مي‌گوئيم كه رنگ زرد،رنگ سوزندگي،نشاط،اعتماد به نفس،ثروت و عشق و دوستي است.

 

پس با داشتن اين رنگ در خانه خود گرما و روشني را تجربه كنيد و لذت ببريد.

استفاده از رنگ زرد در دكوراسيون و خانه

 

زماني كه قصد داريد از اين رنگ در دكوراسيون داخلي استفاده كنيد، اين نكته را از ياد نبريد كه نورهاي طبيعي و هنري كه در خانه وجود دارند، تاثير زيادي در تغيير جلوه رنگ زرد خواهند داشت. براي مثال در اتاقهاي آفتابگير زرد درخشانتر جلوه مي‌كند و بطور زيادي گرماي خورشيد را د ر اتاق منعكس خواهد كرد در حالي كه زير نور لامپ‌هاي الكتريكي زرد بسيار متفاوت از آنچه در واقعيت است جلوه مي ‌كند. ازاينرو قبل از هر اقدامي ببينيد كدام طيف از رنگ زرد مناسب اتاق مورد نظر شماست. به اين منظور بهتر است ابتدا از تكه‌هاي تستر كاغذ ديواري استفاده كنيد و پس از اطمينان اجرا نمائيد.

 

بهتر است براي روشن جلوه دادن اتاق‌هاي بزرگ بجاي سفيد در رنگ آميزي ديوارها از رنگ زرد ملايم استفاده كنيد زيرا در اين شرايط سفيد باعث بي‌روح شدن اتاق مي‌گردد. همچنين براي اتاق‌هاي كوچك و تاريك نيز رنگ زرد براق را براي نقاشي ديوارها توصيه مي‌كنيم زيرا اين رنگ به طرز معجزه آسائي باعث روشن شدن و بزرگتر جلوه كردن اتاق ‌هاي اين چنيني مي ‌گردد.

 

زرد بطور سنتي رنگ آشپزخانه‌هاست! همانگونه كه روز با رنگ زيباي خورشيد شروع مي‌شود بهتر نيست ماهم هنگام صرف صبحانه از فنجان‌ها و ظروف زرد رنگ استفاده كنيم و همانند طبيعت روز خود را با اين رنگ شروع كنيم ؟! گفتيم كه زرد رنگ انرژي و تحرك است بنابراين سعي كنيد از اين رنگ در جاي جاي چيدمان منزل خود استفاده كنيد. البته بهتر است از عناصر طبيعي كه زرد رنگ هستند استفاده شود مثلا" گلداني پر از گل‌هاي زرد روي ميز غذاخوري ....

 

yellow-3.jpg

علت اينكه استفاده از اين رنگ در اتاق غذاخوري بسيار توصيه مي‌شود، اجتماعي بودن اين رنگ است! وجود اين رنگ در اتاق غذاخوري باعث مي‌شود افراد در اين اتاق احساس آرامش بيشتري كنند و از خوردن غذا در كنار هم لذت ببرند.

 

از آنجائي كه اين رنگ رنگ تحرك و فعاليت است، استفاده زياد از آن در اتاق خواب توصيه نمي شود زيرا ممكن است باعث بي‌خوابي گردد.

 

طيف‌هاي ملايم اين رنگ براي سرويس‌هاي بهداشتي بسيار مناسب هستند.

 

زرد هم‌چنين رنگ مناسبي براي اتاق‌هاي نشيمن مي‌باشد.چنانچه تمايل داريد اتاق نشيمن شما جلوه‌اي مدرن داشته باشد، توصيه مي‌كنيم تركيبي از رنگ‌هاي زرد ملايم، طوسي و سفيد را در طراحي خود داشته باشيد و با استفاده از وسايل چوبي تيره و اشياء كريستال به فضايتان عمق و ژرفا ببخشيد.

 

هم‌چنين براي داشتن اتاق نشيمن شيك و ساده بهتر است از تركيب زرد اخرايي و نارنجي سير استفاده كنيد و براي عمق دهي به فضا از سرويس‌هاي چوبي تيره و ظروف بزرگ و طرح دار استفاده نماييد.

 

رنگ زرد در هارموني

 

زرد رنگ جنبش و درخشش است. زرد دشمن تاريكي و هر رنگ تيره و افسرده است. ويژگي ديگر اين رنگ اين است كه به خوبي خود را در يك تركيب رنگي سازگار مي‌كند و به راحتي در كنار رنگ‌هاي ديگر همخواني پيدا مي كند.

yellow-4.jpg

اگر با دقت بيشتري به طبيعت زيبا بنگريد خواهيد ديد كه طيف‌هاي رنگ زرد با طيف‌هاي رنگ آبي به شدت همخواني دارند و به زيبائي كنار هم مي‌نشينند.

 

هم‌چنين سبز نيز از جمله رنگ‌هاييست كه كنار زرد تركيبي فوق العاده را خلق مي‌كنند.

 

بنفش سير رنگ مكمل رنگ زرد است. بنابراين در كنار زردتركيبي چشم‌نواز را تشكيل مي‌دهند. رنگ ديگري كه بسيار زيبا كنار زرد مي‌نشيند رنگ قهوه‌اي مي‌باشد.

 

رنگ زرد در بسياري از تركيب‌ها به آن تركيب رنگ و روح زندگي مي‌بخشد.

 

هم‌چنين بسياري از معماران كه به سبك كلاسيك كار مي‌كنند ترجيح مي‌دهند رنگ زرد با مشكي و قرمز تركيب نمايند.

 

در قرن 20 رنگ زرد از طرفداران زيادي برخوردار شد خصوصا" تركيباتي كه شامل زرد ملايم و ديگر رنگ ‌ها مي‌شد.

 

 

yellow-5.jpg

براي مثال در دهه 1950 تركيب زرد ليموئي با صورتي ملايم، آبي ملايم، و سبز بسيار مورد استقبال افراد قرار گرفت. هم‌چنين در دهه 1960 تركيب زرد ليموئي با بنفش ،سبز روشن و نارنجي سير بيشترين تركيب رنگي بود كه از طرف افراد انتخاب مي‌شد.حال چنانچه با تصور اين تركيب‌هاي رنگ زرد و ديگر رنگ‌ها احساس خوشايندي به شما دست داده است به شما توصيه مي‌كنيم هر يك از آن‌ها را كه بيشتر مي‌پسنديد به خانه‌هاي خود بياوريد.

 

يكي از اشكال رنگ زرد كه بسيار جذاب و چشم‌گير است رنگ طلائي مي‌باشد.چنانچه مي‌خواهيد شكوه و جلوه‌اي بي‌نظير را به خانه خود دعوت كنيد به شما تركيب زرد طلائي با آبي سير، قرمز مخملي و بنفش تيره را به شما توصيه مي‌كنيم.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

من فكر مي كنم اگر از مزرعه اي پر از گل هاي بنفشه بگذريد و به آن ها توجه نكنيد درحق خداوند ناشكري كرده ايد"

آليس واكر – نويسنده

 

 

purple1.jpg

همه چيز در مورد رنگ بنفش

 

بنفش رنگ عرفان و معنويت است. بنفش در هر طيفي كه باشد الهام بخش و رنگ شاهزادگان، ‌پادشاهان و ملكه هاست. بنفش سير در اصل تركيبي از رنگ هاي آبي و قرمز مي باشد كه ويژگي هاي هر دو رنگ را يكجا در بر دارد. تندي قرمز به واسطه آرامش و خنكي آبي فروكش مي كند و به حس تازه تبديل مي شود و شما را به آرامش و رهايي دعوت مي نمايند. به همين دليل است كه در بيمارستان هاي رواني و مطب روانشناسان اغلب از بنفش ملايم يا همان بنفش ياسي استفاده مي شود. بنفش ملايم احساس ترس را كاهش مي دهد و مشغله هاي فكري آزار دهنده را تعديل مي نمايد. وقتي بنفش در كنار سفيد قرار مي گيرد سمبل خالص بودن و تواضع است. در فرهنگ چين بنفش رنگ رويا پردازان و فيلسوفان است و نشانه صداقت ، وفاداري و عشق مي باشد. علم رنگ شناسي ثابت كرده است كه بنفش آثار ترس و شوك هاي روحي را پاك مي كند و در اين زمينه مانند اشعه ماوراء بنفش عمل مي نمايد.

 

 

purple7.jpg

 

از به كار بردن بنفش در دكوراسيون داخلي خانه خود اجتناب نكنيد. همانطور كه مشاهده مي كنيد تركيب بنفش و سبز به تركيب كامل و زيباست كه تحسين همگان را بر مي انگيزد و همان چيزيست كه دنبالش بوديد. اگر فردي به شما بگويد كه قصد دارد قاليچه بنفش خريداري كند مطمئن باشيد آن فرد در آينده اي نزديك به موفقيت خواهد رسيد چون از ذهن باز و آرامي برخوردار است. جالب است بدانيد امروز در آمريكا به سربازاني كه در جنگ زخمي شده اند به پاس شجاعت شان قلب بنفش هديه مي شود. در دهه 1960 بنفش از محبوبيت بي نظيري در مجلات مد برخوردار بود . هم چنين اين رنگ در دهه 1980 در كنار رنگ هاي طلائي قرمز و سياه زياد ديده مي شد اما شهوت اين رنگ در اين دهه بسيار زياد زود گذر بود.

 

 

 

purple4.jpg

اين دوره ديگر زمان اين است كه بنفش در طراحي داخلي منزل شما جايي ويژه براي خود داشته باشد. زمان آن رسيده كه شما نيز از آرامش و حالت خوش عرفاني اين رنگ در خانه خود بهره مند شويد. بنفش به ندرت در طبيعت ديده مي شود. مانند گل هاي زيباي بنفشه. هيچ رنگي به اندازه بنفش نمي تواند عرفاني و الهام بخش باشد. بنفش هم چنين يادآور غذاها و خوردني هاي خوش مزه اي مثل انگور بنفش – بادمجان و تمشك مي باشد و بسيار اشتها آوراست.

 

آبي به شما كمك مي كند تا حين آشپزي تمركز و آرامش داشته باشيد. از طرفي بنفش به شما كمك مي كند تا بهترين تصميم را براي انتخاب غذا انجام دهيد. استفاده از رنگ بنفش در آشپزخانه از يك فرد عادي يك سرآشپز هنر مند مي سازد.

 

purple2.jpg

بنفش در خانه

 

ديگر زمان آن رسيده تا بنفش را به اتاق نشيمن ، اتاق غذا خوري ، اتاق خواب و سرويس هاي بهداشتي منزل خود دعوت كنيد تا جادوي اين رنگ زيبا را به چشم خود ببينيد. به شما توصيه مي كنيم از حالت عرفاني و آرامبخش كه به واسطه استفاده از رنگ بنفش در اتاق نشيمن شما بوجود مي آيد خود را محروم نكنيد. شما به چند طريق مي توانيد از اين رنگ در دكوراسيون اتاق نشيمن استفاده كنيد. اگر تمايل داريد اتاق نشيمن شما در عين شيك بودن كمي كم نور و تاريك تر به نظر برسد از بنفش سير براي نقاشي ديوارها استفاده كنيد. هم چنين براي جلوه بيشر كوسن هاي بزرگ به رنگ قرمز طلائي روي مبل هاي قرار دهيد اما اگر مي خواهيد كمي مدرن تر عمل كنيد مي توانيد تنها يك ديوار را به رنگ بنفش بادمجاني رنگ آميزي كنيد و مبلمان چوبي و قاليچه هاي پرز بلند و سبز رنگ را در وسايل اتاق داشته باشد. چنانچه جنبه آرامش فضا بيشر برايتان اهميت دارد از طيف هاي روشن و ملايم بنفش مثل بنفش ياسي استفاده نمائيد و چيدمان خود را با قرار دادن كوسن هاي شكلاتي و قاليچه هاي پوستين كامل كنيد.

 

در اتاق غذا خوري از قرمز و بنفش كنار هم بكار بريد. براي مثال مي توانيد ديوارها را به رنگ بنفش نقاشي كنيد و از دستمال سفره ، روميزي يا گلداني قرمز براي روي ميزي غذا خوري استفاده نمائيد. بنفش به دليل آرامشي كه به روح مي بخشد رنگي بسيار مناسب براي اتاق خواب است بهتراست براي اتاق خواب از بنفش روشن ( بنفش ياسي ) در كنار سفيد و نقره اي استفاده نمائيد كه در اين صورت تاثير گذازي آن بر آرامش روح و جسم چندين برابر خواهد شد . اين رنگ روياهايي زيبايي براي شما مي سازد.

 

 

 

purple3.jpg

بنفش در اتاق خواب تنها يك تاثير و ويژگي دارد و آن القاي آرامش است. طيف ملايم و روشن و بنفش ذهن شما را باز مي كند و نمي گذارد به افكار آزاردهنده تمركز كنيد و به همين دليل به شدت استرس و تنش را از شما دور مي كند و آرامش را جايگزين آن ها مي نمايد. بنفش هم چنين براي كاهش هاي سرويس بهداشتي رنگي بسيار مناسب است. وجود ويژگي ها و تاثيرات رنگ بنفش آنچنان در آشپزخانه حياتي به شمار نمي آيند بنابراين روي كابرد بنفش در آشپزخانه زياد تاكيد نمي شود بهتر است از اين رنگ در قسمت هاي ديگر بيشتر بهره جست

 

 

بنفش در هارموني

 

بنفش بسيار كم در طبيعت ديده مي شود و همان مقدار كم نيز اغلب در كنار طيف هاي گوناگون رنگ سبز به چشم مي خورد . بنفش هم چنين در كنار قهوه اي بسيار زيبا مي نشيند اما نكته اي كه مي بايست رعايت كنيد اين است كه طيف هاي دو رنگي كه در كنار هم مي نشيند بسيار مهم هستند براي مثال بهتراست بنفش روشن ( بنفش ياسي ) در كنار قهوه اي شكلاتي قرار بگيرد و يا بنفش بادمجاني در كنار بژ و طيف هاي خنثي ي رنگ قهوه ايي .

 

تركيب بنفش و صورتي نيز بسيار زيبا و چشم نواز است . اين دو رنگ يك زوج بسيار هماهنگ هستند كه وقتي در كنار هم مي گيرند چشم ها را به سوي خود جذب مي كنند. كنار هم نشستن بنفش ملايم و صورتي روشن تركيبي را ايجاد مي كنند كه بسيار مورد پسند بانوان و دختران جوان واقع مي شود و تركيبي بسيار مناسب براي اتاق خواب مي باشد. بنفش در كنار نقره اي طلائي تركيبي شيك و بسيار پرجلوه را خلق مي كنند كه فضا را به فضايي شاهانه منزل مي سازد و همچنين باعث صميميت و گرم شدن محيط مي شود. اگر تمايل داريد كه فضايي فانتزي و هنري داشته باشيد. به شما توصيه مي كنيم آبي ، قرمز و سبز را كنار بنفش بنشانيد . بنفش نيز همانند قرمز وقتي كنار سفيد قرار مي گيرد جلوه اي زيبا و تحسين بر انگيزي را بوجود مي آورد از تركيب بنفش با سياه و طولي بپرهيزيد زيرا اين تركيب احساس غم و ناكامي را در محيط القا مي كند.

 

 

purple5.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به مطالعه طبيعت بپرداز، طبيعت را دوست بدار و همراه با آن صميمي باش... طبيعت هيچ گاه با تو دشمني نخواهد كرد.

 

 

brn1.jpg

هر چيز در مورد رنگ قهوه اي

 

قهوه اي رنگ شكوفايي و روشني است. رنگ زمين و خاك است. قهوه اي به ما يادآوري مي كند كه فطرتاً چه رابطه تنگاتنگي با طبيعت داريم. همانگونه كه زمين زير پايمان براي ايستادن و راه رفتن به ما اطمينان مي دهد رنگ قهوه اي نيز حس استحكام و امنيت را القا مي كند.

 

قهوه اي داراي طيف هاي رنگي بسياري مي باشد كه هر كدام از اين طيف ها داراي نام هايي مي باشند. كه برخي از اين نام ها : خرمايي، خاكي ، فندقي و .... مي باشد.

 

 

brn2.jpg

هم چنين اگر به رنگ شكلات، قهوه ، نسكافه ، دارچين و پودر كاكائو توجه كنيد در مي يابيد كه قهوه اي رنگي است كه در آشپزخانه زياد ديده مي شود.

 

قهوه اي سير كه بسيار به رنگ مشكي نزديك مي باشد نيز كاربرد زيادي در هند دارد و مي توان قهوه اي و نداك معروف است كه اين نام را آنتوني و نداك نقاش معروف قرن 7 بدليل علاقه اي كه به اين رنگ داشت براي اين رنگ انتخاب كرد.

 

هر كدام از طيف هاي رنگ قهوه اي حالات و ويژگي هاي مخصوص خرد را دارا مي باشند. از جمله ويژگي هاي رنگ قهوه اي قدرت ، ثبات ، گرما و تكامل است. از لحاظ علم انرژي درماني ، قهوه اي سمبل رويش تكامل است. يكي از عناصر پنج گانه انرژي چوب است و چوب از زمين مي رويد و بسوي آسمان قد مي كشد. همانگونه كه انسان ها رشد مي كنند و قد مي كشند. به همين دليل است كه قهوه اي رنگ رويش ، انرژي و سرزندگي است و اشياء چوبي و قهوه اي رنگ ، نقش مكمل را در طراحي داخلي دارند.

 

 

brn3.jpg

تاريخ و فرهنگ هاي كهن همراه ديد روشني ( مثبتي ) نسبت به رنگ قهوه اي داشته اند. روانشناسان رنگ بر اين باورند كه رنگ قهوه اي رنگ حس كردن احساسات است ! بر اساس اين نظريه روانشناسان رنگ زماني كه ما احساس آسيب پذير بودن مي كنيم خود را پشت اين رنگ كه تركيبي از سه رنگ قرمز- زرد و سياه است پنهان مي كنيم . ما از قهوه اي استفاده مي كنيم تا از خود محافظت كنيم. جالب است بدانيد كه آقايان بيشتراز خانم ها زنگ قهوه اي را رنگ مورد علاقه خود مي دانند. قهوه اي رنگ طبيعت است و با استفاده از آن مي توان طبيعت را به خانه آورد.

قهوه اي در خانه

 

قهوه اي در اكثر اتاق ها كاربرد دارد براي خلق هر حالتي در هر فضا مي توانيد به نحوي از قهوه اي كمك بگيريد براي مثال در يك اتاق شمالي و بي روح حضور رنگ قهوه اي ملايم و گرم احساس آرامش و راحتي را به آن اتاق مي بخشد و يا در يك اتاق جنوبي يا آفتاب گير به كار بردن يك قهوه اي تيره و شفاف مي تواند جلوه بي نظيري داشته باشد.

 

 

brn4.jpg

رنگ قهوه اي بخصوص در طيف هاي سردتر آن و يا رنگ دارچيني و شكلاتي از جمله رنگ هايي مي باشند كه به شدت مناسب آشپزخانه هستند و با ابراز و وسايل استيل و گرانيتي بخوبي كامل مي شوند. طيف هاي رنگ قهوه اي در آشپزخانه به فضا عمق و جلوه بي نظيري مي بخشد.

 

رنگ قهوه اي در اتاق نشيمن حرف اول را مي زند قهوه اي نه تنها با تمام رنگ هايي كه در اتاق نشيمن هستند هماهنگي و تناسب دارد بلكه سبب هماهنگ جلوه كردن رنگ هاي ديگر نيز با هم مي شود.

 

تركيب رنگ قهوه اي گردويي با بافت هاي طبيعي مثل قاليچه هاي پوستين و يا حصيرهاي فندقي رنگ جلوه اي بسيار شيك و چشم نواز را خلق مي كنند.

 

هم چنين طيف هاي خنثي و ملايم رنگ قهوه اي مثل گندمي براي سرويس هاي بهداشتي مي تواند بسيار جذاب و آرامبخش باشد.

 

توصيه مي كنيم براي دعوت طبيعت به خانه هاي خود علاوه بر استفاده از رنگ قهوه اي در دكوراسيون اتاق از سنگ هاي زيبا ، وسايل حصيري ، پوستين ها و ريگ هاي زيبا استفاده نمائيد.

 

 

brn5.jpg

قهوه اي در هارموني

 

قهوه اي نماينده طبيعت است و رنگ كرم هم نشين جذاب رنگ قهوه اي ست همانطور كه سفيد هم نشين مناسب رنگ سياه است! قهوه اي در اكثر تركيب ها مانند سياه عمل مي كند اما با اين حاصل توصيه مي شود از قهوه اي سوخته با جاي مشكي استفاده شود.

 

يك درخت قهوه رنگ را در فصل پاييز تصور كنيد مي بينيد كنار هم قرار گرفتن نارنجي روشن ، حنايي ، زرد ملايم و مقداري سبز چه تصوير گرم ، با شكوه و زيبايي را خلق مي كنند؟!

 

تركيب سه رنگ قهوه اي ، نارنجي و سبز هر كدام در طيف هاي مختلف همراه از جمله تركيباتي هستند و بسيار زيبا كنار هم مي نشيند و الهام بخش زيبايي هاي پايدارند.

 

از طرف ديگر طيف هاي مختلف قهوه اي با يكديگر نيز بسيار تناسب و هماهنگي دارند. هيچ گاه در يك اتاق تنها از طيف قهوه اي استفاده نكنيد زير اتاق بي روح و كسل كننده مي شود اگر قصد دارند رنگ غالب در اتاق قهوه اي باشد حتماً از طيف هاي تيره و روشن ، گرم و سرد قهوه اي در كنار هم بهر ببريد.

 

يكي ديگر از راه هاي خلق فضايي گرم در دكوراسيون داخلي نصب ورقه هاي چوبي به ديوار است هم مانند كفپوش هاي چوبي !‌

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

هيچ رنگي در القاي آرامش ، لطافت و سرزندگي به پاي رنگ سبز نمي رسند. سبز رنگ رويش و اميد است. هر جا سبز هست ، زندگي نيز هست. رنگ سبز رنگ مياني در طيف رنگ هفتگانه مي باشد. از اين رو سبز رنگ هماهنگي و هارموني است. سبز ديد انسان را تنظيم مي كند و نگاه او را در مسيري صحيح هدايت مي نماند. سبز همچنين سبب آرامش اعصاب، عضلات، و ذهن مي گردد از اين رو اكثر هنرمندان تئاتر و مجريان برنامه هاي زنده قبل از ورود به استوديو و صحنه تئاتر دقايفي را در يك اتاق سبز رنگ سپري مي كنند. سبز خاصيت شفابخش نيز دارد. تحقيقات نشان مي دهد بيماراني كه در فضاهاي سبز تحت درمان قرار گرفته اند بسيار سريعتر دوره درمان را مي گذراند و به بهبودي مي رسند.

 

 

green.jpg

 

از سوي ديگر سبز رنگ خوش بيني و اميد به آينده نيز مي باشد. به عنوان مثال زمانيكه پل "بلك" در يكي از شهرهاي لندن افتتاح شد ابتدا به رنگ سياه بود. در طول آن زمان بسياري از افراد آن شهر روي آن پل اقدام به خود كشي نمودند. پس از مدتي تصيم گرفته شد تا رنگ پل به رنگ سبز تغيير يابد. پس از اين اقدام مشاهده شد تعداد خودكشي ها به 1⁄3 كاهش يافت . بنابر عقايد باستاني و كهن سبز رنگ خداوند و رنگ عشق ابدي مي باشد. سبز رنگ جواني و طراوت ، رنگ طبيعت است. سبز در هر كجا مي تواند كاربرد دارشته باشد، زيرا سبز رنگ تناسب و هارموني است. سبز بين ذهن و جسم هماهنگي ايجاد مي كند. حس آسايش را در محيط خلق مي كند و سبب شفاهيت ذهن مي گردد . سبز در تفكرات مذهبي بعنوان يك سنبل قوي و قدرت مند مي باشد و از اين لحاظ جبنه جهاني دارد . سبز رنگ مقدسي است به همين دليل است كه در اكثر مساجد رنگ غالب رنگ سبز مي باشد. از نظر علم انرژي شناسي نيز رنگ سبز رنگ رويش و زندگي دوباره مي باشد.رنگ سبز در ميان چاكراه هاي انرژي ، در چاكراه قلب قرار دارد. از آنجايي كه رنگ سبز رنگ تناسب و عشق است ، جايگاه آن در قلب انسان مي باشد . جايي كه افكار ، روح و جسم آدمي در آنجا با هم در تماسند وجود رنگ سبز در محيط اطراف شما به معني آرامش ، صلح و راحتي در كنار شماست و اگر مي خواهيد ذهن شفاف و هدفمند داشته باشيد بيشتر از سبز استفاده نمائيد.

 

 

green1.jpg

رنگ سبز در خانه

 

سبز باشيد! سبز رنگي است كه در همه جاي خانه به زيبايي مي نشيند . فرقي نمي كند كه تمام ديوارها را سبز كنيد يا تنها گلداني از يك گياه سبز رنگ در گوشه اتاق قرار دهيد . سبز به هر مقدار كه در محيط به كار برده شود قادر است زندگي و روشنايي را به آن فضا ببخشد . براي حفظ آرامش و هماهنگي ( تناسب ) در اتاق خواب از سبز ملايم استفاده كنيد ( مثلاً سبز سيب و يا سبز پسته اي ) سبز تيره روي يك ديوار مي تواند احساس شفافيت و وسعت را القا كند. اما اگر از سبز تيره خيلي زياد و يكدست در يك فضا استفاده شود ممكن است سبب ايجاد افسردگي گردد! بنابراين بهتر است آن را با سفيد كنار هم قرار دهيد. براي مثال يك ديوار را سبز تيره و ديوارهاي ديگر را با سفيد رنگ آميزي نمائيد. و از كوسن هاي قرمز و گل دار نيز در اتاق زياد استفاده كنيد.

 

سرويس بهداشتي مكاني است كه مي بايست آنجا آرامش از دست رفته خود را باز يابيم و به سكوت و تعادل برسيم . سبز – آبي (يا همان سبز مايل به آبي) رنگي بسيار مناسب براي سرويس هاي بهداشتي مي باشد كه حس آسايش و تناسب را براي آنجا به ارمغان مي آورد . حسن هاي ديگر رنگ سبز اين است كه باعث مي شود فضاهاي كوچك مثل سرويس هاي بهداشتي و سيع تر به نطر برسد. سبز به شدت تسكين دهنده و ضد خستگي است. از اين رو رنگي بسيار مناسب براي اتاق كار مي باشد. در اتاق كار سبز كمك مي كند تنش ها و خستگي ها تسكين يابد، آرامش در فضا حكم فرما شود و قدرت تصميم گيري و خلاقيت بالا رود . سبز همچنين براي راهروهاي داخل خانه و هال مناسب است. از سوي ديگر وجود مقداري رنگ سبز زيتوني در قسمت ورودي خانه به معني استقبال با آغوش باز است. رنگ سبز زندگي را آسان مي كند و براي اتاق نشيمن نيز يكي از بهترين گزينه هاست . چنانچه از عناصر طبيعي مثل سنگ ها ، مبلمان چرمي و كوسن هاي پشمي نيز در كنار رنگ سبز در اتاق نشيمن استفاده شود بهترين شكل ممكن را ايجاد كرده ايد.

 

 

green2.jpg

سبز در هارموني

 

فقط كافيست به طبيعت بنگريد،‌به آساني در مي يابيد سبز چه زيبا و آسان كنار رنگ هاي مكمل خود و هم چنين در كنار طيف هاي مختلف خود مي نشيند. ما قبلاً نيز در مورد هم نشيني رنگ هاي سبز ، نارنجي و قهوه اي در فصل پاييز صحبت كرده بوديم ! اين سه رنگ بسيار زيبا و هنرمندانه كنار هم مي نشينند و تصويري زيبا را خلق مي كنند. رنگ سبز در كنار آبي يا زرد نيز تركيبي چشم نواز را خلق مي كند كه بهتر است سبز چمني و سبز خردلي با آبي فيروزه اي كنار هم قرار بگيرند تا تركيبي زيباتر خلق شود . اگر تمايل داريد تركيبي سرد از رنگ سبز بوجود آوريد توصيه مي كنيم سبز بسيار ملايم را در كنار سفيد بكار ببريد. اما اگر قصد داريد تركيبي گرم از رنگ سبز خلق كنيد، بهتر است از طيف هاي تيره رنگ سبز در كنار رنگ قرمز ، قهوه اي و طلائي استفاده نمائيد. هم چنين اگر شما از طرفدارن رنگ هاي روشن و شاد هستيد به شما توصيه مي كنيم رنگ سبز ليمويي را با نارنجي و بنفش كنار هم قرار دهيد تا تركيبي شاد و دوست داشتني برايتان بوجود آيد .

 

green3.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...