رفتن به مطلب

معرفی نرم افزار pdms


Amin

ارسال های توصیه شده

نرم افزار PDMS مخفف عبارت Plant Design Management System محصول شرکت AVEVA ،یکی از کارآمدترین و به روزترین نرم افزارهای مدلسازی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دنیا است

 

 

نرم افزار PDMS مخفف عبارت Plant Design Management System محصول شرکت AVEVA ،یکی از کارآمدترین و به روزترین نرم افزارهای مدلسازی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دنیا است که در اکثر کشورها برای مدلسازی و مدیریت پروژه ها مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که از نام واژه ترکیبی این نرم افزار پیداست، این برنامه قابلیت طراحی، مدلسازی و مدیریت یک سایت را تا بالاترین حد آن داراست.

 

توانایی بالای این نرم افزار در مدل کردن تجهیزات سبب انتخاب آن بهعنوان نرم افزار اول دنیا در این صنایع مختلف الی الخصوص صنعت نفت و گازو پتروشیمی گردیده است.

نرم افزار از قابلیت بسیار بالائی در دسته بندی و رعایت سلسله مراتب در مدلسازی را داراست به گونه ای که به سادگی میتوان به تمامی اجزای یک Plant دسترسی پیدا کرد .

ازجمله نکات مثبت این نرم افزار می توان به همخوانی ، ارسال و دریافت فایلها جهت هماهنگی با نرم افزارهای متداول و رایج علم مهندسی است. چنانکه قابلیت همخوانیفایلهای مدلسازی شده در Micro station را داراست و با زبان Visual basic میتوان برای این نرم افزار برنامهنویسی کرد، قابلیت خروجی انواع گزارشها با فرمتCsv , Doc را دارد و همچنین می توان نقشه های خروجی را با فرمت PLT , DXF , DWG به اتوکدمنتقل کرده و تغییرات لازم را بر انها اعمال کرد.

نرم افزار PDMS (Plant Design Management System) از قابلیت های بالایی در مدیریت وانجام پروژه ها برخوردار است ، از جمله قابلیت های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

A - این نرم افزارمی تواند بصورت Multi Userاستفاده شود و قابلیت نصب بر روی Server را داراست; هر گونه تغییر در هر یک از واحد های مهندسی بلافاصله توسط بخش های دیگر موجود در یک واحد مهندسی قابل رویت می باشد .

 

B - در این نرم افزار کلیه مدلسازی ها در ابعاد واقعی و باجزئیات کامل انجام می شود .

PDMS این امکان را به کاربر می دهد تا اجزای مدل واحد فرایندی را با سطوح رنگی مانند آنچه طراحی شده ببیند و بدین لحاظ یک سطح بی نظیر از شبیه سازی را در فاز طراحی ایجاد میکند.

 

C- کم حجم بودن فایل های خروجی نرم افزار ( DB Listing و ... )

 

از انجا که نرم افزار PDMS از قابلیت های بالائی در مدلسازی بهره مند است و تجمع تمامی این اپشن ها در یک مجموعه باعث افزایش حجم و کاهش سرعت مدلسازی میگردد لذا نرم افزار به چندین قسمت تقسیم بندی شده که هر قسمت Module نامیده میشود . در زیر به معرفی این ماژولها پرداخته میشود .

 

ماژول Design : کار مدلسازی سه بعدی اقلام شامل مدلسازی Equipment, Piping , Structure ، Cable Tray و Instrument را انجام می دهد .

 

ماژول Draft : برای تهیه نقشه های دو بعدی از مدل سه بعدی تجهیزات(Equipments) بکار میرود .

 

ماژول Iso Draft : برای تهیه نقشه های سه بعدی ایزومتریک ) Isometric) ازلوله کشی Piping ،کابل کشی برق (cable tray) و سیستمهای تهویه ) Hvac( بکار میرود .

 

ماژول Admin: قسمت مدیریتی نرم افزار می باشد که تعریف user ها ومیزان دسترسی هر یک به کاتالوگ ها ، نوع دسترسی به کاتالوگها ( read access or write access ) و...را مشخص میکند .

 

ماژول ISODRAFT

برای تهیهنقشه ایزومتریک از اقلام پایپینگی بکار میرود . نقشههای خروجیبا نرم افزار اتوکد قابل ویرایش میباشد و در قسمت اجرایی سایت بکار میرود.دراینماژول تنظیمات کلی برای خروجی نقشه ها وسایز بندی آنها ومدیریت برروی چگونگی فایلخروجی تعریف می شود.

 

ماژولDRAFT

جهت تهیه نماهای مختلف ، نقشههای PLOT PLAN جهتجانمایی تجهیزات و لولهها یا سایر المانهای موجود در Plant بکار میرود .نقشه هایخروجی قابلیت ویرایش در اتوکد را دارند.و در فاز ساخت پروژهها کاربرد فراوانیدارد.

دراین ماژول تنظیمات کلی خروجی نقشه ها وسایز بندی آنها ومدیریت بررویفایلهای خروجی مانند رنگ, سایز, فونت, محل ذخیره اطلاعات, اندازه گذاریها, ایجاد TAG بر روی تجهیزات ودیگر تنظیمات تعریف می شود.

 

ماژول SPOOLER

به منظور اایجاد Spool از ایتمهای پایپینگی به کار می رود این کار باعث تسریع در کار ساخت و حذف مشکلاتن عدیده از جمله مشکلات جوشکاری سربالا به هنگام ساخت میباشد .

 

ماژول monitor :این ماژول میزان دسترسی ( access) به نرم افزار را کنترل میکند .

 

ماژول lexicon : این امکان را به Administer می دهد تا Attribute های جدید را به هریک ا ز DB هایموجود در Drafting و Design بیافزاید .

 

ماژول propcon : برای تعریف و ایجاد انواع properties استفاده می شود که انواع property ها شامل مواردی چون: material properties ، component data ، constraint data ، case data ، run data می باشد.

منبع:http://www.asame.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...