رفتن به مطلب

ترفندهای جالب کامپیوتری


ملیساا

ارسال های توصیه شده

کامپیوتر روشن هنگام رفتن برق :

ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاری کنید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!

 

gsx_slim_kakudai.jpg

 

روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید. سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.

بعد به قسمت Settings میرویم. و بعد به گزینه advanced مراجعه کنید.بعد بهadaptar میرویم و properties را میزنیم ، سپس بهrescoures میرویم وmemory range رو انتخاب میکنید.و بعدok کنید.

حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید. (لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد)

 

 

ارسال پیام برای چند نفر در یاهو مسنجر

شاید شما هم گاهی دیده باشید که فردی یک پیام برای شما در یاهو مسنجر میفرستد و در پایین آن نوشته Send To ALL را ذکر می کند. این بدان معناست که این پیام علاوه بر شما به افراد دیگری هم که در لیست دوست شما بوده اند نیز فرستاده شده است. با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما آموزش خواهیم داد می توانید شما نیز علاوه بر یک شخص یک پیام را برای چندین نفر بفرستید.

همان طور که می دانید در هنگام ارسال ایمیل برای چند نفر می بایست بعد از تایپ ایمیل شخص اول یک کاما(,) تایپ کنید و سپس ایمیل نفر بعدی را تایپ کنید و به همین ترتیب ادامه دهید.

اما در یاهو مسنجر قضیه اندکی فرق می کند برای ارسال PM به چند نفر می بایست کلید Ctrl را گرفته و تک تک بر روی ID افراد مورد نظر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.

دقت کنید اگر می خواهید برای کلیه افراد لیست خود یک پیام بفرستید کلید Shift را نگه دارید و ابتدا بر روی ID نفر اول و سپس بر روی ID نفر آخر کلیک کنید. پس از انتخاب افراد بر روی Enter کلیک می کنید و در پنجره باز شده پیام خود را می نویسید و سپس بر روی Send کلیک می نمایید.

یک نکته عجیب در ویندوز!

قصد داریم ترفندی جالب و عجیب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید دوستان خود را به راحتی سرگرم کنید! ترفندی که بیل گیتس و تمامی مهندسین مایکروسافت نیز نتوانستند برای آن دلیلی پیدا کنند. خودتان می توانید امتحان کنید…!

پس برای این کار کافی است یک پوشه جدید ایجاد کنید (راست کلیک کنید و از New بر روی Folder کلیک کنید).

سپس برای نام آن عبارت con را تایپ کنید.

نکته جالب این موضوع اینجاست!

شما و هیچ کس دیگر نمیتواند فولدری با نام con ایجاد کند!

این مورد در مورد دو عبارت aux و nul نیز صدق میکند.

پس دست به کار شوید ، شاید بالاخره توانستید چنین کاری بکنید…!

 

سالم سازی ۱۰۰٪ ويندوز XP

در مواردی که به عملکرد سيستم خود اطمينان نداريد يا برای اطمينان از صحت عملکرد فايلهای ويندوز XP مانند IE و جايگزينی فايلهای اصلی به جای فايلهای احتمالی معيوب ، نيازی به فرمت و نصب مجدد سيستم عامل XP نداريد و اگر ديسک سيستم عامل ويندوز XP را داريد به ترتيب زير عمل کنيد:

۱- از منوی Start گزينه Run را انتخاب کنيد.

۲- در کادر Open دستور sfc /scannow را تايپ کنيد ( قبل از / حتما بايد فاصله باشد).

۳- کادری ظاهر می شود که از شما ميخواهد ديسک سيستم عامل را در درايو قرار دهيد تا بتواند فايلهای اصلی را جايگزين فايلهای معيوب نمايید.

 

کوتاه کردن آدرسهای اینترنتی طولانی :

مطمئنأ شما نیز آدرس های طولانی و پر از اسلش و نقطه ای رو دیده اید. این گونه آدرس ها برای کاربردهای روزمره و همین طور به خاطر سپردن بسیار مشکل اند. در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید این آدرس های طولانی رو به آدرسهایی کوتاه و مختصر تبدیل کنید که با وارد کردن این آدرسهای کوتاه به همان آدس های بلند خواهید رفت.

برای این کار:

کافی است به سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بروید.

سپس در قسمت Enter a long URL to make tiny ، آدرس طولانی خود را وارد کنید.

سپس روی دکمه Make Tinyurl کلیک کنید.

به همین سادگی آدرس کوتاه شده خود را با پیشوند tinyurl دریافت کنید.

لینک به دیدگاه

  • تست كدهاي جاوا اسكريپت روي كامپيوتر

مطمئنأ شما نيز تا كنون با كدهاي جاوا سر و كار داشته ايد. بيشتر افراد براي زيباسازي و كاربردي كردن وبلاگ يا سايت خود از اين كدها استفاده ميكنند. اما اكثر كاربران براي تست اين گونه كدها آنها را مستقيمأ‌ وارد قالب وبلاگ خود ميكنند كه اين كار چندان به صلاح نيست. هم اكنون قصد داريم ترفندي را به شما معرفي كنيم كه با بهره گيري از آن ميتوانيد اين كدها را بر روي كامپيوتر و خود و بدون نياز به اتصال به اينترنت امتحان كنيد و پس از تاييد آنها را در وبلاگ خود قرار دهيد.

 

java.gif

 

 

براي آزمايش كدهاي جاوا اسكريپت در كامپيوتر به روش زير عمل كنيد كه خيلي هم ساده است:

در فضاي خالي از دسكتاپ راست كليك كنيد و از New گزينه Text Document را انتخاب كنيد. ( يا مستقيمأ برنامه Notepad ويندوز را باز كنيد).

خواهيد ديد كه Notepad باز ميشود. حال كد جاواي مربوطه را داخل Notepad كپي كنيد.

بعد از اينكه كد جاوااسكريپ رو توي فايل كپي كرديد بايد اونو در قالب يك فايل Html ذخيره كنيد تا نمايش كد رو ببينيد . براي اين كار از منوي بالاي پنجره ي Notepad روي File كليك كنيد و گزينه ي … Save As رو انتخاب كنيد. پنجره اي براي ذخيره فايل باز خواهد شد.

در قسمت File Name اسم فايل رو با پسوند html. بنويسي. (حتما پسوند رو بنويسيد تا يك فايل html ايجاد كنيد)

قسمت Encoding به صورت پيش فرض روي ANSI قرار داره ، كه اگه تو كد جاوااسكريپتي كه مي خوايد تستش كنيد متن فارسي وجود داشته باشه بايد اون رو به UTF-۸ تغير بديد .

سپس روي دكمه Save كليك كرده و فايل رو ذخيره كنيد.

اكنون كافي است فايل html شما كد جاوا را باز كنيد تا نمايش كد جاوا رو ببينيد.

 

در پايان دقت كنيد ممكن است هنگام باز كدن فايل ، نوار زدي در بالاي اينترنت اكسپلورر بيايد كه در اين زمان شما بايد روي آن راست كليك كرده و گزينه ي Allow Blocked Content را انتخاب كنيد تا نمايش كد رو ببينيد.

  • ارسال فکس از طریق ویندوز XP

قصد داريم ترفندي بسيار کاربردي و مفيد را به شما معرفي کنيم که با استفاده از آن ميتوانيد به راحتي به هرجايي از دنيا قکس ارسال و دريافت کنيد. لازم به ذکر است که مايکروسافت امکان ارسال و دريافت فکس رو در حالت پيش فرض ويندوز غير فعال قرار داده است. پس براي فعال کردن فکس با ما همراه شويد.

 

fmprod.gif

 

۱- ابتدا از منوي Start وارد Control Panel شويد.

۲- سپس بر روي آيکون Printers & Faxes دوبار کليک ميکنيم.

۳- در قسمت چب بالا صفحه دو گزينه مشاهده مي کنيد : يکي Add a Printer و دومي Set Up faxing.

۴- سپس گزينه دوم را انتخاب کنيد.

۵- پس از کليک روي آن صفحه بايد مدت بسيار کمي منتظر بمانيد.

۶- سپس صفحه اي به نام Configuring Components باز مي شود. ( دقت داشته باشيد بايد سي دي ويندوز در سي دي رام باشد در غير اين صورت ويندوز از شما مي خواهد که سي دي را در سي دي رام قرار دهيد و سپس گزينه OK را بزنيد )

۷- ويندوز به صورت اتوماتيک شروع به کپي کردن فايل هاي مربوط به فکس مي کند.

حالا ديگر شما يک فکس بر روي کامپيوتر خود داريد که بوسيله آن مي توانيد به هر کجاي دنيا فکس ارسال کنيد.

کامپیوتر شما از چه زمانی روشن بوده است؟

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی میکنیم میتوانید به راحتی و با تایپ یک دستور بفهمید که از مدت زمان روشن بودن کامپیوتر شما چه مدت گذشته است.

برای این کار:

از Start به Run بروید و در Run تایپ کنید cmd .

در پنجره باز شده دستور net statistics workstation را تایپ کنید.

خواهید دید که متونی ظاهر میگردد.

 

در بالاترین قسمت و در مقابل Statistics since میتوانید زمان و تاریخ روشن شدن سیستم را ببینید.

  • پخش DVD با Windows Media Player

dvd-cloner-ii.jpg

 

 

برای پخش فایل های DVD با برنامه ویندوز مدیا پلیر باید :

۱- رجیستری را باز کنید (Start ==> Run==>regedit)

۲- به HKEY_CURRENT_USER/ Software/ Microsoft/ MediaPlayer/ Player/ Settings بروید

۳- یک رشته (string) جدید بسازید و نام آن را EnableDVDUI بگذارید

۴ -متغیر (value) آن را yes قرار دهید

۵- اگر اینک مدیا پلیر را باز کنید می توانید به File / Open DVD بروید.

لینک به دیدگاه

  • تبدیل یک پوشه به درایو

این ترفند همون طور که از اسمش معلومه به این کار میاد که پوشه ای رو که بسیار مورد علاقه شماست رو به یک درایو تبدیل کنید تا سریعا در My Computer در دسترس شما باشه ، پس ترفند به درد بخوریه!

۱- ابتدا دکمه Start را زده و گزینه Run را انتخاب کنید .

۲- در پنجره Run عبارت Cmd را بنویسید و روی ok کلیک کنید .

۳- در پنجره ای که براتون باز میشه عبارت مقابل را بنویسید

:Subst [drive_name:][path_of_folder]

rبه جای New_drive نام درایو جدید را تایپ کنید مثل z: و به جای Path_Of_Folder نام پوشه ای را که میخواهید همانند درایو فرض شود را وارد کنید .

مثلا اگر میخواهید پوشه test که در درایو D قرار دارد را درایو z فرض کنید فرمان زیر را وارد کنید

:Subst z: “D:test”l

فقط یادتون باشه که مسیر را داخل ” ” قرار دهید و نام درایوی هم که انتخاب میکنید با نام درایوهای MyComputer یکی نباشد

 

جهت پاک کردن درایوهای مجازی که از این طریق درست میشوند میتوان از دستور زیر استفاده کرد: Subst [Drive:] /D

  • تبديل متن به فایلهای تصويري

در اینجا قصد داریم چند ترفند ساده اما مهم را به شما آموزش دهیم که شاید بسیاری از شما آن را بلد باشید اما مطرح کردنش خالی از لطف نیست. با استفاده از این ترفند می توانید متون خود را در درون یک عکس قرا دهید.یکی از مزایای تبدیل متن به عکس این است که برای خواندن متن مورد نظر نیازی به داشتن ویندوز یا برنامه خاصی ندارید. تبدیل متون محرمانه به عکس یکی از بهترین راه های افزایش امنیت است زیرا با این ترفند هکرها نمی توانند متون شما را بیابند.

روش اول: تبدیل متون از word pad به فایل تصویری توسط paint در این روش کافی است متن مورد نظر را که در برنامه word pad درج شده انتخاب کرده و کلیدهای Ctrl + C را بزنیم و سپس برنامه paint را باز کرده و کلید های CTRL + V را بزنیم. توجه داشته باشید هرچه طول متن بیشتر باشد font ریزتر می شود.البته اگر متن مورد نظر خیلی طولانی باشد ویندوز قادر به کپی کردن آن به paint نیست و برای اینکه بتوانید متون بزرگ را به عکس تبدیل کنید باید در چند مرحله متن را کپی کرده و سپس در paint بریزید و در نتیجه متن را به چندین فایل تصویری تبدیل کنید.

روش دوم: در این روش ابتدا paint را باز کرده و سپس از ابزاری که به شکل A می باشد را انتخاب می کنیم و یک کادر باز می کنیم و در آن می توانیم متن را بنویسم یا اینکه متن کپی شده را paste کنیم. نکته : اگر کادر مربوط به تنظیمات متن باز نشد باید از منوی View گزینه Text toolbar را انتخاب کنید.

 

روش سوم: ابتدا کلید print screen که در بالای کلید های جهت نمای صفحه کلید است را می زنیم و سپس Paint را باز کرده و کلید های Ctrl + V را می زنیم و به این ترتیب متن مربوطه را به عکس تبدیل می کنیم. دقت کنید برای کپی کردن عکسهایی که نمی توان آنها را مستقیما از طریق Internet explorer به روش Right click > save picture as کپی کرد می توانید از همین روش استفاده کنید.

  • رمز گذاری بر روی فایلها در Word

با استفاده از ترفندی که به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بر روی اسناد محرمانه خود در نرم افزار Microsoft Word رمز عبور بگذارید. بدین صورت که هر شخصی برای مشاهده آنها حتما باید ابتدا پسورد را تایپ کند ، در غیر صورت امکان مشاهده فایل را ندارد!

کافی است پس از باز کردن نرم افزار:

منوی Tools را برگزینید و سپس به Options بروید.

در Option به پنل Security رفته و در آنجا password خود را تایپ نمایید.

 

"گروه نرم افزاري شاهوار"

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...