رفتن به مطلب

جدیدترین اخبار از امکانات گوگل


ارسال های توصیه شده

نویسه گردان؛ سرویس جدید گوگل برای زبان فارسی

 

کاربران فارسی زبان کم و بیش با خدمات سایت بهنویس که به تبدیل پینگلیش یا فینگلیش به فارسی می پردازد آشنا هستند. اما چند روزی است که ابر جستجوگر اینترنتی -گوگل- نیز در این زمینه وارد شده و سرویس جدید نویسه گردانی خود را معرفی نموده است. از فواید سرویس مذکور می توان به مواردی اشاره داشت که شما در مسافرت باشید و لازم باشد جهت بروز نمودن وبلاگ/سایت خود، ارسال ایمیل و … از سیستمی استفاده نمایید که مجهز به زبان فارسی نباشد، و یا حتی در مکانهایی مانند کافی نت شما می توانید به راحتی و بدون استفاده از کیبورد فارسی، از این سرویس گوگل استفاده نمایید. سرویس نویسه گردانی گوگل، تا پیش از این برای یازده زبان دیگه از جمله بنگالی، گجراتی، هندی، اردو و پنجابی فعال بوده و از قرار معلوم به تازگی برای زبان فارسی فعال شده است. هر چند هنوز لینک مستقیم زبان فارسی در صفحه اصلی مشاهده نمی شود. به نوشته وبلاگ عصیان، جهت استفاده از این سرویس، یک راهنمای کامل البته به زبان انگلیسی موجود است. در این راهنما ذکر گریده که این سرویس را در جی میل، اورکات و یا بلاگر نیز می توان استفاده نمود. از جمله قابلیت های این سرویس آن است که اگر کلمه ای اشتباه نوشته شده باشد می تونید با کلیک بر روی آن از منویی که باز می شود کلمات مشابه را انتخاب یا با کلیک بر روی edit خود شما کلمه را ویرایش کنید.

 

منبع: وین بتا

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

گوگل سرویسی برای کتابخوانها ارایه کرد

 

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرویس google editions به کاربران کتاب های الکترونیکی امکان می دهد که بر روی تلفن های همراه و دیگر دستگاه ها این کتاب ها را دانلود کنند و به این ترتیب خوانندگان به نیم میلیون نشریه و کتاب تا سال آینده دسترسی خواهند داشت.

سخنگوی بخش آلمانی گوگل می گوید به این شکل گوگل با دستگاه کتابخوان کیندل آمازون و تعداد زیادی از این دستگاه ها از جمله تلفن های همراه می تواند تعامل داشته باشد.

به این شکل کتاب های الکترونیکی توسط گوگل و همکارانش با استفاده از هر دستگاهی که امکان اتصال به اینترنت را داشته باشد از گوشی های هوشمند گرفته تا دستگاه های در حال رشدی همچون کتابخوان های الکترونیکی و رایانه های شخصی قابل دسترسی است.

گوگل می گوید در ماه ژوئن امسال اقدام به برنامه ریزی برای فروش نسخه های الکترونیکی کتاب های آنلاین برای سال جاری کرد اما ظاهرا با مشکلاتی در این زمینه روبه رو شد.

 

موبنا

لینک به دیدگاه

افزودن امکان دعوت دوستان به برنامه صوتی گوگل

 

افزودن امکان دعوت دوستان به برنامه صوتی گوگل گوگل اکنون به کاربران google voice امکان می دهد دوستانشان را به این سرویس دعوت کنند. به گزارش ایسنا، طبق اعلام گوگل، کاربران این سرویس تقاضا کرده بودند google voice را با دوستان و خانواده شان به اشتراک بگذارند. گوگل برای برآورد این تقاضا اکنون به کاربران امکان می دهد تا 3 نفر را به این سرویس دعوت کنند. امکان «دعوت یک دوست» تا چند هفته دیگر به اشتراک های google voice اضافه می شود.استفاده از این سرویس در حال حاضر تنها با ارسال دعوت ازسوی گوگل امکان پذیر است اما افرادی که دسترسی به google voice ندارند، می توانند با مراجعه به google.com/voiceinvite تقاضا کنند. برنامه رایگان google voice به کاربران امکان می دهد شماره واحدی را برای تماس با خانه، محل کار و تلفن همراه تعیین و همچنین میل صوتی و پیام های متنی دریافت کنند. برخی این سرویس را برنامه ای توصیف کرده اند که اپراتورهای تلفن همراه را با فراهم کردن امکان ارسال رایگان پیام دور می زند.

 

روزنامه خراسان

لینک به دیدگاه

با سرویس نمایش خیابانی گوگل به تماشای جاده ها بنشینیدسرویس نمایش خیابانی یا street view گوگل پس از نمایش مختصات خیابان های آمریکا و ده ها کشور دیگر جهان قصد دارد تصاویر و اطلاعات مبسوطی را در مورد وضعیت جاده های آمریکا نیز به نمایش بگذارد.به گزارش فارس ، گوگل برای دریافت اطلاعات دقیق در این مورد به اطلاعات ارائه شده توسط کاربران متوسل خواهد شد. کاربران علاقه مند می توانند اطلاعات خود در مورد وضعیت پارک ها و کوره راه ها، محوطه های دانشگاهی، باغ وحش ها و پارک های فناوری، مناطق خرید، اماکن ورزشی و ... را از طریق آدرس google.com/trike در اختیار گوگل قرار دهند. پس از تاریخ 28 اکتبر گوگل به افرادی که بهترین اطلاعات را به این شرکت ارائه کرده باشند، جوایزی اعطا خواهد کرد.

 

روزنامه خراسان

لینک به دیدگاه

گوگل سرویس موسیقی راه می اندازد

 

نتایج جستجو برای یک آهنگ، یا گروه موسیقی یا یک خواننده به خصوص در باکسی در بالای صفحه به نمایش در خواهد آمد و کاربران خواهند توانست، مستقیما از طریق دو سایت موسیقی همکار گوگل به آهنگ ها دست یابند.

همشهری آنلاین: گوگل قصد دارد از هفته آینده به کاربران امکان دهد تا از طریق صفحات جستجوی آن؛ آهنگ های مورد نظر خود را گوش کنند یا مستقیما آنها را بخرند.به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از وبلاگ techcrunch، گوگل با شرکت های ilike، یک سایت جستجوی موسیقی که مای اسپیس در ماه آگوست آن را به 20 میلیون دلار خرید، و lala یک سایت موسیقی آنلاین دیگر، این سرویس جدید را ارائه دهد.به نوشته این وبلاگ این خبر در روز چهارشنبه آینده در مراسمی در هالیوود اعلام خواهد شد.به نوشته techcrunchو سایر گزارش ها نتایج جستجو برای یک آهنگ، یا گروه موسیقی یا یک خواننده به خصوص در باکسی در بالای صفحه به نمایش در خواهد آمد و کاربران خواهند توانست، مستقیما از طریق دو سایت موسیقی همکار گوگل به آهنگ ها دست یابند.به نوشته وال استریت جورنال کاربران همچنین به این گزینه دسترسی خواهند داشت که آهنگ ها از از آی تیون اپل یا سایت آمازون بخرند.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

خدمت جدید گوگل: جستجوی موسیقی

 

 

گوگل خدمت جستجوی موسیقی خود را راه اندازی کرد. این خدمت اطلاعات در مورد گروه های موسیقی و خوانندگان را در اختیار کاربران قرار می دهد. تنها با ورود یک یا دو خط از سرود مورد نظر، کاربران می توانند نام آهنگ مورد نظر خود و سایت های حاوی آن را در نتایج جستجو مشاهده کنند.

سخنگوی گوگل اعلام کرد این خدمت جدید به کاربران کمک می کند هنرمندان و موسیقی مورد نظر خود را یافته و به سمت سایت های ارائه خدمات موسیقی آنلاین هدایت شوند. شرکت های فروش موسیقی با گوگل در این زمینه توافق درآمدی نکرده اند. این خدمت تنها کاربران را با سایت های قانونی فروش موسیقی مرتبط می سازد.

لازم به ذکر است که این خدمت آزمایشی بوده و در این مرحله تنها در آمریکای شمالی ارائه می شود.

 

همکاران سیستم

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

گوگل ابزار جدیدی به نام swirl برای سرویس جست وجوی تصویری خود عرضه کرده است که به طور خودکار تصاویر مشابه را به طور در رده های معرفی شده نشان می دهد. به گزارش فاوانیوز، این ابزار که توسط آزمایشگاه گوگل عرضه شده برای تمایز میان ساختارها، مکان ها، افراد و حتی تاریخ روز در عکس های دیجیتالی از الگوریتم ها، متادیتا و نرم افزار تشخیص چهره استفاده می کند. کلیک برروی هر یک از این زیرگروه ها، پنجره ای را به زیرمجموعه های طبقه بندی شده بر اساس عوامل دیگر مانند زاویه، تاریخ روز و نمای دور یا نزدیک عکس باز می کند.

 

روزنامه خراسان

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

ارائه خدمات جست وجوی تخصصی برای تمام کاربران

 

ارائه خدمات جست وجوی تخصصی برای تمام کاربران خدمات جدید گوگل موسوم به جست وجوی شخصی پس از بررسی و آزمایش های مکرر در دسترس تمامی کاربران قرار گرفت.به گزارش فارس گوگل از این طریق می تواند عادات کاربران در زمان انجام جست وجوهای مختلف را بررسی و ذخیره و در ادامه روند جست وجو توصیه هایی را به آن ها ارائه کند. نکته جالب آن که این سرویس حتی در شرایطی که کاربران با استفاده از حساب کاربری خود وارد گوگل نشده اند نیز عمل می کند. به گفته مقامات گوگل این سرویس پیش از این تنها در صورت ورود به گوگل با حساب کاربری فعال می شد و علاوه بر این کاربران باید بخش web history را در حساب کاربری خود فعال می کردند. سرویس به روز شده گوگل اطلاعات مربوط به رفتار کاربران در زمان جست وجو را تا 180 روز ذخیره سازی و از آن ها نگهداری می کند. انتظار می رود استفاده از این فناوری نمایش تبلیغات مبتنی بر نتایج جست وجو را هم بهبود ببخشد و کاربران شاهد نمایش تبلیغاتی باشند که حداکثر ارتباط را با کلیدواژه های جست وجو دارد.

 

روزنامه خراسان

لینک به دیدگاه

گوگل جستجو در زمان حال را امکان پذیر می کند

 

موتور جستجوی گوگل به تازگی ابزاری را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا بتوانند اطلاعات را در زمان وقوع رویدادهای مختلف جستجو کنند. غول جستجوی اینترنتی جهان اعلام کرده است این ابزار می تواند داده ها و اطلاعات را در زمان حال یا در زمان وقوع و از میان هزاران صفحه اینترنتی در اختیار کاربران قرار دهد. این ویژگی جدید موتور جستجوی گوگل در عین حال شامل اطلاعات شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر نیز خواهد بود. به گزارش خبرگزاری مهر، گوگل اعلام کرده است این اولین باری است که یک موتور جستجو اطلاعات وقایع را در زمان حقیقی روی دادن در نتیجه جستجوی خود قرار می دهد. شرکت silicon valley اعلام کرده است که این ابزار اکنون آماده است و تا چند روز آینده در سرتاسر جهان ارائه خواهد شد، اطلاعات جدید توئیتر به محض ارائه ابزار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت اما اطلاعات فیس بوک و مای اسپیس تا اوایل سال آینده با اطلاعات گوگل ترکیب نخواهند شد. اطلاعات زمان کنونی رویدادها همراه با دیگر نتایج جستجو در صفحه نتایج نمایش داده خواهند شد و دارندگان تلفن همراه هوشمند مانند آی فن نیز می توانند از این ابزار جدید در جستجوهای خود سود ببرند. بر اساس گزارش بی بی سی، گوگل پیشتر از این ابزاری بصری به منظور استفاده از تصاویر به جای کلمات کلیدی در جستجوها ارائه کرده بود، این ابزار تصاویر ارائه شده را با تصاویر آرشیو موتور جستجو مقایسه کرده و نتیجه را به صورت اطلاعات ارائه می کند.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

گوگل ذخیره سازی فایل آنلاین عرضه می کند

 

امکان جدیدی با عنوان «ارسال هر نوع فایلی» در سرویس apps گوگل اضافه شده که به کاربران امکان می دهد هر نوع اطلاعاتی را در فضایی به گنجایش یک گیگابایت ذخیره کنند.

به گزارش سرویس فن آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگرچه این امکان یادآور سرویس معلق «جی درایو» است که به سرعت مورد تکذیب گوگل قرار گرفت اما حرکت این شرکت اینترنتی به سمت عرضه ذخیره سازی اطلاعات ابری را نشان می دهد.

به گفته مدیر محصول google docs، این شرکت ظرف چند هفته آینده قابلیت ارسال و اشتراک مطمئن هرگونه فایلی را برای کاربران google apps فراهم می کند.

کاربران با استفاده از این امکان می توانند یک گیگابایت فضا برای ذخیره سازی اطلاعات داشته باشند و تا 250 مگابایت اطلاعات ارسال کنند.

این اقدام همچنین در ارتباط با انتشار سیستم عامل chrome os گوگل در اواخر سال 2010 است که ذخیره سازی آنلاین فراتر از چند گیگابایت اختصاص یافته به اشتراک های جی میل را مستلزم می کند.

 

ایسنا

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

ابزار جديد گوگل براي كنترل مصرف انرژي .... :w139:

 

خبرگزاري فارس: شركت گوگل ابزار تازه اي موسوم به PowerMeter API را عرضه كرده كه برنامه نويسان و طراحان صنعتي با استفاده از آن راحت تر مي توانند سيستم ها و دستگاه هايي براي مديريت مصرف انرژي كه با ابزار نظارت بر مصرف انرژي گوگل هم سازگار باشد طراحي كنند.

 

 

A0791083.jpg

 

 

به گزارش فارس به نقل از آي دي جي، به گفته مسئولان گوگل، ابزار ياد شده اطلاعات مورد نياز را از دستگاه هاي برقي منازل جمع اوري كرده و سپس توصيه ها و راهكارهايي براي تنظيم مصرف انرژي به كاربران ارائه مي دهد.

 

با توجه به بحران اقتصادي جهاني، گراني فوق العاده انرژي در غرب و هزينه بالاي مصرف برق اقداماتي از اين دست مورد توجه بسياري از خانوارها در اروپا و آمريكا قرار مي گيرد.

 

PowerMeter نرم افزاري است كه از سال گذشته در كشورهاي اروپايي و آمريكايي در دسترس قرار گرفته و استفاده از ان كاملا رايگان است. نرم افزار مذكور تاكنون به كاهش مصرف انرژي برق بسياري از كاربران خود كمك شاياني نموده است.

 

قرار است سيستم جديد طراحي شده توسط گوگل كه با PowerMeter هم سازگار است از هفته هاي آينده به تدريج در دسترس كاربران و خانوارهاي علاقمند قرار بگيرد.

لینک به دیدگاه

گوگل یک سایت ویرایش عکس را خرید

 

برایان اکس، مدیر مدیریت محصول گوگل، در یک پست وبلاگ به کاربران این غول اینترنتی اعلام کرد: تا پیش از این شما مجبور بودید با استفاده از یک نرم افزار رایانه به ویرایش تصاویر بپردازید اما اکنون گوگل پیک نیک را خریداری کرده که ویرایش عکس را به خدمات ابری اضافه می کند.

جزئیات مالی این قرارداد فاش نشده اما به گفته وی، گوگل به پشتیبانی از کلیه شریکان فعلی پیک نیک ادامه خواهد داد که به کاربران امکان می دهد تصاویر را از سرویس های دیگر مانند پیکاسا، فلیکر و فیس بوک وارد کنند.

این سایت ویرایش تصاویر در یک پست وبلاگی با اشاره به خبر خریداری شدنش اعلام کرد که 20 کارمند و میلیون ها بازدیدکننده در ماه دارد.

گوگل در حالی پیک نیک را خریداری می کند که سه هفته قبل نیز سرویس جست وجوی اجتماعی aardvark را خرید؛ این سرویس برای پاسخ دادن به پرسش ها متکی به فهرست تماس های کاربران است.

اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل در کنفرانسی که ماه ژانویه با تحلیلگران برگزار کرده بود اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در سال جاری هر ماه کنترل یک شرکت را به دست بگیرد.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

افزوده شدن مسيرهاي دوچرخه به Google Maps

 

گوگل با افزودن اين قابليت جديد به سرويس Google Maps خود، اين امکان را به کاربران مي دهد تا مسيرهاي خود را در 150 شهر آمريکا پيدا کنند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران از itnews، گوگل با پياده سازي قابليت رديابي مسيرهاي دوچرخه، طراحي و برنامه ريزي مسيرها را براي دوچرخه سواران در 150 شهر آمريکا از جمله بوستون، شيکاگو، لس آنجلس، نيويورک، سن فرانسيسکو، پرتلند و واشينگتن دي سي آسان نمود.

با استفاده از سرويس Google Maps مي توان مسيرهاي ويژه دوچرخه سواري در مناطق شهري را پيدا کرد و با استفاده از خود پيش فرض Google Maps مي توان موقعيت تپه ها و جاده هاي صعب العبور را شناسايي نمود.در اين راهنما دو سطح مختلف مسيرها با رنگهاي متفاوت نشان داده شده اند؛ خطوط سبز پررنگ که نشان دهنده مسير دوچرخه است و هيچ وسيله نقليه موتوري از اين مسيرها رفت وآمد نمي کند، سبز کم رنگ که نشان دهنده خيابانهاي معمولي با مسيرهاي ويژه دوچرخه سواري است و نقطه چينهاي سبز رنگ نيز نشان دهنده ساير خيابانهايي است که به دليل ترافيک سبکشان براي عبور و مرور دوچرخه سواران توصيه شده اند.

اگر مي خواهيد اين ويژگي جديد Google Maps را امتحان کنيد مي توانيد به اين آدرس مراجعه کنيد؛ maps.google.com/cycling. اما به خاطر داشته باشيد که اين هنوز نسخه آزمايشي اين ويژگي است وبا استفاده از آن امکان دردسر براي شما وجود دارد.

 

googlemaps_cycling.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

افزوده شدن زبان های بومی جدید به گوگل

 

به گزارش سرویس فن آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته میگل دی آلوا، مدیر فن آوری بازاریابی گوگل مکزیک، جست وجو در این دو زبان آمریکای لاتین و اتصالات ماهواره یی به اینترنت بخشی از استراتژی رشد گوگل به شمار می روند.

ناهواتل بیش تر در جنوب مکزیک و شمال آمریکای مرکزی صحبت می شود، در حالی که مایا زبان رایج مناطق یوکاتان، گواتمالا و بلیزمکزیک است و افرادی که به این دو زبان صحبت می کنند به اسپانیایی نیز آشنایی دارند.

بنا بر اظهار دی آلوا، پروژه زبان گوگل به خوبی در حال پیشرفت است و این شرکت برای اطمینان از ارائه زبان صحیح و واقعی از نظر معنی و واژه آن به کاربرانش در حال همکاری با موسسات دانشگاهی است.

بر اساس این گزارش، سرویس ترجمه گوگل به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از موتور جست وجوی محبوب گوگل است و تا ماه دسامبر این برنامه برای ترجمه صفحات وب نوشته شده به 51 زبان مورد استفاده قرار گرفته است؛ سرویس ترجمه گوگل قادر است نتایج را همزمان تا پنج زبان نمایش دهد.

 

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه

گوگل فروشگاه نرم افزاری راه اندازی کرد

 

گوگل از راه اندازی یک فروشگاه نرم افزاری با نام google apps marketplace خبر داد.به گزارش موبنا ، گوگل google apps marketplace که یک فروشگاه نرم افزاری آنلاین برای نرم افزارهای گوگل است پنجاه نرم افزار مختلف را در دسترس کاربران قرار داده است.marketplace گوگل فضای مناسبی برای طراحان نرم افزار است تا برنامه های کاربردی را برای 250 میلیون کاربر خود ارایه دهند. بیش از دو میلیون نفر از این کاربران مشترک تجاری وشرکت های کوچک هستند.apps marketplace گوگل محصولات و سرویس هایی را که وسیله کاربران گوگل طراحی شده، شامل نرم افزارهای قابل نصب در گوشی و دیگر دستگاه های الکترونیکی ارایه می دهد.

 

منبع: بازیاب

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

مشاهده و برچسب زدن پيام‌هاي جي‌ميل بهبود يافت ...

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

 

گوگل با افزودن دو ويژگي به جي‌ميل كلاينت، برچسب زدن و مشاهده پيام‌ها را براي كاربران سرويس اي‌ميلش راحت‌تر و سريع‌تر مي‌كند.

 

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام گوگل ويژگي‌هاي Sneak Peak و Nested Labels كه ارايه آن‌ها نتيجه تقاضاهاي كاربران است، بايد از صفحه‌هاي تنظيمات فعال شوند.

 

به گفته يكي از مهندسان نرم‌افزاري گوگل، Nested Labels ايجاد دسته پيچيده از انواع پيام‌ها در داخل پوشه‌ها را راحت‌تر مي‌كند و مي‌توان سلسله پيچيده‌اي از برچسب‌ها را ايجاد كرده و براي صرفه‌جويي در فضا برچسب‌ها را افزايش داده يا كم كرد و با توجه به پررنگ بودن برچسب‌ها مي‌توان همواره دريافت برچسب‌ها در برچسب‌هاي فرعي حاوي پيام‌هاي خوانده نشده هستند يا خير.

اما ويژگي Sneak Peak به كاربران امكان مي‌دهد محتواي پيام‌ها را بدون بازكردن آن‌ها و تنها با راست كليك كردن بر روي پيام در يك پنجره ديگر به‌صورت پيش نمايشي مشاهده كنند.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

فارنت: روز گذشته و در جریان کنفرانسGoogle I/O شرکت گوگل با اهدای یک دستگاه گوشی تلفن همراه EVO 4G به عنوان آخرین و قدرتمندترین گوشی مجهز به سیستم عامل آندروئید باز هم همه را شگفت‌زده کرد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

این اولین باری نبود که گوگل در این گونه کنفرانس‌ها همه را شگفت‌زده می‌کرد اما موضوع این بار کمی متفاوت بود چرا که گوگل این بار به تمامی شرکت‌کنندگان علاوه بر گوشی تلفن همراه یک جفت جوراب نیز هدیه داد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

نویسنده وب‌سایت Techcrunch در گزارش خود آورده است که من در ابتدا بر این تصور بودم که گوگل یک کیف تلفن همراه نیز هدیه داده اما با گشودن آن متوجه شدم که گوگل تبلیغ یکی از بزرگترین پروژه‌های خود را بر روی جوراب انجام داده، تبلیغ

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بر روی جوراب!

***********

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

در چند روز گذشته گوگل دست به معرفی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
زده است .

با استفاده از Google Font API می توانید برای وب سایت خود هر فونتی از فونت دایرکتوری گوگل را استفاده کنید .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

گوگل هم اکنون میزبان ۱۸ فونت که زیر نظر جواز متن باز هستند، است .شما به عنوان یه وب مستر نمی توانید از هر فونتی در سایت خود استفاده کنید ،و برای استفاده از فونت های زیبایی که مد نظر دارید باید آنها را در داخل عکس نمایش دهید و اینکار محدودیت هایی برای شما خواهد داشت .اما با ظهور وب فونت دیگر در انتخاب فونت ها محدودیت ندارید .این فونت ها روی اینترنت نگهداری می شوند و زمانی که مرورگر شما به آنها نیاز داشته باشد فرستاده می شوند .دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید که دیگران فونتی را که شما در سایت خود استفاده می کنید ندارند .

گوگل هم اکنون با تعدادی از طراحان خوش سلیقه فونت کار می کند تا فونت های گوناگون و متنوعی با کیفیت بالا برای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تهیه کند.شما می توانید این فونت ها را با
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به راحتی در سایت خودتان استفاده کنید .

این یک نمونه از فونت های گوگل است که در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نحوه استفاده از آن شرح داده شده است .این فونت ها با CSS3 و HTML5 نیز سازگاری دارند .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

فونت های

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هم اکنون فقط زبان های اروپایی را پشتیبانی می کند و به زودی برای دیگر زبان ها از جمله فارسی نیز آماده می شود.

شما با اضافه کردن یک خط کد HTML می توانید این فونت ها را استفاده کنید ، مثلا این کد را در تگ HEAD سایت خود می نویسید :

و سپس می توانید از فونت Droid Sans در CSS خودتان استفاده کنید:

h1 { font-family: ‘Droid Sans’, arial, sans-serif; }

این فونت ها تقریبا در تمام مرورگرها کار می کنند ،برای اینترنت اکسپلوور ،گوگل فونت ها را به فرمت خود مایکروسافت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تبدیل می کند.

اما این کار چه سودی برای گوگل دارد؟

زمانی که گوگل به بهتر شدن وب کمک می کند،پلتفرم اصلی خودش نیز قوی تر می شود.از سویی گوگل قادر خواهد بود این تکنولوژی را در سرویس ها و برنامه های خودش استفاده کند و اگر بقیه سایت ها هم این تکنولوژی را استفاده کنند ،برنامه ها و سرویس ها گوگل می تواند سریعتر لود شوند (زیرا این فونت ها کش شده اند).

به نظر من این یک خبر خوب برای وب مسترها است ، و همچنین گسترش دهندگان و برنامه نویسان وب نیز می توانند از حالا دست به تولید ابزارها و پلاگین های مفیدی بزنند .

***********

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

خريد جنجالي گوگل تاييد شد ...

خبرگزاري فارس: گوگل سرانجام موافقت كميسيون فدرال ارتباطات آمريكا را براي خريد شركت AdMob جلب كرد.

 

 

به گزارش فارس به نقل از رويترز،‌ اين خريد به دليل مخالفت اين كميسيون چندين ماه به تاخير افتاده بود. گوگل برترين موتور جستجوي جهان سرانجام حكم موافق دادگاه را براي نهايي كردن اين معامله دريافت كرد. گوگل به همين منظور مبلغ 750 ميليون دلار به مديران شركت AdMob مي پردازد.

 

پيش از اين ادعا مي شد اين اقدام گوگل موجب تسلط و كنترل انحصاري بازار تبليغات آنلاين و تحت وب مي شود، اما اقدام مشابه اپل براي ايجاد يك شبكه تبليغات آنلاين بر روي گوشي آيفون و همين طور اتحاد ياهو و مايكروسافت در اين زمينه و همكاري هاي تبليغاتي دو طرف فضا را به نفع گوگل تغيير داد و اين شركت را از اتهام انحصارطلبي تبرئه كرد.

 

با اين حال برخي صاحبنظران از اين تصميم كميسيون فدرال ارتباطات آمريكا خشنود نيستند و مي گويند Googleو AdMobاز جمله بازيگران عمده دنياي تبليغات آنلاين هستند و رقابت با انها براي ديگر شركت هاي فعال در اين زمينه كار دشواري است.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...