رفتن به مطلب

بررسی تخصصی Motorola MILESTONE XT720 : آتـشبار آندرویــدی


sih092

ارسال های توصیه شده

مقدمه

MILESTONE شاهراهی بود که موتورولا بوسیله آن خود را از مردابی که در آن فرو رفته بود ، بیرون کشید. اکنون این غول بیمار دوباره نفس می کشد اما این بار قصد مصالحه با هیچ کس را ندارد.و این بار به سوی دشمنان آتش می دمد.

موتورولا تقریبا در زمانی کوتاه ارتشی قدرتمند از آندرویدی ها به وجود آورده است و نکته خوب این است که آن ها به فکر تولید گوشی های همسان نبوده اند. طراحی های خلاقانه و تجهیزات عالی به شرکت اجازه بازگشتی رویایی را داد و XT720 سعی در حفظ این روند رو به رشد دارد.

نمی توانیم به سادگی این گوشی را دنباله ای بر MILESTONE بنامیم(یا همتای بدون صفحه کلید QWERTY گوشی MILESTONE ). دوربین 8 مگاپیکسلی و فلاش زنون جای صفحه کلید سخت افزاری گوشی را گرفته اند و قطعا کاربران بسیاری از این امر خرسند خواهند شد. اما علاوه بر این XT720 قابلیت های دیگری هم دارد. این گوشی از شخصیت و روش خودش برای ارائه این امکانات استفاده می کند.

 

001.jpg002.jpg

 

Motorola MILESTONE XT720 قطعا در رقابت با گوشی های برتر بازار کار دشواری را پیش رو خواهد داشت. صفحه نمایش های بزرگتر و گوشی هایی با مشخصه های بهتر در بازار حضور دارند. و این گوشی از پردازنده های Snapdragon که به استانداردی در بخش گرانقیمت های بازار تبدیل شده است هم بهره نمی گیرد. اما MILESTONE بعدی موتورولا، دست خالی هم به این نبرد پا نمی گذارد. اجازه دهید نگاهی به نقاط برجسته مشخصه های این گوشی بیاندازیم:

لینک به دیدگاه

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM و دو بانده از 3G

پشتیبانی از HSDPA با سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه

صفحه نمایش لمسی خازنی 3.7 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن WVGA یا 854×480 پیکسل

سیستم عامل Android 2.1 Éclair

پردازنده 720 مگاهرتزی ARM Cortex A8 ، شتاب دهنده گرافیکی PowerVR SGX و 512 مگابایت حافظه RAM

دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش زنون ، نور کمکی فوکوس خودکار و برچسب گذاری جغرافیایی

ضبط ویدیویی 720p با نرخ 24 فریم بر ثانیه

Wi-Fi و GPS با A-GPS

حافظه داخلی 150 مگابایتی ، اسلات کارت حافظه microSD و ارائه یک کارت حافظه هشت گیگابایتی به همراه گوشی

سنسورهای شتاب سنج و مجاورت

سنسور محدود کننده نور

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

پورت microUSB (با امکان شارژ گوشی از طریق این پورت) و بلوتوث استریو v2.1

کیفیت ساخت عالی

پورت microHDMI با خروجی ویدیویی با کیفیت 720p و ارائه کابل HDMI به همراه گوشی

کیفیت صدای فوق العاده عالی

لینک به دیدگاه

نقاط ضعف اصلی

عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD

عدم پشتیبانی از شماره گیری هوشمند یا صوتی

رابط کاربری نامرتب دوربین

نرم افزار مسیریابی GPS تنها نسخه آزمایشی 60 روزه است

عدم پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر وب

با توجه به لیست فوق ، می توان اینچنین تلقی کرد که این آندرویدی تمام تلاشش را در بخش عکاسی به کار بسته است. 8 مگاپیکسل و ضبط ویدیویی 720p بهترین های دنیای آندروید هستند و این نخستین باری است که آن ها را در کنار هم و در یک گوشی می بینیم. زنون هم برای اولین بار است که پا در عرصه این پلت فرم می گذارد. خروجی HDMI هم آنقدر نوآورانه هست که به خودی خود به یک فاکتور فروش تبدیل شود.

 

003.jpg 004.jpg

005.jpg 006.jpg

با اینکه MILESTONE XT720 در حال حاضر به جدیدترین نسخه آندروید مجهز نیست ، موتورولا قول داده است که به روز رسانی Froyo را هم برای این گوشی عرضه کند و بنابراین نیازی به نگرانی در این مورد هم وجود ندارد. بهتر است ببینیم عملکرد گوشی با مشخصات آن همخوانی دارد یا نه؟در قسمت آتی ، ابتدا به طراحی ظاهری و سپس به مشخصات سخت افزاری گوشی نگاهی خواهیم انداخت.

لینک به دیدگاه

محتویات جعبه

نخست اجازه دهید نگاهی به لوازم عرضه شده به همراه Motorola MILESTONE XT720 داشته باشیم. به غیر از خود گوشی ، یک شارژر دو تکه به همراه کابل انتقال داده که هر روز از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود ،در درون این جعبه به چشم می خورد. یکی از طرفین کابل به سوکت USB ختم می شود و می توانید از آن برای انتقال داده استفاده کنید . امکان شارژ از طریق پورت USB هم وجود دارد.

008.jpg 007.jpg

موتورولا با عرضه کابل HDMI و یک کارت حافظه هشت گیگابایتی به همراه گوشی ما را غافلگیر کرد.این نوع کابل واقعا کمیاب است و تصمیم موتورولا برای عرضه این کابل به همراه گوشی که موجب صرفه جویی در هزینه کاربران می شود هم قابل ستایش است.

هدست و کتابچه های معمول هم از دیگر آیتم های موجود در داخل جعبه MILESTONE XT720 هستند. هدست یک تکه است که به معنای این است که با تعویض آن با هدست دلخواه تان دیگر نمی توانید به کنترل های اختصاصی موسیقی دست پیدا کنید.

لینک به دیدگاه

نمای 360 درجه Motorola MILESTONE XT720

Motorola MILESTONE XT720 اندازه ای کمی بیشتر از حد استاندارد اندازه متوسط گوشی های لمسی با صفحه نمایش 3.7 اینچی دارد. با ابعادی معادل 10/9×60/9×116 میلی متر ، هنوز هم به دلیل انحناهای خاص بدنه گوشی ، استفاده از آن بسیار آسان است. طراحی MILESTONE XT720 واقعا دوست داشتنی است و تورفتگی و بیرون آمدگی های در نظر گرفته شده در طراحی واقعا در کار با گوشی تاثیرگذارند.

تورفتگی موجود بزرگتر از حد انتظار است و به نظر می رسد که استفاده خوبی از فضا نشده است. البته نباید فراموش کنیم که یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فلاش زنون به چنین فضای زیادی هم نیاز داشته است.

گوشی با وزن 142 گرمی اش ، جزو گوشی های سنگین وزن محسوب می شود. وزن گوشی کمی بیشتر از Nexus One است و تفاوت زیادی هم با Galaxy S دارد. MILESTONE XT720 خیلی سبک تر از MILESTONE که با استیل پوشانده شده بود و از صفحه کلید کشویی QWERTY هم بهره می برد ، نیست. و با اینکه قطعا ما احساس استحکام گوشی را می پسندیم اما تصور می کنیم که این بخش نیاز به یک هشدار هم دارد.

لینک به دیدگاه

طراحی

MILESTONE XT720 تنها یک گوشی معمولی نیست. پنل جلویی سعی در برانگیختن حس کنجکاوی شما دارد و شکل عجیب پنل پشتی هم سعی در انتقال پیام اصلی یعنی فناوری های نوین گوشی و قدرت خوب آن دارد. عکس ها شاید تمامی این قصه را بیان نکنند اما XT720 قطعا گزینه مناسبی برای کسانی است که شگفت زده شدن را دوست دارند.

به نظر نمی رسد که جلوه سربی رنگ کناره جلویی با لاستیک آبی رنگ کناره پشتی همخوانی چندانی داشته باشد اما ما چنین کنتراستی را دوست داریم. و ظاهر غیر عادی گوشی اصلی ترین مشخصه های آن را برجسته تر می سازد. خط مستقیم یکی از لبه های کناره جلویی برای ایجاد یک تورفتگی از هم گسیخته شده است. و سپس کلید دوربین درست در همین قسمت جای داده شده است. کناره پشتی به نحوه ای شکل داده شده است که بتواند دوربین 8 مگاپیکسلی و فلاش زنون را در خود جای دهد. Motorola MILESTONE XT720 دوربین فوق العاده ای دارد و می خواهد شما هم هیچگونه تردیدی در این مورد نداشته باشید.

بر خلاف بسیاری از تجربه های جدید طراحی که به چالش با استانداردها منتج می شوند ، نتیجه نهایی این بار کاملا متقاعد کننده است. انتخاب فوق العاده مواد هم به این طراحی ظاهری غیرمعمول کمک کرده است. اغلب بدنه گوشی از فلز ساخته شده است.

صفحات استیل در پشت گوشی با یک پوشش لاستیکی پوشانده شده اند که بسیار نرم است و در برابر اثرات انگشت هم بسیار مقاوم است. با اینکه این قسمت تاثیری در روند نگهداری گوشی در دست ندارد اما به هر حال لمس کردن آن لذت بخش است.

قسمت عمده ای از کناره جلویی گوشی بوسیله صفحه نمایش LCD که قطری 3.7 اینچی دارد و توانایی پشتیبانی از رزولوشن 480×854 پیکسل را دارد ، پوشانده شده است. این صفحه نمایش از نوع خازنی است و علاوه بر پاسخدهی فوق العاده عالی ، در فضاهای بسته تصاویری زنده و شفاف ارائه می دهد. روشنایی تصاویر بسیار خوب است و کنتراست آن ها هم تحسین برانگیز است .

 

009.jpg

متاسفانه خوانایی صفحه نمایش Motorola MILESTONE XT720 در برابر تابش نور آفتاب بسیار مایوس کننده است. در روز های روشن و آفتابی ، به سختی می توانید چیزی را بر روی صفحه نمایش تشخیص دهید و این موضوع تاثیر عمده ای بر قابلیت استفاده از گوشی می گذارد.

در بالای صفحه نمایش سه سنسور در کنار یکدیگر به چشم می خورند. سنسورهایی که به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته اند به عنوان سنسور مجاورت عمل کرده و صفحه نمایش را در حین نزدیک شدن گوشی به صورت کاربر، قفل می کنند. سنسور دیگر سنسور محدود کننده نور است و به صورت خودکار روشنایی صفحه نمایش را تنظیم می نماید. در کنار آن ها خروجی صدای مخاطب و نشان موتورولا دیده می شوند.

 

010.jpg

 

در زیر صفحه نمایش چهار کلید خازنی که برای کار با آندروید به کار می روند (کلیدهای Home ، جستجو، منو و بازگشت)، جای داده شده اند. XT720 کلید های سخت افزاری اختصاصی مکالمه ندارد.

 

011.jpg

 

آخرین چیزی که در کناره جلویی گوشی توجه ما را به خود جلب می کند ، سه آیکنی هستند که در گوشه پایین سمت راست جای داده شده اند و با تابش نور پس زمینه می درخشند. هر کدام از آن ها یک LED در زیر خود دارد و نشاندهنده حالت دوربین (گالری ، عکاسی ، فیلمبرداری) است.

در کناره گوشی و درست در قسمت برآمده ، کلیدهای اختصاصی عکاسی برای سوییچ بین گالری و دو حالت دوربین جای داده شده اند. در کنار آن ها ، یک کلید کوچک اما حساس دوربین جای داده شده است که به آسانی می توانید از آن برای فوکوس خودکار هم بهره بگیرید.کلیدهای تنظیم صدا هم در همین سمت به چشم می خورند.

 

012.jpg013.jpg

014.jpg

 

کناره سمت چپ Motorola MILESTONE XT720 میزبان پورت microUSB است که هم برای شارژ گوشی و هم برای انتقال داده به کار برده می شود. این پورت با یک پوشش پلاستیکی کوچک پوشانده شده است.

 

015.jpg016.jpg

 

کاور مشابهی هم برای پورت MicroHDMI که در بالای گوشی قرار دارد ، در نظر گرفته شده است. در کنار آن سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد بدون هیچگونه محافظی و کلید روشن/خاموش گوشی دیده می شوند.

 

017.jpg018.jpg

019.jpg

کناره پایینی Motorola MILESTONE XT720 به جز میکروفن گوشی هیچ کنترل دیگری را در خود جای نداده است.

 

020.jpg021.jpg

 

کناره پشتی گوشی نسبتا شلوغ است. در این قسمت لنز دوربین هشت مگاپیکسلی ، چراغ کمکی فوکوس خودکار و فلاش زنون مشاهده می شوند. اسپیکر هم در این بخش و در نیمه پایینی آن به صورت برجسته ای تعبیه شده است.

 

022.jpg023.jpg

024.jpg

با برداشتن کاور باتری ، اسلات کارت حافظه microSD و باتری 1500 میلی آمپری گوشی که از نوع Li-Po است دیده می شوند. آن چنان که اعلام شده است این باتری تا 750 ساعت در حالت آماده به کار و تا 13 ساعت و نیم در حالت مکالمه در شبکه های 2G دوام می آورد که بسیار حیرت انگیز به نظر می رسد. در شبکه های 3G با اینکه این اعداد به ترتیب به 576 ساعت در حالت آماده به کار و 6 ساعت و نیم در حالت مکالمه کاهش می یابند اما باز هم خوب هستند.

 

025.jpg

در زندگی روزمره ، MILESTONE XT720 تنها تحت استفاده متوسط توانست تا دو روز دوام آورد. ما در طی این دو روز چند عکس ثبت کردیم ، به وبگردی با استفاده از Wi-Fi پرداختیم و حدود سی دقیقه هم از دیگر قابلیت های گوشی استفاده کردیم.

کیفیت ساخت Motorola MILESTONE XT720 بسیار عالیست و به نظر می رسد که گوشی برای جاودانه بودن ساخته شده است. برای برطرف کردن هر نوع تردیدی هم باید بگویم کار با گوشی هم بسیار آسان است. گرچه مهم تر از همه این ها شخصیت XT720 است. کنتراست بین کناره های جلویی و پشتی گوشی ، ترکیب حیرت انگیز فناوری ها و طراحی زاویه دار مدرسه ای برای ما بسیار دوست داشتنی بود.

 

026.jpg027.jpg

لینک به دیدگاه

Moto Éclair

Motorola MILESTONE XT720 بر مبنای سیستم عامل بسیار خوب Android 2.1 Éclair کار می کند. به دلیل قابلیت های عکاسی پیشرفته و مشخصات سخت افزاری عالی تردیدی نیست که XT720 از گوشی های مورد توجه خواهد بود. فلاش زنون که سنسور هشت مگاپیکسلی را همراهی می کند و قابلیت ضبط ویدیویی HD قطعا این گوشی را جزو برندگان بازار خواهد کرد. حداقل روی کاغذ این چنین است. بهتر است ببینیم این گوشی در استفاده روزمره چه عملکردی از خود به جا می گذارد.

 

030.jpg029.jpg028.jpg031.jpg

صفحه اصلی همان صفحه اصلی همیشگی رابط کاربری آندروید است. پنج صفحه اصلی مجزا به صورت پیش فرض در اختیار شما قرار دارند و فضای بسیاری را برای قراردادن تمامی آیتم هایی که استفاده زیادی از آن ها می کنید ، به شما عرضه می دارند. بسیاری از آیتم ها را می توانید در این صفحات اصلی قرار دهید. از جمله این آیتم ها ، میانبرهایی به نرم افزارهای دلخواه ، پوشه ها و در نهایت ویدجت هاست.

برای آسان تر شدن کار با صفحات اصلی موتورولا نقاط کوچکی در پایین صفحات تعبیه کرده است. با توجه به این نقاط همیشه می توانید بفهمید که در کدامیک از صفحات اصلی هستید. با ضربه زدن و نگهداشتن انگشت تان بر روی هر کدام از این نقاط پیش نمایش هایی از تمامی صفحات اصلی نمایش داده شده و می توانید از آن ها برای سوییچ سریع بین این صفحات استفاده کنید.

 

033.jpg032.jpg034.jpg

پوشه ها می توانند میانبرها را به شکلی سازماندهی شده نگهداری کنند اما نمی توانید پوشه ها را در درون پوشه های دیگر جای دهید. هنوز هم می توان از آن ها با استفاده از ترفندهایی کوچک برای منظور های دیگر همانند لیستی برای تماس سریع با مخاطبان استفاده کرد. عکس مخاطب بعنوان میانبری به آن عمل می کند و تنها باید تعدادی از این عکس ها را در یک پوشه جای دهید.

البته چیز خاصی در این مورد وجود ندارد. با وارد شدن پوشه های پویا یا Live Folders، این بازی وارد بخش هیجان انگیزتری می شود. تفاوت اصلی پوشه های معمولی با این پوشه ها این است که آنها به طور خودکار می توانند محتویات را در درون خودشان جا دهند.

همه نوع لیستی را می توان در درون پوشه های پویا جای داد. برای مثال می توانید پوشه هایی از میانبرهای مخاطبان ، یا یک فید RSS داشته باشید و یا شاید پوشه ای داشته باشید که تمامی رستوران های موجود در یک منطقه را نشان دهد. پوشه های پویایی که از قبل در گوشی وجود دارند ، Contact With Phone Numbers و Starred Contacts هستند. این پوشه ها با مخاطبانی که در لیست Gmail تان دارید که به آنها شماره ای تخصیص داده شده است یا با ستاره علامت زده شده اند ، پر می شود.

 

036.jpg035.jpg037.jpg

آیتم دیگری که در صفحه اصلی آندروید دیده می شوند ، ویدجت ها هستند. ویدجت های بسیاری به همراه Android 2.1 عرضه می شوند:تقویمی که با حساب کاربری Exchange قابل همگام سازی است، ویدجت Weather ، ویدجت Power Control (که یک مدیر ارتباطات توانمند در صفحه اصلی گوشی است) ،Picture Frame ، Search Toolbox، World Clock، YouTube، Music Player، FM radio، Latitude، Analog Clock و Alarm این ویدجت ها را تشکیل می دهند.

ویدجت مخصوص جستجوی تغییراتی داشته است و اکنون مثل صفحه اصلی خود Google ، با تایپ کاراکترهایی از سوی شما ، پیشنهادهایی به نمایش در می آورد. این ویدجت می تواند در وب و یا در میان فایل های محلی گوشی به جستجو بپردازد . همچنین همانند نرم افزار Google در ایفون می توانید به جستجوی صوتی هم با استفاده از این نرم افزار بپردازید.

یکی از مزیت های عمده سیستم عامل Android اندروید ناحیه نمایش یادآورها یا Notification Area است. این بخش نوار کوچکی است که در بالای صفحه قرار می گیرد و اطلاعات مربوط به وضعیت گوشی از قبیل وضعیت باتری ، قدرت آنتن دهی و چیزهای دیگری چون بلوتوث یا رویدادهای از دست رفته را نمایش می دهد.

 

038.jpg

برای نمایش داده شدن Task Switcher در MILESTONE XT720 ، همانند سایر گوشی های مجهز به آندروید باید کلید Home را فشرده و نگاه دارید. Task Switcher روشی سریع را برای دستیابی به شش نرم افزار اخیری که مورد استفاده قرار گرفته اند در اختیار شما قرار می دهد.در واقع ، Task Switcher واقعا نه به عنوان Task Switcher و نه به عنوان Task Manager عمل می کند . آندروید به طور خودکار نرم افزارها را اجرا کرده و می بندد. در هنگامی که منابع سیستمی رو به پایان است ، برنامه ای که بیش از همه غیرفعال بوده است ، بسته می شود اما در مرتبه آتی اجرای نرم افزار ، به همان شکلی که نرم افزار در هنگام بسته شدن بوده است ، به شما نمایش داده خواهد شد. این امر بیشتر مشابه این است که سیستم به جای بستن نرم افزار آنرا درون حافظه ذخیره می کند.

 

040.jpg039.jpg041.jpg

در صورتی که بخواهید واقعا خودتان به مدیریت حافظه بپردازید هم موتورولا یک Task Manager واقعی در XT720 تعبیه کرده است. این بخش حتی میانبری هم به Task Switcher دارد. نبود این قابلیت در MILESTONE و Samsung I9000 Galaxy S احساس می شد. در این بخش می توانید به هر نرم افزاری یا فرآیند سیستمی که می خواهید ، خاتمه دهید.

در اینجا مقایسه ای میان نحوه عملکرد I9000 Galaxy S و MILESTONE XT720 صورت گرفته است. ما از نرم افزارهای رایگان Benchmark و BenchmarkPi از Android Market برای انجام این آزمون کمک گرفتیم و نتایج آن را در این قسمت در اختیار شما قرار می دهیم.

044.jpg043.jpg042.jpg045.jpg

047.jpg046.jpg048.jpg

لینک به دیدگاه

دفترچه تلفن همیــشگی

دفترچه تلفن گوشی های هوشمند می تواند مقادیر زیادی از اطلاعات مربوط به مخاطبین را در خود ذخیره کند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد که شماره هایی برای خانه و محل کار ذخیره کرده و حتی برچسب های اختصاصی ایجاد نمایید.فیلدی برای اختصاص دادن آهنگ اختصاصی به مخاطب و همچنین درج ایمیل وی نیز در نظر گرفته شده است.

 

049.jpg

در Android 2.0 قابلیت جدیدی برای دستیابی سریع به مخاطبین عرضه شد(Quick Contacts). با بهره گیری از این امکان می توانید به مخاطب مورد نظر عکسی تخصیص داده و سپس از آن برای تماس با وی ، ارسال پیام و یا ایمیل به شخص مورد نظر تنها با استفاده از یک کلیک استفاده کنید.

 

050.jpg051.jpg

می توانید اطلاعات مربوط به حساب کاربری IM هر مخاطب به همراه اطلاعات شخصی او چون آدرس پستی وی ، شغل و نام شرکت و یادداشت های اختصاصی برای وی را هم در دفترچه تلفن ذخیره نمایید .گزینه جالب دیگری هم وجود دارد که برای هدایت تماس های صوتی مخاطب به صندوق صوتی به کار می رود.

فیلدهای اطلاعاتی زیادی وجود دارد که به مخاطب می توان تخصیص داد و این گزینه ها با وجود تعداد زیادشان هنوز هم مرتب باقی می مانند. همه انواع این فیلدها بخوبی لیست شده اند و علامت + در کنار آنها برای افزودن یک فیلد از آن نوع به کار می رود. با فشردن علامت منفی موجود در زیر فیلد ، آن فیلد حذف خواهد شد.

 

054.jpg053.jpg052.jpg055.jpg

در هنگام مشاهده مخاطبان جزئیات متنوعی در این بخش نمایش داده می شوند. در این بخش گزینه هایی چون برقراری تماس با مخاطب یا ارسال SMS/MMS به مخاطب هم به چشم می خورند. به دلیل اینکه هر شماره یک سطر را اشغال می کند ، براحتی می توان روی آن کلیک نمود.

ایمیل ها هم گزینه هایی چون گزینه های موجود برای شماره ها دارند. بقیه اطلاعات از هر نوعی که باشند در پایین آن نمایش داده می شوند.

می توانید یک مخاطب را با ستاره علامت بزنید تا در لیست مخاطبان مورد علاقه شما به نمایش درآید. در هر حساب کاربری Gmail هم گروه ویژه ای به چشم می خورد که Starred in Android نام دارد و مخاطبان علامت گذاری شده در آن جای می گیرند.

افزودن عکس به مخاطبان بسیار آسان است . هنگام انتخاب یک عکس یک ابزار برش نمایش داده می

شود و می توانید عکس را از هرجایی که بخواهید برش بزنید. افزودن عکس به مخاطبان اثر جانبی دیگری نیز دارد. با قرار دادن میانبری از آن مخاطب روی صفحه اصلی ، عکس تخصیص داده شده به عنوان آیکن آن نمایش داده می شود.

جستجوی مخاطبین در دفترچه تلفن هم براحتی صورت می گیرد و تنها لازم است روی کلید Search کلیک کنید . با کلیک بر روی این کلید ، جعبه مخصوص جستجو نمایان خواهد شد.

لینک به دیدگاه

قابلیت های نلفنی : جای خالی شماره گیری هوشمند

Motorola MILESTONE XT720 هیچ مشکلی در دریافت سیگنال ها و یا کیفیت صدا در حین مکالمه ندارد. صدای زنگ به اندازه کافی بلند است و بنابراین همیشه نیاز نیست که اندازه صدا را در حداکثر میزان خود قرار دهید.

 

056.jpg

متاسفانه ، MILESTONE XT720 همانند سایر گوشی های مجهز به آندروید از شماره گیری هوشمند پشتیبانی نمی کند.

در آندروید ، دفترچه تلفن ، گزارش تماس ها و شماره گیر همه جزئی از یک نرم افزار هستند. با استفاده از پیمایش حرکتی می توانید در میان آن ها به جستجو بپردازید. البته امکان شماره گیری صوتی هم در این گوشی وجود ندارد.

 

057.jpg

به لطف وجود سنسور نزدیکی در XT720 Motorola MILESTONE ، هنگامی که در حین مکالمه گوشی را به گوش تان نزدیک می کنید ، به طور خودکار صفحه نمایش را خاموش می شود و به همین دلیل احتمال لمس کلیدهای مجازی روی صفحه با چانه و یا گوش تان به حداقل می رسد.

گزارش تماس ها ، تماس های گرفته شده ، دریافت شده و از دست رفته را در یک لیست نمایش می دهد.

ما آزمون بلندی صدای معمول مان را بر روی Motorola MILESTONE XT720 هم انجام دادیم. گرچه XT720 نمایش خیره کننده ای در این بخش نداشت اما هنوز هم تواسنت امتیاز «خوب» را کسب کند که بدین معنی است که امکان از دست رفتن تماس ها در محیط های پر سر و صدا وجود دارد.

لینک به دیدگاه

پیام رسانی

با یک نگاه می توان فهمید که بخش پیام رسانی SMS و MMS بسیار ساده است. هیچ پوشه ای در این بخش وجود دارد و تنها کلید New message در آن به چشم می خورد. گرچه همه چیز به این سادگی هم نیست و لیست سازماندهی شده ای از پیام های دریافتی تان به صورت حباب ها در زیر آن نمایش داده می شود.

مثل iPhone در هنگام مشاهده پیام ها، پیام جدید دریافت شده به انتهای آنها افزوده می شود . در پایین صفحه نمایش کلید ارسال و جعبه tap to Compose قرار دارند. شمارنده ای در سمت راست قرار دارد که نشان می دهد 16 کاراکتر یا کمتر از آن تا پر شدن محدودیت 160 کاراکتری فضا دارید. این قسمت تعداد پیام هایی را که پیام تان برای ارسال به آن ها تقسیم خواهد شد را هم نمایش می دهد.

نوآوری دیگری که Motorola MILESTONE آنرا عرضه کرد، گزینه ای جدید است که تعداد پیام هایی را که در هر حباب قرار گرفته اند به شما نمایش می دهد. بعد از این که تعداد پیام ها از این مقدار تجاوز کند ، قدیمی ترین پیام ها حذف خواهند شد.

یکی دیگر از قابلیت های جدید و جذاب قابلیت جستجو است که به شما اجازه یافتن یک پیام خاص را از میان SMS ها و MMS های دریافتی می دهد.

ارسال پیام تا حدودی ناامید کننده است و حتی اگر صفحه کلید را هم پنهان کنید ، هنوز هم فضای کوچکی برای کار با متن در اختیارتان قرار دارد.

 

060.jpg059.jpg058.jpg061.jpg

برای افزودن گیرندگان پیام ها تنها کافی است شماره یا نام مورد نظرتان را تایپ کنید و از میان مخاطبان پیشنهادی یکی را برگزینید. لیست گیرندگان با اسامی آنها نمایش داده می شود که بهبود قابل ملاحظه ای نسبت به v1.0 آندروید به حساب می اید ، چراکه در آن نسخه پیشین تنها شماره ها نمایش داده می شد.

هر پیام ارسال نشده به همراه Draft ها با نشان Draft قرمز رنگی علامت گذاری می گردند. نکته دوست داشتنی این بود که هر حباب متن را در جعبه های Tap To Compose ، حتی بدون ذخیره کردن یا ارسال آن نگه میدارد. گرچه نسبت به نسخه قبل ، بخش پیام های تحویل نشده حذف شده است.

اگر می خواهید که پیام خاصی را ویرایش کنید ، یا آنرا برای دیگری ارسال نماید یا حذفش کنید باید متن پیام را فشار داده و نگهدارید تا منویی نمایش داده شود. در این منو گزینه هایی هم برای نمایش جزئیات و کپی کردن متن پیام به چشم می خورد.

هنگامی که پیام جدیدی را دریافت می کنید ، تمام پیام های سابقی که از فرستنده آن پیام دریافت کرده بودید در بالای منوی پیام ها نمایش داده می شود . اینکه آخرین محاوره تان با شخص مورد نظر در چه زمانی روی داده است اصلا اهمیتی ندارد.

با فشردن و نگهداشتن انگشت تان در بخش Tap To Compose ، گزینه هایی چون Cut ، Copy و Paste نمایش داده می شوند . می توانید متن کپی شده را در هر نرم افزار دیگری چون ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت ها و... Paste کنید . همین طور عکس این کارکرد نیز امکان پذیر است.

تبدیل یک SMS به MMS کاملا منطقی و اسان صورت می پذیرد. هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود. می توانید تنها به افزودن عکس یا فایل های صوتی اکتفا کنید یا اگر خواستید می توانید از ویرایشگر اختصاصی MMS هم استفاده کنید.

 

062.jpg063.jpg

و اما بخش ایمیل ،مهم ترین تغییر حاصل شده در نرم افزار Gmail ،عملکردهای گروهی است که اجازه بایگانی ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را به طور همزمان برای کاربر مهیا می سازد.

 

066.jpg065.jpg064.jpg067.jpg

همچنین نرم افزار استاندارد ایمیل هم وجود دارد که می تواند چندین حساب کاربریPOP یا IMAP را به طور همزمان مدیریت نماید. هنوز هم می توانید به پیام هایی که آنلاین ایجاد شده اند در فولدرهای اصلی شان، در کنار پیام هایی که در Inbox ، Drafts و یا Sent قرار دارند دست پیدا کنید.

 

070.jpg069.jpg068.jpg071.jpg

پوشه ها در یک ساختار درختی سازماندهی شده اند. با یک کلیک روی پوشه مشخصی محتویات آن نمایش داده می شود و با کلیکی دیگر، این بخش بسته می شود.

قابلیت جدید دیگری که توسط Android 2.0 عرضه شد، صندوق عمومی پیام ها یا Common Inbox است که تمامی پیام ها فارغ از نوعشان را در یک پوشه منفرد به نمایش در می آورد و بنابراین نیازی نیست برای بررسی پیام های جدید یک به یک این پوشه ها را جستجو کنید. اینبار از Exchange هم پشتیبانی بعمل می آید.

Google Talk بخش پیام رسانی فوری را در Motorola MILESTONE XT720 اداره می کند. شبکه G-Talk با برخی دیگر از شبکه های معروف دیگر چون Pidgin ، Kopete ، iChat و Ovi Contacts سازگار است.

لینک به دیدگاه

گالری آشنا ، کاهش اندازه عکـس ها

گالری به کار گرفته شده در Motorola MILESTONE XT720 همانی است که در Google Nexus One ، I9000 Galaxy S و ... شاهد عرضه آن بودیم. گالری به طور خودکار عکس ها و ویدیوها را بدون در نظر گرفتن مکان ذخیره سازی آن ها می یابد.این گالری با استفاده از جلوه های سه بعدی و انتقالی متحرک ، جذاب به نظر می رسد.

عکس ها و ویدیوهایی که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند در پوشه های مجزایی در گالری قرار می گیرند و به طور خودکار نام آنها همنام با همان پوشه خودشان انتخاب می گردد . این امر کار کردن با گالری را بسیار اسان کرده و می توانید مانند File Manager با آن کار کنید.

آلبوم های متفاوت به صورت توده ای از تصاویر نمایش داده می شوند .

 

074.jpg073.jpg072.jpg075.jpg

با استفاده از کلیدی که در گوشه بالای سمت راست قرار داده شده است ، می توانید عکس ها را به وسیله تاریخ مرتب نمایید .

در حالت نمایش مشبک عکس ها هم لغزنده ای در نظر گرفته شده است که به یافتن عکس هایی که در تاریخی خاص ثبت شده اند ، کمک می کند.

اگر چندین زیر پوشه تو در تو را باز کرده باشید ، همانند Windows 7 می توانید با کلیک بر روی لبه های بالایی چندین سطح به عقب بازگردید.

البته گالری از کنترل های حرکتی چون حرکت در میان عکس ها و یا panning با استفاده از حرکت انگشتان پشتیبانی می کند و به همین دلیل می توانید بدون بازگشت به حالت نمایش پیش فرض در میان عکس ها به پیمایش بپردازید. با کشیدن انگشت تان بر روی صفحه به سمت چپ یا راست می توانید به عکس پیشین و یا عکس بعدی حرکت کنید.

به دلیل پشتیبانی این گوشی از مالتی تاچ ، می توانید در آن از pinch Zooming یا بزرگنمایی با نیشگون هم بهره بگیرید.برای بزرگنمایی می توانید از ضربات دوگانه بر روی عکس و یا کنترل های مجازی که برای این منظور در نظر گرفته شده اند ، هم استفاده نمایید.

 

077.jpg076.jpg078.jpg

گزینه های بسیاری در کار با عکس ها در اختیار شما قرار می گیرد ، می توانید آن را برش زده و یا هر اندازه که میل دارید ، بچرخانید. قابلیت Send امکان به اشتراک گذاری سریع عکس ها در Picasa ، نرم افزار ایمیل ، با بلوتوث و یا MMS را فراهم می کند.

بسیار عجیب است که نمی توانید تا اندازه واقعی عکس ها بر روی آن ها زوم کنید. گالری عکس تنها نسخه هایی از عکس ها را به نمایش در می آورد که اندازه آن ها کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل برای تماشای بهتر جزئیات عکس ها باید آن ها را به کامپیوتر انتقال دهید.البته این نخستین باری نیست که با چنین محدودیتی مواجه می شویم و پیش از این در Samsung I9000 Galaxy S هم با آن مواجه شده بودیم.

 

079.jpg

گالری Media که آن را هم در MILESTONE دیده بودیم ، در اینجا هم در دسترس است. این گالری همان عملکردها را دارد و تنها ظاهر آن کمی تغییر کرده است.

 

081.jpg080.jpg082.jpg

لینک به دیدگاه

پخش کننده ویدیویی ضعیف ، پشتیبانی محدود از XviD

پخش کننده ویدیویی بسیار ساده است و قابلیت های محدودی عرضه می دارد.

 

084.jpg083.jpg085.jpg

با کلیک بر روی آیکن پخش کننده ویدیویی لیستی از ویدیوهای در دسترس در گوشی به شما نمایش داده می شود. در هنگام پخش ویدیوها کنترل هایی چون Play/pause ، previous و next در اختیار شما هستند و با کشیدن نوار پیشرونده می توانید در آنها به جلو وعقب حرکت کنید.

پشتیبانی از فرمت های ویدیویی هم محدود است و حداقل به صورت رسمی نشانی از پشتیبانی از فرمت های DivX/XviD دیده نمی شود.ما چند نمونه را بر روی XT720 تست کردیم و در نهایت دریافتیم که این گوشی قادر به پخش ویدیوهای XviD تا رزولوشن WQVGA و مدت زمان نه چندان طولانی 10 تا 20 دقیقه است. به نظر می رسد فایل های بزرگتر (هم از نظر رزولوشن و هم از نظر مدت زمان) به قدرت پردازشی ای بیش از آنچه MILESTONE XT720 قادر به عرضه آن است ، نیاز دارند. گرچه به دلیل پخش فایل های HD ضبط شده توسط خود گوشی، این مطلب نمی تواند خیلی هم درست باشد. تنها توضیح منطقی ، فقدان پشتیبانی نرم افزاری مناسب است.

لینک به دیدگاه

پخش کننده موسیقی و نیاز به «به روز رسانی»

متاسفانه پخش کننده موسیقی در Android 2.0 و 2.1 شاهد هیچ به روز رسانی ای نبوده است. اشتباه نکنید . Motorola MILESTONE XT720 به خوبی فایل های صوتی شما را اداره می کند اما قطعا جا برای بهبود وجود داشته است.

 

086.jpg088.jpg087.jpg

صفحه اصلی پخش کننده موسیقی چهار کلید بزرگ دارد که چهار روش اصلی جستجو در بین آهنگ ها را برای کاربر مهیا می کند. این روش ها ، امکان جستجو با استفاده از نام خواننده ، عنوان البوم ، نام آهنگ و یا لیست های پخشی را که ایجاد کرده اید را به شما خواهند داد.

 

088.jpg089.jpg

عملکرد پخش کننده موسیقی تغییر چندانی نکرده است. این نرم افزار قابلیت جالب توجهی دارد که اجازه جستجوی سریع آهنگ را با پایین نگهداشتن انگشت تان روی آهنگ در Google یا YouTube را برای کاربر مهیا می سازد. بهتر اینکه ؛ نتایج جستجوی YouTube مستقیما در نرم افزار مربوطه آن نمایش داده می شوند.

 

091.jpg092.jpg

علاوه بر جستجوی تدریجی برای یافتن یک آهنگ خاص می توانید از یک لغزنده الفبایی که در سمت راست لیست نمایش داده می شود ، برای جستجو استفاده کنید.

هنوز هم نواقصی در نرم افزار پخش کننده موسیقی به چشم می خورد . برای مثال نه از اکولایزر و نه از Visualization در این نرم افزار خبری نیست.

لینک به دیدگاه

رادیو اف ام

Motorola MILESTONE XT720 به یک رادیو اف ام با RDS هم مجهز است. رابط این نرم افزار ساده است وامکان ذخیره تا بیست ایستگاه در لیست علاقمندی ها را هم برای شما فراهم می آورد. می توانید در حالت بلندگو هم به رادیو گوش کنید اما در این حالت هم باید هدست به گوشی متصل باشد.

 

093.jpg094.jpg

لینک به دیدگاه

کیفیت صدای بلند و واضح

Motorola MILESTONE XT720 در آزمون کیفیت صدای ما عملکرد فوق العاده ای داشت. این گوشی یکی از بلندترین صداهایی را که ما تا به حال شنیده ایم ،تولید می کرد و خروجی صدای آن هم بسیار واضح بود.

پاسخدهی به فرکانس ها با انحرافی حدود 0.16 دسی بل که تنها در شرایط آزمایشگاهی قابل دستیابی است ، خارق العاده است. سطح نویز و سیگنال های ناخواسته هم همانند تغییر شکل فرکانسی و دامنه پویا بسیار عالی هستند.

لینک به دیدگاه

دوربین 8 مگاپیکسلی

Motorola MILESTONE XT720 به یک دوربین هشت مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و یک فلاش زنون مجهز است ، ترکیبی که تا به حال در دنیای آندروید دیده نشده است. نیازی به ذکر این نکته نیست که این قابلیت یکی از کلیدی ترین فاکتورهای فروش آن خواهد بود و بنابراین کارآیی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رابط کاربری دوربین ، بهترین رابط کاربری چه از نظر کاربرپسندی و چه از نظر کارآیی که تاکنون دیده ایم ، نیست. تنها چهار میانبر در منظره یاب برای دسترسی به حالات صحنه ها ، تنظیمات فلاش ، تنظیمات نوردهی و گالری به علاوه حالت عکاسی در دسترس هستند.

 

095.jpg096.jpg

این رابط قابلیت های زیادی را در دل خود جای داده است اما برای یافتن آن ها باید به سراغ منوها بروید. تشخیص چهره ،لرزش گیر ، و تنظیمات متنوع رزولوشن از جمله گزینه های در دسترس هستند. می توانید یک آدرس ایمیل را تعیین کرده و تمامی عکس ها را به آن ارسال نمایید.

 

097.jpg099.jpg

خبری از فوکوس لمسی در اینجا نیست اما نیازی نیست نگران باشید ، Motorola MILESTONE XT720 به یک کلید شاتر عالی مجهز است.

چیزی که در واقع نبود آن حس می شود ، عدم وجود کنترل بر روی کیفیت عکس هاست. چیزهای چون تنظیمات کنتراست ، شفافیت و اشباع رنگی ، همین طور نبود یک حالت فاصله یابی جایگزین هم به خوبی احساس می شود.

در مورد کیفیت عکس ها ، Motorola MILESTONE XT720 عملکرد خوبی از خود به جای می گذارد. با اینکه پردازش صورت گرفته بر روی عکس ها کمی زیاد است اما رنگ ها و کنتراست خوب باقی می مانند. تنها الگوریتم کاهش نویز ها کمی از میزان جزئیات می کاهد اما نمی تواند بر نویز های موجود در نواحی با کنتراست پایین عکس ها غلبه کند. گرچه در کل ، می توان کیفیت عکس ها را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد.

برد محدود فلاش زنون هم از دیگر موارد مایوس کننده است. با اینکه این فلاش عملکرد بهتری از فلاش های LED و LED های دوگانه موجود در بازار دارد اما تفاوت به میزانی که انتظار می رفت ، نیست. با توجه به اینکه نمی توان از زنون در حین ضبط ویدیویی بهره گرفت ، به نظر می رسد که بهتر بود موتورولا فلاش LED را به کار می گرفت.

لینک به دیدگاه

ضبط ویدیویی HD مایوس کننده

با اینکه مشخصات گوشی روی کاغذ ممکن است شما را به این فکر بیاندازد که MILESTONE XT720 یکی از بهترین ضبط ویدیویی ها در دنیای آندروید را داراست اما این تصور دور از حقیقت است.

رابط کاربری دوربین فیلمبرداری هم بسیار مشابه دوربین عکاسی است و تنها تفاوت این است که تنظیمات کمتری در اینجا در دسترس است.خبری از نور در هنگام ضبط ویدیویی نیست و تنها حالت صحنه موجود هم Night Mode است .

 

100.jpg101.jpg

با اینکه این رابط خیلی خوب نیست اما این خود ویدیوها هستند که با فشردگی بالا و نرخ فریم پایین ما را مایوس کردند. موتورولا باز هم دست به تغییراتی زده است و اشباع رنگی و کنتراست ویدیوها را افزایش داده اما با این حال هم نرخ فریم 18 تا 20 فریم در ثانیه بسیار پایین است.

و به دلیل افت رزولوشن در اثر فشردگی بیش از حد ، به نظر می رسد که ضبط ویدیویی HD در Motorola MILESTONE XT720 تنها یک ترفند برای فروش بیشتر بوده است تا یک قابلیت سودمند برای کاربران.

لینک به دیدگاه

امکانات ارتباطی

امکانات ارتباطی یکی دیگر از بخش هایی است که Motorola MILESTONE XT720 عملکردی چشمگیر از خود ارائه می کند.این گوشی از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE که آن را در سرتاسر دنیا قابل استفاده می کند و دو بانده (1700/2100 مگاهرتزی) از 3G با HSPA برخوردار است. سرعت دانلود به 10.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به 5.76 مگابیت بر ثانیه می رسد.

در مورد امکانات ارتباطی محلی این گوشی از USB v2.0 ، بلوتوث v2.1 با A2DP و Wi-Fi حمایت می کند.رابط USB از microUSB استفاده می کند که یافتن کابلی مناسب را بسیار آسان تر می سازد. نکته دیگر این است که این بار امکان انتقال فایل ها با بلوتوث هم وجود دارد.

چیزی که امکان آن وجود ندارد ، امکان وبگردی در رایانه با استفاده از گوشی است.با اینکه Froyo این مشکل را تا حدودی با به وجود آوردن امکان استفاده از شبکه های Wi-Fi حل کرده است اما داشتن ارتباط سیمی هم قطعا خالی از فایده نخواهد نبود.

اسلات کارت حافظه microSD هم بر روی گوشی تعبیه شده است و می توانید از آن برای انتقال داده ها استفاده کنید.کارتخوان ها امروزه بسیار رایج شده اند و استفاده از آن ها می تواند سرعت بسیاری را برای انتقال داده در اختیار شما قرار دهد.

لینک به دیدگاه

مرورگر وب عالی ، عدم پشتیبانی از فایل های فلش

با پشتیبانی صفحه نمایش از رزولوشن بالا و داشتن مرورگری قدرتمند به عنوان یک آندرویدی ، Motorola MILESTONE XT720 تجربه ای لذت بخش از وبگردی برای کاربران فراهم می آورد.

رابط کاربری بسیار ساده است. تنها نوار آدرس و میانبری به Bookmarks به شما نمایش داده می شود.

 

103.jpg102.jpg104.jpg

نوار آدرس در بالای صفحه قرار گرفته است و بنابراین با پیمایش صفحه به سمت پایین این نوار به صورت خودکار پنهان می شود. این کار برای نرم افزارهای تحت وب بسیار ضروری است چراکه باید تمامی فضای صفحه را در اختیار داشته باشند.

مرورگر آندروید در آخرین نسخه این سیستم عامل از روش های بزرگنمایی با ضربات دوگانه و Pinch Zooming حمایت می کند. مرورگر وب Motorola MILESTONE XT720 از چینش مجدد متون پشتیبانی نمی کند اما با توجه به اندازه بزرگ صفحه نمایش نمی توان این مطلب را مشکلی جدی تلقی نمود.

با ضربه زدن بر روی کلید منو ، شش کلید دیگر نمایش داده می شوند.می توانید لبه جدیدی ایجاد کرده ،بین لبه ها حرکت کند ، صفحه ای را به روز کنید، به سمت جلو حرکت کرده و یا اینکه Bookmark ها را باز کنید.کلید آخر گزینه های بیشتری از قبیل کپی متن ، جستجو در صفحه و ... را به شما نمایش می دهد.

 

106.jpg105.jpg107.jpg

لیست Bookmark ها پیش نمایش هایی از صفحات افزوده شده را نمایش می دهد . همچنین امکان دسترسی به لیست صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند (Most Visited) هم در بخش History فراهم شده است.

پشتیبانی فوق العاده از چندین صفحه هنوز هم در دسترس است و الگوریتم رندر صفحات هم عملکرد بی نقصی دارد.عدم پشتیبانی از فلش تنها نقطه ضعف عملکرد مرورگر وب Motorola MILESTONE XT720 است.

نرم افزار YouTube تا حدی فقدان پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر را جبران می کند.احتمالا به روز رسانی Froyo در Motorola MILESTONE XT720 این مشکل را حل خواهد کرد.

لینک به دیدگاه

سازمان دهنده بسیار خوب

همانند بسیاری از رقبای آندرویدی ، Motorola MILESTONE XT720 با سازماندهنده خوبی که مرورگر اسناد آفیس هم جزئی از آن است عرضه می شود. البته امکان تهیه نرم افزارهایی رایگان از Android Market برای این منظور وجود دارد اما موتورولا شما را از تلاش برای انجام این کار هم بی نیاز کرده است.

Motorola MILESTONE XT720 با نسخه رایگانی از Quick Office عرضه شده است که امکان مشاهده فایل های Word، Excel ، PowerPoint و PDF را فراهم می آورد.برای امکان ویرایش این فایل ها باید مبلغ جداگانه ای بپردازید.

 

108.jpg109.jpg

بهترین قسمت این بخش ، یکپارچه شدن آن با Gmail است که باز کردن و مرور اسناد آفیسی را که بعنوان ضمیمه ایمیل ارسال شده اند را براحتی امکانپذیر می سازد. متاسفانه نمی توانید آنها را در حافظه گوشی ذخیره کنید. گمان می کنم تنها عکس هایی را که بعنوان ضمیمه ارسال شده اند ، می توان در حافظه ذخیره نمود. الصاق تمامی انواع فایل ها به ایمیل ها امکان پذیر است.

تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید. این تقویم با نوار وضعیت جدید هم یکپارچه شده و از یادآورها هم پشتیبانی می کند.

 

112.jpg111.jpg110.jpg113.jpg

ماشین حساب به خوبی با رابط لمسی سازگار شده و از کلیدهای بزرگی در رابط آن استفاده شده است.

 

114.jpg115.jpg

MILESTONE XT720 از یک نرم افزار alarm هم استفاده می کند که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.

 

117.jpg116.jpg118.jpg

و در آخر اینکه ، این گوشی از یک نرم افزار YouTube هم بهره می گیرد که فقدان پشتیبانی از فایل های فلش را تا حدودی جبران می کند. رابط کاربری این نرم افزار به قدری ساده است که براحتی می توانید هر آنچه را که در جستجویش هستید ، بیابید.

 

119.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...