رفتن به مطلب

کد گذاری فرستنده و گیرنده


ارسال های توصیه شده

همانطور که می دانید در سایت نقشه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که به کمک فرستنده و گیرنده rws434 -tws 434 ساخته می شد را برایتان آماده کردیم و و در توضیحات ذکر کردیم که این مدار قابلیت کد گذاری را دارد.

منظوراز کد گذاری بدین صورت می باشد که شما می توانید برای هر فرستنده یک کد خاص تعریف کنید و در گیرنده نیز یک کد ، و در صورت مطابقت کد فرستنده و گیرنده دستگاه عمل خواهد کرد این امکان جالب شما را قادر می سازد تا ۶۵۶۱ فرستنده و گیرنده بسازید و اگر آن ها را در کنار یک دیگر قرار دهید فرستنده و گیرنده ها بدون هیچ گونه مشکلی کار خواهد کرد مثلا اگر فرستنده با کد ۱۰۱۱۰۰۰۰ را روشن کنید و کلید ۱ را فشار دهید فقط یک گیرنده عمل خواهد کرد و خروجی شماره ۱ ان فعال خواهد شد که کد ان با فرستنده یکی باشد و یا به عبارتی اگر کد فرستنده ۱۰۱۱۰۰۰۰ باشد و کد گیرنده هم ۱۰۱۱۰۰۰۰ باشد دستگاه گیرنده خروجی آن فعال می شود

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

همین امکان نیز در دزدگیر های ماشین وجود دارد بصورتی که اگر مثلا ۱۰۰ ماشین که از یک نوع دزدگیر استفاده می کنند در یک مکان باشندد هیچ وقت اشتباهی درب ماشین دیگری باز نمی شود و دقیقا ماشینی که فرستنده آن کلید ان فشارداده شده است عمل خواهد کرد. خوب در مورد نحوه کد گزاری باید بگم ما در مدار فرستنده و گیرنده ۴ کاناله از یک آی سی انکودر ۴ کاناله استفاده کردیم که خروجی آن وصل مدار فرستنده می شد.در این ای سی پایه های ۱ الی ۸ پایه خط آدرس می باشد که می توانید آن را به منفی یا مثبت وصل کنید و یا آزاد بگذارید.

برای بهتر متوجه شدن مثلا اگر شما پایه های ۱ تا ۴ را به مثبت وصل کنید و پایه های ۵ و۶ را به منفی وصل کنید و پایه ۷و۸ را آزاد بگذارید در حقیقت یک کد برای دستگاه خود تعریف کرده ایدو در گیرنده نیزبه همین صورت پایه ها را باید وصل کنید تا گیرنده شما بتواند اطلاعات ارسالی از فرستنده رادریافت کند و عمل کند البته این نکته را هم متذکر بشم که محدودیت در نحوه وصل کردن پایه وجود ندارد اصلا میتوانید همه پایه را آزاد بگذارید یا همه را به منفی وصل کنید یا همه را به مثبت در این زمینه هیچ گون محدودیتی وجود ندارد و فقط باید دقت کند که کد فرستنده و گیرنده یکی باشد تا اطلاعات شما ارسال و دریافت شود.

 

 

منبع :یزدکیت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...