رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام .

فکر کنم این اولین تاپیک با عنوان adams باشه . به هرحال من بعد از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدم که برای تحلیل دینامیکی بهتره از این نرم افزار استفاده کنم .

توی این تاپیک تمام مسایل مربوط به نرم افزار آدامز رو می زارم . از معرفی تا تمرین و ....

 

( البته این و بگو که من امروز شروع کردم به یادگیری نرم افزار . اگه کسی پایه بود می تونیم یه تاپیک بزنیم و توی اون رو تمرین ها بحث کنیم . می تونم کتاب الکترونیکی رو هم که ازش کار می کنم در اختیارتون بزارم . تا باهم روی یه سری تمرین متمرکز بشیم .)

به هر حال . کمی معرفی /

 

قدرتمندترین نرم افزار تحلیل دینامیکی و حرکت:

 

یکی از قوی ترین و شاید بی رقیب ترین نرم افزار های موجود در صنعت وحتی مراکز تحقیقی , نرم افزار MSC-Adams می باشد . این نرم افزار حدود 25 سال پیش توسط جمعی از نخبگان دانشگاه میشیگان به نگارش در آمد و تا به امروز توانسته است جایگاه قابل توجهی در صنعت بدست آورد . این نرم افزار با قابیلتهای بسیار متنوع و بالای خود , مهندسان را در ایجاد , آزمایش , بررسی , بهینه سازی طرحهای سیستمهای مکانیکی قبل از رسیدن به پیش ساخت فیزیکی یاری می کند. با بهره گیری از بخش های مختلف در نظر گرفته شده در این نرم افزار می توان با شبیه سازی حرکتی سیستم مکانیکی , تست سینماتیکی سیستم , اندازه گیری نیروهای وارد بر اتصالات و .... عمر قطعه در چرخه کاری را تعیین نموده و مکان دهی قطعات را بصورت بسیار دقیقی انجام داد. همچنین بررسی کنترل ارتعاش سیستم ها و امکان انجام تست ها برای قطعات قابل انعطاف منحصر به فرد این نرم افزار می باشد. قدرتمندترین نرم افزار تحلیل دینامیکی و حرکت:

 

یکی از قوی ترین و شاید بی رقیب ترین نرم افزار های موجود در صنعت وحتی مراکز تحقیقی , نرم افزار MSC-Adams می باشد . این نرم افزار حدود 25 سال پیش توسط جمعی از نخبگان دانشگاه میشیگان به نگارش در آمد و تا به امروز توانسته است جایگاه قابل توجهی در صنعت بدست آورد . این نرم افزار با قابیلتهای بسیار متنوع و بالای خود , مهندسان را در ایجاد , آزمایش , بررسی , بهینه سازی طرحهای سیستمهای مکانیکی قبل از رسیدن به پیش ساخت فیزیکی یاری می کند. با بهره گیری از بخش های مختلف در نظر گرفته شده در این نرم افزار می توان با شبیه سازی حرکتی سیستم مکانیکی , تست سینماتیکی سیستم , اندازه گیری نیروهای وارد بر اتصالات و .... عمر قطعه در چرخه کاری را تعیین نموده و مکان دهی قطعات را بصورت بسیار دقیقی انجام داد. همچنین بررسی کنترل ارتعاش سیستم ها و امکان انجام تست ها برای قطعات قابل انعطاف منحصر به فرد این نرم افزار می باشد.

 

این نرم افزار قابلیت ارتباط با نرم افزارهای تخصصی دیگر دارا می باشد. از عمده قسمتهای این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

Adams/view : این بخش شامل مدل سازی سه بعدی , تعریف قیدها و مفصل های مختلف , انیمیشین سه بعدی , نمایش نیروها , جابجایی ها , تنش های مدل و .... می باشد .

 

Adams/Solver : این بخش عهده دار حل عددی سیستم دینامیکی طراحی شده با استفاده از روش اولر- لاگرانژ می باشد. قابلیت جالب این بخش حل معادلات غیر خطی با استفاده از حل کننده های مختلف و امکان برنامه نویسی در نرم افزار می باشد.

 

از مزایای دیگر این نرم افزار می توان استفاده از قابلیت برنامه نویسی و ایجاد ابزارها و ویژگیهای اختصاصی برای صنایع مختلف اعم از اتومبیل , هوا و فضا و راه آهن و غیره اشاره نمود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

از عمده قسمتهای این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود :

Adams/view این بخش شامل مدل سازی سه بعدی , تعریف قیدها و مفصل های مختلف , انیمیشین سه بعدی , نمایش نیروها , جابجایی ها , تنش های مدل و .... می باشد .

Adams/Solver این بخش عهده دار حل عددی سیستم دینامیکی طراحی شده با استفاده از روش اولر- لاگرانژ می باشد. قابلیت جالب این بخش حل معادلات غیر خطی با استفاده از حل کننده های مختلف و امکان برنامه نویسی در نرم افزار می باشد.

Adams/PostProcessorاین بخش از نرم افزار نتایج بدست آمده از بخشهای مختلف را نمایش می دهد. نمایش بصورت نمودارهای شتاب , سرعت و .... کانکتورهای المان محدود و Flexible Bodies , نمایش نمودارهای پردازش سیگنال Single Processor و ..... می باشد.

از مزایای دیگر این نرم افزار می توان استفاده از قابلیت برنامه نویسی و ایجاد ابزارها و ویژگیهای اختصاصی برای صنایع مختلف اعم از اتومبیل , هوا و فضا و راه آهن و غیره اشاره نمود.

منبع _ ادونس تکنولوژی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ADAMS/Tire

مهندسين ميتوانند از محيط Adams/Tire جهت مدلسازي و اعمال تمامي نيروها و گشتاورهاي موجود در تاير خودروي در حال حركت روي مسيرها و جاده هاي يكنواخت ويا در حين اعمال نيروهاي غيرطبيعي مانند دست اندازها استفاده كنند. از نيروهاي فوق ميتوان نيروهاي افقي يا عمودي كه مستقيما وارد ميشوند يا نيروهايي كه توسط رينگ يا توپي چرخ اعمال ميگردند و يا گشتاورهاي غلتشي نام برد.

در اين محيط ميتوان تغييرمكانهاي بزرگ ديناميكي وسيله نقليه ،رفتار تاير در حين عمليات مانور حركتي، يا درحين ترمزهاي شديد، چرخش فرمان ، شتابگيري ناگهاني ، لغزيدن و سر خوردن ها را شبيه سازي كرد.

در نهايت ميتوان با وارد كردن مشخصات ساده تاير و تنظيم پارامترهاي مربوطه به گستره وسيعي از نتايج تست تاير فوق دست پيدا كرد.

 

ADAMS/Chassis

دراين محيط از نرم افزار شما قادر به آناليز كامل اتومبيل از لحاظ شاسي ميباشيد . كه خود اين آناليز نيز به دو دسته تقسيم ميگردد:

1- آناليز نيمي از خودرو : كه در حين مدت آناليز شما ميتوانيد رفتار سيستم تعليق را بازرسي نماييد كه شامل مواردي مثل مهارحركت ،هدايت حركت و ضعف هاي موجود ميباشد.

2-آناليز كل خودرو: كه در حين مدت اين آناليز شما ميتوانيد تمامي سيستم خودرو از جمله موارد زير بازرسي كنيد : مراحل حركت و راندن ، به مركز آوردن سيستم هندلينگ و يا فركانس پاسخ .

 

ADAMS/Exchange

اين نرم افزار قادر است فايلهايي كه با فرمتهاي استاندارد مختلف از نرم افزارهاي CAD وارد شده اند را شناسائي كرده و برروي آنها تحليل انجام دهد . تعدادي از پسوندهاي استاندارد فوق بشرح زير ميباشد :

IGES, DXF, STEP, VDAFS, STL.

كاربر پس وارد نمودن هريك از فايلهاي فوق قادر خواهد بود در محيط ADAMS بر روي آنها انواع قيدها ،نيروها يا حركتها را اعمال كند.

 

ADAMS/Driver

در اين محيط فوق العاده استثنايي از نرم افزار ميتوان كنترلهاي مختلف وسيله نقليه مثل فرمانبندي ، سيستم ترمز ، سيستم افزايش يا كاهش گشتاور موتور ، سيستم كلاچ و گيربكس را مورد تست هاي متنوعي قرار داد .

كاربر ميتواند شرايط مختلف مثل حركت و دور زدن با شتاب ثابت يا متغيير ، تغييرجهت هاي ناگهاني ، مانورهاي مختلف ، يا تاثير عوامل محيطي مثل باد را به سيستم تحميل كرده و به نتايج نهايي دست پيدا كند كه بررسي اين نتايج منجر به طراحي بهينه خودرو خواهد شد.

 

ADAMS/Engine

 

Adams/Engine تسهيلات ويژه اي را ارئه ميدهد جهت تنظيم و بهينه كردن موتورهاي طراحي شده . اين تنظيمات ميتواند شامل تنظين تايمينگ موتور بر اساس تسمه ها ، پيستون ها يا ميل لنگ باشد .

اين ويژگي نرم افزار مقدروات ويژه و بي نظيري را براي تيم مهندسي كمپانيهاي صنعتي كه از نرم افزار MSC/ADAMS جهت طراحي و تست نرم افزاري مكانيزم هاي موتوري خودروهاي خود بهره مي برند تدارك ديده است كه مشكلات محصول توليد شده را پيش بيني ، رفع و بهينه كنند .

 

ADAMS/Rail

 

در محيط يكسري قابليتهايي در اختيارتان قرار ميگيرد كه يك مسير خط آهن ريلي را به دقت و بصورت كامل طراحي و مدلسازي كنيد. و بتوانيد رفتار اين ريل را دراثر حركت قطار بر روي آن و نيروهاي ناشي از محيط مثل فشار و دما بطور كامل بررسي كنيد.

 

ADAMS/Durability

اين محيط يكسري امكانات استثنايي جهت تست قطعات و مجموعه ها بر اساس پارمترهائي كه

در محيط واقعي بر جسم اعمال ميشود را در اختيار كاربر قرار ميدهد. بطوريكه ميتوانيد سيكلهاي مختلف را بر سيستم وارد كرده و نتايج را بصورت شبيه سازي شده مشاهده كنيد.

براي مثال با تعريف نيرو هاي وارد بر يك سيستم شرايط بحراني را بدست آورده و ببينيد كه مدل در چه زماني شكسته ميشود. حال اين عمليات را ميتوان براي كل سيستم توسعه و بسط داد

 

ADAMS/Hydraulics

اين محيط بي نظير امكان طراحي مدارهاي هيدروليك را ميدهد كه خواهيد توانست حركت سيال هيدروليك و طرح سيستماتيك مجموعه را شبيه سازي كنيد.

از ديگر توانايي هاي اين محيط نمايش نمودارهاي بلوكي از مدارهاي هيدروليكي و يا اتصال مدارها به قطعات استاندارد هيدروليك مثل سيلندرها يا شيرها و تجزيه و تحليل نهايي اين مكانيزم مي باشد.

در ضمن شما ميتوانيد تركيبي از دستورات اين محيط با محيطهاي ديگر نرم افزار مثل محيط كنترل داشته باشيد.

 

ADAMS/Car

در اين محيط شما ميتوانيد بصورت كاملا حرفه اي وتخصصي به طراحي و مدلسازي يك خودرو بپردازيد اين طراحي شما ميتواند كليه قسمتهاي يك خودرو از جمله موارد زير را پوشش دهد : سيستم تعليق ، انتقال قدرت ، مكانيزم حركت ، موتور ، سيستم ترمز ، سيستم ضدقفل كردن ترمز و ...

در نهايت ميتوانيد مجموعه خود را در شرايط مختلف محيطي و جاده اي شبيه سازي كرده و به نتايج بدست آمده از هر شرايط ويژه دست پيدا كنيد.

 

ADAMS/LINEAR

در محيط Adams/Linearفرمولهاي پيچيده حركتي جهت سهولت در ارزيابي و محاسبه استحكام يا ارتعاش يك سيستم كامل مكانيكي ساده ميگردند

در واقع در اينجا توابع يا معادلات غيرخطي كه توسط فركانس طبيعي سيستم بوجود آمده اند مورد تحليل و ساده سازي قرار ميگيرند كه دقت خود آنها نيز ارتباط مستقيم با نحوه مش بندي و دقت محاسبات از روش المان محدود دارد.

 

ADAMS/VIBRATION

آناليز پاسخ اجباري مدل در محدوده فركانسي بالاتر از مقدار طبيعي وظيفه اين محيط از نرم افزار MSC/ADAMS ميباشد كه نتيجه اعمال عوامل تاثير گذاري مثل هيدروليكها يا پارامترهاي ديگري كه كاربر به سيستم تحميل ميكند ميباشد .

در اين نرم افزار ميتوان تحليلها را مستقيما يا از طريق محيط هاي ديگر به محيط Vibration وارد يا خارج كرد.

از ديگر قابليتهاي اين محيط موارد زير را ميتوان نام برد:

تعيين توابعي كه بيانگر محدوده فركانسي ورودي هستند از روشهايي مثل جاروب كردن دامنه سينوسي

ارزيابي توابع فركانس پاسخ از طريق مقادير و اندازه ها در فاز تحريك

نمايش پاسخ اجباري كل سيستم يا تك تك اجزاي آن نسبت به نيروهاي وارد شده و پارامترهاي تنظيم شده

 

ADAMS/AUTOFLEX

اين مورد از نرم افزار يك روش جهت مدلسازي بدنه هاي انعطاف پذير خاص ميباشد كه در واقع الگو گرفته شده از همان دستورات محيط اجسام انعطاف پذير است و بنام Modal Flexibility نام گذاري گرديده است.

Modal Flexibility يا همان انعطاف پذيري وجهي مجموعه اي از بردارهاي نيرويي مختلف را يطور مكرر به بدنه سيستم يا مدل اعمال كرده و نتايج نهايي را بررسي ميكند.

 

DAMS/PostProcessor برترين و پيشرفته ترين ابزارها جهت نمايش عملياتهاي شبيه سازي شده توسط نرم افزار بر روي تك تك اجزا مجموعه ها به تنهايي و يا كل مجموعه بصورت يكپارچه .

در اين محيط به سادگي ميتوان براي مطالعه و درك صحيح تر مراحل كار، مجموعه را ساده سازي كرده و يا سرعت انجام دستورات و سرعت حركتهاي شبيه سازي شده را تغيير داد.

قابليت منحصر بفرد ديگر اين محيط اجراي آن به تنهايي از طريق آيكون مربوطه و يا از داخل محيط هاي ديگر نرم افزار از جمله Adams/View مي باشد.

 

ADAMS/Flex

Adams/View اجازه تهيه و ساخت قطعات و مجموعه هاي انعطاف پذير را ميدهد.

بهترين روش حل مسايل انعطاف پذير استفاده از فركانسهاي مودال همراه با مش بندي قطعه يا مجموعه ميباشد كه پس از اين مرحله به كمك خواص المان محدود قادر به تحليل و حل مساله

خواهيم بود.

فايلهاي ايجاد شده در اين محيط ميتواند ارتباط مستقيمي با نرم افزارهايي شبيه Ansys يا Msc-Nastran ويا I-Deas داشته باشد .

در نهايت تعداد زيادي از مفاصل و نيرو ها با تنوع بسيار را ميتوان به مجموعه اعمال نمود. در ضمن توانايي ارتباط به محيط هاي ديگر نرم افزار و يا تركيب قطعات انعطاف پذير با قطعات معمولي و تحليل مجموعه تركيبي از مزاياي اين نرم افزار ميباشد.

 

ADAMS/Contorol اين محيط بينظير امكان معرفي و اعمال انواع نمودار و دياگرامهاي تهيه شده از نرم افزارهاي ديگر مثل MATLAB يا EASY5 را به پردازشگر نرم افزار جهت دخيل شدن اين پارامترها در محاسبات را ميدهد.

از طرفي محيط Contorol بصورت حرفه اي توانايي تحليل سيستمهاي پيچيده كه انواع پارامترهاي مختلف مثل انعطاف پذيري يا اصتكاك يا فشردگي يا دما در اعمال شده است را دارا ميباشد و قادر به تبديل اين خصوصيات به معادلات

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
****

لینک به دیدگاه

با سلام به سجاد عزیز و با تشکر برای ایجاد این تاپیک

من شاید بارها و بارها معرفی نرم افزار Adams رو از سایت های مختلف خوندم به طوریکه

با خوندن خط اول به تکراری بودنش پی می برم آشنا ترین جملات ابتدایی این معرفی اینه :

این نرم افزار برای اولین بار توسط جمعی از نخبگان دانشگاه میشیگان به وجود آمد و ...

 

این جمله به قدری برای من تکراری شده که با خوندن خط اول کل صفحه رو می بندم !!

البته منظورم این نیست که اطلاعات ارائه شده مفید نیست ولی خیلی کلیه.

 

در عین حال علاقه زیادی به یادگیری این نرم افزار دارم ولی خیلی دو به شکم به دلایل زیر :

 

1- هنوز در سال 2010 هیچ نرم افزاری با قدرت کامل برای شبیه سازی دینامیکی بدون عیب

و ایراد طراحی نشده . منظورم اینه که بسیاری از نرم افزارها در شبیه سازی هنوز از مدل های

import شده استفاده می کنند. و یا به عبارت بهتر از فرمت های استاندارد استفاده می کنن

عیب بزرگی که فرمت های استاندارد هنوز با اون درگیر هستند facet ها یا سطوح کوچکی است

که مش یک مدل رو تشکیل میده. مثلا وقتی با فرمت stp یا stl از کتیا وارد visual nastran

می کنیم اگه ابعاد دقیقا با تلرانس صفر وارد شده باشن به هیچ وجه شبیه سازی انجام نمیشه

این یک عیب بزرگ نرم افزار های تحلیلی هستش. چون مدل های import شده بر اساس

روابط ریاضی دقیق تعریف نشده اند. منظورم همون مدلسازی بر اساس NURBS هستش.

اکثر نرم افزار ها مثل کتیا و ... از این روش برای مدلسازی استفاده می کنند. ولی زمانی

که مدل ساخته شده در این نرم افزارها به صورت فرمت استاندارد در میاد این روابط از بین

میرن و جای خودشون رو به مش تشکیل دهنده اون جسم میدن. اکثر نرم افزارهای تحلیلی

قابلیت شناسایی دقیق مدل import شده رو ندارن. من خودم با دو تا نمونه عملی مواجه

شدم . یکیش در مورد چرخ ژنوا بود در نرم افزار visual nastran و دیگری همون مکانیزم با

کمی تغییرات در نرم افزار Adams. در بسیاری از مکانیزم ها برخورد بین اجزاء باعث حرکت

مکانیزم میشه مثل همین چرخ ژنوا. بنابراین در شبیه سازی ، همیشه نمودارها با لرزش

همراه هستند به ویژه زمانی که به محاسبه شتاب ها نیاز داریم. همونطور که می دونید اگه

تابع ما خودش نوسان داشته باشه مشتق گرفتن از اون کار بسیار سخته و در عین حال غیر

دقیق.

2- نرم افزاری مثل CATIA به صورت عمقی و کاملا حرفه ای قابلیت تحلیل دینامیکی رو نداره

و برای تحلیل های دقیق دینامیکی نیاز به نصب پلاگین ها داریم. مثل LMS Virtual Lab یا

MSC SimDesigner که اون ها به صورت جداگانه و با دردسر خاص خودش نصب میشه.

تازه کتیا به خودی خود قابلیت تشخیص برخوردها برای انجام حرکت رو نداره مثلا بدون این

پلاگین ها شما نمی تونید در کتیا برخورد دو تا کره رو با سرعت های اولیه مشخص ، شبیه سازی

کنید.

3- قابلیت مدلسازی خود نرم افزار Adams در حد بسیار محدوده و برای کارهای حرفه ای مثلا

تحلیل تعادل استاتیکی و یا تحلیل دینامیکی یک دستگاه جرثقیل با دردسرهای زیادی مواجه

میشید. من خودم مدت زیادیه که دنبال راه حل مناسبی برای این مسئله می گردم. من نیاز

دارم مدل کامل رو وارد یک نرم افزار کنم و تمامی قیدهایی رو که در کتیا داشتم اینجا هم

اعمال کنم. با ویژوال نسترن این کار واقعا غیر ممکنه و یا اینکه صبر ایوب می خواد !!! با Adams

هم هنوز امتحان نکردم. بنابراین به نرم افزاری نیاز هست که هم قابلیت مدلسازی قوی

و هم قابلیت تحلیل قوی داشته باشه .

فکر کنم این لینک بد نباشه ، حاصل تجربیات ما در مورد استفاده از Adams و visual nastran

هستش :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

یه چیزی رو می دونم، اونم اینکه اطلاعاتم در مورد نرم افزارهایی که قابلیت شبیه سازی دینامیکی دارن

خیلی کمه !!!

 

4- مشکل دیگه اینه که این نرم افزار ها زیاد پایدار نیستند. وقتی تعداد قطعات زیاد میشه

نرم افزار هنگ می کنه و حتی تعدای از قیدهایی که گذاشتیم عمل نمی کنن و مدل از

هم می پاشه و یا اینکه برنامه به صورت ناگهانی بسته میشه و اگه کارها رو ذخیره نکرده باشید

هر چی رشته اید پنبه میشه. از recovery هم خبری نیست.

 

5- جدیدا در pro engineer WF 5 قابلیت 3D contact اضافه شده که نسبت به روش های قبلی

مثلا استفاده از cam follower استفاده راحت تری داره و مکانیزم ژنوا در اون به راحتی شبیه

سازی میشه. در مورد سینماتیک شبیه سازی به درستی انجام میشه ولی باز هم در

مورد تحلیل دینامیکی که اینرسی ها اهمیت پیدا می کنن به مشکل بر می خوریم و شبیه

سازی run نمیشه. :w00:

با این اوصاف و با این وضعیت واقعا نمی دونم ما از چه راهی می تونیم طراحی های درست و

منطقی انجام بدیم که بر اساس تحلیل دینامیکی نرم افزاری انجام شده باشن. :167:

به وِیژه برای کسانی که می خوان خط تولید طراحی کنن و یا کسانی که در زمینه اتوماسیون

کار می کنن و به طور کلی هر مکانیزمی نیاز به تحلیل داره.

 

به نظر من باید در یک فرایند بلند مدت روی نرم افزارهای مختلف تحقیق و بررسی انجام داد

تا به یک نتیجه گیری منطقی رسید. به ویژه اگه شغلمون کار با نرم افزار باشه زمینه بیشتری

برای این کار فراهم میشه. مثلا من خودم قصد دارم به صورت تخصصی روی نرم افزارهای مکانیک

کار کنم. حالا چه مدلسازی باشه و چه تحلیل.

لینک به دیدگاه

مرسی. مهندس موسویان . هم بابت شرکت در بحث و هم بابت اطلاعات مفیدی که دادی .

درباره متن منبع رو پایین متن ها نوشتم . اگه به اونها مراجعه کنید دقیقا بدون هیچ تصرفی همون ها رو وارد این سایت کردم .گفتم خود من توی ادامز تازه کارم .پس بابت تکرارای بودون شرمنده ( هر چند این متن ها رو واسه کسایی آورده بودم که مثل خودم .تازه می خوان شروع کنن .)

 

درسته . می دونی یکی از دوستانم که توی کارگاه ساخت ربات و cnc داره . این نرم افزار رو به من معرفی کرد . اونقدر ازش تعریف کرد که من وسوسه شدم با هاش کار کنم .

 

درباره ایمپورت اتفاقا یه بار ازش سوال کردم . ..گفت مهم نیست . ... توی می تونی به جای هر چیز یه مکعب بکشی. و بعد خصوصیاتی مثل مرکز جرم و... رو واسه تحلیل بهش معرفی کنی . ( تحلیله به قشنگی کار کسی نمی خواد نمره بده که .... ) . این حرفش واسم جالب بود . متاسفانه این دوست من به اینترنت دسترسی نداره . و گرنه . بهش می کفتم بیاد و کمی وقتش رو با ما بگذرونه .

 

اما من رو دوباره گیچ کردی..شما . بالاخره کار رو شروع کنیم . یا نه . ( یعنی توی ناقص ها ازبقیه یکم بالاتر هست یا نه ؟ ) اگه شروع کنیم . شما هم می تونی ما رو راهنمایی کنی. ؟

لینک به دیدگاه

راستش همون دیشب می خواستم بنویسم منظور من از تکراری بودن معرفی ایراد گرفتن

به نوشته های شما نیست ، شرمنده اگه رنجیده خاطر شدید من فقط می خواستم بگم

کار اصولی و پایه ای روی ادمز انجام نگرفته .

همچنین من خودم با ویژوال نسترن کار کردم نه ادمز ولی با دیدن نمونه کاری که دوستم

در ادمز برای مکانیزم ژنوا انجام داد دیدم هنوز ضعف داره. البته شاید ما بلد نیستیم باهاش

کار کنیم ، بالاخره اونایی که این نرم افزار رو ساخته اند حتما می دونستن چطوری باید ازش

استفاده کنن ، به هر ترتیب همه جیز از ضعف اطلاعات ماست .

در مورد شروع کار هم باید بگم کار اصولی و پایه ای حتما باید به صورت حرفه ای باشه. من

می دونم شغلم چیه : کار با نرم افزار !!! بنابراین سعی می کنم خودم رو در این مسیر قرار

بدم. حالا یا ور رفتن با نرم افزار یا پروژه انجام دادن و یا شرکت در کلاس های آموزشی

همونطور که بارها گفته ام کار گروهی نرم افزاری تو اینترنت فایده نداره . افرادی باید دور

هم جمع بشن که هدفشون یکی باشه و در واقع شغلشون همین کار با نرم افزار باشه.

لینک به دیدگاه
متاسفانه من هیچ چیزی درباره adams نمیدانم. :icon_pf (34):

 

آیا برای تحلیل تنش و کرنش و شکست و...... هم کاربرد دارد؟

 

شرمنده که دیر شد . منتظر بودم یه فرد مناسب تر جواب بده که ....

راستش من که گفتم تازه می خوام کار رو شروع کنم. اما چیزی که من از این نرم افزار فهمیدم اینکه هر نوع تحلیل دینامیکی رو انجام می ده .

تحلیل تنش و کرنش و شکست ناشی از نیروهای دینامیکی رو فکر کنم بتونه انجام بده .

لینک به دیدگاه

دقیقا همین سوال رو از دوستم که این نرم افزار رو به من معرفی کرد پرسیدم .

گفت . فیزیک مکانیک پاس کرده باشی تمومه .

لینک به دیدگاه

به نظر من زیاد از این شاخه به اون شاخه- از این نرم افزار به اون نرم افزار نپرید!! یه چیز رو درست یاد بگیرید به اندازه هزار جور این شاخه اون شاخه پریدن می ارزه. همچنین وارد فازی بشین که دانش اونو داشته باشین و چیز بدرد بخوری باشه. ادامز نرم افزار بد قلقیه و کار باهش عذاب اوره. کاری که دو دقیقه ای تو کتیا میشه انجام داد باید 10 روز تو ادامز با عذاب فراوان روش کار کرد که اخرشم به نتیجه نمیرسه و صد جور ارور میده. بنابراین از تجربیات دیگران استفاده کنید و نرم افزارهای انحرافی بی خاصیتو بدون کاربرد کار نکنید.

لینک به دیدگاه

مرسی. که وقت گذاشتی و توی بحث شرکت کردی .

 

راستش اون دوستم . هم می گفت که کارباهش خوبه . ولی به شرطی که بدونی می خوای چه کار کنی.

خوب . من این ترم باید دینامیک پاس کنم . بهم گفت تمام مسایل کتاب رو با همین نرم افزار حل کرده و جواب هم گرفته . می گفت کتیا تحیلیل داره .ولی در حقیقت یه همه کارست . بهتره برای هر نوع تحلیل به یک نرم افزار که فقط و فقط همون نوع تحلیلی رو داره کار کنی. چون نتایج بهتری می گیری.

 

واقعا دارم گیج می شم . یعنی شما می گی که واسه تحلیل دینامیکی چه نرم افزاری نتیجه خوب می ده .

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
شرمنده که دیر شد . منتظر بودم یه فرد مناسب تر جواب بده که ....

راستش من که گفتم تازه می خوام کار رو شروع کنم. اما چیزی که من از این نرم افزار فهمیدم اینکه هر نوع تحلیل دینامیکی رو انجام می ده .

تحلیل تنش و کرنش و شکست ناشی از نیروهای دینامیکی رو فکر کنم بتونه انجام بده .

 

سلام سجاد جان،

آدمز توانایی تحلیل تنش هم دارد اما برای اینکار نوشته نشده است. در واقع یا نسترن لینک می شود و یا نسخه ای از نسترن در هسته آن قرار دارد که امکان تحلیل تنش را تا حدی فراهم می کند. هدف از این قابلیت هم امکان بررسی انعطاف پذیری جسم و تغییر شکل آن تحت نیروهای دینامیکی وارد بر آن است.

 

آدمز برنامه ای است که بیشتر برای کاربردهای خودرویی و هوافضایی نوشته شده است. من آن را بطور مقدماتی می دانم اما در صنعت خودرو کاربرهای آن را از نزدیک دیده ام و از اینرو تا حدودی با قابلیت های آن آشنایی دارم. در ایران خودرو برای بررسی رفتار دینامیکی خودرو و وضعیت سیستم تعلیق و سیستم فرمان، ابزار مهم و اصلی مهندسان دینامیک خودرو است.

 

Lms DADS و Altair Motion Study رقبای آدمز هستند.

لینک به دیدگاه

با تشکر از استاد عزیزم .

من هدفم این بود که این ترم مسایل دینامیک رو باهاش حل کنم . کتاب مریام . میشه این کار رو باهاش کرد ./

در کل خیلی دنبال اموزشش گشتم . فارسی که کلا دو تا منبع داره . انگلیسی هم کمه .

ظاهرا بیشتر شرکت خودش از طریق قبول و انجام پروژه ها پولشو در میاره . بر عکس بیشتر شرکتهای نرم افزاری که با فروش نرم افزار و آموزش هاشون پول در می یارن .

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

سلام .

خوب شروع کردم . چند تا نمونه سوال هم حل کردم . جواب هم گرفتم و... در همین راستا ها بود که سوالهایی واسم پیش اومد . که یکی یکی مطرحشون می کنم .

تو عکس زیر یه فنر دارم که می خوام در اثر بار گذاری از محوری ( سوراخ میله ) که داخلش قرار داره خارج نشه .

قید لغزنده رو هم می زارم . اما کلی مشکل دارم . می خواستم بدونم . راه حلش همینه یا راه مناسب تری هم داره .؟

 

743aaswd.jpg

 

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

مرسی. که وقت گذاشتی و توی بحث شرکت کردی .

 

راستش اون دوستم . هم می گفت که کارباهش خوبه . ولی به شرطی که بدونی می خوای چه کار کنی.

خوب . من این ترم باید دینامیک پاس کنم . بهم گفت تمام مسایل کتاب رو با همین نرم افزار حل کرده و جواب هم گرفته . می گفت کتیا تحیلیل داره .ولی در حقیقت یه همه کارست . بهتره برای هر نوع تحلیل به یک نرم افزار که فقط و فقط همون نوع تحلیلی رو داره کار کنی. چون نتایج بهتری می گیری.

 

واقعا دارم گیج می شم . یعنی شما می گی که واسه تحلیل دینامیکی چه نرم افزاری نتیجه خوب می ده .

تا جاییکه من میدونم سجاد جان این برنامه کار تخصصیش تحلیل دینامیکیو ارتعاشاتیه و توی طراحی ها به خاطر دقت بالا روی این برنامه حساب بالایی میکنند

برنامه های دیگه ای مثه کتیا و انسیس و آباکوس هم هستن که میتونن کارایی شبیه آدامز انجام بدند اما بیشتر تخصص انسیس و آباکوس در زمینه دیگه ای هستش

نظر شخصی من اینه که هر برنامه رو بحر کاری ساختن و نباس اینا رو به خاطر این که میخواهیم با یاد گرفتن یه برنامه سر و ته همه چیز و هم بیاریم با هم قاطی کنیم

درسته کتیا هم خیلی تحلیل انجام میده اما باید ببینید چقدر مهارت داره و کار شده روی تحلیلاش

انسیس و آباکوس مشخصا برای تحلیل المان محدود(انسیس در زمینه سیالات هم کاربرد داره و در جامدات ناحیه الاستیک اما آباکوس برای ناحیه پلاستیک هم تخصص خوبی داره)

تا جاییکه از اساتیدی که فنی کار کردند پرسیدم این برنامه توی صنعت کاربرد زیادی در طراحی های اولیه برای شناختن نیروهای مدال و ارتعاشات و نیروهای دینامیکی وارده به سیستم داره

درسته زیاد طرحاش خوشگل نیس اما تحلیلاش دقت بالایی داره

لینک به دیدگاه
خوب صحبت ار ادامز شد گفتم این 3 تا فیلم رو قرار بدم از کارهای ادامز

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

باحال بود منم یه چند تا از کاربرداشو دارم پیدا کنم تو کامپیوتر براتون میذارم

فیلم آموزشی یا pdfآموزشی ازش نداری دوست عزیز؟؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...