رفتن به مطلب

تصاویر اشتباهات عمرانی


ارسال های توصیه شده

استفاده از مصالح ساختماني غيراستاندارد به ويژه بتن بوده است، عنوان كرد: در اين حادثه مهندس ناظر نيز مقصر بوده، اما يكي از علل اصلي ريزش اين ساختمان استفاده از بتن و مصالح ساختماني فاقد استاندارد بوده است.

وي با يادآوري اين‌كه در اسفند 1384 و به دنبال وقوع زلزله‌‌‌هاي رودبار و بم هيات دولت مصوبه اي درباره اجباري شدن استفاده از مصالح ساختماني استاندارد در ساخت‌وساز‌‌هاي خصوصي و دولتي داشت، توضيح داد: براساس اين مصوبه، استفاده از مصالح ساختماني استاندارد در ساخت‌وساز‌‌هاي بخش خصوصي و دولتي از ابتداي امسال اجباري شد و موسسه استاندارد، شهرداري‌ها و وزارت مسكن و شهرسازي موظف به اجراي اين مصوبه هستند.

22032008.jpgپورهاشم با بيان اين‌كه در سال 1384 تعداد توليدكنندگان مصالح ساختماني استاندارد به ويژه بتن از تعداد انگشتان دست نيز كمتر بود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر حدود 80 توليدكننده بتن استاندارد داراي پروانه استاندارد در سطح استان تهران فعاليت مي‌كند.

مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران تاكيد كرد: دستگاه‌‌‌هاي دولتي به هيچ‌وجه حق ندارند، براي ساخت‌وساز‌‌هاي خود، مصالح ساختماني غيراستاندارد را خريداري كنند و در صورتي كه اقدام به چنين كاري كنند، ذي‌حساب حق پرداخت ندارد و در نهايت سازمان بازرسي كل كشور با دستگاه‌‌‌هاي متخلف در اين زمينه برخورد مي‌كند.

او تصريح كرد: واحد‌‌هاي توليد مصالح ساختماني كه تاكنون موفق نشده‌اند خود را با استاندارد‌‌هاي اجباري تطبيق دهند، بايد هرچه زودتر نسبت به دريافت پروانه استاندارد اقدام كنند و در غير اين صورت وزارت صنايع و معادن پروانه‌ آنها را لغو مي‌كند.

 

 

 

 

 

 

daarabad_04.jpg

 

 

 

daarabad_01.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...