رفتن به مطلب

بررسی سونی اريکسون w800: واکمن ، دوربين و تلفن


ارسال های توصیه شده

سونی اريکسون W800 :

 

W800_l.jpg

اين مدل سونی اريکسون کارت حافظه 512 MB ، earphone ها عالی ، دوربين ويک منوی عملکردی دارد که مانند سونی اريکسون K 750 درخشان می باشد . سونی اريکسون K 750 گزينه های موسيقی بيشتری دارد اما W800 برای طرفداران موسيقی و دوستداران کيفيت و کارايی ، طراحی شده است .

مزايا :

• MP3 player کامل

• کيفيت عالی صدای MP3

• Earphone های درجه يک

• دوربين بسيار مناسب با کانون اتوماتيک

• صفحه نمايش خوب

• راديوی داخلی با RDS

• شارژر USB

• طراحی شيک

 

معايب :

• EDGE ندارد

• درصورت استفاده از کارت حافظه داخلی از انتقال توسط USB پشتيبانی نمی کند

• تناوب رنگ ندارد

 

طراحی :

ترکيب رنگ شيری و نارنجی ، نظر همگان را بخود جلب می کند . اجزای ديگر آن نقره ای براق است . W800 از نظر طراحی کاملاً متفاوت از K750 است . عليرغم ساختار کلاسيک ، در دست گرفتن آن راحت است . اندازه آن تغييرنکرده است : ابعاد دستگاه ١٠٠ x ٤٦ x ٢٠ ميليمتر و وزن آن 99 گرم است .

ta1.jpgta2.jpgta3.jpgta4.jpg

 

قاب دور شيشه صفحه نمايش با نقطه های نقره ای پوشيده شده است . صفحه نمايش در تاريکی ، با نور خيره کننده نارنجی روشن می شود که در حاشيه ها محو می گردد . پوشش لنز در طرف پشت W800 وجود ندارد . در اين تلفن ، دوربين پشت يک پنجره گرد کوچک مخفی شده است که واقعاً بی درنگ حرکت می کند. W800 مجهز به دو ديود نوری است که می توانند بعنوان لامپ نيز بکار روند . فعال کردن آنها طی فرآيند عکسبرداری يا مستقيماً از منو امکان پذير است . ديودها می توانند بطور مدوام يا فقط به مدت يک دقيقه نوردهی کنند . همچنين می توانند سيگنال SOS پيام های ضروری ارسال کنند . شدت ديودها تاثير گذاراست. برای مثال ، در شب می توانند تمام يک اتاق را روشن کنند .

 

ta10.jpgta11.jpg

 

در قسمت پايين دايره ، بلندگوی زنگ و هندس فری وجود دارد . اگر W800 را روی يک ميز قرار دهيد ، کارايی صوتی آن بد نمی شود و اين بعلت طراحی قاب پشت است که ناحيه دايره کوچک ، کمی بر جسته است . نوار نارنجی دور تلفن فلزی بنظر می رسد .

 

ta5.jpgta6.jpgta7.jpgta8.jpg

بعلت برآمدگی قاب پشت دستگاه بطور هموار روی زمين قرار نمی گيرد

 

 

در قسمت پايين تلفن ، رابط fast port ، کابل ارتباطی کامپيوتر و محل کوچکی برای ميکروفن وجود دارد . در طرف راست آن ، دکمه نقره ای دوربين قرار گرفته که تقريباً هميشه از اثر انگشت پوشيده شده است و دارای دو حالت است : اگر بطور نيمه فشار داده شود ، دوربين از قبل فاصله کانونی را تنظيم می کند و اگر کاملاً فشار داده شود ، دوربين عکس می گيرد . همچنين هر گاه اين دکمه را فشار داده و برای مدتی آن را نگه داريد ، دوربين بطور اتوماتيک فعال می شود . اگر پوشش لنز را باز کنيد ، باز هم دوربين فعال می شود . دکمه ولوم درست در بالای تلفن قرار دارد . تنها تفاوت آن با مدل های قبلی اين است که اين بار در طرف راست تلفن قرار گرفته است .

 

ta12.jpgta13.jpgta14.jpg

 

در قسمت فوقانی قاب جلو W800 ، پورت مادون قرمز ، محل دستگيره و دکمه اصلی خاموش / روشن مشاهده می شود . دکمه play / pause در طرف چپ دستگاه قرار دارد که MP3 player يا راديو را فعال و متوقف می کند و می تواند طوری تنظيم شود تا هميشه ، آخرين نرم افزار بکار گرفته شده را فعال کند . طرف چپ تلفن تحت الشعاع پوشش محل کارت حافظه است . برای بيرون آوردن کارت حافظه 512 MB که بصورت Memory stick pro duo نامگذاری شده است ، نياز است که پوشش را باز کرده و صفحه کوچک را با نوک انگشت خود فشار دهيد . کارت حافظه از يک طرف ، دليلی برای کيفيت غير معمول اين تلفن است و از طرفی ديگر ، يک نياز اساسی است زيرا W800 از عملکرد های يک واکمن کلاسيک برخوردار است .

 

ta15.jpgta16.jpgta18.jpgta19.jpg

 

 

امکان بيرون کشيدن کارت هنگام روشن بودن تلفن نيز وجود دارد . در صورت تمايل می توانيد يک کارت اضافی با حداکثر ظرفيت 2 GB بگيريد . ويژگی های باتری W800 نيز بسيار شبيه باتری K750 است . music player دوام آن را به کمتر از دو روز کاهش می دهد . در عين حال دوام آن در حالت stand-by ، ٤٠٠ ساعت و در مکالمه تلفنی تا 540 دقيقه برآورد شده است . اما اگر بطور فعال از موبايل خود استفاده می کنيد ، بهتر است بدانيد که اين مقادير به نصف ميرسد . هنگام وارد کردن سيم کارت ، فقط يک چهارم قاب پشتی کنار زده می شود . قرار دادن و بيرون آوردن باتری آسان است . اما در مورد سيم کارت بايد کمی بيشتر تلاش کرد . به اين طريق ، استحکام ساختار بدنه تلفن حفظ می شود .

 

ta20.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه کليد:

روش جديدی برای صفحه کليد و جويستيک بکار گرفته شده است . دکمه ها ضلع های مشترک ندارند و بنابراين تشخيص آنها بسيار راحت تر از صفحه کليد K750 است . اگر برآمدگی کمی دارند اما نوشتن بسيار راحت و سريع است . جويستيک مجهز به يک کلاهک لاستيکی نارنجی رنگ است که با قسمت ميانی انگشت شست بخوبی کار می کند. با اينکه دکمه های اصلی کنترل پلاستيکی است اما فلزی بنظر می رسد. دکمه دسترسی سريع به منوی Activity که آن را از سونی اريکسون k750 می شناسيم ، با کليدی که MP3 player را فعال می کند ، جايگزين شده است . خوشبختانه ، نماد نامناسب يادداشت که در تصاوير رسمی W800 نشان داده شده است با آرم واکمن سونی جايگزين شده است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

جويستيک دارای پوشش لاستيکی است که کنترل را بسيار آسان می کند

 

صفحه نمايش :

جای تاسف است که بسته بندی اصلی دارای يک پارچه صيقل دهنده برای صفحه نمايش نمی باشد و اثر انگشت در همه جا ديده می شود . حقيقت اين است که اين سطح صيقلی بزرگ با بدنه تلفن ، تراز است که بسيار تاثير گذار می باشد . صفحه نمايش مناسب است و وضوح TFT فعال چيز خاصی نيست ، اما اين دو مورد يک تصوير جالب ١٧٦ x ٢٢٠ پيکسل روی يک سطح 10.5 سانتی متر مربع ايجاد می کند . طراحی گرافيکی دستخوش تغييراتی شده است که بيشتر آن فقط تزئينی است .

 

saf1.jpgsaf2.jpgsaf3.jpg

 

آيکن فايل های چند رسانه ای در ستون راست توسط آرم واکمن سونی قرار داده می شود . طبق معمول ، تلفن چهار تم از پيش نصب شده دارد که شامل يک تم نور و يک تم وارونه می باشد . برای تم های بيشتر به اينترنت وصل شده و موارد مورد نظر را دانلود کنيد اما بنظر می رسد که تم نارنجی از پيش نصب شده ، تناسب بيشتری با تلفن دارد . از پيش زمينه انيميشن نيز ميتوان بعنوان زمينه استفاده کرد . تمامی حرکات داخل صفحه نمايش کاملاً سريع است . منو از يک کنار بيرون می آيد و از وسط به طرف حاشيه ها گسترده می شود .

 

دفترچه تلفن :

يک دفترچه تلفن 500 اسمی برای بعضی از کاربران کافی نيست . دفترچه تلفن W800 از مدل های قبلی بهتر است . زمانی که در تماس ها جستجو می کنيد ، تنها موردی که نشان داده می شود ، شماره بعدی است . برای جستجوی بر چسب های بيشتر ، از فلش های راست و چپ استفاده کنيد . آدرس های Email تقريباً فوری ظاهر می شوند . برای هر اسم می توانيد 5 نوع شماره تلفن تعيين که هر يک از آنها فقط يک بار نشان داده می شود . بعلاوه برای هر نوع شماره می توان يک شماره گيری صوتی خاص تعيين کرد . ساير بر چسب ها عبارتند از : ID کاربر برای Instant messaging ، آدرس وب ، تصوير ، زنگ شخصی ، عنوان ، نام کمپانی ، خيابان ، شهر ، منطقه ، کد پستی ، کشور ، يادداشت و تاريخ تولد . زمانی که جزئيات روز تولد را وارد می کنيد ، تلفن سوال می کنيد که آيا آنها را در تقويم هم ذخيره کنيد يا نه .

 

ph1.jpg

جستجوی شماره

 

 

زمانی که می خواهيد هماهنگی ايجاد کنيد ، دو گزينه ارائه می شود که می توانيد از ميان آنها يکی را انتخاب کنيد : دفترچه تلفن بايد بر اساس اسم کوچک شخص باشد يا اسم فاميل او . تمامی اسامی می توانند در گروهها تفکيک شوند . البته دفترچه تلفن امکان تعيين يک تصوير خاص يا آهنگ زنگ را برای هر گروه ، فراهم نمی کند . اين تنظيمات بر مبنای هر تماس ، تعيين می شوند . تماس ها بر مبنای يک گروه فيلتر می شوند .

 

ph2.jpgph3.jpgph4.jpg

تعداد برچسب های صوتی موجود برای هر مخاطب زياد است

لینک به دیدگاه

پيام :

W800 با SMS ، EMS ، MMS و Email و Instant messaging کار می کند . ضبط MMS بی صدا را نيز ارائه می دهد . اين امکان وجود دارد که فرهنگ لغت T9 را برای هميشه غير فعال کنيد . اما استفاده از آن به نوشتن کمک می کند و ابتدا کلماتی را که اغلب استفاده می کنيد ، در اختيارتان می گذارد . اندازه فونت بزرگ است اما کاملا سياه نيست . سايه رنگ سياهی که در اينجا بکار گرفته شده است تا حدودی روشن تر از معمول می باشد . در عين حال خواندن آن را راحت است .

 

sayer1.jpgsayer2.jpgsayer3.jpg

 

فونت W800 بسيار بهتر از حروف باريک بکار گرفته شده در مدل های قديمی تر سونی اريکسون است . نوشتن کاملاً سريع است . تلفن فورا واکنش می دهد . حتی هنگامی که يک پيام 20 قسمتی ايجاد می شود نيز سرعت نوشتن کم نمی شود . زمانی که آخرين کاراکتر ها را در پايان هر قسمت می نويسيد ، ويرايشگر پيام شما را آگاه می کند . زمانی که می خواهيد پيام را ارسال کنيد ، ليستی از افراد دفترچه تلفن که اخيراً برای آنها پيام ارسال کرديد ، روی صفحه نمايش ظاهر می شود . برای ارسال پيام ، به راحتی شماره مورد نظر را انتخاب کنيد . ويرايشگر MMS نيز مناسب است . يک MMS حداکثر می تواند شامل 300 KB باشد . تصوير ، صدا يا ويدئو نيز می توان به آن پيوست کرد .

موسيقی:

تجربه و سبک سونی در کار با music player در W800 کاملاً بارز است . برای شروع کافی است که به بسته بندی آن نگاه کنيد . آن به شکل دايره است ، از مواد پلاستيکی ساخته شده ، دارای کلاهک نارنجی رنگ بوده و متناسب است .

va5.jpgva6.jpgva7.jpg

 

جذابيت اصلی تلفن ، MP3 player آن است که از طريق آيکن مربوطه در منو يا توسط فشار جهت بالای جويستيک فعال می شود . در حقيقت نيازی نيست که برای استفاده از مزايای player ، تلفن را روشن کنيد زيرا هر بار که تلفن را روشن می نماييد از شما سوال می کند که آيا فقط می خواهيد از واکمن استفاده کنيد يا کل تلفن را بکار می گيريد . خوشبختانه امکان حذف کامل اين مرحله وجود دارد . player فرمت های MP3 و AAC را اجرا می کند و موسيقی را بر اساس نام خواننده و سپس طبق عنوان فايل تفکيک می نمايد . بر چسب های صوتی پر شده ID3 نياز نيست . از طرفی ، اين يک نقطه ضعف مشخص است زيرا هنگامی که يک آهنگ را اجرا می کنيد که بر چسب صوتی ID3 آن پر نشده است . نام خواننده يا عنوان آهنگ نشان داه نمی شود . اما از طرفی ديگر ، يک مزيت است زيرا تلفن برای کار با فايل های MP3 لزوماً به يک برچسب ID3 نياز ندارد .پوشه ای که Music نام دارد شامل تمامی ضبطها می باشد . W800 در عوض ، پوشه ای به نام Albums ارائه می دهد که بر اساس خواننده نمی باشد . مورد بعدی در منو ، playlist است و امکان ايجاد يک تعداد playlist نا محدود را فراهم می کند که در آن می توانيد خواننده ها و آلبوم هايشان را انتخاب کنيد يا آهنگ های جداگانه را بتدريج اضافه نماييد. ايجاد playlist بسيار راحت و سريع است و آنها بطور اتوماتيک ذخيره می شوند . فقط بايد آنها را نامگذاری کنيد .

va1.jpgva2.jpgva3.jpg

 

امکان تنظيمات اضافی نيز وجود دارد . فرآيند اجرای آهنگ می تواند با جويستيک کنترل شود . با حرکت دادن آن به راست يا چپ می توانيد سريعاً به آهنگ های قبلی يا بعدی برويد . اگر جويستيک را برای مدتی در يکی از اين جهات نگه داريد ، در فايل موسيقی مربوطه حرکت می کنيد . فرآيند " برگرداندن " بی صدا است . اگر جويستيک را به طرف بالا يا پايين حرکت دهيد ، صفحه نمايش باز شده و ليستی از تمامی فايل های موسيقی اجرا شده نشان داده می شود . اگر بين آنها مرورگر کنيد ، آهنگی که در حال اجرا است ، قطع نمی شود . W800 player به راحتی زمانی که صفحه کليد قفل است دکمه ولوم و دکمه پخش / توقف ، کار می کنند . دکمه ولوم در طرف راست تلفن قرار دارد که سطح ولوم را کنترل می کند . اگر دکمه مثبت يا منفی را به مدت يک ثانيه فشار داده و نگه داريد ، فايل قبلی يا بعدی آغاز می شود . دکمه پخش / توقف در طرف چپ تلفن قرار دارد که فرآيند اجرا را متوقف کرده يا player را خاموش می کند . اگر بار ديگر آن را فشار دهيد ، player دوباره فعال شده و آهنگ از همان جايی که قطع شده بوده ، ادامه پيدا می کند . هر قسمتی از منو بکار گرفته شود ، تمام اين کارها انجام می شود .

 

v11.jpgv12.jpg

 

اگر آخرين چيزی که به آن گوش می داديد ، از playlist بود ، آهنگ فعلی از آغاز اجرا می شود نه از لحظه ای که قطع شده بود . در عين حال ، زمانی که فايل های موسيقی طبق خواننده يا عنوان آلبوم ذخيره شده و اجرا شوند ، تلفن پخش را از لحظه توقف فايل دوباره آغاز می کند . اگر همراه player از نرم افزار ديگری استفاده می کنيد ، عنوان آهنگ فعلی و نام خواننده در يک نوار خاکستری در بالای صفحه نمايش نشان داده می شود . جابجايی يا حرکت دادن فايل ها امکان پذير نيست و آهنگ ها فقط بر اساس نام خواننده ، نام فايل يا به ترتيبی که در playlist آورده شده ، جدا می شوند . امکان تکرار يا انتخاب تصادفی در playlist وجود دارد .

v16.jpgv17.jpg

 

تلفن مجهز به يکEqualizer پنج بانده است که شما می توانيد از ميان چندين حالت تنظيم ، يکی را انتخاب کنيد: منحنی منظم Equalizer ، تشديد باس ، مگا باس ، Equalizer برای پخش صحبت و تشد يد صدا – در تمامی اين موارد ، بجز مگا باس ، منحنی مربوطه می تواند بطور دستی تنظيم شود . گوش دادن به موسيقی از طريق Earphone ، استفاده همزمان ساير نرم افزارها را نيز بهمراه دارد . حتی اگر در يک زمان بيش از يک نرم افزار ، اجرا شود ، سرعت منو همچنان بالا است . هر چه بيشتر از Earphone استفاده کنيد ، بيشتر راضی می شويد . نياز است که Earphone به رابط ( fast port ) وصل شود .

 

v13.jpgv14.jpg

 

اگر سيم مربوطه را کنار بگذاريد ، به يک گيره کوچک برخورد می کنيد که کابل را روی لباس کاربر ثابت می کند . گيره می تواند در طول کابل حرکت کند يا کاملاً برداشته شود . درست پشت آن يک رابط سوکت 3.5 ميليمتر وجود دارد که به کمک آن می توانيد از Earphone های خود نيز استفاده کنيد . در اينصورت بايد خيلی مراقب کابل با شيد زيرا فاصله بين تلفن و محل رابط اصلاً کم نيست . بعلاوه اطمينان حاصل کنيد که طول کابل Earphone های خود را محاسبه کرده ايد . دو شاخه اصلی مجهز به سيم های بلند است که شخص می تواند آنها را دور گردن خود قرار دهد . روی کابل يک روکش با آرم سازنده ديده می شود . Earphone مجهز به ضميمه های لاستيکی نرم است که می توانيد آنها را در گوش خود قرار دهيد .

 

v15.jpg

 

اجزای باس آن عالی است و کيفيت خوبی دارند ، Earphone های استاندارد در فرکانس بالا و باند متوسط

(medium) بهتر عمل می کنند . آنها بهترين Earphone هايی هستند که شما می توانيد به MP3 player وصل کنيد .سونی اريکسون W800 صدای مکالمه عالی ارائه می دهد و اين کيفيت صوتی در صورت وصل کردن Earphone ها بهتر نيز می شود . فراموش نکنيد که W800 يک واکمن واقعی است . رابط در وسط کابل قرار دارد که بعنوان پايه ای برای ميکروفن هندس فری بکار می رود . دکمه قرار گرفته روی رابط ، زمانی بکار می رود که نياز است يک تماس دريافتی را پذيرفته يا رد کنيد . صدا واضح است . تلفن فايل هايی را در فرمت MID ، AMR يا MP3 بعنوان صدای زنگ ارائه می دهد .

 

va8.jpgva9.jpgva10.jpg

 

 

جای تعجب است که هر گاه فايل ها در player اجرا می شوند ، صدای آنها از زمانی است که بعنوان صدای زنگ برای تماس های دريافتی بکار گرفته می شوند . در اين مورد آنها بسيار بلند و ناخوشايند می باشند . سونی اريکسون W800 خيلی بلند زنگ می زند و در هيچ صورتی يک تماس را از دست نمی دهيد . هنگامی که تلفن در حال اجرای موسيقی است نيز شنيدن زنگ راحت است . زمانی که Earphone ها وصل شوند ، پروفايل هندس فری موبايل بطور اتوماتيک فعال می شود . تماس های دريافتی ، music player را متوقف می کنند . شما صدای زنگ نصب شده را در Earphone می شنويد . برای پاسخ دادن به يک تماس ، دکمه قرار گرفته در وسط کابل را فشار دهيد . سيستم پيام نيز بر همين اصل کار می کند . پيام های جديد را به سادگی با ملودی خاص آنها تشخيص می دهيد . زمانی که زنگ زدن متوقف شده يا آهنگ پيام خاموش شد، player از جايی که آهنگ قطع شده بود آن را پخش می کند .

 

راديو :

اگر از موسيقی خسته شديد ، می توانيد راديو را روشن کنيد . برای فعال کردن آن Earphone را وصل کنيد . هم چنين می توانيد آن را از طريق بلندگو نيز اجرا نماييد . راديو استريو فونيک بوده و صدا بسيار رسا است . البته به وضعيت سيم مربوط بستگی دارد که به عنوان يک آنتن به کار می رود و به Earphone منتهی می شود . اما به طور کلی پيدا کردن ايستگاه ها بسيار ساده است . راديو از RDS استفاده می کند و نام ايستگاه فعلی يا اطلاعات اضافی مانند اسامی خوانندگان يا عناوين آهنگ ها را در صورت پخش شدن نشان می دهد .

ra1.jpgra2.jpg

 

راديو 20 وضعيت ذخيره سازی را برای ايستگاه ها در فرکانس 87.5 تا 108.0 MHZ ارائه می دهد . شما خودتان می توانيد جستجو کنيد يا اين کار را بر عهده حالت اتوماتيک بگذاريد که مورد اخير بهتر عمل می کند و ايستگاه با قوی ترين پخش را تقريباً فوری پيدا کرده و آن را به دلخواه شما در حافظه ذخيره می کند . اگر چه نياز است که اسامی ايستگاه های ذخيره شده را به طور دستی در حافظه وارد کنيد . تلفن آن ها را به طور اتوماتيک مشخص نمی کند . راديوی W800 هنگامی که شما در سفر هستيد و از فرکانس های مختلف پخش می گيرند به طور اتوماتيک تنظيم می شود . صدا نيز کم و بيش رضايت بخش است که عمدتاً به واسطه کيفيت Earphone ها می باشد .

لینک به دیدگاه

دوربين :

زمانی که پوشش لنز را بر می داريد يا دکمه پخش را فشار داده و نگه می داريد ، حالت عکس فعال می شود. نياز است که تلفن را مانند يک دوربين ديجيتال معمولی ، بطور افقی نگه داريد . زمانی که تلفن را فشار می دهيد ، دو تا سه ثانيه برای متمرکز شدن بر صحنه ، زمان می برد . اين تلفن عکس هايی با کيفيت بسيار عالی می گيرد و نتايج حالت ماکروی آن نيز مطلوب است .

cam3.jpgcam4.jpg

عکس های گرفته شده در حالت ماکرو

 

 

عکس ها در سه وضوح مختلف گرفته می شوند : ١٦٠ x ١٢٠ ، ٦٤٠ x ٤٨٠ و ١٦٣٢ x ١٢٢٤ پيکسل . آنها در فرمت JPEG ذخيره می شوند . دوربين همچنين می تواند در وضوح ١٧٦ x ١٤٤ و فرمت ٣GP ، با صدا فيلمبرداری کند . حداکثر طول ضبط فقط محدود به فضای آزاد در کارت حافظه است . طی فرآيند فيلمبرداری می توانيد از زوم استفاده کنيد . دوربين مجهز به زوم ديجيتال ٤x است که امکان زوم تا مرحله 30 را فراهم می کند . دوربين دارای تنظيمات بسياری است و علاوه بر تصاوير استاندارد می توانيد مناظر دورنما يا يک توالی چهار تصويری که يکی پس از ديگری بسرعت تغيير می کنند را اسکن کنيد . امکان غير فعال کردن سيگنال و صدای پخش ، بطور مستقيم از منوی دوربين وجود ندارد .

 

cam1.jpgcam2.jpg

محيط دوربين

 

 

برای اين کار بايد حالت بی صدا ( silent ) را فعال کنيد . ( اين مورد ممکن است برای تمامی نسخه های سخت افزار کار نکند ) . بعلاوه ، منو به شما اعلام می دهد که اندازه تصاوير را تنظيم کنيد و همچنين دو درجه کيفيت ، ديود فلاش ، حالت ماکرو ، حالت شب ، self – Timer برای تنظيم زمان عکسبرداری ، چند گزينه گرافيکی ، تعادل رنگ سفيد و تاريخ و زمان ضبط را ارائه می دهد . بعلاوه سوال می کند که می خواهيد تصاوير روی يک کارت حافظه ذخيره شوند يا در حافظه تلفن . اين مورد کمی آزار دهنده است که هر بار يک تنظيم بکار رود ، منوی دوربين بسته می شود . با حرکت دادن جويستيک به يک طرف می توانيد تعادل نوردهی را کنترل کنيد . برای بزرگنمايی يا کوچکتر کردن تصويری که اسکن می کنيد ، دکمه ولوم را بکار گيريد . هرگز فراموش نکنيد که دوربين W 800 همانند دوربين K750 است .

 

 

 

ساير امکانات :

تقويم سونی اريکسون W800 بسيار مناسب است . برای جستجو در سال ها ، ماهها و هفته های مختلف ، از صفحه کليد استفاده کنيد . تقويم ، تصوير روز ، هفته ، و ماه را نشان می دهد . اگر چه برای تمامی ضبطها فقط يک نوع رويداد دارد . برای هر رويداد می توان يک هشدار در زمان خاص ،تعيين کرد . اما تلفن امکان تکرار آنها را فراهم نمی کند .

sayer4.jpgsayer5.jpgsayer6.jpg

 

پس از اينکه هماهنگی با کامپيوتر انجام گرفت ، اين مورد امکانپذير می شود . آلارم می تواند در روزهای انتخاب شده تکرار شود . حتی در زمان خاموش بودن تلفن نيز زنگ ميزند . تلفن می تواند با استفاده از يک حالت زنگ کلاسيک ، سيگنال پخش راديويی يا قطعه موسيقی دلخواه که در آن در کارت حافظه ذخيره کرده ايد ، شما را بيدار کند . بعلاوه ، Organizer تلفن کارها را ارائه داده و يک گزينه بررسی در اختيار می گذارد . اجرای تمامی عملکرد ها ساده است - يادداشت ، زمان سنج يا شمارش معکوس . در منو ، يک ماشين حساب پيدا می کنيد و که حافظه نيز توسط يک رمز دسترسی چهار کاراکتری و يک کلمه کنترل ، محافظت می شود . W800 فاقد مبدل مقياس می باشد .

sayer11.jpg

 

سونی اريکسون نارنجی مانند K750 بخوبی عمل کرده است که اين دو موبايل را به سريعترين تلفن های کلاسيک از نظر گرافيک ، در بازار فعلی موبايل تبديل کرده است .

قسمت سر گرمی دارای دو بازی جاوا است . بازی اول puzzleslider نام دارد که در آن يک تصوير يا حتی يک عکس در 9 تا 36 مربع پراکنده می شود که بعد شما بايد آنها را در کنار هم قرار دهيد . بازی دوم Quadrapop است که يک تتريس استاندارد می باشد و دارای يادداشت های رنگی است .

sayer12.jpgsayer13.jpg

 

پوشه سرگرمی شامل پروفايل های HID نيز می باشد . آنها به شما کمک می کنند تا از طريق بلوتوث از عهده Media player يا ساير برنامه های کامپيوتری بر آييد .

sayer14.jpg

 

video dj يک نرم افزار داخلی برای تنظيم و مونتاژ ويدئو است . photo DJ نرم افزار ديگری است که به شما امکان می دهد با کمک چندين ابزار مختلف ، عکس ها را تغيير دهيد . music DJ با نمونه های موسيقی کار می کند با آن می توانيد موسيقی شخصی خود را ايجاد کنيد .

sayer7.jpgsayer8.jpgsayer9.jpg

 

سونی اريکسون W800 دارای يک ديکتافون است که می تواند به تنهايی يا بصورت يک زمينه برای تماس بکار رود . طرف مقابل بعلت صدای بيپ بيپ که هر 20 ثانيه يک بار ايجاد می شود ، از ضبط صدا آگاه می شود . هر گاه ديکتافون در يک روش استاندارد فعال شود ، ضبط فوراً آغاز می شود . طول ضبط محدود به فضای آزاد روی کارت حافظه است . صدا معمولی است ودر فرمت AMR ذخيره می شود . اگر چه ديکتافون چيز خاصی نيست ، اما ابزار مفيدی برای ايجاد نت است . سونی اريکسون W800 نيز مانند K750 فاقد EGDE می باشد . بنابراين اگر نياز است که به شبکه متصل شويد بايد CSD و HSCSD يا GPRS CLASS 10 را اجرا کنيد .

sayer10.jpg

ديکتافون بسيار ساده است

:PC Suite

CD شامل pc suite همچنين دارای برنامه Disc 2 phone می باشد که از ضبط کردن فايل های موسيقی پشتيبانی می کند . اين برنامه ، CD های موسيقی را می خواند ، فايل های MP3 ايجاد می کند و آنها را در کارت حافظه می نمايد . متاسفانه ، سونی اريکسون W800 از Mass storage ( کارت حافظه داخلی ) پشتيبانی نمی کند ، به اين دليل نياز است که سيستم يک درايور کوچک از CD در حال نصب را دانلود نمايد تا مطمئن شود که تلفن و کامپيوتر بطور موفق تبادل داده میکنند . برای اين کار نياز است که يک کابل را به پورت USB وصل کنيد . کارت حافظه بصورت يک درايو جديد قرار داده می شود . آن شامل تمامی انواع فايل های رسانه است – تصوير ، ملودی های زنگ و فايل های MP3 . فايل های MP3 در يک پوشه مخصوص قرار می گيرند . اما دقت کنيد ، اگر فايل های MP3 را مستقيماً در اين پوشه ذخيره کنيد ، تلفن نمی تواند آنها را اجرا نمايد و از شما می خواهد که از Disc 2phone استفاده کنيد .

sayer16.jpgsayer17.jpg

 

اگر چه روشی برای استفاده نکردن از Disc 2 phone وجود دارد . به اين محل برويد – MSSEM \ Media – fifes \ audio ، در اينجا هر زير پوشه ، نام يک خواننده است ، آلبوم بصورت زير پوشه هايی از پوشه خواننده ، تفکيک می شوند . شما در اين محل ها می توانيد تمامی فايل های MP3 خود را ذخيره کنيد که کار راحتی است و بسرعت انجام می شود . برای سريعتر کردن اين فرآيند از کارت خوان استفاده کنيد . ١ MB داده در حدود 3 تا 4 ثانيه به تلفن دانلود می شود . بعبارت ديگر ، 4 دقيقه زمان نياز داريد تا يک آلبوم ٧٠ MB را در کارت حافظه ذخيره کنيد .

برنامه های ارتباطی کاملاً شبيه K750 pc suite می باشد :

File manager : دسترسی به حافظه تلفن و کارت حافظه را فراهم می کند . کارت حافظه مستقيماً از هر file manager معمولی نيز در دسترس است که اگر تلفن از طريق يک کابل متصل شود . file manager در يک ارتباط کابل ، فقط ظرفيت حافظه داخلی را نشان می دهد .

Image Editor : کاربردی برای کار با تصاوير که در ايجاد پيش زمينه روی صفحه نمايش کمک می کند .

MMS Home studio : برای کمک به شما در ايجاد يک الگو برای MMS ، طراحی شده است . پيام های چند رسانه ای در تلفن ذخيره می شوند و سپس به آدرس ارسال ارسل می گردند.

Sync station : برنامه ای که داده را با کامپيوتر هماهنگ می کند ، يعنی با Microsoft outlook يا دفترچه آدرس در windows . به محض اينکه تلفن با داده پر شد ، هماهنگی بسيار سريعتر می شود و فقط تغييرات اطلاعات انتقال داده می شود

Mobile networking wizard : هدف آن تنظيم سريع ارتباطات داده است .

تمامی برنامه ها برای دانلود رايگان در سايت اينترنتی سونی اريکسون وجود دارند .

بطور کلی ميتوان گفت که مقايسه بين سونی اريکسون W800 و K750 به نفع مورد اول می باشد . قيمت مدل جديد سونی اريکسون با در نظر گرفتن اين حقيقت که دارای يک MP3 player يا ٥١٢ MB کارت حافظه است ، خيلی زياد نمی باشد . کاربردهای زياد و طراحی آن قطعاً ارزش اين قيمت را دارد . فراموش نکنيد که W800 بهترين دوربين تلفن موبايل را در بازار فعلی عرضه می کند .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...